Motor bleef stationair hoog in toeren lopen OPGELOST!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Anonymous

Als ik flink doorgereden heb en ik laat em daarna stationair draaien dan blijftie op 2000 toeren hangen. Normaal, koud zeg maar en ook als ik niet flink geblazen heb, en dus wel redelijk warm is, looptie 1000 toeren. Als ik de motor uitzet en weer start draait ie weer gewoon 1000 toeren. Maw als de comp zich reset is het over. Iemand een idee wat het is.
[ This message was edited by: Zeeuw on 2002-03-24 17:35 ]
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Zit de stekker van de toerenomloop er wel goed op? Ik heb het wel eens gehad dat ie bijna helemaal los zat. Toen bleef de motor ook vrij hoog stationair draaien.
Anonymous

Domme vraag, waar zit die? Hoorde ook dat het het smoorklephuis kan zijn???
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Smoorklephuis ? Ze bedoelen zeker speling op het asje van de gasklep ?

Die toerenomloop zit vlakbij de thermostaat, links naast de kop. Weet alleen niet of een Willy die ook heeft. Bij een Clio 16v en 19 16v zit ie daar. Ziet eruit als een soort vaatje; de stekker zit bovenop en er zitten 2 slangen aan, die vanaf inlaatspruitstuk naar het luchtfilterhuis lopen. Deze zorgt voor het stationait toerental. Eventueel loshalen en ff schoonmaken met carbcleaner.
Anonymous

Ah ok eens checken dan, vreemde is dat het alleen is als ik flink doorgereden heb.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Zeker vreemd. Anders misschien valse lucht ergens ?
Anonymous

Gaan we weer, gesodemieter altijd met die fok wagens. Verdorie, beter is er gewoon iets kapot en hoef ik niet te zoeken.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik ken dat. Zolang je gewoon weet wat er aan de hand is, is het niet zo erg. Dan weet je tenminste waar je moet beginnen. Diagnose stellen is altijd lastig. En ik ben altijd bang dat ik bijv. iets vervang (voor een bom duiten) en het dan toch weer iets anders blijkt te zijn.
Anonymous

Ja maar ik ga daar altijd teveel over nadenken, denk denk denk.
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Dit probleem komt vaker voor,meestal is dan de potmeter die op de gasklep zit vuil,die geeft namelijk de stand van de gasklep door aan het motormanagement.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

idd heino,had ik ook last van,zeer hinderlijk.
ff stekkertje uit elkaar trekken ff goed terug steken en proberen maar,was bij mij al voldoende:wink:
zit bij de onsteking zwart busje.
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Wacht effe Patrick,de potmeter die ik bedoel zit op het gasklephuis aan de zijkant,is meestal een klein oranje plastic doosje.
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

bij een clio en ook een willie zit de stationaire toerental regelaar.
voor het gasklephuis.
tussen de radiateur en het gasklephuis.
het is een rond potje beetje goudkleurig (temminste bij mij) en er zit een grote stekker bovenop)
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik weet ook wel dat er alleen lucht doorheen gaat. Maar moet je toch maar eens kijken hoeveel zooi eruit komt wanneer je hem schoonmaakt met carb-cleaner. Wanneer alles erg smerig is wil ie ook wel eens blijven hangen/steken.
Anonymous

Als ik dus vol heb lopen gassen dan blijft ie hangen. Als ik em uitzet en direct weer start looptie weer netjes.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Is ie goedgekeurd gisteren Zeeuw?????
Anonymous

Ja hij is goedgekeurd!!! Alleen het spoedkenteken is zo spoed dat het toch nog max 5 dagen op zich kan laten wachten.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Hmmmms sucks, misschien tot de volgende FNB??
Anonymous

Ja moet er g^%^&*()&$e weleens van komen.
Armando
Berichten: 691
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Oss

Vreemd heb dit probleem ook gehad bij m'n 19 duurde meestal 1 minuut en dan zakte de meter naar de 1000 tpm. Wat doet ie als je gas bijgeeft.. blijft ie daarna weer hangen??
[ This message was edited by: Armando on 2002-03-08 17:12 ]
Anonymous

Ja blijft gewoon hangen, alleen als ik em uitzet en weer start zaktie terug.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Misschien klinkt het raar maar: is de massa van de accu goed aangesloten??
Anonymous

Jawohl, heb verder totaal geen problemen. Hoezo de massa?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Ik had laastst dat het toerental op en neer danste voor het stoplicht, of bij het aanremmen, en uiteindelijk deed nix het meer...bleek dat de accu niet goed vast zat > takelwagen voor nix laten komen :smile:
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Hoi Zeeuw,

Ik zou voor de stappenmotor gaan. Heb hetzelfde probleem op mijn integrale gehad. Gewoon het stekkertje even loshalen en schoonmaken met wat contactspray. Daarna het stappenmotortje eventjes uit elkaar halen (als dit kan, bij een grale wel) en schoonmaken met wat remmenreiniger. Je ziet vanzelf de opening die geopend en gesloten kan worden. Meestal is hij zonder stroom helemaal dicht. Mooist voor het schoonmaken is als je hem aansluit op je accu, dan gaat hij open en kun je hem helemaal doorblazen. Nu moet alleen een Renault goeroe (ik ken de wagens nog niet goed genoeg) even verifieren of dit inderdaad zo kan bij een renault, beetje zonde om je stappen motor door te laten branden. Verder is het een klusje van max. 20 minuten,

Gijs

PS: Kan ook verklaren waarom hij het na stevig blazen doet. Als er vuil inzit en je blaast hem goed door gaat dit aan de randjes van de klep zitten die dan net niet helemaal goed dicht wil....
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Anonymous

Nou das mooi, ga ik zo gelijk ff checken! Thanx!
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

On 2002-03-07 22:13, Heino
wrote:
Wacht effe Patrick,de potmeter die ik bedoel zit op het gasklephuis aan de zijkant,is meestal een klein oranje plastic doosje.
o sorry,ik zit verkeerd:wink:
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

GEEFNIE,Repo had het iets later ook over de "gasklepstandpotmer"
Anonymous

WE hebben de XR25 aan gehangen en er moet vervolgens gekeken worden of deze comp ong dezelfde snelheid meet als de werkelijke snelheid, zoals deze op het dashboard af te lezen is. De XR las dus geen snelheid uit. Een of andere sensor ofzo krijgt dus geen signaal. Waar kan dit nu weer aan liggen?
Paanz
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: In a Laguna

Dat zou ik ook wel eens willen weten, ik snap daar ook geen ene reet van, er zit ergens een snelheidssensor, en ik snap niet hoe, het is iig zo dat als ik mn mechanische kilometertellerkabel lostrek uit de versn. bak, dan gaat er bij circa 80 per uur een lampje branden van service.

En het maakt niet uit in welke versn dat dat is, als je 10 min lang niet boven de 80 kom maakt ook niet uit, als je hem start en in 1x er naar toe peert, maakt allemaal niet uit, hij gaat pas boven de 80 branden

En hij kan helemaal niet zien dat ik 80 ga, heb toch nergens sensors voor de snelheid. Geen abs ook dus.

Die van mij staat ook wel eens te halen, dat is raar, kan ook niet zeggen wat het is, zou de stationair regeling kunnen zijn, maar ook de lambda sensor bijv. Als je hard gereden hebt dan heeft ie misschien moeite om "schoon" te lopen. ik weet het ook niet.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Zeeuw neem je binnenkort me katalysator mee naar een fnb ofzo?!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

bij veel Renautls zit aan 't einde van de kilometertellerkabel, vlak voor 't dashboard dus, een elektronische snelheidsopnemer. 't signaal hiervan gaat naar de ECU, zodat een aantal dingen snelheidsafhankelijk geregeld worden.

Zolang je rolt blijft bij de meeste auto's het stationaire toerental wat hoger, vanwege verschillende redenen. Wanneer dit signaal dus ontbreekt, zal de ECU gebruik maken van een nood-loop regelingetje.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Repo,

Wat denk je zelf? Natuurlijk niet, mijn integrale blijft eeuwig, die gaat echt nooit meer weg. Maar ik ga nu rally rijden in een Clio, vandaar....
Anonymous

Tja, help, ik word nu echt gek....

Km kabel vervangen, een nog steeds loopt ie na iets boven de 4000 toeren gereden te hebben, stationair op 1800 toeren. Probleem is dat de comp geen signaal van rijsnelheid doorkrijgt. Het ligt dus niet aan de stappenmotor, althans zaakje bij inlaat maar puur aan de verbinding van km tellerkabel naar....Dus maw waeet iemand waar deze drie draadjes, die dus uit de km kabel komen naar toe lopen?? Lopen deze naar de comp??
Jelmer
Berichten: 170
Lid geworden op: di 5 feb 2002 0:00
Locatie: Hilversum

Ik heb dit zelf ook als ik ga uitrollen terwijl ik m'n koppeling heb ingetrapt.. m'n toerental blijft dan op 1700 hangen en pas als ik een keer een tikje op m'n rem geef zakt t naar ongeveer 11000. Iemand enig idee wat dit is?
NiX©
Plaats reactie