[Clio16V]Beste open air filter.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning

[Clio16V]Beste open air filter.

Postby Valstrik » Mon 11 Nov 2002 18:11

Heb net een clio 16v aangeschaft en nu wil ik een filtertje maar er zijn er een aantal welke zou het beste zijn, qua geluid, vermogen en kwaliteit:

green 137 euro
K&n 150 euro
pipercross 100 euro
remair 120 euro

Ik hoor het nog wel.....
Valstrik
 
Posts: 89
Joined: Mon 25 Mar 2002 0:00
Location: Papendrecht

Postby Wouter. » Mon 11 Nov 2002 18:13

Ik heb zelf een K&N filter op mijn 16v en ben ik erg tevrede over maar ik hoor over Green ook positieve verhalen. Dus kwa prijs zou je voor een Green kunnen kiezen.
Wouter.
 
Posts: 701
Joined: Sun 24 Jun 2001 0:00
Location: Ede, Holland

Postby Foeke » Mon 11 Nov 2002 18:14

GEEN

en als je niet anders wil zou ik toch voor de green air gaan
Foeke
 
Posts: 2742
Joined: Thu 21 Feb 2002 0:00
Location: Leeuwarden

Postby RO 16v » Mon 11 Nov 2002 18:22

F 16Valve wrote:GEEN

en als je niet anders wil zou ik toch voor de green air gaan


precies GEEN.

Kijk een naar het Viper luchtfilter van Pipercross, kost een hoop centen maar het leverd ook wat op.
RO 16v
 
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Postby André ter Velde » Mon 11 Nov 2002 18:22

Hé gefeliciteerd met je Clio. Ik adviseer je ook om geen open luchtfilter te nemen. Lees effe je PM !!
André ter Velde
 
Posts: 1894
Joined: Thu 19 Jul 2001 0:00
Location: Westerbork

Postby Nielske » Mon 11 Nov 2002 19:11

ik weet het! Weer dat geneuzel over (open)luchtfilters & ik vertik het om er 'n nieuw topic voor aan te maken, maar.........

Ik wil van mijn 57i kit, terug overstappen naar een origineel filterhuis (nu met vervangingsfilter en bumperslang :p )... alleen het probleem, 'k heb geen org. filterhuis!!!

Iemand die er vanaf moet?! (en zo niet, wat mag het ongeveer kosten... heb begrepen dat zo'n 'slang' alleen al behoorlijk prijzig is :( )

thnx alvast peeps,
Nielske
 
Posts: 431
Joined: Tue 24 Sep 2002 18:44
Location: Deurne (NL)

Postby Valstrik » Mon 11 Nov 2002 19:58

Waarom kan ik het beste geen open luchtfilter nemen dan..???
Valstrik
 
Posts: 89
Joined: Mon 25 Mar 2002 0:00
Location: Papendrecht

Postby Roy » Mon 11 Nov 2002 20:24

Omdat hij dan veel warme lucht aanzuigt en dergelijke.

Maar het geluid vind ik persoonlijk erg kicke. :D

Doe anders ff een search op het forum want dit onderwerp is al heel erg vaak besproken.
Roy
Moderator
 
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Postby jeroen.k » Mon 11 Nov 2002 20:25

Valstrik wrote:Waarom kan ik het beste geen open luchtfilter nemen dan..???


16v heeft een kleine motorruimte, motor wordt warm en lucht dus ook! Je zuigt dan warme lucht aan en dit kost je pk's!
jeroen.k
 
Posts: 5884
Joined: Thu 17 Jan 2002 0:00
Location: Harderwijk

Postby Valstrik » Mon 11 Nov 2002 20:27

Waar kan ik het beste eigenlijk tuning onderdelen halen, ik hier en daar al wat rond gekeken (o.a. ATEC) maar er is vrij weinig te halen.

Weet iemand wat adresjes??
Valstrik
 
Posts: 89
Joined: Mon 25 Mar 2002 0:00
Location: Papendrecht

Postby Roy » Mon 11 Nov 2002 20:34

Veban heeft vrij veel voor Renault. :)
Ze zitten op een paar plaatsen onder andere in Rijswijk.
Roy
Moderator
 
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Postby -Ray- » Mon 11 Nov 2002 20:50

Roy (Signaalkabel) wrote:Omdat hij dan veel warme lucht aanzuigt en dergelijke.

Maar het geluid vind ik persoonlijk erg kicke. :D

Doe anders ff een search op het forum want dit onderwerp is al heel erg vaak besproken.


zoniet te vaak ;)
-Ray-
 
Posts: 21541
Joined: Thu 29 Nov 2001 0:00
Location: Velserbroek

Postby Mrtn » Mon 11 Nov 2002 21:19

Roy (Signaalkabel) wrote:Veban heeft vrij veel voor Renault. :)
Ze zitten op een paar plaatsen onder andere in Rijswijk.


en Lelystad!!

Bij je openlucht moet je gewoon een verleng buis nemen en deze pal achter of in je bumper maken.
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Postby Marcel B. » Mon 11 Nov 2002 21:27

Volgens mij hebben beide vebans niet echt veel met elkaar te maken...
Marcel B.
 
Posts: 6751
Joined: Thu 4 Apr 2002 0:00
Location: Nieuw Vennep

Postby RO 16v » Mon 11 Nov 2002 21:29

jeroen.k wrote:
Valstrik wrote:Waarom kan ik het beste geen open luchtfilter nemen dan..???


16v heeft een kleine motorruimte, motor wordt warm en lucht dus ook! Je zuigt dan warme lucht aan en dit kost je pk's!



En de motor krijgt op hoge toeren veel lucht en niet genoeg brandstof waardoor je motor kapot( pingelen, volgen mij) kan gaan.
Het is op te lossen door een aangepaste chip (rollenbank).
RO 16v
 
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Postby Valstrik » Mon 11 Nov 2002 22:15

Nou dat wordt dus geen filter... betere oplossing een katvervanger als ik wat meer geluid en eventuele kracht onderin erbij wil?.. (ik heb al een remus einddemper maar daar hoor je ook niks van)
Valstrik
 
Posts: 89
Joined: Mon 25 Mar 2002 0:00
Location: Papendrecht

Postby Christian » Mon 11 Nov 2002 22:26

Valstrik wrote:Nou dat wordt dus geen filter... betere oplossing een katvervanger als ik wat meer geluid en eventuele kracht onderin erbij wil?.. (ik heb al een remus einddemper maar daar hoor je ook niks van)


dan koop je je toch een vervangins filter en bumperslang moet je alleen aan een slang rond 70mm zien te komen maar die vind je GVD bijna nergens :(
Christian
 
Posts: 4046
Joined: Wed 19 Jun 2002 13:30
Location: Oldenzaal (Twente)

Postby MartijnG » Mon 11 Nov 2002 22:34

Je hebt die K&N toch ook met hitteschild?? Dan heb je dat probleem met hete lucht weer minder. En dan zo'n koude lucjt slang ernaar toe. Prachtig geluid... Zo'n flexibele slang is toch wel ergens te vinden?? Mijn maat heeft het pas geleden gedaanbij zijn CRX. AWESOME SOUND!! En dat was maar een openluchtfilter van 27,50 Euro...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Christian » Mon 11 Nov 2002 22:35

nou ben al 2 weken aan het zoeken heb nu van een collega een RVS slang ligge maar volgens mij te klein :(
Christian
 
Posts: 4046
Joined: Wed 19 Jun 2002 13:30
Location: Oldenzaal (Twente)

Postby MartijnG » Mon 11 Nov 2002 22:37

Waarom moet ie precies 70mm zijn dan?? Het gaat bij jou toch ook gewoon om de koude lucht aanvoer ?? Dat maakt toch niet uit welke diameter het is....
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Christian » Mon 11 Nov 2002 22:42

omdat i op het luchtfilter huis moet aan sluiten en dat is na mijn idee rond 70mm
Christian
 
Posts: 4046
Joined: Wed 19 Jun 2002 13:30
Location: Oldenzaal (Twente)

Postby MartijnG » Mon 11 Nov 2002 22:44

Ow, je bedoeld van de filter naar het huis. Nee, ik dacht dat je de slang van de bumpe/grille naar het filter bedoelde....Die maat vanmij heeft daar gewoon zo'n grijze PVC buis voor gebruikt. Weet niet welke diameter...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Christian » Mon 11 Nov 2002 22:46

zaten we even verkeert nee een heleslang van bumper naar het huis heen is rond 70mm als iemand der aan kan komen zeg het me even
Christian
 
Posts: 4046
Joined: Wed 19 Jun 2002 13:30
Location: Oldenzaal (Twente)

Postby Mrtn » Tue 12 Nov 2002 9:15

oxje wrote:Volgens mij hebben beide vebans niet echt veel met elkaar te maken...


Het is 1 Veban, met 2 vestigingen, waarvan L'stad binnenkort opgedoekt wordt :(

Deze slangen leveren zij ook, blauw en in elke lengte te krijgen
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Postby Anonymous » Tue 12 Nov 2002 9:17

Mrtn wrote:
oxje wrote:Volgens mij hebben beide vebans niet echt veel met elkaar te maken...


Het is 1 Veban, met 2 vestigingen, waarvan L'stad binnenkort opgedoekt wordt :(

Deze slangen leveren zij ook, blauw en in elke lengte te krijgen
Nee,

Het zijn twee bedrijven, die in principe niets met elkaar te maken hebben. (Ooit waren ze wel een met een andere eigenaar geloof ik)
Anonymous
 

Postby Mickael » Tue 12 Nov 2002 10:53

Valstrik wrote:Nou dat wordt dus geen filter... betere oplossing een katvervanger als ik wat meer geluid en eventuele kracht onderin erbij wil?.. (ik heb al een remus einddemper maar daar hoor je ook niks van)


Juist geen openlucht filter.

Ik heb het ooit wel gehad, maar het is niet bevordelijk voor je motor en het kost vermogen (merkbaar).

Wat dan wel:

Een inleg filter.

Deze heb je ook van verschillende leveranciers. Ik zelf heb er een K&N in zitten en mijn vriendin een Pipercross.

Die Pipercross hoor je wel, mijn K&N niet.

Ik heb van mijn luchtfilter huis een buis (60MM dia) lopen van het luchtfilterhuis naar de voor bumper. Dit is gemakkelijk te doen, alleen buis is wat lastiger te krijgen. ik heb een buis bij Veban lelystad gehaalt (ze lagen ook op de meeting).

Voor meer geluid kan je een paar dingen doen:
Kat vervanger - Maakt ie een schel geluid met harde ploffen
Middendemper - Demperloze pijp van een clio 1.2 (ja dat past heb ik ook) Dit geeft iets meer geluid in combi met sport einddemper.
Einddemper - is erg veel verschil in. Maar verzorgt over het algemeen een donkerder en harder geluid.

Mocht je nu echt toch een openluchtfilter willen kan dat wel maar vereist het wat meer werk.

Je moet dan (met voorkeur stallen buis) een buis maken naar je bumper, zoals je de slang zou doen.

Dan plaats je je openluchtfilter in het lege stuk voor je voor wiel achter de bumper.

Maar dan kom het probleem: Je inlaat op het inlaat spruitstuk is NIET rond, je zal daar iets moeten maken wat dus van rond naar oval gaat. Dan moet je ook nog rekening houden met dat er dus nergens een gatje of wat dan ook in de buis zit, anders trekt hij lucht aan wat niet door het filter is gekomen.

Verdere uitleg gewilt? vraag maar :) :lol:


{EDIT} Ik zei gisteren dat de dia. 60MM zou moeten zijn, echter kan ik dat wel fout hebben en kan het dat het 70MM zou moeten zijn. Zijn er mensen die dat graag precies willen weten, dan wil ik het nog wel ff na meten.
Last edited by Mickael on Wed 13 Nov 2002 7:48, edited 1 time in total.
Mickael
 
Posts: 985
Joined: Fri 8 Feb 2002 0:00
Location: Dordrecht

Postby mike16v » Tue 12 Nov 2002 14:17

vraagje... Ik wil ietsje meer geluid, ik heb een clio16v met een sebring middendemper en einddemper, nou vroeg ik me af als ik nou een klein gaatje maak in de buis die naar mijn luchtfilter loopt, of dat kwaat kon, ik weet als die buis los zit dat ie best een zwaar gluid geeft, maar kan je dat ongestraft doen?
mike16v
 
Posts: 1661
Joined: Wed 5 Jun 2002 12:55
Location: Haarlem

Postby Mickael » Tue 12 Nov 2002 14:24

mike16v wrote:vraagje... Ik wil ietsje meer geluid, ik heb een clio16v met een sebring middendemper en einddemper, nou vroeg ik me af als ik nou een klein gaatje maak in de buis die naar mijn luchtfilter loopt, of dat kwaat kon, ik weet als die buis los zit dat ie best een zwaar gluid geeft, maar kan je dat ongestraft doen?


Je kan het doen, MAAR dan begint het dus weer over warme lucht.

Wat ik zou doen: Ik zou die middendemper (als het echt een demper is en niet alleen de looks) die vervangen voor een pijp van een 1.2. De kosten zijn zeker lager als 65 euro. Dit zal waarschijnlijk net iets meer in de richting komen van wat jij wil.

BTW. een klein gatje zal echt niet veel uitmaken, kwa geluid en warme lucht.

Maar als je echt het aanzuig geluid wil horen is er maar 1 goede manier om het te doen. zoals ik hierboven al schreef.

vraag maar raak :lol:
Mickael
 
Posts: 985
Joined: Fri 8 Feb 2002 0:00
Location: Dordrecht

Postby mike16v » Tue 12 Nov 2002 15:33

Mickael wrote:
mike16v wrote:vraagje... Ik wil ietsje meer geluid, ik heb een clio16v met een sebring middendemper en einddemper, nou vroeg ik me af als ik nou een klein gaatje maak in de buis die naar mijn luchtfilter loopt, of dat kwaat kon, ik weet als die buis los zit dat ie best een zwaar gluid geeft, maar kan je dat ongestraft doen?


Je kan het doen, MAAR dan begint het dus weer over warme lucht.

Wat ik zou doen: Ik zou die middendemper (als het echt een demper is en niet alleen de looks) die vervangen voor een pijp van een 1.2. De kosten zijn zeker lager als 65 euro. Dit zal waarschijnlijk net iets meer in de richting komen van wat jij wil.

BTW. een klein gatje zal echt niet veel uitmaken, kwa geluid en warme lucht.

Maar als je echt het aanzuig geluid wil horen is er maar 1 goede manier om het te doen. zoals ik hierboven al schreef.

vraag maar raak :lol:


Oke duidelijk, thanks
mike16v
 
Posts: 1661
Joined: Wed 5 Jun 2002 12:55
Location: Haarlem

Postby Armando » Tue 12 Nov 2002 16:23

Mickael wrote:
Valstrik wrote:
Dan plaats je je openluchtfilter in het lege stuk voor je voor wiel achter de bumper.

Maar dan kom het probleem: Je inlaat op het inlaat spruitstuk is NIET rond, je zal daar iets moeten maken wat dus van rond naar oval gaat. Dan moet je ook nog rekening houden met dat er dus nergens een gatje of wat dan ook in de buis zit, anders trekt hij lucht aan wat niet door het filter is gekomen.

Verdere uitleg gewilt? vraag maar :) :lol:

Mhh dan kan ik dus het passtukk gebuiken van mij openair en daar een ronding op lassen met daarbij een aansluitpunt voor een buis tot de open gedeelte achter m'n verstraler en daar de openluchtfilter plaatsen.. :wink:
Armando
 
Posts: 691
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Oss

Postby Valstrik » Tue 12 Nov 2002 19:48

Wat ik nu wilde doen is in plaats van een filter, want in dat gezeik heb ik al geen zin meer :-* :)

Een devil tussendemper die de middendemper en kat in 1 keer vervangt... Er zit al een remus-demper op dus het lijkt me dat ik dan wel wat verschil, al hoor je die achter bijna niet. Maar ja wat wil je met Remus..
Valstrik
 
Posts: 89
Joined: Mon 25 Mar 2002 0:00
Location: Papendrecht

Postby Foeke » Tue 12 Nov 2002 20:26

Valstrik wrote:Wat ik nu wilde doen is in plaats van een filter, want in dat gezeik heb ik al geen zin meer :-* :)

Een devil tussendemper die de middendemper en kat in 1 keer vervangt... Er zit al een remus-demper op dus het lijkt me dat ik dan wel wat verschil, al hoor je die achter bijna niet. Maar ja wat wil je met Remus..
Ik zou een losse tussenpijp en losse katvervanger nemen is wat makkelijker voor de apk
Foeke
 
Posts: 2742
Joined: Thu 21 Feb 2002 0:00
Location: Leeuwarden

Postby Valstrik » Tue 12 Nov 2002 21:45

Ja maar dat is een stuk duurder als ik het allebei apart neem, en ik moet toch onder de auto als ik voor de apk moet, dus kan ik toch net zo goed 2 in 1 nemen... of wordt dat, zoals ik steeds meer in de gaten krijg weer heel lastig bij Renault.... :wink:
Valstrik
 
Posts: 89
Joined: Mon 25 Mar 2002 0:00
Location: Papendrecht

Postby Mickael » Wed 13 Nov 2002 7:56

Valstrik wrote:
Een devil tussendemper die de middendemper en kat in 1 keer vervangt... Er zit al een remus-demper op dus het lijkt me dat ik dan wel wat verschil, al hoor je die achter bijna niet. Maar ja wat wil je met Remus..


Waarom Devil???? $$$$$$

Pak voor je middendemper een pijp van een clio 1.2, het past heeft het zelfde diameter en is een stuk gekoper als een demper van devil. Katvervanger OK.

De meest vervelende aansluiting van je uitlaat is de middendemper op de einddemper, deze is bij mij vastgelast. Het lijkt mij niet handig dat je het in een stuk neemt, want dan moet de voor de keuring de hele boel er weer onderzetten.

Alleen je kat eronder zetten is 10 min. werk.

Yep het verschil hoor je zeker!

Vraagje wat voor geluid wil je hebben uit je uitlaat?
(dit met betrekking op de keuze en merk)
Mickael
 
Posts: 985
Joined: Fri 8 Feb 2002 0:00
Location: Dordrecht

Postby Valstrik » Wed 13 Nov 2002 9:24

Ik wil gewoon een mooi sport-geluidje niet zo'n brul geluid, maar gewoon mooi als je wat meer toeren draait. En de remus demper achter hou ik want zover reikt me budget nog niet...moet ook nog witte knipperlichtjes enz. enz.

Maar zo'n middendemper en katvervanger kost 155 euro.
En een katvervanger 100 en dan zou ik nog een middendemper en die kost rond de 65 ofzo. dus...maar ik zal wel ff overleggen.. met dat bedrijfje...
Valstrik
 
Posts: 89
Joined: Mon 25 Mar 2002 0:00
Location: Papendrecht

Return to Motor



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron