Kenteken deel 1 perikelen, incl foto deel1 (20-04)

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Heej,

Mijn auto is ook afgekeurd omdat mijn bouwjaar op kenteken deel 1 slecht leesbaar zou zijn.!!! :(

Op zich geen ramp, MAAR

Ik moet een nieuw kentekenset papieren bij het postkantoor aanvragen

Kost 29,50

Is ook nog te doen, wel jammer, maar te doen.

Maar er is een nieuwe regel bedacht door die rukkers van het RDW: ik moet ook nieuwe kentekenplaten erbij kopen met een duplicaatcode.

Dus een 01 op mijn platen!!!!

Ik wil dit dus absoluut helemaal niet.
Is er iemand handig met een printer?
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op di 20 apr 2004 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

als je bedoeld om het deel 1 na te maken, wordt het moeilijk. In het kentekenbewijs deel 1 zit een watermerk.
Laatst gewijzigd door Johan op ma 19 apr 2004 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Valt inderdaad weinig aan te doen denk ik...
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Had me vader laats ook gehad bij de kwik fit, ze kenteken bewijs was gescheurd die apk aap wou hem niet keuren ivm dat gescheurd kenteken bewijs :( . Is ie naar een andere garage geweest en keurden ze hem gewoon goed zonder gezeur over dat kenteken bewijs :D .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Wat ik er van begrepen heb uit het APK boek is hetvolgende:

Als de auto en dus ook het kenteken na 2003 zijn moet er inderdaad een 1 op de plaat omdat de duplicaatcode 01 wordt.

Dus in jouw gewoon een kenteken aanvragen en keuren.

Voorheen was het zo dat alles gelijk moest zijn, 01 op kenteken was 1 op plaat.

De regels hierover zijn wel erg onduidelijk en verschillen nogal eens per keuringsinstelling. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Chris schreef:Wat ik er van begrepen heb uit het APK boek is hetvolgende:

Als de auto en dus ook het kenteken na 2003 zijn moet er inderdaad een 1 op de plaat omdat de duplicaatcode 01 wordt.

Dus in jouw gewoon een kenteken aanvragen en keuren.

Voorheen was het zo dat alles gelijk moest zijn, 01 op kenteken was 1 op plaat.

De regels hierover zijn wel erg onduidelijk en verschillen nogal eens per keuringsinstelling. :)
ik ben net bij het postkantoor en dit stond in het aanvraagformulier:
5 Wat gebeurt er verder met uw aanvraag?
De RDW verwerkt na goedkeuring het aanvraagformulier. Zodra de betaling binnen is, wordt geautomatiseerd het vervangend kentekenbewijs verstuurd met hetzelfde kentekennummer (alleen de duplicaatcode wordt verhoogd). met het nieuwe vervangende kentekenbewijs dient u tevens nieuwe kentekenplaten aan te schaffen bij een door de RDW erkende kentekenplatenfabrikant. Op deze kentekenplaten wordt de nieuwe duplicaatcode vermeld. Dit geldt voor de kentekenplaten met het blauwe EU-symbool en blauwe taxikentekenplaten.
HELP!!!

Wel staat er :

U DIENT.... wat als ik nu even niet een dienend burgertje ben? Zou dit erg zijn?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

denk wel dat je dat weer gezeik krijgt bij je APK ja...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Erger, dan is je kenteken niet geldig. Ze zijn er behoorlijk streng op! Het kentekengebeuren is de laatste jaren sowieso strikter geworden. Eerst kon je nog wel eens een plaat laten maken, nu is dat een stukje lastiger. Ivm nog altijd de vele fraudegevallen (ik meen me te herinneren dat er nog zo'n 300.000 auto's met vals kenteken rondrijden!)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Bestel gewoon een nieuw deel 1, ga keuren en je ziet vanzelf of hij wordt afgekeurd. Binnen één dag hebje andere nummerplaten.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

maar is het niet zo dat je alleen een duplicaat code krijgt bij verlies of diefstal van de papieren.
nu lever je ze in als ik het goed begrijp door slecht af te lezen papieren,dus kan ik me niet voorstellen dat je dan een andere code krijgt.
laat ik het zo uitleggen,je gaat naar het postkantoor,je schrijft de auto over en dan krijg je ook een nieuw deel 2.
ik kan me er wel iets bij voorstellen dat als je het overschrijvings bewijs kwijt bent dat je dan het haasje bent wat de 1 op je nummer platen betreft.
reakties :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Joh, niet moeilijk doen en naar een garage gaan waar ze EN kunnen lezen EN kunnen keuren.

Wat een gezeik. Desnoods met een geschikte pen of potlood een stipje of streepje toevoegen zodat het er iets duidelijker staat.

Ik heb een DEEL 1 uit 1968 liggen waarop chassisnr getypt staat, zo ging dat vroeger op het postkantoor, dan is het kwestie om een typemachine zien te vinden en het nummertje repareren.

Kijk vervalsen mag natuurlijk niet, maar da's niet aan de orde. Ik verdom het toch echt categorisch om nieuwe papieren te gaan halen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Hier dan het beruchte papiertje, inmiddels ben ik er met een oude dunne viltstift overheen gegaan.

[img]http://www.maxtune-d.com/deel1.jpg[/img]



En dit is deel 1 van mijn Simca, toen konden ze nog wel goed stempelen.

[img]http://www.maxtune-d.com/deel1simca.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Is best wel moeilijk leesbaar, ik kan niet zien of het nou 1988 of 1986 is. Misschien dat het kan, met een pen of zelfde kleur stift over de hele stempel heen schrijven? Als ze het daar niet mee eens zijn, zou je dan alsnog die kentekenplaten kunnen halen. Of stel ik nu iets voor dat helemaal niet mag?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik wil niet zeiken, maar als ik van de RDW of iets dergelijks was vind ik die tweede acht er wel verdacht uitzien...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
SimonBalk
Berichten: 732
Lid geworden op: ma 24 feb 2003 8:32
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Toen ik vorig jaar mijn 5je kocht was de eigenaar al zijn (eigenlijk haar) papieren kwijt. Deze heeft hij toen opnieuw aangevraagd, maar hij hoefde geen andere platen (gelukkig). waarom zou jij dan wel andere platen moeten hebben?

Ik vind die duplicaat code ook niet mooi, maar wel noodzakelijk. Ik heb er al 1 met een 5 gezien :lol:
John B
Berichten: 494
Lid geworden op: do 3 jul 2003 17:59
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

er staat toch 1986 !?!?!?!
las ik trouwens nou ook ergens dat als hij gescheurd is ze hem ook niet accepteren ?
want die van mij zit al met tape geplakt en gewoon goed gekeurd :D
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

John B schreef:er staat toch 1986 !?!?!?!
las ik trouwens nou ook ergens dat als hij gescheurd is ze hem ook niet accepteren ?
want die van mij zit al met tape geplakt en gewoon goed gekeurd :D
Dat had je goed gelezen :wink: was me vaders kentekenbewijs, bij het ene bedrijf wouden ze hem niet keuren ivm dat gescheurd kentekenbewijs (N) , en de ander deed er niet moelijk over :D .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik heb vannacht een heldere ingeveing gekregen.
Ik weet zeker dat niet iedereen het met me eens is, maar ga het toch doen :p

De keurmeester had het erover of het postkantoor een extra stempel kon plaatsen op het kentekenbewijs, maar niet over de oude stempel heen.
Ben toen bij het postkantoor geweest en die zeiden dat ze geen stempels meer hadden van die jaren.
Ik heb er verder niet meer aangedacht, tot ik vanacht nog ff zat te brainstormen, ik kan namelijk aan zo'n stempel komen en dan doe ik zelf zo'n stempel erop. Komt ie daarmee niet door de keuring, jammer dan, en dan toch die lelijke platen aanschaffen.
Mocht het zo zijn dat ie er wel doorheen komt, dan ben ik reuze blij.

Enja, ik weet dat het een soort van Fraude is, maar aan de andere kant ook niet, want ik wijzig niets aan het formuliertje, ik maak alleen maar iets duidelijker. >-)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Olijnsma schreef:
[img]http://www.maxtune-d.com/deel1.jpg[/img]
tja, waarom denk je dat ze die onderste regel er op zetten ?

kan je straks naar de RDW toe om hem daar te laten keuren omdat er iets met het kenteken niet klopt ....
there is no spoon.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Olijnsma schreef: jammer dan, en dan toch die lelijke platen aanschaffen.
Lees een van mijn reply's nou eens..

Je hoeft niet per defintie andere platen als je een ander kentekenbewijs hebt..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Chris schreef:
Olijnsma schreef: jammer dan, en dan toch die lelijke platen aanschaffen.
Lees een van mijn reply's nou eens..

Je hoeft niet per defintie andere platen als je een ander kentekenbewijs hebt..
ik heb het heus wel gelezen hoor...

Alleen heb ik hier voor mij dat formuliertje liggen om beschadigde kentekenbewijzen aan te vragen, formulier 3 E 0345j

Daar staat het volgende in:
5 Wat gebeurt er verder met uw aanvraag?
De RDW verwerkt na goedkeuring het aanvraagformulier. Zodra de betaling binnen is, wordt geautomatiseerd het vervangend kentekenbewijs verstuurd met hetzelfde kentekennummer (alleen de duplicaatcode wordt verhoogd). met het nieuwe vervangende kentekenbewijs dient u tevens nieuwe kentekenplaten aan te schaffen bij een door de RDW erkende kentekenplatenfabrikant. Op deze kentekenplaten wordt de nieuwe duplicaatcode vermeld. Dit geldt voor de kentekenplaten met het blauwe EU-symbool en blauwe taxikentekenplaten.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

lekker belangrijk zeg, een duplikaatcode op je platen.

waarom ga je niet gewoon naar een arie-om-de-hoek apk station toe, heb je helemaal geen gezeik.
there is no spoon.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik ben nogal een beetje gesteld op origineel, zo heb ik ook nog de oude platen erbij, zonder de EU-gebeuren.

En vind een 01 op de plaat zo gaar :) , maar ik zal waarschijnlijk wel moeten :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

gewoon dat 1 weggummen met wasbenzine ofzo, ga ik ook doen :)
Mrtn = Maarten
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

M'n lpg heeft ook een 1, krijg wel veel vragen waarom die 1 er staat. Of de auto gestolen is geweest en dergelijke :S
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Mrtn schreef:gewoon dat 1 weggummen met wasbenzine ofzo, ga ik ook doen :)
Dát kan natuurlijk ook nog, alleen zal wet wel erop geprint worden :S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

net als de andere letters is deze 1 gestanst in de plaat waarna er een zwart verfje overheen is gegaan en dat ken je weggummen dus :) alsnog een 1 op je plaat doordat ie gestanst is, maar hij valt niet meer zo verschikkelijk op (Y)
Mrtn = Maarten
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Olijnsma schreef:Heej,

Mijn auto is ook afgekeurd omdat mijn bouwjaar op kenteken deel 1 slecht leesbaar zou zijn.!!! :(

Op zich geen ramp, MAAR

Ik moet een nieuw kentekenset papieren bij het postkantoor aanvragen

Kost 29,50

Is ook nog te doen, wel jammer, maar te doen.

Maar er is een nieuwe regel bedacht door die rukkers van het RDW: ik moet ook nieuwe kentekenplaten erbij kopen met een duplicaatcode.

Dus een 01 op mijn platen!!!!

Ik wil dit dus absoluut helemaal niet.
Is er iemand handig met een printer?
Hmm, het is dat je in Friesland woont, anders wist ik wel een adres waar ze dit echt niet controleren... Ik lees hier steeds meer verhalen over strenge apk-keuringen, nu begrijp ik wel dat je wagen netjes hoort te zijn, maar een hoop van de wagens waar ik hier over lees komen er bij mijn apk-keuringsstation zonder problemen doorheen. Maar goed, ik zou het gewoon dunnetjes met stift proberen bij te werken en daarmee naar de apk gaan. Mocht hij dat niet pikken, gewoon ergens anders proberen, weinig stations die hier moeilijk over doen...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Plaats reactie