Geflitst in auto zonder APK

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Erix
Berichten: 365
Lid geworden op: di 25 sep 2001 0:00
Locatie: NL
Contacteer:

Vandaag ben ik waarschijnlijk geflitst op de snelweg met snelheid van 135 km/h waar je 120km/h mag.... Was zo'n klein verneukt opgesteld 3 pootje. Alleen op deze auto zit al een tijdje geen APK meer. Zou de politie dit natrekken als ze de foto hebben?!

Zo ja wat zijn dan de consequenties?!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

waarschijnlijk krijg je ook een boete voor het verlopen zijn van de apk keuring
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Erix
Berichten: 365
Lid geworden op: di 25 sep 2001 0:00
Locatie: NL
Contacteer:

Enig idee naar de prijs van die boete?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zal wel meevallen... Een vriend van me heeft hetzelfde gehad en heeft er nooit iets van gehoord. Maar je weet het nooit, he!
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

maw 15 km the hard wa kost dat tegenwoordig?? eurootje of 60/70?? in elk geval vroegah was ut 140 gulden (als je nog na meetcorrectie boven de 10 zit)

apk kost je 86 pleuro, ik weet het kheb hem al 2 fakking keer gehad binnen 5 weken gvd. ja het geluk hangt aan me reet als een h o mo

ma misschien hebbie geluk en krijg je alleen boete voor hard rijden.

lijkt me stug dat ze elke flits foto kentekens gaan zitten nachecken.
Erix
Berichten: 365
Lid geworden op: di 25 sep 2001 0:00
Locatie: NL
Contacteer:

Meestal heb ik altijd erg pech als er iets fout gaat. Dan gaat het namelijk altijd gelijk erg goed fout :( ... Maar we zullen dan 'rustig' afwachten wat er komt. Geeft een drie-poot altijd een lichtflits trouwens? Omdat hem zag staan heb ik da kreng voortdurend in de gaten gehouden maar zag niets. Waarom ik niet geremd heb? Tja ... daar zag ik hem natuurljk pcies te laat voor.... :evil:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, die flitsen volgens mij echt altijd!
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

ze gaan wel binnekort overstappen of non flashin sh*t

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik weet het... Snel maar een Stinger aanschaffen! :(
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Erix schreef:Meestal heb ik altijd erg pech als er iets fout gaat. Dan gaat het namelijk altijd gelijk erg goed fout :( ... Maar we zullen dan 'rustig' afwachten wat er komt. Geeft een drie-poot altijd een lichtflits trouwens? Omdat hem zag staan heb ik da kreng voortdurend in de gaten gehouden maar zag niets. Waarom ik niet geremd heb? Tja ... daar zag ik hem natuurljk pcies te laat voor.... :evil:
Als je pech hebt, kost het je 90 euro, dat was vroeger 180 piek.
ooit wilde ik mijn ouwe bmw verkopen waarvan al drie(!) jaar de apk verlopen was. briefje op het raam dat ie te koop was en twee dagen later eesrt een gele plakker onder de wisser en nog een dag later een keurig briefje van de rdw....
twee keer 180 piek.
gelijk die kut beierse bak naar de sloop gebracht. :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Erix schreef:Vandaag ben ik waarschijnlijk geflitst op de snelweg met snelheid van 135 km/h waar je 120km/h mag.... Was zo'n klein verneukt opgesteld 3 pootje. Alleen op deze auto zit al een tijdje geen APK meer. Zou de politie dit natrekken als ze de foto hebben?!

Zo ja wat zijn dan de consequenties?!
Waarschijnlijk geen boete voor geen apk. APK wordt niet nagekeken bij flitsen. 't is mij ook es gebeurd en kreeg gewoon de boete voor te hard rijden, verder nix.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Bij mij ook alleen de bekeuring voor te hard rijden en niks voor het niet hebben van de APK.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Mijn broer is een keer door rood gereden en op een auto gereden. Heeft ook toegegeven dat ie door rood reed.

Zijn auto had ook geen keuring.

Verzekering heeft gewoon uitgekeerd, en ook geen boete van da cops.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

als ze het na trekken dan krijg je een prent van 86 euro!!
waterwacht
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
Locatie: Rockanje

:) Ik heb ook wel lang zonder keuring rond gereden.
Geen last van. Todat er een algehele controle, waar ze je dus staande houden.
Dubbel pineut. Want ik kreeg dus ook een prent, voor de dingen, waar die dus niet door de keuring kwam.

:)
Noyd
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 28 feb 2003 16:14

maakt niet uit als geflitst wordt zonder apk, hep ik ook gehad en ik heb daar geen x-tra boete voor gekregen...... :D
Never drive faster than your guardian angel can fly...
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

Het is wettelijk toegestaan met een niet gekeurde auto de openbare weg op te gaan om de kortste route te rijden naar je apk-station voor de keuring.
De auto moet wel verzekert zijn!

Als je dit in je bezwaar schrijft, heb je kansje.
Indien ze dan vervolgens de datum van je apk ophalen bij RDW ben je nat natuurlijk.... :wink:
bart_kerkvliet
Berichten: 26
Lid geworden op: di 3 aug 2004 23:02

DoubleJ schreef:Het is wettelijk toegestaan met een niet gekeurde auto de openbare weg op te gaan om de kortste route te rijden naar je apk-station voor de keuring.
De auto moet wel verzekert zijn!

Als je dit in je bezwaar schrijft, heb je kansje.
Indien ze dan vervolgens de datum van je apk ophalen bij RDW ben je nat natuurlijk.... :wink:
Als je hem dan vandaag laat afmelden kan het nog wel goedkomen ;)

Verhaal wordt dan:
  • Ik was onderweg naar keuring via korste route
  • Moest nog wat repareren omdat dat niet in orde was, korste route weer terug
  • Uiteindelijk weer kortste route naar keuring station
Of ze dat happen ;)
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

zonder apk is 86 euro die krijg je zeker is je auto langer als 3 maanden zonder apk kan je er ook nog eentje krijgen voor rijden zonder verzekering. want na drie maanden mag hij niet eens meer op een parkeer plek staan en is je wagen niet verzekerd en die is heel hoog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het boetesysteem voor snelheidsovertedingen zit, voor zover ik weet, niet gekoppeld aan die van de APK. Een vriend van me is meerdere malen geflitst met een auto zonder APK en heeft daar nooit iets van gehoord.

Ik zou me niet zo druk maken. :)
André ter Velde
Berichten: 1894
Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
Locatie: Westerbork

Voor de hoogte van de boete even kijken op http://www.om.nl/boetebase/
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Verbazend hoeveel mensen zonder apk rondrijden... Een weekje kan natuurlijk, maar drie jaar... (S)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

5gt8vturbo schreef:zonder apk is 86 euro die krijg je zeker is je auto langer als 3 maanden zonder apk kan je er ook nog eentje krijgen voor rijden zonder verzekering. want na drie maanden mag hij niet eens meer op een parkeer plek staan en is je wagen niet verzekerd en die is heel hoog!.
Is niet waar, die 3 maanden :s soms krijg je binnen 2 weken een brief over de verzekering. Steeksproefgewijs, weet je wel.

Apk en verzekering staan los, apk wordt niet nagetrokken, behalve als er toevallig een politieauto achter je rijdt o.i.d.

Boete voor geen verzekering is 288 euro btw. Moet er nog voor voorkomen, een auto zonder motor niet verzekerd op de oprit. Sja, dacht dat ie geschorst was :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Niet te hard rijden met een niet apk gekeurde auto wil ook nog wel eens helpen >-)

Ergens uit een nieuwsgroep:
"Het goede antwoord is alleen te vinden in de polisvoorwaarden. Daarin staat of het niet voldoen aan de apk-plicht consequenties heeft. Uit ervaring (ik werk bij een assurantiekantoor) weet ik dat steeds meer maatschappijen een dergelijke regel in het leven roepen. Ik zie het dus steeds meer voorbij komen dat inderdaad de auto apk-gekeurd moet zijn. Is de auto dat op moment van schade niet, heb je geen recht op uitkering en zal in en uiterste geval ook een WA-schade op jezelf worden verhaald. Soms ook zie je eea niet terug in de voorwaarden, maar wel bij acceptatierichtlijnen van een maatschappij. Dus: een auto van ouder dan 3 is alleen te verzekeren indien je met het aanvraagformulier een copie
Apk-goedkeuringsbewijs meestuurd (dat er
vervolgens weer geen haan naar kraait een jaar later is weer wat anders) ;-)
Voor zekerheid neem je dus even contact op met je assurantie-tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij."
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ok. Maar hier ging het meer of dat de auto voor de RDW als verzekerd zou zijn ingeschreven. Dit is dus meestal wel zo, als je je auto al verzekerd hebt. Er kraait inderdaad geen haan naar ;) Verhalen van schade zonder apk is altijd tricky.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marko
Berichten: 256
Lid geworden op: do 16 jan 2003 14:39
Locatie: Huizen

Ik heb het ook een keer gehad, alleen de boete voor te hard rijden gehad. Ze checken steekproef gewijs kentekens verder na, dus met een beetje geluk kost het je alleen het te hard rijden.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

ze trekken t niet na.
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Me broertje heeft gister ook een boete gehad voor geen APK , was 95 euries! :evil:
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

Riël schreef:
5gt8vturbo schreef:zonder apk is 86 euro die krijg je zeker is je auto langer als 3 maanden zonder apk kan je er ook nog eentje krijgen voor rijden zonder verzekering. want na drie maanden mag hij niet eens meer op een parkeer plek staan en is je wagen niet verzekerd en die is heel hoog!.
Is niet waar, die 3 maanden :s soms krijg je binnen 2 weken een brief over de verzekering. Steeksproefgewijs, weet je wel.

Apk en verzekering staan los, apk wordt niet nagetrokken, behalve als er toevallig een politieauto achter je rijdt o.i.d.

Boete voor geen verzekering is 288 euro btw. Moet er nog voor voorkomen, een auto zonder motor niet verzekerd op de oprit. Sja, dacht dat ie geschorst was :p
ik had een email naar rdw gestuurd en daar zeiden ze dat hij na 2 maanden zonder apk wel op eigen terrein mocht staan. maar niet meer op de openbare weg. dus als hij op jou oprit staat kunnen ze je nix maken maar ja een agent spreekt altijd de waarheid.

zonder apk is alweer verhoogd naar 95 eurootjes
en verzekering 320 euro. heeft de staat geld nodig?
http://www.boetes.nl
piet pado GTT
Berichten: 64
Lid geworden op: do 3 apr 2003 17:12
Locatie: Surhuisterveen

zonder apk is alweer verhoogd naar 95 eurootjes
en verzekering 320 euro. heeft de staat geld nodig?
http://www.boetes.nl[/quote]

ik was vorig jaar 288 eurie kwijt omdat ik 3 dagen mijn renault 5 niet verzekerd had... :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

piet pado GTT schreef:ik was vorig jaar 288 eurie kwijt omdat ik 3 dagen mijn renault 5 niet verzekerd had... :(
en eigenlijk terecht!

Zonder APK 3 dagen rijden is nog daar aan toe, maar 3 dagen zonder verzekering is erg link!

Denk bijvoorbeeld maar aan het kleine kind dat je dan kan doodrijden!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
piet pado GTT
Berichten: 64
Lid geworden op: do 3 apr 2003 17:12
Locatie: Surhuisterveen

Olijnsma schreef:
piet pado GTT schreef:ik was vorig jaar 288 eurie kwijt omdat ik 3 dagen mijn renault 5 niet verzekerd had... :(
en eigenlijk terecht!

Zonder APK 3 dagen rijden is nog daar aan toe, maar 3 dagen zonder verzekering is erg link!

Denk bijvoorbeeld maar aan het kleine kind dat je dan kan doodrijden!
TERRECHT?????? :gun: het ging om mijn replica... op dat moment wilde dat ding niet eens rijden!!! grmbl
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Olijnsma schreef:
piet pado GTT schreef:ik was vorig jaar 288 eurie kwijt omdat ik 3 dagen mijn renault 5 niet verzekerd had... :(
en eigenlijk terecht!

Zonder APK 3 dagen rijden is nog daar aan toe, maar 3 dagen zonder verzekering is erg link!

Denk bijvoorbeeld maar aan het kleine kind dat je dan kan doodrijden!
Met verzekering kan je ook goed kinderen doodrijden hoor. Het gaat eerder erom dat je dan je leven lang zal boeten. Iets wat je toch met verzekering waarschijnlijk ook zal doen...

Evengoed, dom om zonder verzekering te rijden, je zal maar brokken maken
Don't walk the grass... smoke it
Marc01
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 7:06
Locatie: Egmond
Contacteer:

Mbt zonder verzekering rijden-> niet doen is inderdaad erg stom (N) en terecht wordt het bekeurd.

voor de hoogte van de boetes kan je ook op http://www.verkeershandhaving.nl kijken is idd 95 euro. Met die snelheidsovertreding kan je mazzel hebben: 15 km te hard, je teller geeft meestal tussen de 3-8 km/h teveel aan en je hebt nog een correctie van 4 km/h, zit je dus binnen de 10 te hard en die is "maar" 30 euro. (Y)

O jah enne, wat oom agent zegt is niet altijd waar hoor! Mag je niet blindelings op af gaan, je doet dan een beroep op dwaling mbt het recht en dat wordt bijna nooit gehonoreerd... :(
Plaats reactie