[Clio16V]Beste open air filter.
Ik heb inderdaad een G-tech waar ik alles mee meet. Ik heb 4 clios getest waarvan ik 1 erbij heb gedaan met orginele luchtfilter doos. Dan kun je zien waar het verschil het hem in zit.
De Clio genaamd IVO, is die van een neefje van me. Deze heeft een orginele filterdoos erop zitten, maar de slang ervan af. Je ziet dat deze het kameel effect veel minder heeft, maar wel zichtbaar.met de buis erop is het helemaal weg. Het vermogen van die auto is wel heel laag, maar dat doet er even niet toe. Bij de clio van Luc was het het ergst. Die haalde in het begin maar een 115 PK. Na verschillende mods en aanpassingen kregen we dan wel het vermogen redelijk op peil, maar nog steeds het probleem met de het koppel. Orginele filterbox erop en voila. 136PK en een koppel zoals het hoort.
genoeg tekst. Tijd voor grafieky, time for the real truth.
enjoy
De Clio genaamd IVO, is die van een neefje van me. Deze heeft een orginele filterdoos erop zitten, maar de slang ervan af. Je ziet dat deze het kameel effect veel minder heeft, maar wel zichtbaar.met de buis erop is het helemaal weg. Het vermogen van die auto is wel heel laag, maar dat doet er even niet toe. Bij de clio van Luc was het het ergst. Die haalde in het begin maar een 115 PK. Na verschillende mods en aanpassingen kregen we dan wel het vermogen redelijk op peil, maar nog steeds het probleem met de het koppel. Orginele filterbox erop en voila. 136PK en een koppel zoals het hoort.
genoeg tekst. Tijd voor grafieky, time for the real truth.
enjoy
Tis stil hier. Iedereen soms weer de orginele box aan het monteren?
Jep, had eerst de aanzuigbuis eraf, geluid is vreselijk goed, en nu toch maar even gemonteerd, ben benieuwd hoe het rijdMichel S. schreef:Tis stil hier. Iedereen soms weer de orginele box aan het monteren?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Je wilt gewoon me bmw voorblijven ......
Met jouw setup zou je eigenlijk 2 luchtfilterhuizen moeten hebben... Misschien kan je zo'n 'biervaatje' van een vrachtwagen lenen?Ivo8hoven schreef:Ik zal komend weekend of eind vd week even verslag doen van mijn bevindingen....
Reed eerst met org. box en filter zonder buis eraan, en nu weer met buis + org.
Aha...., maare de ouwe rooie Coupe is gewoon std. hoor op een Inox Devil einddemper na dan....
Binnenkort is even een bezoekje aan Menno, en misschien een vervangingsfilter erin, meer wordt er niet aan gedaan
Binnenkort is even een bezoekje aan Menno, en misschien een vervangingsfilter erin, meer wordt er niet aan gedaan
Ik loop achter.. Rij jij met Haas ouwe Coupe? Ik zat te hinten richting jouw gtt nl.Ivo8hoven schreef:Aha...., maare de ouwe rooie Coupe is gewoon std. hoor op een Inox Devil einddemper na dan....
Binnenkort is even een bezoekje aan Menno, en misschien een vervangingsfilter erin, meer wordt er niet aan gedaan
Hahahaaa, ik dacht al zoiets ja, nee Gerrit die GTT staat geschorst, en heb die Clio 16v Coupe van Haas / Chris erbij gekocht
Puur voor de fun, en die moet ook redelijk lowbudget blijven, prima ding trouwens....
Puur voor de fun, en die moet ook redelijk lowbudget blijven, prima ding trouwens....
Je zit trouwens een stuk meer richting de bewoonde wereld zie ik/ had ik vernomen via tamtam...Ivo8hoven schreef:Hahahaaa, ik dacht al zoiets ja, nee Gerrit die GTT staat geschorst, en heb die Clio 16v Coupe van Haas / Chris erbij gekocht
Puur voor de fun, en die moet ook redelijk lowbudget blijven, prima ding trouwens....
"Woerden-Express - de binnendoor route", afgelopen?
Laatst gewijzigd door speedline op ma 27 mar 2006 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jow ivo, wat zijn je bevindingen nou? ik rij namelijk ook nog zonder buis aan me luchtfilter... en geluid is uber.. maar merk je veel verschil qua geluid en vermogen met buis eraan?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Daar gaat het ook over soepkip...., slapen doen we 'snacht's....Ferdy schreef:dacht dat het hier over een open luchtfilter van een 16v ging,
graag beetje ontopic weer !
Gerrit vergiste zich alleen over mijn 5 GT
daar doelde ik opIvo8hoven schreef:Daar gaat het ook over soepkip...., slapen doen we 'snacht's....Ferdy schreef:dacht dat het hier over een open luchtfilter van een 16v ging,
graag beetje ontopic weer !
Gerrit vergiste zich alleen over mijn 5 GT
Is er geen enkele mogelijkheid om een open filter te plaatsen en toch het vermogen te houden?
Het geluid is namelijk zo mooi, maar aan de grafiek te zien gaat het vermogen hard achteruit.
Het geluid is namelijk zo mooi, maar aan de grafiek te zien gaat het vermogen hard achteruit.
is iedereen niet tevreden met een standaard filter?, heb standaard filter erop zitten maar alleen geen luchtslang erop, brult ook als de nete hoor (en ik heb getuigen)
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
grafiek my ass
geluid van een standaard filter is me echt tè tam, dat beetje (eventuele, ben niet zo overtuigd) vermogensverlies merk je buiten het circuit/de rollenbank toch niks van.
geluid van een standaard filter is me echt tè tam, dat beetje (eventuele, ben niet zo overtuigd) vermogensverlies merk je buiten het circuit/de rollenbank toch niks van.
Laatst gewijzigd door Edward op wo 5 apr 2006 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
te tam? soms hoor ik mezelf niet eens meer omdat ie zo brult
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Nou ik heb dus ook altijd het std. filter gehad, en de aanzuigbuis los, maar prima geluid hoor....
En nu de aanzuigbuis weer vast, en dan vind ik hem ook nog wel aardig klinken, maar zonder buis is het echt meer dan herrie genoeg..!
En nu de aanzuigbuis weer vast, en dan vind ik hem ook nog wel aardig klinken, maar zonder buis is het echt meer dan herrie genoeg..!
@ Ivo: jij hebt er toch wel een K&N vervangingsfilter in?
Ik heb gewoon de standaard setup (buis naar wielkast links voor) met een K&N vervangingsfilter, maar om nou te zeggen dat hij stil is als je eens goed op het gas gaat staan... Nee, Niet echt! Ik vind het wel genoeg zo. Is het allemaal tenminste nog lekker beschaafd als je een beetje rustig aan het cruisen bent.
Wat betreft geluid scheelt de K&N nauwelijks met het standaard filter, misschien iets meer brullen (donkerder) als je hem echt de sporen geeft.
Wat betreft geluid scheelt de K&N nauwelijks met het standaard filter, misschien iets meer brullen (donkerder) als je hem echt de sporen geeft.
deze settings heb ik op het moment ook, goed te doen met dit koude weer. Ik ga voor het warme weer wel die buis er weer aanhangen denk ik. Dan maar wat minder brul.Ivo8hoven schreef:Nou ik heb dus ook altijd het std. filter gehad, en de aanzuigbuis los, maar prima geluid hoor....
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Die buis voor de grap maar eens losmaken dan
stuk goedkoper dan nieuwe filter iig
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Hallo mensen ik heb eens een tijdje dit topic gevolgd en ben op het volgende idee gekomen, ik reed al een tijdje met een openluchtfilter van k&n maar het idee om daardoor minder vermogen te hebben beviel me niet, en heb daarom het orginele luchtfilterhuis aangepast zodat nu de openluchtfilter gemonteerd is en daaromheen het luchtfilterhuis.
[img]http://file013.bebo.com/3/large/2006/08 ... 07505l.jpg[/img]
[img]http://file013.bebo.com/3/large/2006/08 ... 49711l.jpg[/img]
[img]http://file013.bebo.com/3/large/2006/08 ... 07505l.jpg[/img]
[img]http://file013.bebo.com/3/large/2006/08 ... 49711l.jpg[/img]
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
He Ruud,
ziet er goed uit. ik was al aan het denken om de buis van mb te gebruiken, en zelf een filterhuis te knutselen van polyster bekleed met folie ofzo om de warmte weg te houden.
ziet er goed uit. ik was al aan het denken om de buis van mb te gebruiken, en zelf een filterhuis te knutselen van polyster bekleed met folie ofzo om de warmte weg te houden.
of je neemt een gesloten systeem zoals deze met een slang naar de bumper in de rijwind
[img]http://img.photobucket.com/albums/v300/ ... carbon.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v300/ ... carbon.jpg[/img]
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: di 22 aug 2006 18:32
- Locatie: Deurne, Hoboken
Dit kan wss stom zijn, maar ik ben een leek in de autowereld, heb hem nog maar 2.5 week. Jullie spreken hier over de luchtslang die jullie afkoppelen, Maar als ik dit versta mag je dus niet zonder rijden als het warm weer is? En vermindert dat je vermogen dan niet? En als het kan, kunne jullie mss een foto posten waarop ik kan zien waar je hem juist moet afkoppelen? Sorry voor de vele vragen