Dat heb ik ook eens in mijn handen gehad. Oude turbo van Riël zijn oude GT (parelmoer+geel) ik had die gekocht voor mijn eerste GT Turbo die leek helemaal Prima tot dat ik hem op zijn "kont" zette kwam er allemaal olie uilopen, Er zit een schildje achter de turbine en die was dus vol olie baksel wat de massa tegen hield, maar daar kwam spontaan toen de turbo niet gebruikt meer werd olie doorheen lopen.
klinkt wat jij ook hebt, vind je niet?
Blauw walmen bij gaslos/uitrollen en stationar
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Is niet te beoordelen Abel achter de PC.
Diagnose stellen in de werkplaats is al lastig want het kan van alles zijn.
Idd turbo
Klepgeleiders
Klep seals
Zuigerveren
Gevolg carterdruk
Enz.
Diagnose stellen in de werkplaats is al lastig want het kan van alles zijn.
Idd turbo
Klepgeleiders
Klep seals
Zuigerveren
Gevolg carterdruk
Enz.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Najah... het is 1 van de dingen die je kan nakijken... blok kan ik mij bijna niet voorstellen, alles is nieuw. Deze turbo ook op het andere blok gehad en toen geen rook... ik ben die auto's soms zo zat haha
Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kleine test...
Bij stationair....Ff je carter ontluchting afdoppen....Dus op je blok .
Gaat je turbo dan harder walmen ?
Bij stationair....Ff je carter ontluchting afdoppen....Dus op je blok .
Gaat je turbo dan harder walmen ?
De carterventilatie wordt bij deze motoren weer terug het inlaattraject ingeblazen, na de LMM. Deze had ik al los gehaald, de inlaat afgedopt om geen valse lucht aan te zuigen zonder dat de LMM gekke waardes aangeeft.
Bedoel je de carterventilatie afdoppen/dichten waar deze het blok uitkomt?
Zal het zo proberen!
Bedoel je de carterventilatie afdoppen/dichten waar deze het blok uitkomt?
Zal het zo proberen!
Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja ...als je dat doet kan de druk uit het blok maar op een manier weg.....door je turbo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als ie het er door de peilstok uit gooit op stationair. ...
dan kan je dat blok der gerust uithalen en reviseren. .
Dus dat is niet echt logisch bedacht...
dan kan je dat blok der gerust uithalen en reviseren. .
Dus dat is niet echt logisch bedacht...
Er kwam eea tussen, dus nog niet getest helaas. Wel de carterventilatie al losgekoppeld, nu nog even afdoppen als ook de tube op het inlaatspruitstuk, kan ik hopelijk morgen rondje doen om te vergelijken
Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gewoon bij stationair. ..duim er op.
Je ziet te snel zat
Je ziet te snel zat
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oliepeil te hoog ?
Eens gehad met heel veel starten en niet aanslaan. Hoop brandstof inspuiten, maar niet verbranden. Komt dus via cilinderwand in je carter.
Na een kleine fix sloeg de motor wel aan, maar dan met mooie walmen... Beetje te hoog peil
Eens gehad met heel veel starten en niet aanslaan. Hoop brandstof inspuiten, maar niet verbranden. Komt dus via cilinderwand in je carter.
Na een kleine fix sloeg de motor wel aan, maar dan met mooie walmen... Beetje te hoog peil
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Carterdruk te hoog...
Geen idee hoe t precies bij zo'n volvo blok zit.
Maar als je je carter pijpje aan de zijkant van je blok open heb staan die naar je carterpan gaat...en daar voel je een hoop wind cq druk...
Dan is er toch wat fout met dat blok
Geen idee hoe t precies bij zo'n volvo blok zit.
Maar als je je carter pijpje aan de zijkant van je blok open heb staan die naar je carterpan gaat...en daar voel je een hoop wind cq druk...
Dan is er toch wat fout met dat blok
Er zit een potje voor op het blok, vanuit het onderblok, dan gaat ie met een slangetje naar het inlaatspruitstuk en een slang naar de aanzuigslang van de turbo...
Ik zal ook eens informeren, kop is gereviseerd...
(wat typt dit forum ruk op een mobiele telefoon btw, veranderd woorden en bizar traag)
Ik zal ook eens informeren, kop is gereviseerd...
(wat typt dit forum ruk op een mobiele telefoon btw, veranderd woorden en bizar traag)
Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Oliedop eraf met een draaiende motor is meestal geen goed idee. ...spat de olie eruit.
ja, klopt. stationair valt meestal wel mee, maar ik moet ook zeggen dat ik bij een 1.7 dat nog nooit heb gedaan. c blokjes geen probleem ieder geval en bij mijn Megane 2 ook niet 2.0 16V. Bij de Dci 2.0 wel weer idd (daar baalde ik toen ook wat van). Ik check de carter druk na een proefrit altijd ff door de dop ff los te draaien. Dat was bij mij eerste auto een tip van mijn vader Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat bij de laatste niet heb gedaan, en bij de F4r blok maakt dat ook niet uit aangezien die kleppendeksel vast zit aan de inlaatstruik met zo'n stomme klep die vervelende storingen kan geven op een lpg systeem.
Maarten komt er nu vast wel uit met zo veel tips van ons
Maarten komt er nu vast wel uit met zo veel tips van ons
Ja hoor, een aansteker is voldoende
Eerst het weekend met de motor weg door Duitsland het pinksterweekend, daarna maar eens een compressietest laten doen. Thanx! Alle tips voor testjes blijven welkom
Eerst het weekend met de motor weg door Duitsland het pinksterweekend, daarna maar eens een compressietest laten doen. Thanx! Alle tips voor testjes blijven welkom
Mrtn = Maarten