[clio] nieuwe mistlampen voldoen?

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

ik heb een clio S uit 92 en nou waren de mistlampen dusdanig slecht dat ik een setje RING microline halogen mistlampen kocht met E keurmerk, echter die passen natuurlijk niet zomaar op de aansluitingen van de clio, dus heb het huis eraf gehaald vna de nieuwe lampen en ze met 2 schroeven in de voorspoiler zelf vast gezet, staat prima, alleen zitten ze nu dus natuurlijk niet kaarsrecht de weg op, ze staan ietsjepietsje op zij, nou kan ik ze nu natuurlijk niet verstellen omdat ik ze echt vastgezet heb maar is dit een probleem als ie door de APK moet>?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

nee, er worden geen eisen gesteld aan de lichtbundel van de breedstralers,

Officieel mag je niet die lenskap erafhalen en er een ander opzetten, maar als je het een beetje netjes doet, ziet niemand er iets van
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

met het huis bedoelde ik het achterkantje (zwart plastic) wat je dan overhoudt is eigenlijk precies het zelfde als bij de originele mistlampen, gewoon die glazen schaal met reflector en lamp en vasthoudbeuglel erin de originele lampen hebben ook verder geen bescherming maar waar ik me ff zorgen om maakte is dat de originele lampen verstelbaar zijn en iets meer naar binnen wijzen, zoals me nieuwe lampen nu zitten schijnen ze wel netjes op het wegdek maar wel veel breder meer richting de berm :P
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Mistlampen zijn niet verplicht daar kun je dus alles mee doen wat je maar wilt. Heb dat zelf een keer nagevraagd bij een apk-keurstation. Wordt dus niet na gekeken tijdens de apk.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Clio16vTR schreef:Mistlampen zijn niet verplicht daar kun je dus alles mee doen wat je maar wilt. Heb dat zelf een keer nagevraagd bij een apk-keurstation. Wordt dus niet na gekeken tijdens de apk.
Als ze er op zitten, moeten ze het doen!! Of je moet ze er "even"compleet onder weg halen voor de keuring. dan kan het wel.
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Frits schreef:
Clio16vTR schreef:Mistlampen zijn niet verplicht daar kun je dus alles mee doen wat je maar wilt. Heb dat zelf een keer nagevraagd bij een apk-keurstation. Wordt dus niet na gekeken tijdens de apk.
Als ze er op zitten, moeten ze het doen!! Of je moet ze er "even"compleet onder weg halen voor de keuring. dan kan het wel.
Dat was altijd zo erik maar is nu niet meer zo. Dat komt omdat het geen verplichte verlichtingis. Heb het nagevraagd bij die bewuste apk-keuringsstation. Want ik heb zelf ook mistlampen die buitenwerking zijn, maar de lampen zitten er nog wel in voor mijn pace-lampen.

Maar als je het zeker wilt weten, moet je gewoon de bewuste apk-keuringsstation, waar je heen gaat, opbellen dan weet je het ook.
Plaats reactie