Ik heb recent een ph1 motor gekocht van Elroy!
Deze heb heel wat jaren stil gestaan
Waar moet ik op letten en wat kan ik wel en niet doen voor ik hem rond ga starten
Ik heb al olie in de Cylinders gedaan zodat het geheel niet vast gaat lopen etc!
Is het handig dat ik hem nu even laat lopen om te zien wat er allemaal aan de hand is!
Volgens iemand van ENGELSE GTT forum is dat het beste maar toch wilde ik het ook even bij jullie vragen !
Alle tips zijn welcome
Alvast bedankt
Mvg. Arthur
Help: GTT PHASE 1 motor
- R5-SL-1988
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
- Car: see below Signature
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Het lijkt me verstandig om met de hand (grote sleutel) op de bout van de v-snaar poulie te kijken of de motor rond draait, als dat lukt kun je 'm proberen te starten lijkt me.
Ik ben zelf nog niet met een ander blok aan de slag gegaan dus wacht ff op commentaar van mensen die dat wel gedaan hebben
Ik ben zelf nog niet met een ander blok aan de slag gegaan dus wacht ff op commentaar van mensen die dat wel gedaan hebben
Van nog langer staan gaat ie niet beter lopen.
Net was Jasper zegt, krukas draaien en als dat gaat starten zonder ontsteking.
Zo pomp je de olie rond en kun je nadien gerust starten.
Net was Jasper zegt, krukas draaien en als dat gaat starten zonder ontsteking.
Zo pomp je de olie rond en kun je nadien gerust starten.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
draai dan ff je bougies er uit dat gaat wat makkelijker rond
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
het is echt niet zo spannend hoor. je hebt al wat olie op de cylinders gegooid. rond draaien met een sleutel (ronder bougies idd) dan merk je wel of het blok los is.
daarna zou ik hem ff starten zonder ontsteking, zonder bougies zo dat je olie rond gaat pompen. 30 seconden is echt wel genoeg.
starten, klaar.. meer kan je toch niet doen zonder de motor uit elkaar te halen, maar als hij toch los ligt. nieuwe lagers en keerringen in het onderblok is nooit verkeerd...
daarna zou ik hem ff starten zonder ontsteking, zonder bougies zo dat je olie rond gaat pompen. 30 seconden is echt wel genoeg.
starten, klaar.. meer kan je toch niet doen zonder de motor uit elkaar te halen, maar als hij toch los ligt. nieuwe lagers en keerringen in het onderblok is nooit verkeerd...
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Eerst checken zo inderdaad. Nieuwe zut er in kieperen kan altijd nog. Mijn 11T heeft 19 jaar stil gestaan, het was niet echt 'starten, lopen', maar met een andere carburateur wel
En tuurlijk lekt wat ie langs de krukaskeerringen, maar uit elkaar trekken kan altijd nog
En tuurlijk lekt wat ie langs de krukaskeerringen, maar uit elkaar trekken kan altijd nog
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'