Lastig gevallen door stoere helden

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Gesloten
michieldordt
Berichten: 51
Lid geworden op: do 6 mei 2004 12:39

Ik reed gisteren mijn straat uit zonder gordel. iets verderop geef ik een bejaarde man voorrang bij een zebrapad. in tegengestelde richting staat een busje helden voor datzelfde zebrapad. Ik voel dat ze kijken maar doe alsof mijn neus bloed. Ik rijd door en zie in mijn achteruitkijkspiegel dat ze een stuk doorrijden en omdraaien. Ik heb dan al lang en breed mijn gordel om gedaan als ze mij om de hoek, 1 km verderop wordt staande gehouden.
De vriendelijke held loopt naar mij en zegt "oh u heeft nu wel uw gordel om"
dus ik weer "hoe bedoelt u nu wel"
nou deze held vond het zo wel goed en begon te schrijven.
de andere held werd helemaal opgefokt "DUS U ZEGT DAT WIJ LIEGEN"
ikke weer: nee, maar het is mogelijk dat u het niet goed zag oid.
En hij raakte meer en meer oververhit. Stapt u maar even uit en gaat u daar staan. Heeft ie me hele auto overhoop gehaald. Maarja naast 2 gekopieerde dvds kon hij niks vinden. Hij stapt uit en zegt ok, dan lossen we het anders op, hij vraagt opnieuw om mijn rijbewijs, loopt naar zijn busje toe en begint mijn auto uitvoeriger na te trekken .. nu hij hier ook niet verder mee kwam begon hij te dreigen met 2 bonnen voor het rijden zonder gordel. Dus ik op mijn beurt dat ie maar moest beginnen met schrijven en dat ik dan wel tegen 2 bekeuringen in beroep zou gaan ..

ik ben totdat ze begonnen met treiteren heel netjes geweest en heb gewoon meegewerkt, het enige wat ik niet deed was toegeven dat ik 4 minuten daarvoor geen gordel had gedragen.

Hebben deze helden zich correct gedragen? En wat moet ik doen als ik toch die 2e bekeuring mocht binnenkrijgen?
wabba
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 mei 2004 7:20

Aggressie therapie zou wel goed zijn voor die helden (of een stevige beurt). Nooit toe geven tenzij ze onomstottelijk bewijs kunnen laten zien. (filmopname ofzo).
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

aan dat soort volk heb ik ook een tering hekel... je kunt brieven gaan schrijven heb ik ook gedaan en ik had geen geluk misschien jij wel sterkte man! :wink:
Clio 16v.....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De ervaring leert dat dit topic de foute kant op zeilt, in het ACT kan eventueel nog wat gezegd worden hierover. Deze sluit ik.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gesloten