[Verz]: R5gtt allrisk verzekerd, toch dagwaarde?

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Ik heb vandaag ook eens geinformeerd om m'n auto wat beter te verzekeren. Ik betaal nu slechts 15 euri in de maand voor normale WA verzekering van m'n R5GTT. Ik heb deze auto in 3 jaar tijd echt belachelijk veel verbouwd (bijna alles nieuw) en wilde m nu laten taxeren: Stel dat ik m'n auto met stereo (en klasse 4 alarm, sateliet-tracker enzo) en al voor 10.000 euri all-risk wil laten verzekeren kost dat €71 per maand.

Als je je auto dan toch total los rijdt, krijg je NOG STEEDS de dagwaarde uitgekeerd en NIET de taxatiewaarde. dit is altijd zo volgens deze agent. Wat heeft t dan voor zin om dat kreng zo duur te verzekeren?! Alleen als je blikschade krijgt ofzo?
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

tyberium schreef:Ik heb vandaag ook eens geinformeerd om m'n auto wat beter te verzekeren. Ik betaal nu slechts 15 euri in de maand voor normale WA verzekering van m'n R5GTT. Ik heb deze auto in 3 jaar tijd echt belachelijk veel verbouwd (bijna alles nieuw) en wilde m nu laten taxeren: Stel dat ik m'n auto met stereo (en klasse 4 alarm, sateliet-tracker enzo) en al voor 10.000 euri all-risk wil laten verzekeren kost dat €71 per maand.

Als je je auto dan toch total los rijdt, krijg je NOG STEEDS de dagwaarde uitgekeerd en NIET de taxatiewaarde. dit is altijd zo volgens deze agent. Wat heeft t dan voor zin om dat kreng zo duur te verzekeren?! Alleen als je blikschade krijgt ofzo?
De dagwaarde van jouw auto zal de maatschappij gaan uitkeren. Het taxatierapport zullen ze als leiddraad gebruiken. Het zegt niet meteen dat je het getaxeerde bedrag uitgekeerd krijgt. Maar ze houden er wel degelijk rekening mee.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een verzekeringsmaatschappij moet zeker wel goede afspraken met je kunnen maken, na bijv een door hun aangewezen taxatie. Vraag dit gewoon even na. Je wil toch zeker wel zeker zijn dat de waarde behouden blijft?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ik heb het ff duidelijk na gevraagd :er zijn 2 wetten (let ff op met welke de betreffende verzekingsmaatschapij werkt ) dit staat vaak bij een oldtimmer verzekeringaanbieder beter uitgelegd .

Maar ik krijg mijn geld ten alle tijden , het bedrag waar ie voor getaxeerd is . ik moet wel na 3 jaar een nieuwe taxatie laten doen door een beedigt bedrijf .

en staar je niet blind op het feit als je er veel audio instopt of een dikke motor dat je waarde om hoog gaat , dat is dus niet zo . oke ze letten er wel op maar verder ..... temminste dat zei mijn taxateur misschien is daar ook weer verschil in .
Plaats reactie