Vliegwiel en koppeling R26R

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Hallo allemaal,

zoals jullie weten heb ik al een tijdje een Laguna 3 Gt alleen heeft mijn oude Rs de koppeling eruit liggen. nu wil ik de set van r26r besteld bij onze dealer alleen nu past de koppelingset niet op het vliegwiel, heb alles besteld op basis van kenteken van r26r koppeling is wel anders, maar het nieuwe vliegwiel is hetzelfde. dit zijn de onderdeelnrs die ik binnen heb gekregen.

van R26r
30 20 522 29 R koppeling
12 30 069 01R Vliegwiel.

wie kan me helpen
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Weet je zeker dat je de goede onderdelen gekregen hebt? Bij mij paste het ook niet en toen bleek dat de verkeerde onderdelen in de 'goede' doos zaten..
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Je werkt bij de dealer toch? Ik dat het verkeerde is afgestuurd. Is het wel een smf vliegwiel of een dmf?
Racing is the best way to convert money into noise
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

weet je toevallig ook nog de nrs die jij had gekregen? factuur o.i.d.?
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

weet jij ook welke dan de juiste moet zijn daan?
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Ik rij met standaart koppeling en dmf 8) (0)
Racing is the best way to convert money into noise
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Waarom niet meteen een enkelmassa? Kost hetzelfde en geeft geen gelul meer

Ik denk trouwens dat je een verkeerde koppeling hebt, dit is het nummer wat mij bekend is: 302050667r
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dual Mass vliegwielen hebben op zich wel een groot voordeel, dat is comfort en levensduur voor de aandrijflijn, hier worden piekebelastingen toch wel aardig gereduceerd wat het comfort en de levensduur wel ten goede komt.

BMW was hier al iets langer mee bezig, zo heb ik in mijn 328 ook 'per ongeluk' een Single Mass vliegwiel besteld (Mr-auto beschrijving niet goed gelezen :D ) en je hoort nu wel duidelijk veel meer vibraties door de aandrijflijn de auto inkomen bij bepaalde toerentallen. Uiteraard is de koppeling nu ook wel lekker direct en kan ik theoretisch weer met wielspin wegrijden, maar voor een dagelijkse auto had ik die €150 meer voor een Dual Mass toch best willen uitgeven...

Voor m'n M5rep (welke gelukkig nog Single Mass was) zou ik het natuurlijk allemaal wel zo direct mogelijk willen hebben, maar het is allemaal wel extra belasting op de gehele aandrijflijn die je wel terug kan verwachten in meer slijtage. Gelukkig rijd ik er niet zoveel mee ;-)
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Probleem gevonden. Koppeling wel goed. Vliegwiel niet. Ze hebben verkeerd nummer besteld. Iedereen bedankt voor de hulp (Y)
Plaats reactie