Sleutelen voor de deur

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

het zit allemaal lekekr mee mt de reparatie van me
saffie....niet dus

We zijn lekker aan het sleutelen, ging allemaal redelijk goed en rap, spoorstang hadden we eindelijk vervangen, remleiding vervangen, alleen de aandrijfas moest er nog uit en er opnieuw in, komt er ineens
een volksfiets polo aan kachelen.

Ze moesten me buurjongen hebben, die zoeken ze al een tijdje ergens voor dus kzie ze vaker de laatste tijd.
Ze stappen uit en een van die lullo's zegt tegen zun collega, handel jij dat ff af dan regel ik dit ff.
Hij begon dus te zeiken over milieu vervuiling e.d.
Hij kijken onder de auto, lag wel wat remolie, begon meteen over boetes van €1500 tot €3500 te praten, gemeente moest de hele straat eruit halen, afgraven en opnieuw vullen en betegelen dan, die kosten bla bla bla.

Dat gebeurde allemaal om 14.00 en hij wou ons tot 15.30 geven om de boel op te ruimen en schoon te maken
en de auto moest weg zijn. We hebben alles keurig schoon gespoten met gewoon water, en de auto weer zover mogelijk dicht gemaakt.

De parkeerplaats is schoner dan ie was toen ik hier kwam wonen paar jaar trug maar evengoed zitten er vlekken, maar de parkeerplaatsen zijn dan ook al meer
dan 20 jaar oud.

Mijn vraag is dan dus ook, kunnen ze me iets maken nu
de parkeerplaats is netjes en de auto staat helemaal dicht met alle schermen op de parkeerplaats op een krik aan 1 kant omdat de aandrijfas dus los is.
De auto is APK gekeurd tot september en is verzekerd dus mag hij er staan volgens mij.

Ze zijn trouwens nog niet geweest om te kijken zoals z e zouden doen, dus of het is allemaal bluf geweest of ze komen een andere keer kijken.
Dit betekent wel dat ik niet kan sleutelen :(

iemand die hier iets meer ervaring mee heeft, meer over weet??

Sorry voor de lange post, maar met het hele verhaal is het meestal wat duidelijker en moest dit
ff kwijt omdat ik super baal want als hun niet waren langsgekomen was me saffie nu weer goed :s
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah sterk staaltje machtsmibruik van de politie weer, een van de dingen waar ik echt een godsgruwelijke schurfthekel aan heb.

Als ze willen kunnen ze je idd iets maken, maar dat zullen ze niet zo heel snel doen hoor.
De flikkers hebben je gewoon weer flink op stang zitten jagen.

Als je nou een wasmaschinedoos plattrapt en die op straat legt als je verder gaat sleutelen kunnen ze je helemaal nix meer maken. Ik zou er dus schijt aan hebben.

Weet je wat je misschien wel kan doen? Als je z'n naam weet je beklag indienen. Nadeel is dat als je die gasten nog es tegenkomt ze je ws. nog harder terugpakken. Dus doe dan maar niet ;)
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Het 'vervuilen' van het milieu door het klussen aan de auto op de openbare weg is strafbaar. Volgens mij alleen niet zo extreem als dat die overijverige agent dat beweerd.
Ik weet toevallig dat je in Duitsland bijvoorbeeld in sommige regio's de auto al niet eens op de openbare weg mag wassen.

Wat betreft dat de auto op de krik staat, als je je band moet verwisselen moet de auto hier ook op staan, hier zullen ze dan ook waarschijnlijk niets mee doen.
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

marcel16v schreef:Het 'vervuilen' van het milieu door het klussen aan de auto op de openbare weg is strafbaar. Volgens mij alleen niet zo extreem als dat die overijverige agent dat beweerd.
Het is niet alleen strafbaar, de wegbeheerder (gemeente) kan daarnaast ook nog eens de reinigingskosten op je verhalen.

En dan zijn de genoemde bedragen helemaal niet zo vreemd.

Dus is het niet onverstandig de volgende keer een zeiltje onder de auto te leggen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja wat dat betreft kan alles qua boetes, maar tis gewoon machtsmisbruik.

Net als dat een of andere hoerige mareschausseknul van een jaartje 25-30 mij zei dat ie me een boete kon geven voor 'onnodig gasgeven'
Terwijl ik bij het stoplicht alleen ff gasgaf tot 2000 toeren om een resonerend deel in me dash op te laten houden. Sukkel (N)

Tis maar goed dat ze me hier niet bezig hebben gezien, want hier liggen toch een vlekken op de stoep >-)
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Steven schreef:Sja wat dat betreft kan alles qua boetes, maar tis gewoon machtsmisbruik.

Net als dat een of andere hoerige mareschausseknul van een jaartje 25-30 mij zei dat ie me een boete kon geven voor 'onnodig gasgeven'
Terwijl ik bij het stoplicht alleen ff gasgaf tot 2000 toeren om een resonerend deel in me dash op te laten houden. Sukkel (N)
Ook hiervoor kan serieus een boete worden gegeven! Ik weet, het is belachelijk. Alleen kan de marachausee dit allen doen als hij op dat moment is ingezet voor politietaken.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat zeg ik toch ook, ze kunnen je overal wel een boete voor geven als ze dat willen...

Ik vind het viezerikken, ik dacht eerst dat die gozer iets wilde zeggen over mooi gepoetste auto ofzo omdat ie zo stom zat te lachen. (want hij glom wel, was met de openingsmeeting op de heenweg).
En dan daarna zelf met 70-80 over een weg gaan rijden waar je 50 mag.

Maar dan zoiets smerigs om echt nix. Volgende x dien ik mooi een klacht in.
Kijk als ik nou echt met 5500 rpm met de open devil sta te snerpen ok, maar dit was zo onschuldig.

Goed ik zal me er verder niet over opwinden ;)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

probeer daarom ook zoveel mogelijk vloeistoffen op te vangen als je bezig bent op straat.
Immer wieder die verdammte Holländer
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Steven schreef:En dan daarna zelf met 70-80 over een weg gaan rijden waar je 50 mag.
Dat is nog het ergste ja, dat die flikkers zich zelf niet aan de regels schijnen te hoeven houden. :evil: Kan ik me zo kwaad om maken! Laat ze eerst maar eens zelf het goede voorbeeld geven, en dan boeven gaan vangen, en dan nog eens zeuren over dit soort onbenulligheden :@
Dat ze een waarschuwing geven okee, maar dat kan gewoon ook vriendelijk met de vraag om het schoon te maken en er voortaan een zeil of stukkarton onder te leggen. het is allemaal niet zo moeilijk.
Verbeter de wereld begin bij je fokking zelf!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:probeer daarom ook zoveel mogelijk vloeistoffen op te vangen als je bezig bent op straat.
Welnee, gewoon boven een put je koelvloeistof eruit en daarna met d ehogedrukreiniger eroverheen. Niemand die er last van heeft :lol:
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Hij had het er dus over dat sleutelen op straat helemaal niet mag en dan specifiek over het "morsen"
we hadden de hele tijd er een deken onder liggen alleen bij die remnleiding kwam het eruit voor
we er erg in hadden, verder werken we netjes met
iets eronder, tis voor me deur, kwil niet
dat het hier helemaal onder de vlekken zit.

Feit is nu dat me saffie nog niet klaar is want me moeten de aandrijfas er nog goed in drukken, of vervangen als ie beschadigd is, ook daarbij kan er
bakolie vrijkomen.

Ik regel wel een grote bak en leg die er wel onder zodat alles zeker daarin komt, dan moet het toch wel kunnen zonder gezeik ook al komen ze langs
of beter ff tijdje wachten ??
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Met een bak eronder kunnen ze toch niet gaan zeiken!

Ik zou lekker verder gaan, succes iig (Y)
Alleen nog maar VW!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hebbie geen oprit ofzo van jezelf/ouders/vrienden waar het kan? Want das eigen terrein en mag weer wel.

En met een mooie wasbak oid eronder gaat he prima. Of je koopt zo'n speciale grote platte bak bij een automat.zaak kan het zeker niet foutgaan.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Ben blij dat ik een grote plek bij ons achter het huis heb... tegen dit soort dingen kan ik dus helemaal niet (N)
Clio 16v.....
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

http://www.tuftufclub.com:D :p
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Ach, die kerels gaan je heus geen boete aansmeren, gewoon een beetje bangmakerij, meer niet... Moeten ze hier in Delft proberen, op een goed weekend staan er hier vier wagens op rij op de stoep opgekrikt, krijg er niet eens een bekeuring voor fout parkeren voor :lol:

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

waar je ff op moet letten is dat je wel alle vlekken wag kan spuiten maar als het dan een keer regend zie je vaak van die olie vlekken.

Hier moet je gewoon een paar druppels dreft op spuiten kunnen ze daar nadehand ook niets meer van zeggen want dan zie je het nie meer.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Hoe kun je het beste oudere olievlekken verwijderen van de straat?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Donleben schreef:Hoe kun je het beste oudere olievlekken verwijderen van de straat?
Garagezeep erop en dan flink boenen.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Donleben schreef:Hoe kun je het beste oudere olievlekken verwijderen van de straat?
Waspoeder er op gooien, beetje lauw water er bij en met een harde borstel ff er over heen gaan.

Geen grapje werkt super goed.
.:: TurboPowerr ::.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Koudontvetter halen bij een automatzaak (NEE das gene remmmenreiniger, heel ander spul)

En dan met zeep of idd waspoeder wegboenen en spoelen.
Ton
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 8 aug 2003 20:14

tegels omkeren (Y)
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Ton schreef:tegels omkeren (Y)
Werk wel maar eenmaal, de man rijdt reno dus.... :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ga alles es proberen. Ik heb hie rook nog een straat met vrij oude vlekjes :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Donleben schreef:Hoe kun je het beste oudere olievlekken verwijderen van de straat?
Opnieuw de straat asfalteren? :wink:
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Bij mij stondt me 5 een keer een hele tijd op de pakeerplaats,af en toe sleutelen enzo,was me 5 dus een keer echt 2Dagen over de APK heen hing de politie aan de telefoon: Ja meneer uw wagen is 2 dagen over APK heen en mag niet meer op de weg staan :( als uw u wagen niet weghaalt moeten wij de wagen weghalen en zijn de wegsleep kosten voor uw (N) :( een of andere zeik lul in de buurt had vast de politie gebeld (N) tja toen maar ergens anders gestalt.
Maare de politie schijnt nix beters te doen te hebben ofzo beetje lopen klagen als je al ligt te sleutelen (N) .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

De pest is dat het gemeente grond is en geen eigen grond :( Daar heb ik gelukkig geen last en onze grond onder de carpoort is best veel waard, veel olie :D

Maareh... alle spullen verzamelen die je nodig hebt en in 1 avondje in elkaar zetten, plastiek/karton onder de auto leggen en aardig blijven als ze langskomen :wink:

Staat ie nog aan de Wold??

als je hulp nodig hebt om het eventueel in een avondje te redden...........PM maar ofzo,
Laatst gewijzigd door Mrtn op ma 19 apr 2004 6:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
Marcel GTT
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
Locatie: IJsselstein (UT)
Contacteer:

Mijn gtt staat al een aantal weken zo bij mij in de straat en had al in november gekeurd moeten zijn, gelukkig doen mijn buren niet zo moeilijk, ze wel gezellig een praatje maken als ik aan het sleutelen ben
[img]http://members.lycos.nl/bacomax/renault ... 3948RS.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Marcel GTT op ma 19 apr 2004 6:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

marcel, zou je die even willen resizen naar 640*480 ofzo??

thanx (Y)
Mrtn = Maarten
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Riël schreef:Ga alles es proberen. Ik heb hie rook nog een straat met vrij oude vlekjes :)
Jij ook al? :p
Gelukkig hebben onze blauwe vrienden nog nooit geklaagd over zo iets bij mij, en de mensen uit de straat zullen het denk ik ook niet zo snel doen, want die komen altijd langs en zeggen dan zo iets van "Nou jong, komt dat nog wel inelkaar?" :lol:
Maar jou verhaal is wat Steven zegt echt machtsmisbruik! Kijk er zit wel iets in met milieu vervuiling, maar ik laat altijd de koelvloiestof gewoon over de straat lopen en dan afspoelen (met de regen :wink: ) Het zou toch belachelijk zijn als je niet eens meer op straat mag sleutelen! Dan zouden al die ANWB manntjes ook werkeloos worden. Kunnen ze alleen nog maar afslepen :wink:
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Ze zijn weer lekker bezig geweest dus met hun zogenaamd "machtsvertoon". :evil:
Ik wordt daar altijd zo kriegelig van....
Cleaned Style
Projecttopic
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dat is toch de oude auto van Red_Turbo, Pascal uit Rouveen??

Dan ligt daar het blokje in wat uit mn grijze komt, is ook nog een paar uur van Reinier (kanonnenballenman) geweest :)
Mrtn = Maarten
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Ik doe ook alles voor op de straat. Iedereen die voorbij komt, stopt altijd even voor een praatje ja! Aangezien mijn auto er nog kaler bij gestaan heeft dan die van marcel hierboven, zijn ze altijd erg benieuwd naar de vorderingen.

Het is zelfs zo dat diezelfde mensen regelmatig komen vragen of we niet effe naar HUN auto kunnen kijken :D

Ik weet dat je niet op de straat mag sleutelen idd (is uitvoerig beschreven waarom niet hierboven, dus ga ik niet nog eens toelichten).

Maar ik spoel dan ook echt alles door het putje :D Zal mij een worst wezen :D Totdat ze het zien natuurlijk....

ochjee, als het naderhand weer netjes is, totaal geen problemen van de buren.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Volgens mij was ik ooit eens bezig op parkeerplaats, auto op krik, beide voorwielen er af, bumper er af, allerlei spullen op parkeerplaats ernaast (van die verticale insteekvakken), politie kwam langsrijden maar boeide ze compleet niks reden gewoon voorbij. Ach ja... Maar ik was dan ook niet bezig met vloeistoffen.

Maar al het sleutelwerk wordt gewoon op de parkeerplaats verricht. Als je in m'n topic kijkt naar de laatste reparatiefoto's, staat mijn auto gewoon op krikken half op de straat :)

't is wel een afgelegen straatje, scheelt weer. Als ik in mijn officiële woonstraat moet gaan sleutelen: da's een doorgaande weg :D

Maar 't is wel jammer ja dat de politie zo reageert.
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Formeel hebben ze gelijk, je mag tegenwoordig zelfs officieel je auto niet meer voor de deur wassen, want het water is 'chemisch' afval.

Allemaal gezeik natuurlijk.

Ik had de volvo voor de deur in de straat op 4 assteunen staan, skirts eraf, spatborden eraf, voorbumper eraf, motorkap open. Politie reed langs, keek even aandachtig wat ik aan het doen was en ree gewoon weer verder. Lalalalalalaah :D

Daarentegen m'n ford taunus stond in Dordt op een parkeerplein met zeeeeen van ruimte, en daar was het natuurlijk meteen raak toen de apk verlopen was....KASSA :(
Plaats reactie