Help: GTT PHASE 1 motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R5-SL-1988
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
Car: see below Signature
Locatie: Nieuw-Vennep

Ik heb recent een ph1 motor gekocht van Elroy!

Deze heb heel wat jaren stil gestaan
Waar moet ik op letten en wat kan ik wel en niet doen voor ik hem rond ga starten
Ik heb al olie in de Cylinders gedaan zodat het geheel niet vast gaat lopen etc!

Is het handig dat ik hem nu even laat lopen om te zien wat er allemaal aan de hand is!
Volgens iemand van ENGELSE GTT forum is dat het beste maar toch wilde ik het ook even bij jullie vragen !

Alle tips zijn welcome

Alvast bedankt

Mvg. Arthur
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Het lijkt me verstandig om met de hand (grote sleutel) op de bout van de v-snaar poulie te kijken of de motor rond draait, als dat lukt kun je 'm proberen te starten lijkt me.
Ik ben zelf nog niet met een ander blok aan de slag gegaan dus wacht ff op commentaar van mensen die dat wel gedaan hebben :-)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Van nog langer staan gaat ie niet beter lopen. :p
Net was Jasper zegt, krukas draaien en als dat gaat starten zonder ontsteking.
Zo pomp je de olie rond en kun je nadien gerust starten.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

draai dan ff je bougies er uit dat gaat wat makkelijker rond
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

het is echt niet zo spannend hoor. je hebt al wat olie op de cylinders gegooid. rond draaien met een sleutel (ronder bougies idd) dan merk je wel of het blok los is.
daarna zou ik hem ff starten zonder ontsteking, zonder bougies zo dat je olie rond gaat pompen. 30 seconden is echt wel genoeg.

starten, klaar.. meer kan je toch niet doen zonder de motor uit elkaar te halen, maar als hij toch los ligt. nieuwe lagers en keerringen in het onderblok is nooit verkeerd...
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Eerst checken zo inderdaad. Nieuwe zut er in kieperen kan altijd nog. Mijn 11T heeft 19 jaar stil gestaan, het was niet echt 'starten, lopen', maar met een andere carburateur wel :)

En tuurlijk lekt wat ie langs de krukaskeerringen, maar uit elkaar trekken kan altijd nog :)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Plaats reactie