Hallo allemaal,
zoals jullie weten heb ik al een tijdje een Laguna 3 Gt alleen heeft mijn oude Rs de koppeling eruit liggen. nu wil ik de set van r26r besteld bij onze dealer alleen nu past de koppelingset niet op het vliegwiel, heb alles besteld op basis van kenteken van r26r koppeling is wel anders, maar het nieuwe vliegwiel is hetzelfde. dit zijn de onderdeelnrs die ik binnen heb gekregen.
van R26r
30 20 522 29 R koppeling
12 30 069 01R Vliegwiel.
wie kan me helpen
Vliegwiel en koppeling R26R
Waarom niet meteen een enkelmassa? Kost hetzelfde en geeft geen gelul meer
Ik denk trouwens dat je een verkeerde koppeling hebt, dit is het nummer wat mij bekend is: 302050667r
Ik denk trouwens dat je een verkeerde koppeling hebt, dit is het nummer wat mij bekend is: 302050667r
Dual Mass vliegwielen hebben op zich wel een groot voordeel, dat is comfort en levensduur voor de aandrijflijn, hier worden piekebelastingen toch wel aardig gereduceerd wat het comfort en de levensduur wel ten goede komt.
BMW was hier al iets langer mee bezig, zo heb ik in mijn 328 ook 'per ongeluk' een Single Mass vliegwiel besteld (Mr-auto beschrijving niet goed gelezen ) en je hoort nu wel duidelijk veel meer vibraties door de aandrijflijn de auto inkomen bij bepaalde toerentallen. Uiteraard is de koppeling nu ook wel lekker direct en kan ik theoretisch weer met wielspin wegrijden, maar voor een dagelijkse auto had ik die €150 meer voor een Dual Mass toch best willen uitgeven...
Voor m'n M5rep (welke gelukkig nog Single Mass was) zou ik het natuurlijk allemaal wel zo direct mogelijk willen hebben, maar het is allemaal wel extra belasting op de gehele aandrijflijn die je wel terug kan verwachten in meer slijtage. Gelukkig rijd ik er niet zoveel mee
BMW was hier al iets langer mee bezig, zo heb ik in mijn 328 ook 'per ongeluk' een Single Mass vliegwiel besteld (Mr-auto beschrijving niet goed gelezen ) en je hoort nu wel duidelijk veel meer vibraties door de aandrijflijn de auto inkomen bij bepaalde toerentallen. Uiteraard is de koppeling nu ook wel lekker direct en kan ik theoretisch weer met wielspin wegrijden, maar voor een dagelijkse auto had ik die €150 meer voor een Dual Mass toch best willen uitgeven...
Voor m'n M5rep (welke gelukkig nog Single Mass was) zou ik het natuurlijk allemaal wel zo direct mogelijk willen hebben, maar het is allemaal wel extra belasting op de gehele aandrijflijn die je wel terug kan verwachten in meer slijtage. Gelukkig rijd ik er niet zoveel mee