Radarverklikker vanaf 2004 verboden

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Een radardetector is alleen een ontvanger, geen zender.
Dus hij stuurt voor zover ik weet geen meetbaar signaal uit.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

lijkt mij ook, anders waren allang verboden...
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Er is geen apparatuur beschikbaar om die dingen te registreren in je auto. Als ze echter eens je auto onderzoeken, om wat voor een reden dan ook, dan hang je. Maar hoe groot is die kans. Wordt wel groter naarmate er steeds meer camera-wagens gaan rijden en als die jou bij iedere flitspaal zien remmen, dan is dat natuurlijk verdacht.

@Gilles..hoe moet ik met dat achter-het-dash-wegbouwen voorstellen?
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Rij dus al jaren te hard en nog nooit beboet, zonder een radardetector dus! Tis gewoon goed opletten, maar na deze actie van de overheid en wat ik laatst zag ik A'dam een agent bij een aanhanger op de basisweg erg vreemd; een mobiele flitser was het :@ Het moet niet gekker worden, zij mogen alles gaan verstoppen in vuilnisbakken en aanhangers en wij zonder detectie rijden, dat vraagt om principe. Helaas heb ik alleen ergens een oude radar dector uit e steentijd liggen, dus wat is een goede 2e hands, stinger?
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Ollie schreef:Er is geen apparatuur beschikbaar om die dingen te registreren in je auto. Als ze echter eens je auto onderzoeken, om wat voor een reden dan ook, dan hang je. Maar hoe groot is die kans. Wordt wel groter naarmate er steeds meer camera-wagens gaan rijden en als die jou bij iedere flitspaal zien remmen, dan is dat natuurlijk verdacht.

@Gilles..hoe moet ik met dat achter-het-dash-wegbouwen voorstellen?
Die apparatuur is er dus wel, LINK alleen heeft de Nederlandse politie gezegd deze niet te zullen aanschaffen, in Belgie en/of Frankrijk hebben ze die dingen wel.
Target en stinger zijn hier tegen beveiligt (zeggen ze)
Maar mijn stinger zit er nog steeds in knappe agent als ie die vind moeten ze eerst de bumper enzo demonteren. display zit in een slede dus is er zo uit en van de slee zie je niks :)
Plaats reactie