Schade door puin op de weg

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Weet iemand misschien of ik de schade die ik heb opgelopen door puin op de weg ergens kan verhalen.
Ik reed namelijk vanavond op een 80 kilometerweg door een bocht en toen kwam ik ineens een lading puin tegen die ik niet meer helemaal heb weten te ontwijken (N).
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Als te achterhalen is waar het vandaan komt (of afgevallen is) wel ja :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
knarF16V
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 30 mei 2005 15:02
Locatie: Wageningen
Contacteer:

ik wens je veel succes,

ik heb een keer een velg krom gereden en een fikse deuk in mijn bodemplaat vanwege zo'n geintje.
Ook een hoeveelheid puin in een dubbele bocht binnen de bebouwde kom, kon kiezen, puin, vangrail of andere weggebruiker.

ik heb het nooit vergoed kunnen krijgen

gr. frank
CLIO 16V --> 19 16V
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is dit niet iets wat je kunt verhalen op het waarborgfonds? Iets is beter dan niets.

Succes ermee.

Is je auto niet all-risk verzekerd trouwens?
Laatst gewijzigd door Merijn op do 14 sep 2006 8:25, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ff bellen met je verzekering..die weten wel of t waarborgfonds t dekt denk ik..
wel lekker klote :S veel schade?
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Het lijkt nu hopelijk alleen op 2 banden maar ik ga zo naar de dealer om het ff na te laten kijken.
Helaas zijn het wel run-flat banden :(
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

mag wat kosten :S lekker kut man!
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

Waarborgfonds vergoedt alleen schades veroorzaakt door motorvoertuigen.

Is bagger man! Had het een paar weken terug met iets op de snelweg wat ik niet zag liggen door de hevige regenval. 80 km/h rijden en dan zoiets treffen. Resultaat = velg krom (N)

Gistermiddag zag ik nog een klomp beton ter grootte van een vuist op m'n ruit afkomen. Gelukkig heb ik die kunnen ontwijken.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Vriend van me heeft het ooit vergoed gekregen, maar dat was een iets andere situatie. Dat was meer een bouwomgeving waar niks aangegeven stond :D (hij reed op een scooter)

Succes GJ.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

kun je laten vergoeden door de gemeente die is aanspraakelijk voor een goed wegdek! heb ik ook al weleend gehad netjes betaald door de verzekering van de gemeente (je met wel de originele rekeningen opzenden)
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Nou een heleboel telefoontjes later kom ik erachter dat ik gewoon de sjaak ben.

Ik had dus eerst de verzekering gebeld en die hebben een melding in het systeem gezet. Hierin vroeg ze of ik niks had en mijn bijrijden ook niet.
Hierop heb ik dus geantwoord dat ik in mijn uppie reed.
Zegt ze vervolgens: "Helaas meneer als u in uw eentje was kunt u geen aanspraak maken op het waarborgfonds."

Ook de gemeente kan ik niet aansprakelijk stellen want het was puin wat van een wagen is afgevallen en de weg is daar in prima staat.

In andere woorden: Zelf betalen OF All-risk verzekering aanspreken met de nodige terugval (N)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

balen man, en je vertelde van de week nog dat je net een nieuwe band had....Die heeft ook geen lang leven gehad dan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

GJ schreef:Nou een heleboel telefoontjes later kom ik erachter dat ik gewoon de sjaak ben.

Ik had dus eerst de verzekering gebeld en die hebben een melding in het systeem gezet. Hierin vroeg ze of ik niks had en mijn bijrijden ook niet.
Hierop heb ik dus geantwoord dat ik in mijn uppie reed.
Zegt ze vervolgens: "Helaas meneer als u in uw eentje was kunt u geen aanspraak maken op het waarborgfonds."

Ook de gemeente kan ik niet aansprakelijk stellen want het was puin wat van een wagen is afgevallen en de weg is daar in prima staat.

In andere woorden: Zelf betalen OF All-risk verzekering aanspreken met de nodige terugval (N)
Dat is gelul van de bovenste plank. Me zwager klapte vorig jaar op een vetbus die van een vrachtwagen gevallen was. Resultaat dorpel naar de klote.

Hij reed ook in zijn eentje, heeft de politie gebeld om er melding van te maken. Politie heeft er een rapport van gemaakt, gelijk verzekering gebeld. Afspraak gemaakt over het waarborg fonds. Politie rapport er bij. Schade laten herstellen en terug gekregen van het waarborg fonds.

Conclusie je verzekeringsmaatschappij wil er met een jantje van leiden af proberen te komen.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

GJ schreef:Nou een heleboel telefoontjes later kom ik erachter dat ik gewoon de sjaak ben.

Ik had dus eerst de verzekering gebeld en die hebben een melding in het systeem gezet. Hierin vroeg ze of ik niks had en mijn bijrijden ook niet.
Hierop heb ik dus geantwoord dat ik in mijn uppie reed.
Zegt ze vervolgens: "Helaas meneer als u in uw eentje was kunt u geen aanspraak maken op het waarborgfonds."

Ook de gemeente kan ik niet aansprakelijk stellen want het was puin wat van een wagen is afgevallen en de weg is daar in prima staat.

In andere woorden: Zelf betalen OF All-risk verzekering aanspreken met de nodige terugval (N)
Ookal is de weg goed de gemeente moet zorgen dat er geen dingen op de weg liggen die er niet horen (weet het het is heel krom want hun kunnen er niets aan doen, maar toch is het zo!)
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Klote GJ (N) .... want run-flatjes zijn niet goedkoop!
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Net ff naar de bandentoko gereden. Alles voelt goed aan en er was ook niks te zien aan de onderkant. De banden hadden zelfs nog gewoon de juiste bandenspanning.
Ook konden ze gelukkig een mooi aanbodje doen :) 'maar' 188 euri per band. En dat is niet duur voor deze banden. De prijs bij alle andere bandenboeren is 230+ en bij BMW is de prijs 300+

[img]http://www.qingbai.nl/gj/renaultforum/2 ... den-01.jpg[/img]

[img]http://www.qingbai.nl/gj/renaultforum/2 ... den-02.jpg[/img]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ziet er lekker uit dan!
ik zou gewoon aangifte doen bij politie en alles gewoon opsturen (met rekeningen) naar t waarborgfonds hoor..waar is dat waarborgfonds anders voor! gewoon volhouden! is toch weer 380 euro :S
Velg niet beschadigd?
Martijn van Leeuwen
Berichten: 5070
Lid geworden op: wo 14 apr 2004 6:52
Car: Dodge RAM
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Heb zelf zoiets gehad met een 'verdwaalde' uitlaat op de weg.
750 euro schade aan de bumper.
Kon het helaas nergens verhalen.

Best pijnlijk in de portemonnee

:(
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Pas geleden nog iets meegemaakt.

Zat bij een bekende in de auto en reden naar huis toe. We naderden een weg waar ze met een 2e baan bezig waren en er waren ook van die betonnen balken midden op de weg geplaatst om je een soort van te geleiden.

Maar nu was het donker en ze stonden precies aan het begin van een flauw bochtje en ze knalt er zo met 1 wiel schuin tegen aan. ( dit met een snelheid van 20 km/h ofzo) Velg flink beschadigd en band lek, kon gelijk ff om kwart over 11 in het donker een bandje verwisselen.

Dit is vorige week gebeurd en eigenlijk zouden we daar ook ff achteraan moeten, want het werd totaal niet aangegeven en je zag het echt niet.

Maar ik denk dat ze hier ook kan fluiten naar haar geld/nieuwe velg+band.

Het best is gewoon te stoppen en direct politie bellen of iemand die getuige kan zijn.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

(Hoolie)-Ad schreef:kun je laten vergoeden door de gemeente die is aanspraakelijk voor een goed wegdek! heb ik ook al weleend gehad netjes betaald door de verzekering van de gemeente (je met wel de originele rekeningen opzenden)
gemeent is alleen verantwoordelijk als je kan bewijzen dat ze het hadden kunnen weten
als dat puin er pas een half uur ligt kan je de gemeente niks verwijten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

koop nou eens gewone banden ipv veeeel te dure runflats. Wat een onzin is dat zeg (of je moet graag veel te veel geld betalen). dat zie je maar weer, ook in een gevalletje puin op de weg heb je er geen hoer aan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Tom schreef:koop nou eens gewone banden ipv veeeel te dure runflats. Wat een onzin is dat zeg (of je moet graag veel te veel geld betalen). dat zie je maar weer, ook in een gevalletje puin op de weg heb je er geen hoer aan.
je hebt er wel wat aan, hij heb er nog gewoon mee door kunnen rijden.
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

GJ schreef:De banden hadden zelfs nog gewoon de juiste bandenspanning.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Corniels schreef:
GJ schreef:De banden hadden zelfs nog gewoon de juiste bandenspanning.
ja maar komt dat ook niet door die runflat tyres, misschien jeeft dat de klap een beetje opgevangen waarvoor de velg niet is geraakt en de band niet lek is gegaan
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

wat ik hoorde aan de tel vanmiddag is dat er op deze velgen geen andere banden kunnen, mede door dat controlesysteem wat erin zit..
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

bandenspannings controle zooi zit gewoon vast aan het ventiel, dus dat kan je gewoon overzetten. en die run flat banden zijn gewoon in een standaart maat. dus natuurlijk kan er ook een andere band op
R5GTT. Drive it like you stole it
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

paz-maniac schreef:bandenspannings controle zooi zit gewoon vast aan het ventiel, dus dat kan je gewoon overzetten. en die run flat banden zijn gewoon in een standaart maat. dus natuurlijk kan er ook een andere band op
Het is wel een BMW/Mini systeem he :wink: Bij renault overzetten kan idd wel 8)
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Heb ook ooit zo iets idd gehad. Een stuk steen of staal was het. Reed daar met men bedrijfswagen overheen op de brienenoord was dat. reed daar toen met 120 over. Gevolg 2 velgen naar binnen gevouwen. Gelukkig dat het niet mijn eiegn wagen was. Hoe het verder afgehandeld is geen idee
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

wegbeheerder aansprakelijk stellen?
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

heeft weinig zin, is al meer als een jaar geleden :wink:
Plaats reactie