Schrijven om onder bekeuringen uit te komen helpt!

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
The Cabrio Kid
Berichten: 80
Lid geworden op: za 21 feb 2004 11:34
Locatie: Grubbenvorst (Venlo)

Mijn vriendin (5 GTX) en ik (19 16v Cabrio) kregen de afgelopen maand ineens 4 bekeuringen voor te hard rijden binnen.
Alle overtredingen waren in juni/juli 2003 gepleegd.

We hebben 4 afzonderlijke brieven naar de Officieren van Justitie geschreven (Roermond en Arnhem) dat we het belachelijk vonden om na 8 maanden nog een die bekeuringen te krijgen en dat we foto's wel eens wilden zien.

En wat denk je? Alle bekeuringen zijn nietig verklaard omdat er te lang tussen de overtreding en de bekeuring zat. Scheelt ons E350!

Hou de datum goed in de gaten. Zo'n bekeuring moet eigenlijk binnen 2 maanden op je deurmat liggen, anders schrijven!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Netjes! :) Ik heb ook al meerdere keren geschreven naar aanleiding van bekeuringen en het is ook redelijk wat keren gelukt! :)

Ik zie dat je nieuw bent op het forum. Stel je effe voor in dit topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=700
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

pfff DAT moet je dus in België niet proberen :(
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Dan kan ik gerust adem halen :D. Zit al tijden te wachten op een boete waar ik met 150 km/u ben geflitst. Das inmiddels al veel langer dan 2 maand geleden.
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

The Cabrio Kid schreef:Mijn vriendin (5 GTX) en ik (19 16v Cabrio) kregen de afgelopen maand ineens 4 bekeuringen voor te hard rijden binnen.
Alle overtredingen waren in juni/juli 2003 gepleegd.

We hebben 4 afzonderlijke brieven naar de Officieren van Justitie geschreven (Roermond en Arnhem) dat we het belachelijk vonden om na 8 maanden nog een die bekeuringen te krijgen en dat we foto's wel eens wilden zien.

En wat denk je? Alle bekeuringen zijn nietig verklaard omdat er te lang tussen de overtreding en de bekeuring zat. Scheelt ons E350!

Hou de datum goed in de gaten. Zo'n bekeuring moet eigenlijk binnen 2 maanden op je deurmat liggen, anders schrijven!

zo'n bekeuring moet helemaal niet binnen 2 maanden binnen zijn.. je hebt gewoon geluk gehad :)
The Cabrio Kid
Berichten: 80
Lid geworden op: za 21 feb 2004 11:34
Locatie: Grubbenvorst (Venlo)

Kan me niet voorstellen dat als ze E.350 kunnen beuren dat ze zomaar denken 'ach laat maar'.
Dus 4x afzondelijk geluk hebben lijkt me stug.

Ik denk dat ze wel degelijk aan een bepaald termijn vast zitten om te kunnen incasseren anders hadden ze gewoon voet bij stuk gehouden.
Ze hebben de foto's opgestuurd en we hadden wel degelijk alle overtredingen begaan!
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

The Cabrio Kid schreef:Kan me niet voorstellen dat als ze E.350 kunnen beuren dat ze zomaar denken 'ach laat maar'.
Dus 4x afzondelijk geluk hebben lijkt me stug.

Ik denk dat ze wel degelijk aan een bepaald termijn vast zitten om te kunnen incasseren anders hadden ze gewoon voet bij stuk gehouden.
Ze hebben de foto's opgestuurd en we hadden wel degelijk alle overtredingen begaan!

Voor een beschikking geldt een toezendingstermijn van vier maanden..

Let op: Het is een termijn van orde.
D.w.z
Termijn van orde is eigenlijk de termijn die ze dienen aan te houden om te reageren. Niet houden aan de termijn hoeft dus niet te leiden tot vernietiging van de beschikking.
Een overtreding verjaart in ieder geval na 2 jaar.

Er bestaat inderdaad een (niet direct fatale) termijn van 4 maanden tussen het constateren van het feit en de verzending van de beschikking.

Overschrijding van de termijn van 4 maanden is alleen fataal als de rechter van mening is dat de betrokkene hierdoor in zijn verdediging is geschaad.

Dat laatste zal sneller kunnen worden aangenomen bij een constatering op kenteken aangezien betrokkene op het moment van de constatering niet bewust is geweest van het feit dat hij werd gecontroleerd en geverbaliseerd.

Bij een staandehouding ligt dat minder eenvoudig. Je bent staandegehouden en je wist dat je op enig moment een beschikking zou krijgen. Je had je dus reeds je verdediging kunnen voorbereiden.


nogmaals, je hebt gewoon geluk gehad. :)

http://www.tuftufclub.com als je me nog steeds niet gelooft
The Cabrio Kid
Berichten: 80
Lid geworden op: za 21 feb 2004 11:34
Locatie: Grubbenvorst (Venlo)

Moraal van het verhaal:

Altijd schrijven, je weet nooit wanneer je geluk hebt! :)

Vraag gelijk de foto's op. Ik heb begrepen dat dit veel administratief werk oplevert.
Laat ze maar werken voor hun geld :lol:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

jep, en meestal krijg je het desbetreffende kiekje ook nog :) ziet er wel geing uit.. :)
Stylo
Berichten: 170
Lid geworden op: za 11 mei 2002 11:09
Locatie: Zwolle;Overijssel

Wat the F**ck!!!!
Ik had vorig jaar een bekeuring die ouder dan een jaar was. Het geval was dat ik een leenauto had.
(tussenposten waren hier: huurbedrijf, autobedrijf, leasemaatschappij, hoofdkantoor en mijn kantoor)
Ik werd vriendelijk doch dringend verzocht om de boete te betalen. Maar nu vraag ik me af: je moet toch altijd binnen 14 dagen betalen anders word het verhoogd. Ik begrijp dus niet dat de boete al verhoogd was. Ik reed in het dorpje Havelte (een scheet en je bent er doorheen (sorry Havelters))
3 (!!!!) km te hard na correctie. Het mooie was dat ik wist dat ik geflitst was, maar na een half jaar ga je er ook niet meer vanuit dat je betalen moet (laatst had ik er 1tje binnen 3 weken binnen, ik had met mijn VW busje 1.9D 132 gereden op de snelweg, Knap he :lol: :D :) )
Ik had tegen die eerste bekeuring geen bezwaar gemaakt maar ik zie dus dat dat wel degelijk zin heeft. Shit voor mij........

GreetZ
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik heb nog steeds geen info gehad van een niet-verzekerde auto (augustus 2003), wel één keer een brief gehad (eind december) met dat het overgedragen werd naar een andere persoon, maar nog steeds niets gehoord.

Ook ben ik begin januari staande gehouden, ik hoop echt dat ze beide vergeten...
ChrisClio16V
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 apr 2003 21:29
Locatie: Oosterhout NB

Weet iemand trouwens het adres van de KLPD in Driebergen. Daar moet je contact mee opnemen als je op de snelweg geflitst bent, maar adresgegevens kon ik toen nergens vinden :( Ik wilde zo graag die foto hebben... :D
André ter Velde
Berichten: 1894
Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
Locatie: Westerbork

Chris@R5 schreef:Dan kan ik gerust adem halen :D. Zit al tijden te wachten op een boete waar ik met 150 km/u ben geflitst. Das inmiddels al veel langer dan 2 maand geleden.
Het OM stelt dat 4 maanden tussen de datum van de overtreding en het ontvangen van de beschikking redelijk is. Dus moet je nog 2 maandjes wachten.
Floris
Berichten: 1184
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

ChrisClio16V schreef:Weet iemand trouwens het adres van de KLPD in Driebergen. Daar moet je contact mee opnemen als je op de snelweg geflitst bent, maar adresgegevens kon ik toen nergens vinden :( Ik wilde zo graag die foto hebben... :D
als dat 's-avonds is geweest, kun je geen goede foto verwachten, ze zijn tenslotte in zwart-wit en alleen de kentekenplaat licht goed op... dusssss.... verwacht er niet teveel van..
ChrisClio16V
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 apr 2003 21:29
Locatie: Oosterhout NB

Nee, het was gewoon overdag. Om de betaling uit te stellen wilde ik bezwaar maken, maar het adres is gewoon niet te vinden. Ik heb toen vanalles geprobeerd (tuftufclub, google, politiesites etc)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ChrisClio16V schreef:Nee, het was gewoon overdag. Om de betaling uit te stellen wilde ik bezwaar maken, maar het adres is gewoon niet te vinden. Ik heb toen vanalles geprobeerd (tuftufclub, google, politiesites etc)
Brief schrijven met KLPD driebergen, adres niet invullen, postcode wel maar met de letters AA. Komt ie op het postkantoor terrecht en die weten dan wel waar ie heen moet.
ChrisClio16V
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 apr 2003 21:29
Locatie: Oosterhout NB

Das nuttige info! Dank je wel (Y)
Plaats reactie