R5 super 1400 standaard blok ombouwen naar R5 1400 turbo

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R5-SL-1988
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
Car: see below Signature
Locatie: Nieuw-Vennep

Wie heeft dit al eens gedaan!

Betekend: cilinderbussen, zuigers, drijfstang, cil.kop, spruitstuk
Vervangen door die van een van een turbo blok!

Ik kan niets vinden door gebruik te maken van de search knop

Wie kan me op een juist topic wijzen ??

Mvg. Arthur
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Als je een C3J hebt kun je het onderblok behouden (met een kleine aanpassing) en de krukas, verder niet. Nokkenas, zuigers bussen kop etc etc moeten allemaal van een GTT zijn. M.a.w. kun je voor een GTT het onderblok en krukas van een C3J gebruiken, ik zou het geen ombouw noemen omdat je alles zo'n beetje vervangt.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gebruikersavatar
R5-SL-1988
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
Car: see below Signature
Locatie: Nieuw-Vennep

Gerald ja die topic had ik al geleken maar geen van alle foto s doet t
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

R5-SL-1988 schreef:Gerald ja die topic had ik al geleken maar geen van alle foto s doet t
Spiral/krijn zal ze vast nog hebben. ;-)

enne, als ik zo vrij mag zijn om te vragen waarom een gtt blok en waarom niet bv een volvo of 16v blok?
zeker als je toch bijna alles al moet vervangen. ;-)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@daniel, hoe heb jij het destijds aangepakt? Ombouw om een complete swap?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Complete swap, ik had er een C1E in liggen (1.1).
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gebruikersavatar
R5-SL-1988
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
Car: see below Signature
Locatie: Nieuw-Vennep

Mag ook een 480T blok zijn hoor !
CAT had er toch mog een liggen ?
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Gebruikersavatar
R5-SL-1988
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
Car: see below Signature
Locatie: Nieuw-Vennep

Had ik net al gezien ja de advertenie ;) toch bedantk
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Mooiste is een donor auto voor weinig, dan weet je zeker dat je alles hebt wat er nodig is.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Even voor de duidelijkheid...
Ik heb, net als Daniël, een gtt-blok in een standaard 5 gehangen.
De vraag hier gaat echt om het ombouwen van een standaard blokkie naar gtt-blok.
Iets dat mij helemaal niet handig lijkt....
Gewoon een ander blok (gtt/clio/volvo/etc) erin hangen. Klaar.
En misschien denken aan een upgrade voor de remmen.... Maar dat terzijde.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Gt ombouw van je blok is alleen de blok, ditributie zelf en de krukas bruikbaar. de rest is redelijk uniek en dan heb je nog een hele bult randorganen nodig. En ombouwen kost altijd een stuk meer dan een donor blokje
Gebruikersavatar
R5-SL-1988
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
Car: see below Signature
Locatie: Nieuw-Vennep

Abel thanx En dat mocht de pret niet drukken toch :)
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee klopt, ik was ook even bezig om alles te verzamelen voor een nieuw fris blokje voor in de r5 van mij. maar toen ik ging tellen en naar mijn geringe wensen keek werd het me toch snel te gortig. En ik heb nu eigenlijk alleen nog maar lagers en bussen nodig. de krukas moet voor het mooie ook 5 nieuwe geslepen hoofd lagers,

krukas 100
lagers 100
bussen 200
zuiger ringen en drijfstangen (tja, ik had ze nog maar nieuwe zuigers en ringen ook 200 euro en dan heb je ze los liggen zonder drijfstangen)
olie pomp (had ik maar een nieuwe kost zo meer dan 100)
distributie in totaal ook zo'n 60 euro nieuw, (had ik)
pakking set totaal blok ook zo'n 100 euro minimaal (had ik)
carter pan is uniek
kop ook.

tja. en dat terwijl ik een jonge donor blok had liggen.
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

heb nog wel een zwarte 11 turbo staan ben je in 1x klaar
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

En dan heb je iets waar alles goed op elkaar afgestemd is, het is maar net wat je wilt natuurlijk. Ben 't zeker met Spir@l eens.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Plaats reactie