Blauw walmen bij gaslos/uitrollen en stationar

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik heb een JC5 gekocht voor in de GT (in de GT met kabel tbv kmteller), schakelmechanisme allemaal hetzelfde, maar er mist het mechanisme voor kmteller. Is dit vanuit de JB3 (die wordt vervangen) over te zetten?

Ik zie ook niet iets wat lijkt op een elektronisch signaal/opnemer...

Nog rekening te houden met verrassingen?
Laatst gewijzigd door Mrtn op ma 9 mei 2016 13:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je kunt de electronische opnemer eruit trekken en de km tellerkabel er in schuiven. . Ik heb het zo gedaan met de megane JC5 bak, die nu in mijn R19 staat. Kijk maar hier http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=10
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Marc Muller
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 22 aug 2005 11:24

Volgens mij zijn die bakken er ook zonder gat voor teller kabel of opnemer.

Bij bv megane pakt hij de snelheid van abs...
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

de megane 1 pakt het van de baksensor,deze zit aan schutbord zijde.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

De bak die ik heb is van een nieuwere Clio of Megane diesel, ergens rondom bj 2002/2003. Ik zie geen elektronische opnemer en het gat waar normaal de kmkabel ingaat is dicht, dus geen opening...

Bak uit elkaar halen en binnenwerk + kmkabel aansturing in het oude huis over te zetten? Is dat een mogelijkheid?
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je kunt natuurlijk je oude bakhelft gebruiken, en dan de diff uitelkaar halen om de plastic axiale tandwiel over te zetten voor de km teller, maar wat een pokke werk (U)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Leuk vooruitzicht :( :p

Ik ga gewoon aan de slag, zie t allemaal wel (Y)

Thanx
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe that's Maarten, gewoon proberen :-)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

ik had het zelfde probleem ik heb ook de JC5 089 in mij GT

Oplossing:
KM kabel van clio Williams met hulpstuk (dacht 40€) en tellerbak van een GTE pakken (mechanisch aansluiting op KM teller)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

Heb je een jc5 128? Uit een clio dci80? Daar ging het signaal via de abs unit en daar zit geen opening in de bak voor een tellerkabel. En vast ook geen tandwiel daarvoor.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Die heb ik inderdaad en inderdaad geen opening in de bak, onderin het huis is de doorvoer voor kmkabel dicht. Zal dus iets met het oude huis moeten en het oude mechanisme voor de aansturing...

Een bak kan je toch ophalen zonder dat de veertjes en lagers je om de oren springen?
Mrtn = Maarten
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

de jc5 kan idd niks van aansluiting hebben, ik heb mijn nieuwe nooit gebruikte bak naar reinier gebracht (canonballman) en die heeft het mechanisme voorzien in de bak, dat duurde even en kostte 350euro, de bak moet ervoor open en is dus geen klusje voor de leek (zoals ikzelf dus)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Mrtn schreef:Die heb ik inderdaad en inderdaad geen opening in de bak, onderin het huis is de doorvoer voor kmkabel dicht. Zal dus iets met het oude huis moeten en het oude mechanisme voor de aansturing...

Een bak kan je toch ophalen zonder dat de veertjes en lagers je om de oren springen?
Je gaat dan wel veren en lagers om je oren krijgen. Heb genoeg gevloek gehoord van een zeker iemand op sommige momenten :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mrtn schreef:Die heb ik inderdaad en inderdaad geen opening in de bak, onderin het huis is de doorvoer voor kmkabel dicht. Zal dus iets met het oude huis moeten en het oude mechanisme voor de aansturing...

Een bak kan je toch ophalen zonder dat de veertjes en lagers je om de oren springen?

Staat wel een wphb van online, wanneer je de huizen van elkaar gaat trekken moet je ff een doek om de selector shafts doen. Daar springen idd veren en kogeltjes uit.

Verder kun je dat gat gewoon uitboren, tandwielring op het diff klikken en tandwielring van de opnemer er tussen doen, opnemers van de kabel er in drukken en klaar. Heb het met mijn DCI bak op de 9 ook gedaan.

Oude jb3 er bij en het kost je niet meer dan tijd....
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dat is geloof ik de bak die nu in mijn 19 16v hangt :smile:
Maar dan past het nog niet direct in mijn geval, de tellerkabel aan de bak kant moest nog aardig aangepast worden.
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Helemaal vergeten te vertellen, ik moest inderdaad ook de dikte van de tellerkabel aanpassen. Het grote gat moet dus ook ruimer zegmaar
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

tutuur schreef:
Mrtn schreef:Die heb ik inderdaad en inderdaad geen opening in de bak, onderin het huis is de doorvoer voor kmkabel dicht. Zal dus iets met het oude huis moeten en het oude mechanisme voor de aansturing...

Een bak kan je toch ophalen zonder dat de veertjes en lagers je om de oren springen?

Staat wel een wphb van online, wanneer je de huizen van elkaar gaat trekken moet je ff een doek om de selector shafts doen. Daar springen idd veren en kogeltjes uit.

Verder kun je dat gat gewoon uitboren, tandwielring op het diff klikken en tandwielring van de opnemer er tussen doen, opnemers van de kabel er in drukken en klaar. Heb het met mijn DCI bak op de 9 ook gedaan.

Oude jb3 er bij en het kost je niet meer dan tijd....

Tuur, waar kan ik dat handboek vinden?
wil m'n bak ook wel eens opengooien (eigen 2e bak kopen om die te reviseren)
Born Grippy
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

tnx! (Y)
Born Grippy
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Iemand die dez klus kan en wilt uitvoeren voor mij? Gebrek aan kennis maar vooral gebrek aan speciaal gereedschap...

Dus het binnenwerk van de JC5 overzetten in het huis van de JB3, inclusief de kmvertanding/teller aandrijfgedeelte. De behuizing glasparelen en weer in elkaar zetten. Glasparelen kan ik eventueel als de behuizingen kaal zijn.

Let me know :)
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

cannonballman, die heeft een boortje om de opnemer van een gt in een jc bak huis te boren. enige wat dan nog moet is de kooi overzetten om de differentieel.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Heb hem al gePBt net, Reinier toch?
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Mrtn schreef:Heb hem al gePBt net, Reinier toch?
Yup.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Heeft iemand het (privé) emailadres of tel.nr. van Reinier (Canonball) voor mij?
Mrtn = Maarten
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

al gelukt?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Jup
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Jup! Heb z'n nummer maar was inmiddels al zelf begonnen, lijkt allemaal nog goed te gaan haha (Y)
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

echt geen rocket science (0) maar alles steekt net wat nauwer..
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

De JB3 lag sneller los dan de JC5, die zit iets ingewikkelder in elkaar met losse assen en meer verborgen kogeltjes. Beide bakhelften zijn gestraald, de nieuwe lagers en keerringen zijn binnen, van de week de gaten boren voor de kmkabel. De snelheidsring voor kabeloverbrenging is overgezet op het dif van de JC5 :D
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

(Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Wat ik zo raar vind, het wormwiel van de km overbrenging is een soort tandwiel (die wordt aangedreven door de ring op het dif) met een staafje eraan die 'koud' door het gat in de bak gaat. Zonder keerring dus... nooit eerder opgelet of opgevallen, maar daar gaat toch bakolie doorheen lekken?
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

De kabel heeft een nog al dik rond stuk waar een ring om zit. Echt wel een rubber afsluiting hoor ;-)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Zo'n vermoeden had ik al, even een nw kabel bestellen dus, ooit die bolling weggeslepen (vraag me niet waarom).
Mrtn = Maarten
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Zijn het weer halve foto's :lol: :X
Mrtn = Maarten
Plaats reactie