verschil injector f7p motoren geel vs groen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

iemand enig idee wat recies het verschil is? ik denk eigelijk gewoon aan bouwjaar ofzo? het enige dat google me oplevert is dat alles hetzelfde is...

het gaat om 0280150823 (de groene)
[img]https://www.eurofrance.pl/environment/c ... 7643e9.jpg[/img]
en 0280150830 (de gele)
[img]https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... w_WHJXH9ag[/img]
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Dit is het enige verschil q-dyn with 300 kPa, ti 2,5 ms (g/1000 Imp.) voor 823: 4,35 (ik denk 0,00435 gram benzine per impuls) en voor 830: 5.3 Verder is alles hetzelfde. Meer info over deze variabele http://fuelinjectorclinic.com/static-fl ... -flow.html (Ik denk dat het met de responstijd te maken heeft)

Ik gebruik ze door elkaar en dat geeft geen problemen. Eventueel een setje van op de testbank zetten en debiet controleren en het sproeibeeld. Laaste keer dat ik 4 injectoren teste in NL op debiet en sproeibatroon koste het 60Euro (2010)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

interessant! is het sowieso goed om de injectoren er eens uit te halen en schoon te maken/te testen? of bij geen klachten laten zitten?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

de reden is dat ik er 6 groene heb, en iemand contacteerde me voor z'n clio williams, maar dat zijn er dus gele, en de behandelende garagist wil de groene niet plaatsen
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Denk dat ik wel 40 stuks heb liggen
Hoe en waarom geen idee..
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

@Lars Bij geen klachten, gewoon laten zitten. Ze kunnen zo wie zo goed vastzitten na 20 jaar. De rubber O-ringen zijn daar de oorzaak van.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

jacques schreef:@Lars Bij geen klachten, gewoon laten zitten. Ze kunnen zo wie zo goed vastzitten na 20 jaar. De rubber O-ringen zijn daar de oorzaak van.
Ok. Wat zijn zoal evt klachten dan?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Als de motor rommelig stationair gaat draaien. Het sproeipatroon klopt dan niet en er condenseert slecht-vernevelde brandstof tegen de wanden van het inlaatspruitstuk. Ook start de motor dan moeilijk en loopt waardeloos op toerentallen onder de 2000 rpm. Dat was voor mij de reden om 4 injectoren te laten testen. Conclusie 2 injectoren met een verkeerd sproeipatroon. Oplossing: 4 injectoren uit mijn oude F7P blok laten reinigen, nieuwe O-ringen en pintle-caps (hoedje voor op de injector) en de boel liep weer als een zonnetje.

Hier kun je nog wat lezen van de ellende: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=120
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

thx voor de info Jacques!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Plaats reactie