Taxatie t.b.v. verzekering

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
michel 16v
Berichten: 997
Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
Locatie: nijverdal
Contacteer:

even een vraagje aan de mensen die hun auto hebben getaxeerd.


ik was laatst bij de unive hoe het zat met dat taxeren van je auto.

de man wist me te vertellen dat er bij schade wordt gekeken naar de dagwaarde en de staat van de auto.

en dat een taxatie-raport nog niet wil zeggen dat je de waarde van dat raport terug krijgt bij een total los verklaring.

mij vraag is nu: zijn er mensen die er ervaringen met hebben, schade/taxatie-raport ?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Mijn Renault 5 GT Turbo phase1 is getaxeerd op 11.300euro "momenteel" (taxatie is van 9-3-2002 Stein sportcars). Taxatie is 3 jaar geldig, maar het verstandigste is het om ieder jaar weer een nieuwe taxatie te doen.

Mijn auto is All-risk + casco + een heleboel meer.
Als mijn auto totaallos is dan krijg ik het gehele bedrag vergoed. Mijn auto heb ik verzekerd via Morsch en Schijffelen Ass BV. (via ClubRenaultSportive). Dit is een dochter onderneming van Aegon Schadeverzekeringen N.V.

Dat was ut wel zo'n beetje.

Binnenkort wordt hij weer opnieuw getaxeerd, dit ivm nieuwe spullen en Taxatie geldigheid.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

11.300 :worship:
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

michel 16v schreef:even een vraagje aan de mensen die hun auto hebben getaxeerd.


ik was laatst bij de unive hoe het zat met dat taxeren van je auto.

de man wist me te vertellen dat er bij schade wordt gekeken naar de dagwaarde en de staat van de auto.

en dat een taxatie-raport nog niet wil zeggen dat je de waarde van dat raport terug krijgt bij een total los verklaring.

mij vraag is nu: zijn er mensen die er ervaringen met hebben, schade/taxatie-raport ?
Alleen als je een all-risk verzekering hebt, waarbij specifiek bepaald is dat je de getaxeerde waarde uitgekeerd krijgt, heb je iets aan die verzekering.

De verzekering van een aansprakelijke partij zal nooit meer dan dagwaarde uitkeren, omdat dat de enige vergoeding is waar je in het kader van de WAM recht op hebt.

Aan de andere kant helpt zo'n taxatie natuurlijk wel bij het vaststellen van de schade in zo'n geval.
Tim B.
Berichten: 553
Lid geworden op: ma 14 jan 2002 0:00

michel 16v schreef:even een vraagje aan de mensen die hun auto hebben getaxeerd.


ik was laatst bij de unive hoe het zat met dat taxeren van je auto.

de man wist me te vertellen dat er bij schade wordt gekeken naar de dagwaarde en de staat van de auto.

en dat een taxatie-raport nog niet wil zeggen dat je de waarde van dat raport terug krijgt bij een total los verklaring.

mij vraag is nu: zijn er mensen die er ervaringen met hebben, schade/taxatie-raport ?
Dat klopt, je kan hem laten taxeren, vervolgens de auto in 2 jaar laten aftakelen en hem dan total-loss rijden. Dan krijg je uiteraard niet de taxatiewaarde uitgekeerd.

Ik werk ook bij Univé. De letterlijke tekst die in een clausule op je polis komt de staan heeft de strekking dat bij schade het taxatierapport als een RICHTLIJN voor schadeafwikkelling wordt gebruikt. Oftewel niet de standaard dagwaardebepalingsmethodes.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ben pas bij iemand geweest en die had z'n 5gtt bij meeus verzekert en die had het over een semi- oldtimers verzekering. Hij betaalde maar150euro per jaar!!! Hij had ook een taxatie rapport laten maken en dat werd daar ook geaccepteerd
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ligt ook aande hoogte van je taxatie hoeveel premie je moet betalen , je betaald namelijk een percentage .

ik betaal 300 euro op jaarbasis all risk maar mag maar 7500 km rijden en het moet me tweede auto zijn .

ik krijg wel tenalletijden de taxatie waarde terug zolang dat ie getaxeerd blijft ( dus om de 2 jaar verlengen )
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Bart V schreef:11.300 :worship:

Ow yeah....hoeveel geld is er in het lieve wagentje gegaan....toch veelvoud lijkt me hihi :D. Mooi wagentje blijft het wel. Liever dat je die verzekering nooit nodig hebt...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Genoeg is erin gegaan. Als tie weer rijd weer opnieuw taxeren. :D
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Kijk dit is een lijst met beedigde taxateurs , gebruik deze mensen , en ga niet zomaar bij een taxateur naar binnen die niet beedigd ( erkent ) is .

Want als je later dan een x schade rijd, dan sla je je voor je kop als je niet naar een door je verzekeringsmmatschapij erkende taxateur bent gegaan ( en daar zijn er wel wat van ).

Oke 9 van de 10 x krijg je wel een hogere taxatie ....maar die is gewoon helemaal niets waard !!!!!
Plaats reactie