[Clio16V]Beste open air filter.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

ik bedoelde eigenlijk dat snarremans een clioII ph1 heeft als ik zo zn wie = wie topic bekijk :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik ook. :p
Velocity
Berichten: 315
Lid geworden op: za 1 apr 2006 17:03

Even mijn post ge-edit, heb zelf ook een clio2, typvoutje :D
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

:lol: :lol: (D)
snarremans
Berichten: 61
Lid geworden op: za 24 mei 2008 5:59
Contacteer:

ja srry ik bedoelde ook clio II maar phase 1 :D mijn fout.grtz
snarremans
Berichten: 61
Lid geworden op: za 24 mei 2008 5:59
Contacteer:

dus open air filter is geen aanrader als ik het topic eff ehb doorgelezen,vermogensverlies enz.. ok ok ...wat is dan het beste om beetje leuk geluid eruit te krijgen als ik gas geef? greets
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een andere uitlaat? :P
snarremans
Berichten: 61
Lid geworden op: za 24 mei 2008 5:59
Contacteer:

dit is een luchtfilter topic ;)
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Merijn schreef:Een andere uitlaat? :P
Maar hij heeft wel gelijk :lol:
snarremans
Berichten: 61
Lid geworden op: za 24 mei 2008 5:59
Contacteer:

eventueel nog antwoorden waar ik iets aan heb? uitlaat weet ik ook wel maar gaat nu over onder de motorkap...of iemand daar voor mij iets weet wat ik ermee kan doen..
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Misschien even de hele topic doorlezen? (Of slechts de vorige pagina, zoals ik heb gedaan :P)
Steven schreef:Tja je kan een inlegfilter van green of K&N nemen, of als je bereid bent wat vermogen in te leveren voor sportieve sound, dan kun je een open filter nemen.
Al zijn die K&N 57i kits nog wel aardig met een happer naar de grille dacht ik?
Riël Notermans schreef:Je zuigt zoveel lucht aan:


motorinhoud /2 * toerental per seconde (bij een 4 cilinder zonder turbo). In het állerbeste geval.

Als je origineel luchtfilter dit makkelijk door zijn gaatjes drukt (en dat doet ie), zal ie niet meer gaan aanzuigen door een open.

Meet voor de lol eens de druk voor en ná het filter. Het verschil is de weerstand. En ik voorspel, er zal geen of een te verwaarlozen verschil zijn.
In elk geval niet opwegend tegen de nadelen van het filter.

En ja, green en K&N zijn zeker goed in marketingpraatjes. Niet dat de filters rommel zijn, maar, zucht, voor de zoveelste keer, je wint er niets mee.
:beer:
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

enige wat je ermee wint is geluid
Kruger
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 19:30

ik heb zelf een green open air filter maar als ie genoeg lucht krijgt etc dan is et wel fijn hoor. krijgt lekker vlug zijn lucht maar et helpt je niet echt meer aan pk's, dat je minder vermogen krijgt is ook onzin. je moet alleen niet een flutding pakken van autostyle ofzo.
en wat betreft de koude lucht, vanuit mijn bumper loopt de slang die je bij de green filter krijgt en zit tegen de filter aan, dus krijgt genoeg koude lucht, me auto wordt ook nooit overmatig warm ofzo.

bij mij was et beter omdat er op mijn 1.8 16v blok een williams 2.0 injectie zit, krijgt ie wat beter lucht enzo. dat is overigens wel aan te raden, me auto heeft nu rond de 155 pk ipv 137 pk.

verder ligt er ook een "open" uitlaatsysteem onder, katvervanger, open middendemper en supersprint einddemper, zeker een mooi geluid als je gas geeft! alleen jammer dat de emissie niet goed is bij de apk ;)
als je veel gas geeft en em derna uit laat lopen krijg je mooie ploffen uit de uitlaat ;)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Kruger schreef:ik heb zelf een green open air filter maar als ie genoeg lucht krijgt etc dan is et wel fijn hoor. krijgt lekker vlug zijn lucht maar et helpt je niet echt meer aan pk's, dat je minder vermogen krijgt is ook onzin......

bij mij was et beter omdat er op mijn 1.8 16v blok een williams 2.0 injectie zit, krijgt ie wat beter lucht enzo. dat is overigens wel aan te raden, me auto heeft nu rond de 155 pk ipv 137 pk......

hahaha
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dit is wel een klassieker :)

Wie prikt de ballon even lek jongens? :lol:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

[img]http://www.theadress.nl/images/Naald%5B1%5D.gif[/img]

De injectie is exact gelijk (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

:lol: :lol: :lol:
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je leest niet goed, hij heeft zo te lezen 'lucht'injectie :)

Kruger, ik wil je best uitleggen hoe het exact zit bij een motor ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Kruger schreef:maar et helpt je niet echt meer aan pk's, dat je minder vermogen krijgt is ook onzin. je moet alleen niet een flutding pakken van autostyle ofzo.
Ene Chris van L heeft het mij ooit uitgelegd als je gaat toch ook niet batsen in een warme sauna, dan heb je ook minder vermogen.......dus daarom geen openluchtfilter.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die was wel geniaal ja. :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

ik zou dan een K&N vervangings filter doen goede lucht doorlaat en geen warme lucht :) maar of ze hem hebben weet ik niet!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:
Kruger schreef:maar et helpt je niet echt meer aan pk's, dat je minder vermogen krijgt is ook onzin. je moet alleen niet een flutding pakken van autostyle ofzo.
Ene Chris van L heeft het mij ooit uitgelegd als je gaat toch ook niet batsen in een warme sauna, dan heb je ook minder vermogen.......dus daarom geen openluchtfilter.
Lekker juist, beetje batsen in een sauna of turks stoombad, glij je lekker over elkaar heen :p :p :p

Kleine tip wouter, in zulke omstandigheden moet je haar het werk laten doen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

(Y) thanks voor de tip.

kan je trouwens ff een foto posten Luco van het openluchtfilter bij je blauwe 5??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Cram
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 9:45

Ey ik wilde ff vragen of iemand jr of j & r open luchtfilters kent???
Staat geloof voor Jackson Racing..
Zat er namelijk al een in me clio toen ik hem kocht maar wilde weten of ik dit filter schoon kan maken en hoe???
jr reinigingsset ofzo??
Als dat bestaat tenminste..
Of zou je bv ook een reinigingsset van k&n kunnen gebruiken ofzo??
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Kan je wel gebruiken maar dan word die een beetje rood...
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ikzelf heb voor mijn pipercross filter een omp reiniger gebruikt en pipercross olie en werkt prima (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:(Y) thanks voor de tip.

kan je trouwens ff een foto posten Luco van het openluchtfilter bij je blauwe 5??
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... all%29.jpg[/img]
Niks geen warme lucht met een open luchtfilter, als je het maar goed doet :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Cram
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 9:45

okay...
het geeft dus ook kleur af...
lijkt me niet mooi he blauw met rood haha
Cram
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 9:45

Nou heb zo n cleaning kitje gevonden!!
Bij BSR Tuning in vinkeveen
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Geeft een K&N inlegfiltertje ook wat extra geluid trouwens?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

heeft er eigenlijk iemand wel eens opgemeten hoeveel het verschil in temp is onder de motorkap met DIT WEER bij je luchtfilter. want als je 50 rijdt vraag ik me af het onder de motorkap met die rijwind nu echt zo warm wordt... snap wel dat er best verschil in zit (anders zat die slang er nie voor jan lul) maar vroeg me af hoeveel dat nu scheelt. :beer:
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

+Clio16v+ schreef:heeft er eigenlijk iemand wel eens opgemeten hoeveel het verschil in temp is onder de motorkap met DIT WEER bij je luchtfilter. want als je 50 rijdt vraag ik me af het onder de motorkap met die rijwind nu echt zo warm wordt... snap wel dat er best verschil in zit (anders zat die slang er nie voor jan lul) maar vroeg me af hoeveel dat nu scheelt. :beer:
Jij wilt gewoon die slang er weer af trekken :p ;)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

alexs schreef:Geeft een K&N inlegfiltertje ook wat extra geluid trouwens?
Tot nu toe heb ik geen extra geluid gemerkt met een K&N inleg infilter t.o.v. een originele papieren luchtfilter in mijn 19 16v.
De uitlaat geeft me al meer dan genoeg geluid (remus einddemper met demperloze middenpijp) :lol:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

GJ schreef:
+Clio16v+ schreef:heeft er eigenlijk iemand wel eens opgemeten hoeveel het verschil in temp is onder de motorkap met DIT WEER bij je luchtfilter. want als je 50 rijdt vraag ik me af het onder de motorkap met die rijwind nu echt zo warm wordt... snap wel dat er best verschil in zit (anders zat die slang er nie voor jan lul) maar vroeg me af hoeveel dat nu scheelt. :beer:
Jij wilt gewoon die slang er weer af trekken :p ;)
is er al driekwart jaar af :P
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

alexs schreef:Geeft een K&N inlegfiltertje ook wat extra geluid trouwens?
Open luchtfilter wel, inlegfilter heel licht, als je er op let hoor ik rond de 6000 toeren wel een aanzuig geluid, maar wat eigenlijk overheerst is de snerpende remus dan. :D
Plaats reactie