Motor bleef stationair hoog in toeren lopen OPGELOST!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning

Motor bleef stationair hoog in toeren lopen OPGELOST!!

Postby Anonymous » Wed 6 Mar 2002 21:12

Als ik flink doorgereden heb en ik laat em daarna stationair draaien dan blijftie op 2000 toeren hangen. Normaal, koud zeg maar en ook als ik niet flink geblazen heb, en dus wel redelijk warm is, looptie 1000 toeren. Als ik de motor uitzet en weer start draait ie weer gewoon 1000 toeren. Maw als de comp zich reset is het over. Iemand een idee wat het is.
[ This message was edited by: Zeeuw on 2002-03-24 17:35 ]
Anonymous
 

Postby Arjen » Wed 6 Mar 2002 21:14

Zit de stekker van de toerenomloop er wel goed op? Ik heb het wel eens gehad dat ie bijna helemaal los zat. Toen bleef de motor ook vrij hoog stationair draaien.
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Anonymous » Wed 6 Mar 2002 21:16

Domme vraag, waar zit die? Hoorde ook dat het het smoorklephuis kan zijn???
Anonymous
 

Postby Arjen » Wed 6 Mar 2002 21:19

Smoorklephuis ? Ze bedoelen zeker speling op het asje van de gasklep ?

Die toerenomloop zit vlakbij de thermostaat, links naast de kop. Weet alleen niet of een Willy die ook heeft. Bij een Clio 16v en 19 16v zit ie daar. Ziet eruit als een soort vaatje; de stekker zit bovenop en er zitten 2 slangen aan, die vanaf inlaatspruitstuk naar het luchtfilterhuis lopen. Deze zorgt voor het stationait toerental. Eventueel loshalen en ff schoonmaken met carbcleaner.
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Anonymous » Wed 6 Mar 2002 21:21

Ah ok eens checken dan, vreemde is dat het alleen is als ik flink doorgereden heb.
Anonymous
 

Postby Arjen » Wed 6 Mar 2002 21:22

Zeker vreemd. Anders misschien valse lucht ergens ?
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Anonymous » Wed 6 Mar 2002 21:32

Gaan we weer, gesodemieter altijd met die fok wagens. Verdorie, beter is er gewoon iets kapot en hoef ik niet te zoeken.
Anonymous
 

Postby Arjen » Wed 6 Mar 2002 21:34

Ik ken dat. Zolang je gewoon weet wat er aan de hand is, is het niet zo erg. Dan weet je tenminste waar je moet beginnen. Diagnose stellen is altijd lastig. En ik ben altijd bang dat ik bijv. iets vervang (voor een bom duiten) en het dan toch weer iets anders blijkt te zijn.
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Anonymous » Wed 6 Mar 2002 21:38

Ja maar ik ga daar altijd teveel over nadenken, denk denk denk.
Anonymous
 

Postby Heino » Thu 7 Mar 2002 21:06

Dit probleem komt vaker voor,meestal is dan de potmeter die op de gasklep zit vuil,die geeft namelijk de stand van de gasklep door aan het motormanagement.
Heino
 
Posts: 589
Joined: Tue 26 Jun 2001 0:00
Location: Grunn'n

Postby Patrick » Thu 7 Mar 2002 21:09

idd heino,had ik ook last van,zeer hinderlijk.
ff stekkertje uit elkaar trekken ff goed terug steken en proberen maar,was bij mij al voldoende:wink:
zit bij de onsteking zwart busje.
Patrick
 
Posts: 3146
Joined: Wed 14 Nov 2001 0:00
Location: ulestraten

Postby Heino » Thu 7 Mar 2002 21:13

Wacht effe Patrick,de potmeter die ik bedoel zit op het gasklephuis aan de zijkant,is meestal een klein oranje plastic doosje.
Heino
 
Posts: 589
Joined: Tue 26 Jun 2001 0:00
Location: Grunn'n

Postby jacco 16v » Thu 7 Mar 2002 21:13

bij een clio en ook een willie zit de stationaire toerental regelaar.
voor het gasklephuis.
tussen de radiateur en het gasklephuis.
het is een rond potje beetje goudkleurig (temminste bij mij) en er zit een grote stekker bovenop)
jacco 16v
 
Posts: 560
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: gasselternijveen

Postby Arjen » Fri 8 Mar 2002 6:11

Ik weet ook wel dat er alleen lucht doorheen gaat. Maar moet je toch maar eens kijken hoeveel zooi eruit komt wanneer je hem schoonmaakt met carb-cleaner. Wanneer alles erg smerig is wil ie ook wel eens blijven hangen/steken.
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Anonymous » Fri 8 Mar 2002 15:42

Als ik dus vol heb lopen gassen dan blijft ie hangen. Als ik em uitzet en direct weer start looptie weer netjes.
Anonymous
 

Postby Robert dB. » Fri 8 Mar 2002 15:43

Is ie goedgekeurd gisteren Zeeuw?????
Robert dB.
 
Posts: 6477
Joined: Wed 17 Oct 2001 0:00
Location: Woerden

Postby Anonymous » Fri 8 Mar 2002 15:46

Ja hij is goedgekeurd!!! Alleen het spoedkenteken is zo spoed dat het toch nog max 5 dagen op zich kan laten wachten.
Anonymous
 

Postby Robert dB. » Fri 8 Mar 2002 16:08

Hmmmms sucks, misschien tot de volgende FNB??
Robert dB.
 
Posts: 6477
Joined: Wed 17 Oct 2001 0:00
Location: Woerden

Postby Anonymous » Fri 8 Mar 2002 16:09

Ja moet er g^%^&*()&$e weleens van komen.
Anonymous
 

Postby Armando » Fri 8 Mar 2002 16:11

Vreemd heb dit probleem ook gehad bij m'n 19 duurde meestal 1 minuut en dan zakte de meter naar de 1000 tpm. Wat doet ie als je gas bijgeeft.. blijft ie daarna weer hangen??
[ This message was edited by: Armando on 2002-03-08 17:12 ]
Armando
 
Posts: 691
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Oss

Postby Anonymous » Fri 8 Mar 2002 16:13

Ja blijft gewoon hangen, alleen als ik em uitzet en weer start zaktie terug.
Anonymous
 

Postby Robert dB. » Fri 8 Mar 2002 16:15

Misschien klinkt het raar maar: is de massa van de accu goed aangesloten??
Robert dB.
 
Posts: 6477
Joined: Wed 17 Oct 2001 0:00
Location: Woerden

Postby Anonymous » Fri 8 Mar 2002 16:17

Jawohl, heb verder totaal geen problemen. Hoezo de massa?
Anonymous
 

Postby Robert dB. » Fri 8 Mar 2002 16:19

Ik had laastst dat het toerental op en neer danste voor het stoplicht, of bij het aanremmen, en uiteindelijk deed nix het meer...bleek dat de accu niet goed vast zat > takelwagen voor nix laten komen :smile:
Robert dB.
 
Posts: 6477
Joined: Wed 17 Oct 2001 0:00
Location: Woerden

Postby clio_rally » Fri 8 Mar 2002 16:26

Hoi Zeeuw,

Ik zou voor de stappenmotor gaan. Heb hetzelfde probleem op mijn integrale gehad. Gewoon het stekkertje even loshalen en schoonmaken met wat contactspray. Daarna het stappenmotortje eventjes uit elkaar halen (als dit kan, bij een grale wel) en schoonmaken met wat remmenreiniger. Je ziet vanzelf de opening die geopend en gesloten kan worden. Meestal is hij zonder stroom helemaal dicht. Mooist voor het schoonmaken is als je hem aansluit op je accu, dan gaat hij open en kun je hem helemaal doorblazen. Nu moet alleen een Renault goeroe (ik ken de wagens nog niet goed genoeg) even verifieren of dit inderdaad zo kan bij een renault, beetje zonde om je stappen motor door te laten branden. Verder is het een klusje van max. 20 minuten,

Gijs

PS: Kan ook verklaren waarom hij het na stevig blazen doet. Als er vuil inzit en je blaast hem goed door gaat dit aan de randjes van de klep zitten die dan net niet helemaal goed dicht wil....
clio_rally
 
Posts: 1324
Joined: Thu 7 Mar 2002 0:00
Location: Delft

Postby Anonymous » Fri 8 Mar 2002 16:36

Nou das mooi, ga ik zo gelijk ff checken! Thanx!
Anonymous
 

Postby Patrick » Fri 8 Mar 2002 19:39

On 2002-03-07 22:13, Heino
wrote:
Wacht effe Patrick,de potmeter die ik bedoel zit op het gasklephuis aan de zijkant,is meestal een klein oranje plastic doosje.


o sorry,ik zit verkeerd:wink:
Patrick
 
Posts: 3146
Joined: Wed 14 Nov 2001 0:00
Location: ulestraten

Postby Heino » Fri 8 Mar 2002 21:42

GEEFNIE,Repo had het iets later ook over de "gasklepstandpotmer"
Heino
 
Posts: 589
Joined: Tue 26 Jun 2001 0:00
Location: Grunn'n

Postby Anonymous » Sat 16 Mar 2002 14:27

WE hebben de XR25 aan gehangen en er moet vervolgens gekeken worden of deze comp ong dezelfde snelheid meet als de werkelijke snelheid, zoals deze op het dashboard af te lezen is. De XR las dus geen snelheid uit. Een of andere sensor ofzo krijgt dus geen signaal. Waar kan dit nu weer aan liggen?
Anonymous
 

Postby Paanz » Sat 16 Mar 2002 15:48

Dat zou ik ook wel eens willen weten, ik snap daar ook geen ene reet van, er zit ergens een snelheidssensor, en ik snap niet hoe, het is iig zo dat als ik mn mechanische kilometertellerkabel lostrek uit de versn. bak, dan gaat er bij circa 80 per uur een lampje branden van service.

En het maakt niet uit in welke versn dat dat is, als je 10 min lang niet boven de 80 kom maakt ook niet uit, als je hem start en in 1x er naar toe peert, maakt allemaal niet uit, hij gaat pas boven de 80 branden

En hij kan helemaal niet zien dat ik 80 ga, heb toch nergens sensors voor de snelheid. Geen abs ook dus.

Die van mij staat ook wel eens te halen, dat is raar, kan ook niet zeggen wat het is, zou de stationair regeling kunnen zijn, maar ook de lambda sensor bijv. Als je hard gereden hebt dan heeft ie misschien moeite om "schoon" te lopen. ik weet het ook niet.
Paanz
 
Posts: 267
Joined: Mon 7 Jan 2002 0:00
Location: In a Laguna

Postby Robert dB. » Sat 16 Mar 2002 16:05

Zeeuw neem je binnenkort me katalysator mee naar een fnb ofzo?!
Robert dB.
 
Posts: 6477
Joined: Wed 17 Oct 2001 0:00
Location: Woerden

Postby Menno » Mon 18 Mar 2002 11:50

bij veel Renautls zit aan 't einde van de kilometertellerkabel, vlak voor 't dashboard dus, een elektronische snelheidsopnemer. 't signaal hiervan gaat naar de ECU, zodat een aantal dingen snelheidsafhankelijk geregeld worden.

Zolang je rolt blijft bij de meeste auto's het stationaire toerental wat hoger, vanwege verschillende redenen. Wanneer dit signaal dus ontbreekt, zal de ECU gebruik maken van een nood-loop regelingetje.
Menno
 
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Postby clio_rally » Mon 18 Mar 2002 11:59

Repo,

Wat denk je zelf? Natuurlijk niet, mijn integrale blijft eeuwig, die gaat echt nooit meer weg. Maar ik ga nu rally rijden in een Clio, vandaar....
clio_rally
 
Posts: 1324
Joined: Thu 7 Mar 2002 0:00
Location: Delft

Postby Anonymous » Sat 23 Mar 2002 17:17

Tja, help, ik word nu echt gek....

Km kabel vervangen, een nog steeds loopt ie na iets boven de 4000 toeren gereden te hebben, stationair op 1800 toeren. Probleem is dat de comp geen signaal van rijsnelheid doorkrijgt. Het ligt dus niet aan de stappenmotor, althans zaakje bij inlaat maar puur aan de verbinding van km tellerkabel naar....Dus maw waeet iemand waar deze drie draadjes, die dus uit de km kabel komen naar toe lopen?? Lopen deze naar de comp??
Anonymous
 

Postby Jelmer » Sun 24 Mar 2002 1:52

Ik heb dit zelf ook als ik ga uitrollen terwijl ik m'n koppeling heb ingetrapt.. m'n toerental blijft dan op 1700 hangen en pas als ik een keer een tikje op m'n rem geef zakt t naar ongeveer 11000. Iemand enig idee wat dit is?
Jelmer
 
Posts: 170
Joined: Tue 5 Feb 2002 0:00
Location: Hilversum

Return to Motor



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron