Wie weet wat de exacte data zijn om de auto te herkeuren.

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Hallo,

Ik wil eens hier peilen wat jullie van het volgende vinden.

In oktober moest mijn Clio voor de APK, die kwam er bij de 1e keer niet doorheen omdat de spiegelverlichting en neon onder de auto zat. Volgens de dealer mag dat niet en moet het onderweg, dus ik gebeld en gehoord hoe het zit. Blijkt volgens Driebergen dat neon onder de auto mag zitten, mits niet aangesloten op de accu. De spiegel verlichting mag gewoon aanstaan mits de kleur amber is. Net zoals Mercedes.
Ook was de uitlaat lek en moest dat maar oplossen, thuisgekomen direct met de auto aan de gang gegaan en wat bleek? Allemaal haarscheurtjes in de uitlaatspruitstuk. dit werd wel weer onder de garantei gerepareerd, maar hadden ze zelf ook kunnen zien.

Ik heb dus de spiegelverlichting voor de zekerheid afgekoppeld, net zoals de Neon.
Bij de herkeuring in Oktober krijg ik de auto aan de eind van de dag terug met een aantal neon buizen op de achterbank, waarvan 1 kapot. De rekening volgt in December :@ . Als ik maar even 260 euro wil betalen voor de APK. Waarvoor 160 euro voor het demonteren van de neon buizen en afkoppelen van de spiegels. Spiegels waren al gedaan door mij en ik heb geen toestemming gegeven voor verwijdering. Dus met de dealer gebeld en gesproken met de magazijn beheerder en die zegt dat ik niet zo moest zeuren en dat ik toch de auto apk-gekeurd wou hebben? Dus ik boos gezegd dat ie maar met de baas moest overleggen, na een week heb ik nog niets gehoord en besluit de overige kosten over te maken zonder die 160 euro.

Dan hoor ik weer weken niets, ook niet van de baas zelf, dan kom ik toevallig in de stad voor een boodschap en moest de nieuwe schaalmodellen catalogus hebben. En alleen de verkoper was aanwezig. dus het verhaal verteld en hij zei dat de baas morgen wel even contact met mij zou opnemen. Weer gebeurt er niets, dan stuur ik 30 december een brief waarin ik verheldering vraag. Toen kwam er vorige week een brief of ik met hun contact wou opnemen om een afspraak te maken.
Vandaag met hun gebeld en moet zodadelijk langskomen, maar ook dit werd een verhit gesprek want het komt erop neer, dat ze niet gaan doen aan klantenbinding, of service, maar puur uit zijn op het geld wat nog openstaat.
Ik vind dit absoluut niet kunnen.

Ik vermeld vanavond wel wat er is gebeurt, maar 1 ding is zeker, ik ga geen geld meer toegeven.!

Wat vinden jullie hiervan?

Greetz Erik
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op ma 19 jan 2004 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik zou het NEVER betalen laat ze maar moeilijk doen. Ik had zelf niet eens het hele overige bedrag betaald wie betaald namelijk die neon buis?

Als het tot een rechtzaak zou komen sta je heel stevig volgens mij want ze hebben geen toestemming tot het maken van extra kosten.

Ps. wat willen ze je nu nog aandoen je heb je auto toch en hij is gekeurd :D vanaf nu gewoon een andere garage
Stefan T-SPORT
Berichten: 671
Lid geworden op: do 24 jul 2003 18:49
Locatie: Vianen (UT)
Contacteer:

Zeker een stel anti-tuning boeren daar??

Ik zou ook zeker stand houden met jouw argumenten en dat geld zelf zeker niet overmaken, zijn ze helemaal gek geworden?! ja sorry hoor, bij mij wordt altijd keurig ff gebeld als er iets gedaan moet worden wat geld gaat kosten en al helemaal zoiets als met die neon...supervaag :s

En daarbij, jij zit nu ook nog eens met een kapotte neon buis die door hun toedoen kapot is gemaakt, wat doe je daar dan mee ???
* Stefan T-SPORT *
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

ik zou helemaal geen geld overmaken aangezien jij nu een nieuwe neonset moet kopen en ook weer moet (laten) monteren.

bij mij heeft vorige week de keurmeester een neonbuis kapotgereden, en die wordt tenminste wel vergoed
Stroker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 21 nov 2001 0:00
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Dit is echt schandalig, en dan ook nog bij de merkdealer! Ik zou ze verder echt geen cent betalen. Misschien kun je aangifte doen van vernieling???
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

hun hebben ook gewoon een verzekring daarvoor hoor als hun schade aanrichten hoort de verzekering da gewoon te betalen
Stroker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 21 nov 2001 0:00
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Hooliead schreef:hun hebben ook gewoon een verzekring daarvoor hoor als hun schade aanrichten hoort de verzekering da gewoon te betalen
100% mee eens (Y)
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

hij is op dit moment bij de dealer voor gesprek ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen...
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

martin rs schreef:hij is op dit moment bij de dealer voor gesprek ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen...
me2

en adners word het een keer een rtc meeting op zaterdag bij hem voor de deur zodat er geen een klant in of uit kan :D :lol:
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

allemaal om een boutje en of schroefje vragen wat we nodig hebben.
iets dat niks kost maar hun wel veel werk oplevert.
veel harde muziek voor de deur en lekker aso rijden :p
goh lijkt me toch wel eens leuk en als de politie bellen start de wagen niet meer en daarom staan we daar :p
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Lijkt Van der B... te Tilburg wel. Ook al van die zeikerds! :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ben er weer, ga zo verslag doen, Riël heeft mij netjes gevraagd de naam van de dealer te verwijderen.
Ik ga geen namen van de dealer noemen, wie het wil weten moet het maar zeggen, maar het is de dealer die het hoogst in het noorden van Friesland zit :p .

Moet nog 50 euro betalen, maar uitleg volgt!

Greetz Erik
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

ben benieuwdd naar je uitleg
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Het kwam erop neer dat ik maar beter op had moeten letten en ze wilden absoluut niet toegeven. Ik zou alles bij elkaar gelogen hebben, en ik had bewust de auto 3 weken later laten herkeuren. Dit is waar maar ik had samen met de receptionist een afspraak hemaakt hiervoor! Wist ik veel dat het binnen 5 dagen moest.

Maar na 45 minuten discussiëren kwam zij met een voorstel. De kosten van de 2e apk moest ik betalen en de rest van de 170 euro werd dan kwijtgescholden.
Ook hier niet mee eens, en ze wilden niet wijken. Omdat ik er verder geen zin meer in had en nooit weer bij deze dealer zal komen. Heb ik maar besloten om die 50 euro te betalen onder protest en niet eens. En hiermee dit hoofdstuk af te sluiten.

Nooit zal ik weer naar deze dealer gaan, de dealer zelf heeft niet eens de moeite gedaan om contact op te nemen.
En dit is zeker niet het eerste incident.
Ik kan zeer zeker deze dealer afraden.! Absoluut.

Greetz Erik
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

ja hetis je eige keus maar ik had het niet betaald je heb nu eigenlijk toch een beetje toegegeven. Wat hadden ze willen doen als je nie had betaald? een rechtzaak? dan had jij gewonne
Sander101
Berichten: 660
Lid geworden op: di 17 sep 2002 18:39
Locatie: Katwijk aan Zee

Moet je is een brief met het hele verhaal bij Renault Nedeland op de mat laten vallen en vragen wat zei ervan vinden.
Denk niet dat ze er veel aan zullen doen maar je kan het altijd proberen.
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Tis ook wat, heb ook eens mot gehad met de dealer. Stond helaas niet zo sterkt als jij, ter plekke om de algemene voorwaarden vragen en het bovag geschillen nummer helpt.

Trouwens, sinds wanneer moet je binnen 5 dagen voor een herkeuring komen?? 2 week staat hier toch voor?

grtz Maarten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Is dit waar van de 2 weken?

Zoja laat het me dan ff weten.!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

olijnsma schreef:Is dit waar van de 2 weken?

Zoja laat het me dan ff weten.!
Herkeuring mag over 2 weken , een maat van me had een afgekeurde 205 GTI 1.9, stond binnen 2 weken herkeuren op het papier.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

wie weet dit zeker? ik had bij mijn cabrio dat ik het binnen 3 weken mocht doen.

Maar wie weet de exacte data hiervan?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Als ze me nou hebben zitten fucken met die 5 dagen, dat ie weer herkeurd had moeten worden, dan ebn ik echt superpissed!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
lauw
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 3 nov 2003 16:02

Wordt maar superpissed, er stond 2 weken voor, de herkeuring.

Afgelopen zomer liet ik m'n civic keuren, afgekeurd op een stofhoes, toen moest ik hem binnen 2 weken herkeuren was gewoon bij de dealer.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Het is aan de garage om te bepalen op welke termijn een herkeuring gratis is.

bij mijn weten is hier geen wettelijke regeling voor. Bij de meeste bedrijven is het twee weken...
there is no spoon.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Geen wettelijke verplichting? Stelletje klootzakken daar.

Excuseer me voor mijn uitspraken. zo ben ik normaal nooit, maar ben hier zo pissed om! :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

maja, grote naaistreek, maar dis niet echt de plek om je woede af te reageren...
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Garage had gewoon deels gelijk ook. je auto is in eerste instantie terecht afgekeurd en je hebt hem niet binnen de gestelde termijn laten herkeuren. Dat de afhandeling niet netjes gaat is vervelend , maar je moet wel reeel blijven.

Voorts neem je natuurlijk zelf een risico door de boel niet volgens hun regels aan te leveren en bewust de confrontatie aan te gaan met ze. Had je ze vooraf bij de herkeuring geinformeerd wat het antwoord van driebergen en de discussie preventief gevoerd was dit alles voorkomen. Je kan er gewoon op wachten anders. en voer je de discussie wel en willen ze niet luisteren breng je hem ergens anders heen of je weet zelf al wat er gaat gebeuren.
there is no spoon.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

wil hier ook niet mijn woede afreageren, maar zien wat ik hiertegen nog kan doen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
lauw
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 3 nov 2003 16:02

Je kan morgen ook gewoon bellen om te vragen of zij je auto willen keuren en binnen hoeveel dagen de herkeuring moet plaats vinden, zeggen ze iets anders dan heb je ze, natuurlijk wel onder een andere naam.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

punt is dat ze de termijn niet aan mij bekend hebben gemakt, en ik heb ze verteld van de lampen. Dat ik driebergen had geïnformeerd. Ze zeiden er niets op.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

olijnsma schreef:punt is dat ze de termijn niet aan mij bekend hebben gemakt, en ik heb ze verteld van de lampen. Dat ik driebergen had geïnformeerd. Ze zeiden er niets op.
niets... da's weinig, maar wel een slecht begin....
there is no spoon.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

blijkt inderdaad
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Ik lees het nu pas,(sorry)

Echt jammer dat het zo had moeten gaan,men is goed aan het mieren neuken daaro

De dealer waar ik weer naartoe gaat heeft alles goed gekeurd ondanks de toeters en bellen,de kat was echt verot (nog niet leeg)en toch goed gekeur,nogmaals jammer dat er van die zaken zijn die het goed voor je verneuken.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Da's wel jammer, ze hebben idd het recht niet om die dingen te verwijderen, laat staan vernielen. Het is jou eigendom, en die moeten ze heel laten.

Je zou erg sterk staan idd, je hebt er al voor gekozen om het af te ronden, maar als mij zoiets overkomt zou ik ook niet meer daarheen gaan!

En ook al beweren ze dat het illegaal is: het is illegaal om met neon AAN te rijden. Als het uit staat kunnen ze je niks maken. Je zegt dan gewoon dat het voor shows is waar het toegestaan is. Je mag er van alles onder zetten en weet ik wat nog meer, je mag je complete auto vernaggelen (ik denk aan starslet, kwam zelfs door rdw steekproef), als je bepaalde zaken maar niet openbaar gebruikt.
Janine
Berichten: 689
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Duiven

Joost (DoubleYou) schreef: En ook al beweren ze dat het illegaal is: het is illegaal om met neon AAN te rijden. Als het uit staat kunnen ze je niks maken. Je zegt dan gewoon dat het voor shows is waar het toegestaan is. Je mag er van alles onder zetten en weet ik wat nog meer, je mag je complete auto vernaggelen (ik denk aan starslet, kwam zelfs door rdw steekproef), als je bepaalde zaken maar niet openbaar gebruikt.
met de meeste van dit soort dingen is het zo dat het niet aangesloten mag zitten. als het aangesloten zit zo dat je het kan gebruiken is het afkeur. getuige ook de mening van driebergen.
Een beetje vreemd is best lekker
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

mijn vorige 19 was dankzij de neon ( die wel aangesloten zat) wel goedgekeurd, alleen zij de keuringsmeester wel dat als er een steekproef zou komen, hij de bedrading door moest knippen.
Plaats reactie