60 km te hard :( Hoe stellen ze dat vast?

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

Riël schreef:
SMILLIAW schreef:kheb ook ong zoiets meegemaakt, alleen konden zé me niet bijhouden, dus die 25 meter afstand gaat al niet op.
m'n hoogste snelheid piekte ik alleen, zakte gelijk terug, dus die hebben ze 100% gegokt.

beschikking gehad, 245 euro betalen of het voor laten komen.
veel info erover opgezocht bij de tuftuf club, en kheb besloten om het NIET te betalen, omdat ik het er gewoon NIET er mee eens ben.
die vent zij me nog dat als ze willen ze het mochten gokken...en als me dat niet beviel moest ik het maar via de rechter uitzoeken.
dat zal ik ook doen :evil:
Ik snap dat niet. Als je per ongeluk 130 rijdt of een beetje vervelend geflits word is dat k#t, en de vraag is inderdaad of dat wel allemaal meteen beboet moet worden.

Ergens is echter de grens, en daar kunnen ze ook niet omheen.

Rij je echt hard, 150+, en je wordt geflits of gesnaaid hoe dan ook -> zelf schuld.
het gaat mij erom dat zij verklaren(onder ambtseed) dat ik mn pieksnelheid voor ong 500m heb gereden. zoals ik al eerder(in het ledengedeelte) heb uitgelegd kan het helemaal niet, plus is de verklaring die zij onder ambtseed hebben afgelegd tegenstrijdig met wat zij op het proces verbaal hebben geschreven.
hoe dan ook, ik blijf erbij wat er gebeurt is, en ga bij voorbaat in hoger beroep.
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

alleen konden zé me niet bijhouden,
waarschijnlijk heb je zo hard gereden dat ze je niet mochten bijhouden een agent heeft ook zijn grenzen als jij al boven de 50 km te hard rijdt moeten ze een wagen inschakelen om je staande te houden die voor je rijd want ze mogen je niet opjagen. ik heb namelijk het zelfde gehad reed 200 en bij de eerste de beste rotonde stond een busje netjes te wachten.
"ik ben wel gematst heb een prent voor 43km gehad anders was het m`n rijbewijs kwijt." toen ik vroeg waarom die ene agent me niet staande hield zeiden ze dus dit verhaal. tevens heb navraag gedaan bij verschillende agenten en bijna alle busjes en personen autoos zijn tegenwoordig wel geijkt(ze hadeen allemaal een mooi rapport bij zich onder de zonneklep. je moet er altijd om vragen. de ondercover autoos zijn bijna nooit eijkt. maar ook hier geld als een agent iets zegt spreekt hij altijd de waarheid (ambtseed)en je kan naar de rechter stappen maar de agent wordt altijd gelooft dus je staat nooit sterk.
beschikking gehad, 245 euro betalen of het voor laten komen.
veel info erover opgezocht bij de tuftuf club, en kheb besloten om het NIET te betalen, omdat ik het er gewoon NIET er mee eens ben.
die vent zij me nog dat als ze willen ze het mochten gokken...en als me dat niet beviel moest ik het maar via de rechter uitzoeken.
dat zal ik ook doen :evil:
ik ben bang dat het echt weinig zin heeft en als het voor komt ben je nog duurder uit.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Geijkt of niet, als die agent in zijn ongeijkte teller met 170 acher je aan zit, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ie er een prent van maakt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
André ter Velde
Berichten: 1894
Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
Locatie: Westerbork

Joh, je hebt gewoon pech! Jij rijdt te hard, en je werd gesnapt. Gewoon betalen en niet moeilijk gaan zitten doen. Anders moet je je maar braaf aan de max. snelheid houden.

Ik vind het zo onzinnig om te gaan schelden op de politie. Die doen gewoon hun werk en als je 160 rijdt waar je 100 mag vind ik dat je terecht een prent te pakken hebt.

p.s. denk niet dat ik me altijd braaf aan de snelheid houdt. Vorig jaar ook één van € 550,00 te pakken gehad. Maar dat is dan gewoon jammer, betalen en weer de weg op. En niet janken!
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

je kan het laten 'voorkomen' bij de kantonrechter, dan moet de politie kunnen aantonen dat ze jouw snelheid gemeten hebben met een lasergun of kunnen aantonen dat ze een geijkte snelheidsmeter aan boord hebben.
veel gedoe, maar wellicht heeft het zin.

ga ervan uit dat de eis ter zitting hoger is dan een schikking, dus is het afwachten of de uiteindelijke boete lager wordt.

bij 50 km te snel is er altijd een zitting trouwens en wordt het rijbewijs ingevorderd.
dit is niet gebeurd ? vreemd.
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

André ter Velde schreef:Joh, je hebt gewoon pech! Jij rijdt te hard, en je werd gesnapt. Gewoon betalen en niet moeilijk gaan zitten doen. Anders moet je je maar braaf aan de max. snelheid houden.

Ik vind het zo onzinnig om te gaan schelden op de politie. Die doen gewoon hun werk en als je 160 rijdt waar je 100 mag vind ik dat je terecht een prent te pakken hebt.

p.s. denk niet dat ik me altijd braaf aan de snelheid houdt. Vorig jaar ook één van € 550,00 te pakken gehad. Maar dat is dan gewoon jammer, betalen en weer de weg op. En niet janken!
:worship:
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

iwi schreef:
André ter Velde schreef:Joh, je hebt gewoon pech! Jij rijdt te hard, en je werd gesnapt. Gewoon betalen en niet moeilijk gaan zitten doen. Anders moet je je maar braaf aan de max. snelheid houden.

Ik vind het zo onzinnig om te gaan schelden op de politie. Die doen gewoon hun werk en als je 160 rijdt waar je 100 mag vind ik dat je terecht een prent te pakken hebt.

p.s. denk niet dat ik me altijd braaf aan de snelheid houdt. Vorig jaar ook één van € 550,00 te pakken gehad. Maar dat is dan gewoon jammer, betalen en weer de weg op. En niet janken! (opa)
:worship:
Verstand komt met de jaren :D ofzo :lol: :lol:
:worship: :worship:
Plaats reactie