APK vraagjes....
Mijn Renault 17 gaat maandag naar de APK, maar mijn achteruitrijlichten, alarmlichten doen het niet en de ruitenwissers gaan niet vanzelf terug (sleepcontact) gaat dit problemen geven bij de APK ???
Of je neemt een auto die ouder is dan jij zelf...
achteruitrijlichten, alarmlichten wel. Dat moet gewoon werken. Wat betreft de ruitenwissers, dat weet ik niet zeker.
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ruitenwisser er ff af halen, dan moet het geen probleem wezen.
De verlichting moet wel werken.
De verlichting moet wel werken.
Moet allemaal werken, je ruitewissers zeker. Je kan echt niet je voorruitenwissers erafhalen!
inderdaad. ruitenwissers voor zijn verplicht. achter niet.
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
alleen je alarmlichten maken , de voorruitwissers mag zo , net zoals de achteruitrijlichten .
Achteruitrijlichten moeten het echt doen als ze erop zitten hoor.. zou mooi zijn. Je ruitenwissers mogen ook echt niet rechtop voor je neus blijven staan.
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ik bedoelde ook de achter wisser!Riël schreef:Moet allemaal werken, je ruitewissers zeker. Je kan echt niet je voorruitenwissers erafhalen!
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
voor de keuring hoeven ze het absoluut niet te doen , je moet zon auto keuren naar de eisen van dat jaar.Riël schreef:Achteruitrijlichten moeten het echt doen als ze erop zitten hoor.. zou mooi zijn. Je ruitenwissers mogen ook echt niet rechtop voor je neus blijven staan.
Mmm... echt niet?
Als het er op zit moet het werken...Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:voor de keuring hoeven ze het absoluut niet te doen , je moet zon auto keuren naar de eisen van dat jaar.Riël schreef:Achteruitrijlichten moeten het echt doen als ze erop zitten hoor.. zou mooi zijn. Je ruitenwissers mogen ook echt niet rechtop voor je neus blijven staan.
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Jan Geert heeft gelijk: achteruitrijlichten hoeven NIET te werken van deze auto.
En het is onzin om te zeggen: als het erop zit moet het het doen! Wordt je auto dan ook afgekeurd als de volgende zaken niet werken:
-achterwisser
-koplampwissers
-radio
En dan nog: de meeste caravans/aanhangers hebben niet eens achteruitrijlichten!
En dan moet een auto uit 1977 (?) ze WEL hebben?
En het is onzin om te zeggen: als het erop zit moet het het doen! Wordt je auto dan ook afgekeurd als de volgende zaken niet werken:
-achterwisser
-koplampwissers
-radio
En dan nog: de meeste caravans/aanhangers hebben niet eens achteruitrijlichten!
En dan moet een auto uit 1977 (?) ze WEL hebben?
1972 !!
Of je neemt een auto die ouder is dan jij zelf...
Net naar de APK geweest en ze hebben niet naar de ruitenwissers, achteruitrijlichten en alarmlichten gekeken, en is slechts afgekeurd op meer dan 25% roestschade op de dorpels... FF fixen en weer een jaar er tegen aan
Of je neemt een auto die ouder is dan jij zelf...
Maandag moet mijn clio eraan geloven...APK...
vraagjes:
*naar mijn idee is of mijn toplager links kapot of mijn draagarmrubbers btje gaar. Er zit niet ehct merkbare speling in, alleen hoor je t bij t rijden.. Probleem?
*stappenmotor doet raar...onrgelmatig stationair toerental. Probleem bij CO?
Tis niet allemaal onoverkomelijk,maar heb alleen maandag nog m t te regelen, dus doe dan eerst wat echt moet zeg maar...
vraagjes:
*naar mijn idee is of mijn toplager links kapot of mijn draagarmrubbers btje gaar. Er zit niet ehct merkbare speling in, alleen hoor je t bij t rijden.. Probleem?
*stappenmotor doet raar...onrgelmatig stationair toerental. Probleem bij CO?
Tis niet allemaal onoverkomelijk,maar heb alleen maandag nog m t te regelen, dus doe dan eerst wat echt moet zeg maar...
Eerste vraag gaat geen probleem geven.
Rotte toplagers en rubbers zijn wel toegestaan evenals die draagarmbussen.
Wiellagers en de kogeltjes moeten weer wel ok zijn.
Die stappenmotor zal ws. weinig emt je CO te maken hebben, maar kweenie 100% zeker.
Rotte toplagers en rubbers zijn wel toegestaan evenals die draagarmbussen.
Wiellagers en de kogeltjes moeten weer wel ok zijn.
Die stappenmotor zal ws. weinig emt je CO te maken hebben, maar kweenie 100% zeker.
over de stappenmotor vraag ik omdatie soms terugzakt tot 500 a 600 rpm en dan ineens erg rijk gaat lopen, hij walmt dan wat...Denk dat dat wel invloed heeft op je CO, maar weet t niet zeker..
ik wel dus scoor even een ander stappenmotortje van de sloop, bijna alle Renaults hebben die, de injectievarianten dan. maakt verder niet uit van welke type/motorinhoud ie komt.~Haas~ schreef:over de stappenmotor vraag ik omdatie soms terugzakt tot 500 a 600 rpm en dan ineens erg rijk gaat lopen, hij walmt dan wat...Denk dat dat wel invloed heeft op je CO, maar weet t niet zeker..
Mrtn = Maarten
das wel beter om te weten...Richtprijs? Voor ik gen**id wordt?Mrtn schreef:ik wel dus scoor even een ander stappenmotortje van de sloop, bijna alle Renaults hebben die, de injectievarianten dan. maakt verder niet uit van welke type/motorinhoud ie komt.~Haas~ schreef:over de stappenmotor vraag ik omdatie soms terugzakt tot 500 a 600 rpm en dan ineens erg rijk gaat lopen, hij walmt dan wat...Denk dat dat wel invloed heeft op je CO, maar weet t niet zeker..
natuurlijk wel eerst ff dit proberen, dan eventueel naar de sloop...Steven schreef:ow dat maakt idd wel uit op je CO, nou hup ff een bus carbreiniger erdooheen spuiten, zo gedaan
Mrtn schreef:Jas aantrekken met grote zakken~Haas~ schreef:Voor ik gen**id wordt?
ist misschien ook iets om ff de gaskabel iets strakker te zetten? Dan looptie mooi 1000 rpm namelijk..Het probleem is dan niet voorbij, maar voor de apk heb ik er dan geen last van...
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
die laatste moet je even loshalen en met carburator cleaner schoonmaken~Haas~ schreef:Maandag moet mijn clio eraan geloven...APK...
vraagjes:
*naar mijn idee is of mijn toplager links kapot of mijn draagarmrubbers btje gaar. Er zit niet ehct merkbare speling in, alleen hoor je t bij t rijden.. Probleem?
*stappenmotor doet raar...onrgelmatig stationair toerental. Probleem bij CO?
Tis niet allemaal onoverkomelijk,maar heb alleen maandag nog m t te regelen, dus doe dan eerst wat echt moet zeg maar...
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
ben vandaag voor de apk gewest met mijn Clio16v, afkeur op stofhoes aandrijfas, dat fix ik wel, maar wat ik raar vond is dat bij de CO-meting het meetappraat 0 aan gaf, kan dat uberhaupt wel?
in mijn Clio zit een cup-chip.
in mijn Clio zit een cup-chip.
mijn clio ziet er toch niet zooo slecht uit dat jij denkt datie uit 72 is of wel?iwi schreef:word er wel co gemeten bij een auto uit '72???
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dit is niet waar steefSteven schreef:Eerste vraag gaat geen probleem geven.
Rotte toplagers en rubbers zijn wel toegestaan evenals die draagarmbussen.
Wiellagers en de kogeltjes moeten weer wel ok zijn.
Die stappenmotor zal ws. weinig emt je CO te maken hebben, maar kweenie 100% zeker.
ruimte op een draagarm is afkeur
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
maar hopen dan dat meneer krachtpatser niet aan mijn ophanging gaat lopen rossen...Komt wel goed denk ik, ik heb er nog nooit beweging in gekregen, dus..
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ze controleren het meestal met een banden lepel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
hmz...misschien toch maar ff vervangen dan van tevoren...
het CO was goed, zelfs met die klote stationairloop...dus...