Uitlaat geluid

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Cliorijder
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 6 okt 2006 9:24
Locatie: Leiden, Zuid-Holland NL

Hoi werd paar weken terug aangehouden toen het donker was door een vieserd. En hij had 3 dingen over mijn auto te klagen en wou ook 3 boetes geven! :o
Nou het ging over het volgende:
Op mijn hoedenplank heb ik in het midden een Blacklight buisje liggen ( geen neon ).
Mijn auto is zwart gespoten maar deurstijlen en alles zijn nog orginele kleur daar wou die ook zware boete voor gaan geven.
En hij wou nog een dikke prent gaan geven vanwege me uitlaat, Want hij vond dat dat te veel lawaai maakte.
Het zou bijmekaar iets van 400 euro gaan koste zei die..
Ik kwaad op die gozer, En begon uit me dak te gaan. vond dat die meeting moest doen en eerst in eff in de wet regeling moet gaan kijken. hij dreigde toen van als ik je nog een keer zie rijden krijg je alle boetes.

Nou is mijn vraag hoeveel geluid mag een clio 1 maken. (1.2)
En dat van die kleur is gelul toch?

Grtz Raymond
Oja ff fototje van me auto :)

[img]http://img260.imageshack.us/my.php?imag ... 189yj3.jpg[/img][/img]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dat van die verlichting klopt wel, dat mag idd niet volgens mij.

wat was er dan mis met de kleur, je auto is anders van kleur dan dat er op kenteken staat??. Dat is echt onzin, daar mogen ze geen boete voor geven.

uitlaat geluid moeten ze idd eerst meten volgens mij voordat ze daar een boete voor kunnen geven
R5GTT. Drive it like you stole it
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ik ben 2 weken geleden ook gepakt met me uitlaat. Er is niks gemeten en heb een boete gehad van 150,- :( Meneer agent vond hem niet gasdicht...
Maar ik ga hem nooit betalen, hij heeft helemaal geen bewijs ofwat.
Ook had hij mijn kentekenbewijs Deel1 ingenomen en deze kreeg ik pas terug als ik me originele uitlaat er weer onder had. Ik was rond 9 uur aangehouden en om 14 uur ging ik terug met een originele uitlaat... Boete heeft hij niet verscheurt (N) :gun:
Cliorijder
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 6 okt 2006 9:24
Locatie: Leiden, Zuid-Holland NL

Remon-CL10 schreef:Ik ben 2 weken geleden ook gepakt met me uitlaat. Er is niks gemeten en heb een boete gehad van 150,- :( Meneer agent vond hem niet gasdicht...
Maar ik ga hem nooit betalen, hij heeft helemaal geen bewijs ofwat.
Ook had hij mijn kentekenbewijs Deel1 ingenomen en deze kreeg ik pas terug als ik me originele uitlaat er weer onder had. Ik was rond 9 uur aangehouden en om 14 uur ging ik terug met een originele uitlaat... Boete heeft hij niet verscheurt (N) :gun:
Hehe ja ik wou zeggen ga naar de politie vanwege diefstal omdat ze je geld afpakken :evil:
Mare gaat ff niet 8)

Oja nog vraagje.. een vriendin smsde me net hoe duur een boete is door rood rijden bij flitspaal?
basje24
Berichten: 78
Lid geworden op: di 30 mei 2006 0:11
Locatie: gelderland

over dat buisje je mag hem wel op je hoedenplank hebben maar tijdens het rijden mag hij niet aan. Je mag binnen in de auto verlichting aan maar alleen als de politie de lichtbron niet kan zien

over die kleur mag hij niks van zeggen

en het uitlaat geluid is vast gelegd. dat zou je ff moeten opvragen wat jou auto aan geluid mag produceren.

ik weet dat het bij mijn auto 83 db is en mag een uitloop van max 3db hebben.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

door rood kost je volgens deze boete tabel 130 eurotjes

http://www.om.nl/boetebase/
R5GTT. Drive it like you stole it
Cliorijder
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 6 okt 2006 9:24
Locatie: Leiden, Zuid-Holland NL

paz-maniac schreef:door rood kost je volgens deze boete tabel 130 eurotjes

http://www.om.nl/boetebase/
Minder
mja niet mijn zorgen :D
had ze maar niet door rood moeten rijden niet echt uhm
"cool" ofzo
Twingooo
Berichten: 128
Lid geworden op: za 9 feb 2008 11:13
Locatie: Zevenhuizen (zh)
Contacteer:

Over het geluid van een uitlaat heb ik een week of 2 geleden nog een discussie gehad met een collega. Die heeft bij de plisie gezeten en maakte een opmerking over de uitlaat die er bij mij onder komt.

Je bent strafbaar, je komt nooit door de keuring, blablabla. Bij de wagen die ik hiervoor had zat ook geen standaart uitlaat onder. Ben er 3 keer mee naar de keuring geweest, nooit geen problemen (op een klein gaatje na de laatste keer, kwestie van dichtmaken en klaar) Collega's van me hoorden me 2 lagen onder hen de garage inrijden, zegt genoeg over het volume denk ik :bang: Als er kit naast me stond trok ik gewoon langzamer op of met minder volume (Y) Ben al meerdre keren in zo'n fuik terecht gekomen, maar NOOIT maar dan ook NOOIT gezeur over de uitlaat gehad. De collega maakte toen de opmerking: ja maar we houden er niet van als we een PV moeten schrijven, kost teveel tijd. Dus aan de kant en geen meetapparatuur? Jammer joh, aanvechten. Je auto is goedgekeurd anders had je niet op de weg gezeten, bij mij komt er nu een Devil onder en geloof me, zal er wederom niet van wakker liggen dat ik aan de kant wordt gezet. Het enige waar ik me zorgen over zou maken is als ik om 5 uur de deur uit ga en iedereen hier nog ligt te slapen, maar daar hebben we de TV-rechter dan weer voor, heb ik nog een half uurtje of fame ook (D) :p
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Ik ben ooit 2x gepakt,mijn mc is toen ook 2 keer in beslag genomen voor meting bij het FTO (politie afdeling)

de 1e keer was het 150 euro,de 2e keer 220 euro
bij de 3e keer kan ik alles er af halen wat niet orgineel is,en dan weer naar de rdw gaan om een herkeuring.

als die wordt ingenomen krijg je 20 dagen de tijd om de uitlaat tot orginele staat terug te krijgen,en mag je er ook verder niet mee rijden (heb ik wel moeten doen)mits naar plek van herstel en keuring,als je dat niet kan binnen die 20 dagen, dan gaan de kenteken papieren naar het rdw voor een herkeuring.en kan je met de auto op trailer naar rdw
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

En dan ben je echt zuur (N) Geloof dat wettelijk een max is van 83 db. Dat redt mijn clio overigens ook niet meer :p
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Nu we toch stof van dit topic aan het wegblazen zijn.

Na wat geneus op de RDW site las ik dat je de kleur op je kentekenbewijs kostenloos kunt laten wijzigen.

Gisteren ben ik navraag wezen doen bij de politie, zij stellen dat de vermeldde kleur op het kentekenbewijs en de kleur van de auto overeen moeten komen. Mocht dit niet het geval zijn, kun je gewoon een verbaal aan je broek krijgen. De eigenaar van het voertuig is aansprakelijk voor foutieve gegevens op het kentekenbewijs.
Dat staat ook te lezen op de RDW site.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

zo lang 1 stukje van de auto nog originele kleur heeft (rond je chassisnummer lijkt mij het meest logisch) is er niets aan de hand toch?
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Bovenstaande is het verhaal wat mij verteld werd Paul.



RDW

Nog meer RDW


ps. Ik zal ze van de week wel eens bellen i.v.m. Patries haar Clio. Ik wil voorkomen dat ze ooit een hoop gezanik aan haar hoofd krijgt. Zeker als dat met een kleine moeite voorkomen kan worden.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:En dan ben je echt zuur (N) Geloof dat wettelijk een max is van 83 db. Dat redt mijn clio overigens ook niet meer :p
ik moet 87dB hebben bij 2500 toeren,dit ken ik nu wel uit mn hoofd :p
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Duupke (Ronald) schreef:Bovenstaande is het verhaal wat mij verteld werd Paul.



RDW

Nog meer RDW


ps. Ik zal ze van de week wel eens bellen i.v.m. Patries haar Clio. Ik wil voorkomen dat ze ooit een hoop gezanik aan haar hoofd krijgt. Zeker als dat met een kleine moeite voorkomen kan worden.
Het gaat volgens mij niet om de kleur die er van de buitenkant opzit. Zolang ergens (desnoods onder de vloerbedekking van je kofferbak) de originele kleur zit, mogen ze je niet aanklagen.
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Morgenmiddag ff bellen, ik zal wel laten weten wat ze me daar vertellen.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

rdw schreef:Is uw voertuig binnen vier weken APK-plichtig dan kunt u direct bij de keuring van de wijziging een APK-keuring aanvragen op het RDW-keurinsgstation.
of dit dan :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

De Clio hoeft nog niet voor APK, en wijziging van kleur kun je zo regelen, zonder keuring bij de RDW.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Vrijdagochtend de RDW gebeld, kenteken moet gewijzigd worden...

Ik nog van: "Ja maar, de binnenzijde van de koffer- en motorruimte zijn nog in de originele kleur."
Niks ervan, de auto is aan de buitenzijde geel, kenteken moet dan echt gewijzigd worden.
Ik ga de boel opsturen, en leg in een briefje nogmaals uit hoe de situatie is. We zien wel hoe de papieren terugkomen. :D
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Duupke (Ronald) schreef:Vrijdagochtend de RDW gebeld, kenteken moet gewijzigd worden...

Ik nog van: "Ja maar, de binnenzijde van de koffer- en motorruimte zijn nog in de originele kleur."
Niks ervan, de auto is aan de buitenzijde geel, kenteken moet dan echt gewijzigd worden.

Bel komende week nog maar een met het RDW, grote kans dat je dan een andere uitspraak krijgt, er zitten daar nu niet echt 'experts' om het zo te zeggen. Reacties van het RDW altijd via email of fax doen, is mijn eigen ervaring, heb je dit tenminste zwart op wit.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

klinkt als een vrolijke rdw-medewerker :p

leuk briefje erbij met de juiste foto en het komt allemaal goed :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Ik was al bang dat ik erg bot overkwam, maar de medewerkster van de RDW heeft mij gewoon heel vriendelijk te woord gestaan.


Kwam door mijn zwoele telefoonstem, denk ik. :p
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Ruim 2 weken verder en de Clio heeft een hagelnieuw kentekenbewijs...
Duplicaatcode is gewoon 00 gebleven, kleur is gewijzigd in geel.

Wat dan weer wel vreemd is, is het feit dat een steekproef controleur van de RDW mij verteld dat een kleurwijziging niet doorgegeven hoeft te worden. Dus iedereen blijft elkaar lekker tegen spreken, ik ben wel benieuwd wat er nu gebeurd bij een controle en de agent ziet dat de auto vroeger rood is geweest. :p


Oh ja, kosten bij de RDW 0,00 Euro. Het oude kentekenbewijs is overigens wel aangetekend opgestuurd aan de RDW, de totale kosten voor een nieuw kentekenbewijs komen daarmee rond de 8 Euro te liggen.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

vanavond is een maat van mij aangehouden met mijn rsi terwijl ik op vakantie ben.

Ze konden hem nergens op pakken dus zeiden ze dat mijn uitlaat teveel herrie maakt. Het was geen originele einddemper want het was een open pijp volgens hem. Wat nu het geval is ermee: voor zover ik weet is het een originele einddemper die leeg gehaald is en een andere eindstuk opgelast door de vorige eigenaar.

Nu moet hij woensdag naar het bureau met een originele einddemper omdat ze anders mijn kenteken in beslag nemen.

Mag dit zo?
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Ik heb een vrij forse remus eronder liggen, open luchtfilter en alles, ding makt toch goed herrie en ik schakel eigenlijk nooit onder de 300 toeren dus je hoort de uitlaat vaak wel. En het is een 1400 dus rij toch wel vrij stevig met het gas om een beetje vooruit te komen.

Maar ik heb in nederland al controles gehad, geen problemen, wel complimenten hoe netjes de auto eruit zag en dat ik alle papieren en apk bewijs bij elkaar had. Zelfs in belgie waar ze echt streng zijn nog geen problemen gehad. Op school zijn vaak zat mensen door politie eruit gepikt of staande gehouden met commentaar op alles en nog wat.

Maar ik denk dat het ook wel ene beetje aan je rijstijl ligt, en of je een echte herrie pijp eronder hebt of niet.

Maar ik moet zeggen (even afkloppen) dat ze er bij mij nog geen mee hebben gemaakt. Scheelt dat ik in limburg rijd, in de randstad is het veel erger blijkbaar.


Maar met boetes enzo, tja als het echt te hard is en het is duidelijk hoorbaar, dan ben je wel de zak als er een rotte loopt. Ik zit net rond het randje...
Kenteken in beslag nemen is dus een optie als ze echt kunnen aantonen of als het echt hoorbaar is dat je veels teveel herrie maakt.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Moet zeggen dat de Remus onder mijn 19 16v me nog nooit problemen heeft opgeleverd, ondanks dat na de cat er geen enkele middendemper meer zit alleen de remus als einddemper,vind hem dan als nog vrij stil :D
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

hij maakt wel meer herrie als bv. een peugeot 205 mi16 met rechte pijp en alleen een einddemper.

Maar een japstyle uitlaat maakt toch al gauw meer herrie als de mijne.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Over Jap stijl gesproken, de skyline GTR R33 van een maat van me maakt idd pas GELUID, hoor m'n eigen uitlaat helemaal niet meer als ie voor me rijd :lol: :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:Moet zeggen dat de Remus onder mijn 19 16v me nog nooit problemen heeft opgeleverd, ondanks dat na de cat er geen enkele middendemper meer zit alleen de remus als einddemper,vind hem dan als nog vrij stil :D
Laffe dingen zijn dat die Sebring en Remus dingen.. komt praktisch geen geluid uit ook al zit er geen demper meer tussen..

Die GroupN Devil van voor tot achter onder de 19.. dat was pas belachelijk :p

Klonk wel mooi maar i.c.m. een gestript interieur zonder isolatie werd je er knettergek van.. tevens was het gewoon vragen om gezeur..

Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Roald schreef:Moet zeggen dat de Remus onder mijn 19 16v me nog nooit problemen heeft opgeleverd, ondanks dat na de cat er geen enkele middendemper meer zit alleen de remus als einddemper,vind hem dan als nog vrij stil :D
Laffe dingen zijn dat die Sebring en Remus dingen.. komt praktisch geen geluid uit ook al zit er geen demper meer tussen..

Die GroupN Devil van voor tot achter onder de 19.. dat was pas belachelijk :p

Klonk wel mooi maar i.c.m. een gestript interieur zonder isolatie werd je er knettergek van.. tevens was het gewoon vragen om gezeur..
Gezien de 19 16v m'n daily driver is vind ik het wel prima zo met de remus, toch een beetje toon en brom in het geluid zonder dat het als een gigantische rioleringsbuis gaat klinken :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Standaard dempers roeleren echt de pan uit en je gaat er net zo snel mee 8)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Standaard dempers roeleren echt de pan uit en je gaat er net zo snel mee 8)
Heb er inderdaad nu ook niet zo veel herrie meer in.. eerder vond ik dat altijd wel mooi.. zal wel oud worden denk ik :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ik heb compleet Devil van voor tot achter (spaghetti, decat, middenpijp en einddemper) moet zeggen valt best mee dat geluid, zal wel geen group huppeldepup ofzo zijn maar ben eens gemeten omdat bromsnor 't lawaaierig vond en dat zat op een druppel na net onder de maximale grens :p
Trust me. I know what I'm doing.
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

Pascal-X schreef:vanavond is een maat van mij aangehouden met mijn rsi terwijl ik op vakantie ben.

Ze konden hem nergens op pakken dus zeiden ze dat mijn uitlaat teveel herrie maakt. Het was geen originele einddemper want het was een open pijp volgens hem. Wat nu het geval is ermee: voor zover ik weet is het een originele einddemper die leeg gehaald is en een andere eindstuk opgelast door de vorige eigenaar.

Nu moet hij woensdag naar het bureau met een originele einddemper omdat ze anders mijn kenteken in beslag nemen.

Mag dit zo?
nee, mag niet. ze moeten eerst een objectieve meting doen om te bewijzen dat het niet goed zit. misschien is het volgens bromsnor teveel herrie, maar kom je er met een objectieve meting alsnog doorheen.

ik zou als eigenaar zelf naar het politiebureau gaan zonder ook maar iets aan de uitlaat te doen, om je kentekenpapieren vragen of iig een echte meting, omdat ze op basis van wat ze zeggen niets officieels kunnen maken en dus ook nooit je kentekenbewijs in mogen nemen.
Plaats reactie