[Clio16V]Beste open air filter.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik heb inderdaad een G-tech waar ik alles mee meet. Ik heb 4 clios getest waarvan ik 1 erbij heb gedaan met orginele luchtfilter doos. Dan kun je zien waar het verschil het hem in zit.
De Clio genaamd IVO, is die van een neefje van me. Deze heeft een orginele filterdoos erop zitten, maar de slang ervan af. Je ziet dat deze het kameel effect veel minder heeft, maar wel zichtbaar.met de buis erop is het helemaal weg. Het vermogen van die auto is wel heel laag, maar dat doet er even niet toe. Bij de clio van Luc was het het ergst. Die haalde in het begin maar een 115 PK. Na verschillende mods en aanpassingen kregen we dan wel het vermogen redelijk op peil, maar nog steeds het probleem met de het koppel. Orginele filterbox erop en voila. 136PK en een koppel zoals het hoort.

genoeg tekst. Tijd voor grafieky, time for the real truth.
Afbeelding

enjoy
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Tis stil hier. Iedereen soms weer de orginele box aan het monteren?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Michel S. schreef:Tis stil hier. Iedereen soms weer de orginele box aan het monteren?
Jep, had eerst de aanzuigbuis eraf, geluid is vreselijk goed, en nu toch maar even gemonteerd, ben benieuwd hoe het rijd :wink:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Je wilt gewoon me bmw voorblijven ...... :p
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Michel S. schreef:Tis stil hier. Iedereen soms weer de orginele box aan het monteren?
(Y) :D
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik zal komend weekend of eind vd week even verslag doen van mijn bevindingen.... :wink:
Reed eerst met org. box en filter zonder buis eraan, en nu weer met buis + org. :wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ivo8hoven schreef:Ik zal komend weekend of eind vd week even verslag doen van mijn bevindingen.... :wink:
Reed eerst met org. box en filter zonder buis eraan, en nu weer met buis + org. :wink:
Met jouw setup zou je eigenlijk 2 luchtfilterhuizen moeten hebben... Misschien kan je zo'n 'biervaatje' van een vrachtwagen lenen? :wink:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

huh..., wat bedoel je gerrit..?

:wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ivo8hoven schreef:huh..., wat bedoel je gerrit..?

:wink:
Luchtfilter van 'biervat' formaat... Soms zie je ze op trucks aan de zijkant van het chassis hangen. Je zou eens in de richting van dat formaat kunnen denken... :wink:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Aha...., maare de ouwe rooie Coupe is gewoon std. hoor op een Inox Devil einddemper na dan.... :lol:

Binnenkort is even een bezoekje aan Menno, en misschien een vervangingsfilter erin, meer wordt er niet aan gedaan :wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ivo8hoven schreef:Aha...., maare de ouwe rooie Coupe is gewoon std. hoor op een Inox Devil einddemper na dan.... :lol:

Binnenkort is even een bezoekje aan Menno, en misschien een vervangingsfilter erin, meer wordt er niet aan gedaan :wink:
Ik loop achter.. Rij jij met Haas ouwe Coupe? Ik zat te hinten richting jouw gtt nl.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Hahahaaa, ik dacht al zoiets ja, nee Gerrit die GTT staat geschorst, en heb die Clio 16v Coupe van Haas / Chris erbij gekocht :wink:
Puur voor de fun, en die moet ook redelijk lowbudget blijven, prima ding trouwens.... :p
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ivo8hoven schreef:Hahahaaa, ik dacht al zoiets ja, nee Gerrit die GTT staat geschorst, en heb die Clio 16v Coupe van Haas / Chris erbij gekocht :wink:
Puur voor de fun, en die moet ook redelijk lowbudget blijven, prima ding trouwens.... :p
Je zit trouwens een stuk meer richting de bewoonde wereld zie ik/ had ik vernomen via tamtam... :D

"Woerden-Express - de binnendoor route", afgelopen? >-)
Laatst gewijzigd door speedline op ma 27 mar 2006 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

jow ivo, wat zijn je bevindingen nou? :D ik rij namelijk ook nog zonder buis aan me luchtfilter... en geluid is uber.. maar merk je veel verschil qua geluid en vermogen met buis eraan?
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

dacht dat het hier over een open luchtfilter van een 16v ging,

graag beetje ontopic weer !
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ferdy schreef:dacht dat het hier over een open luchtfilter van een 16v ging,

graag beetje ontopic weer !
Daar gaat het ook over soepkip...., slapen doen we 'snacht's.... :lol:
Gerrit vergiste zich alleen over mijn 5 GT :p
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Ivo8hoven schreef:
Ferdy schreef:dacht dat het hier over een open luchtfilter van een 16v ging,

graag beetje ontopic weer !
Daar gaat het ook over soepkip...., slapen doen we 'snacht's.... :lol:
Gerrit vergiste zich alleen over mijn 5 GT :p
daar doelde ik op :P
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Is er geen enkele mogelijkheid om een open filter te plaatsen en toch het vermogen te houden?
Het geluid is namelijk zo mooi, maar aan de grafiek te zien gaat het vermogen hard achteruit.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

is iedereen niet tevreden met een standaard filter?, heb standaard filter erop zitten maar alleen geen luchtslang erop, brult ook als de nete hoor :) (en ik heb getuigen)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

grafiek my ass :smoke:

geluid van een standaard filter is me echt tè tam, dat beetje (eventuele, ben niet zo overtuigd) vermogensverlies merk je buiten het circuit/de rollenbank toch niks van.
Laatst gewijzigd door Edward op wo 5 apr 2006 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

te tam? soms hoor ik mezelf niet eens meer omdat ie zo brult :D
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Nou ik heb dus ook altijd het std. filter gehad, en de aanzuigbuis los, maar prima geluid hoor.... (Y)
En nu de aanzuigbuis weer vast, en dan vind ik hem ook nog wel aardig klinken, maar zonder buis is het echt meer dan herrie genoeg..!
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

@ Ivo: jij hebt er toch wel een K&N vervangingsfilter in?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

:nee:
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Ik heb gewoon de standaard setup (buis naar wielkast links voor) met een K&N vervangingsfilter, maar om nou te zeggen dat hij stil is als je eens goed op het gas gaat staan... Nee, Niet echt! Ik vind het wel genoeg zo. Is het allemaal tenminste nog lekker beschaafd als je een beetje rustig aan het cruisen bent.

Wat betreft geluid scheelt de K&N nauwelijks met het standaard filter, misschien iets meer brullen (donkerder) als je hem echt de sporen geeft.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Ivo8hoven schreef:Nou ik heb dus ook altijd het std. filter gehad, en de aanzuigbuis los, maar prima geluid hoor.... (Y)
deze settings heb ik op het moment ook, goed te doen met dit koude weer. Ik ga voor het warme weer wel die buis er weer aanhangen denk ik. Dan maar wat minder brul. :)
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Die buis voor de grap maar eens losmaken dan :wink:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

stuk goedkoper dan nieuwe filter iig ;)
mdmx
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Waal x A2 ;-)

ik ben toch ook overstag, origineel luchtfilterhuis va een sloper gehaald en het bevalt erg goed, zeker nu de oude cat ook leeg is.
K&N vervanger is besteld.

gr
Ruudjuh
Berichten: 255
Lid geworden op: do 26 mei 2005 13:09
Locatie: Aelse

Hallo mensen ik heb eens een tijdje dit topic gevolgd en ben op het volgende idee gekomen, ik reed al een tijdje met een openluchtfilter van k&n maar het idee om daardoor minder vermogen te hebben beviel me niet, en heb daarom het orginele luchtfilterhuis aangepast zodat nu de openluchtfilter gemonteerd is en daaromheen het luchtfilterhuis.

[img]http://file013.bebo.com/3/large/2006/08 ... 07505l.jpg[/img]

[img]http://file013.bebo.com/3/large/2006/08 ... 49711l.jpg[/img]
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
Arnoud
Berichten: 240
Lid geworden op: di 23 dec 2003 10:27
Locatie: Poeldijk

maakt zeker nu een heel donker geluid? zo in die doos? ik vind het schiterend verzonnen :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

He Ruud,

ziet er goed uit. ik was al aan het denken om de buis van mb te gebruiken, en zelf een filterhuis te knutselen van polyster bekleed met folie ofzo om de warmte weg te houden.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dis idd ook nog een oplossing :wink: , en nu nog effe een slang vanuit de bumper naar je luchtfilter dan heb je zeker koude lucht
R5GTT. Drive it like you stole it
basje24
Berichten: 78
Lid geworden op: di 30 mei 2006 0:11
Locatie: gelderland

of je neemt een gesloten systeem zoals deze met een slang naar de bumper in de rijwind

[img]http://img.photobucket.com/albums/v300/ ... carbon.jpg[/img]
pellet_iggo
Berichten: 13
Lid geworden op: di 22 aug 2006 18:32
Locatie: Deurne, Hoboken

Dit kan wss stom zijn, maar ik ben een leek in de autowereld, heb hem nog maar 2.5 week. Jullie spreken hier over de luchtslang die jullie afkoppelen, Maar als ik dit versta mag je dus niet zonder rijden als het warm weer is? En vermindert dat je vermogen dan niet? En als het kan, kunne jullie mss een foto posten waarop ik kan zien waar je hem juist moet afkoppelen? Sorry voor de vele vragen :wink:
Plaats reactie