Decat Stank 250 RS

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Alexanderrr
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 2 nov 2015 20:26
Car: Megane 3 RS Cup

Sinds kort een 3" decat pijp voor mijn non-resonated Milltek hangen. Wat een fantastisch geluid!

Nu was ik even vergeten in te lezen over de stank van een decat. Toch best irritant. Hebben jullie tips voor het verminderen van deze stank? Veel mensen zeggen dat het na een nieuwe chip ook minder moet worden?

Zelf denk ik alleen maar door een 200 cellen cat in de pijp te lassen.. Mensen ervaring met de goedkope ebay cats? Zie voor €100 meerdere universele 200 cellen cats. Die las ik dan wel onder de auto. Die decat ga ik nooit meer van me leven vervangen |:
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Ik heb een ebay 200cells magnaflow cat voor de apk. Kan hem snel wisselen met vband klemmen. Of de cat lang houd geen idee?
Heb hem er net een weekje onder gehad (0)


[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/Megane%20RS%20Daan/65F3507D-B514-4C7B-8922-F9D56B5690C7_zpshslygtgc.jpg[/img]

[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/Megane%20RS%20Daan/4956DD48-2249-4A4A-8BFB-F0CD8B5915A9_zpslf1gapdt.jpg[/img]


Ik herken mij echter totaal niet in de "stank" van decat? Waarom zou hij gaan stinken ernaa?
Zit er een bepaalde theorie achter? Waar ruik je het? In de auto of juist erbuiten?
Racing is the best way to convert money into noise
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Meeste auto's zonder kat stinken toch echt wel behoorlijk als je erachter rijdt... niet als je zelf in de betreffende auto zit uiteraard, dan is er wat anders aan de hand :p
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die stank is toch makkelijk te verklaren? de cat zorgt er voor dat onverbrande brandstof als nog goed verbrand.

alleen had je vroeger zo'n rotte ei lucht met de eerste modellen met katalysator, dus wat je liever hebt...;-)
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Heb je de auto laten mappen naar het 'decatten' ? Neem aan dat door de verminderde tegendruk de auto veel te rijk loopt?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Door verminderde tegendruk veel te rijk? Hoe kom je daar bij?

De grootste restrictie is de turbo ;-)

Met een remap ga je niks aan die stank veranderen, dat hoor er gewoon bij zonder kat
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Waar stinkt het naar ?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Alexanderrr
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 2 nov 2015 20:26
Car: Megane 3 RS Cup

Daan2D schreef:Ik herken mij echter totaal niet in de "stank" van decat? Waarom zou hij gaan stinken ernaa?
Zit er een bepaalde theorie achter? Waar ruik je het? In de auto of juist erbuiten?
Begrijp hier dus uit dat je totaal geen last heb van stank? Haha.

Het is gewoon een benzine lucht. Mensen achter mij klagen erover en als ik bij een stoplicht sta zet ik de auto soms maar gewoon even uit. Die walm komt dan ook na een tijdje de auto in. Nu moet ik zeggen dat het wel minder is geworden maar nogsteeds aanwezig. Gezien ik ook in een garage parkeer ruik je het daar ook goed.

Moet een cat zo dicht mogelijk bij de motor gemonteerd worden of kan ik hem gewoon in de middenpijp van mijn milltek lassen?

En nogmaals: de Megane RS is niet de best klinkende auto die ik heb gehoord (uit mijn 1.4 TSI met full milltek kwam een mooier geluid) maar met de decat komt hij wel aardig in de buurt :grin: Kan het iedereen aanraden met een cat! Moet je wel even je halve auto demonteren...
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Haha nee nog nooit iemand over gehoord. Mijn auto is wel door fastchip gemapped naar stg2 na de decat dus wellicht dat de afstelling wat helpt (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Plaats reactie