rijbewijs ingenomen. Vrijgesproken:D:D:D:D

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

eerste keer rijbewijs kwijt hoelang???? zou 137 gereden hebben :S terwijl ik 100 reed waar je 80 mocht. is ook eerste boete
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op wo 28 nov 2007 22:57, 5 keer totaal gewijzigd.
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

durf het niet te zeggen, ligt dat er ook niet aan of je al vaker een zware overtreding bent begaan?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Petertje5 schreef:durf het niet te zeggen, ligt dat er ook niet aan of je al vaker een zware overtreding bent begaan?
eerste boete met auto
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hebben ze t op video ofzo? hoe ben je gepakt?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Paul1916v schreef:hebben ze t op video ofzo? hoe ben je gepakt?
met de laser
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Lekker kut..

als t je eerste keer is kan je eventueel aanvoeren dat je t voor je werk nodig hebt ofzo? dan kan je t snel terugkrijgen toch?

lekker klote wel :S
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Paul1916v schreef:Lekker k#t..

als t je eerste keer is kan je eventueel aanvoeren dat je t voor je werk nodig hebt ofzo? dan kan je t snel terugkrijgen toch?

lekker k*%$e wel :S
tja ik hoop het ga morgen meteen bellen naar justitie, en tja ik heb het voor mn werk nodig. en eerste keer.
en ik ga bezwaar indienen
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

ik denk dat als zij met een lasert hebben staan klokken, je weinig bezwaar kan maken tegen de meting, want dat is hun woord tegen het jouwe.

Neemt niet weg dat je em wel weer rap terug kan krijgen gok ik... de boete die er voor staat is vervelender...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Danny van Duren schreef:eerste keer rijbewijs kwijt hoelang???? zou 137 gereden hebben :S terwijl ik 100 reed waar je 80 mocht. is ook eerste boete
Reed je 100 op de teller van je auto en volgens hun 137??

Me baas is tijdje terug ook gepakt met de laser, reed 168 over een 80km weg :D :wink: , en die had het na 5 dagen terug. Alleen moet ie binnekort nog wel voorkomen en dan zal ie het wel voor langer kwijt zijn.

Je moet gewoon contact opnemen met justitie, het nr staat waarschijnlijk ook op het ontvangst bewijs dat je gekregen hebt van de blauwpet die je rijbewijs ingenomen heeft
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Marcel B. schreef:ik denk dat als zij met een lasert hebben staan klokken, je weinig bezwaar kan maken tegen de meting, want dat is hun woord tegen het jouwe.

Neemt niet weg dat je em wel weer rap terug kan krijgen gok ik... de boete die er voor staat is vervelender...
Denk dat je uit kan gaan van +/- 500 euro. Een maatje van me is aantal jaar terug gepakt met iets van 55 te hard na correctie en hij was toen iets van 480 ofzo kwijt
R5GTT. Drive it like you stole it
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-PAZ- schreef:
Danny van Duren schreef:eerste keer rijbewijs kwijt hoelang???? zou 137 gereden hebben :S terwijl ik 100 reed waar je 80 mocht. is ook eerste boete
Reed je 100 op de teller van je auto en volgens hun 137??

Me baas is tijdje terug ook gepakt met de laser, reed 168 over een 80km weg :D :wink: , en die had het na 5 dagen terug. Alleen moet ie binnekort nog wel voorkomen en dan zal ie het wel voor langer kwijt zijn.

Je moet gewoon contact opnemen met justitie, het nr staat waarschijnlijk ook op het ontvangst bewijs dat je gekregen hebt van de blauwpet die je rijbewijs ingenomen heeft
jep ongeveer 100 en teller klopt net getest met audi a4

maarja hij heeft al wat foutjes gemaakt hoorde ik, heb ook geen ontvangsbewijs gekregen
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dan zou ik morgen eens langs gaan op bureau bij die mannen en eens vragen hoe het zit en ook naar papieren van die laser-gun, wie weet is ie niet goed geijkt
R5GTT. Drive it like you stole it
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-PAZ- schreef:Dan zou ik morgen eens langs gaan op bureau bij die mannen en eens vragen hoe het zit en ook naar papieren van die laser-gun, wie weet is ie niet goed geijkt
eikingsrapport hadden ze niet bij

dusja morgen inderdaad bellen en vragen naar eikingsrapport en of die gast bevoegd was
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

boete is 400 euro :(

en ander weet ik morgen misschien meer over
dbeukie
Berichten: 152
Lid geworden op: di 2 mar 2004 16:31
Locatie: Rhoon bij Rotterdam

je ben het ong 10 a 15 dagen kwijt
maatje had het ook 168 op de brienenoord
15 dagen kwijt + flinke boete
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

dbeukie schreef:je ben het ong 10 a 15 dagen kwijt
maatje had het ook 168 op de brienenoord
15 dagen kwijt + flinke boete
ben nu met kennis van me aan overleggen en hij weer met een agent

dusja het hoeft gelukkig niet voor te komen en 400euro boete weet alleen nog niet hoelang ik het kwijt ben
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Zorg er ook voor dat je achterhaalt of degene die de bekeuring geschreven heeft ook daadwerkelijk degene is die je gelaserd heeft. Dit hoort dezelfde persoon te zijn al is dat vaak niet omdat er 1 staat te laseren en je staande gehouden wordt door een andere (motor)agent. Vaak gebruiken ze in dat geval elkaars nummer op de bon waardoor het wel correct overkomt maar niet is.
Renault 5 GT Turbo '87
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Kier schreef:Zorg er ook voor dat je achterhaalt of degene die de bekeuring geschreven heeft ook daadwerkelijk degene is die je gelaserd heeft. Dit hoort dezelfde persoon te zijn al is dat vaak niet omdat er 1 staat te laseren en je staande gehouden wordt door een andere (motor)agent. Vaak gebruiken ze in dat geval elkaars nummer op de bon waardoor het wel correct overkomt maar niet is.
waar kan ik dat nr vinden?? want hij heeft geen iegen gegevens van zichzelf genoteerd
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Kier schreef:Zorg er ook voor dat je achterhaalt of degene die de bekeuring geschreven heeft ook daadwerkelijk degene is die je gelaserd heeft. Dit hoort dezelfde persoon te zijn al is dat vaak niet omdat er 1 staat te laseren en je staande gehouden wordt door een andere (motor)agent. Vaak gebruiken ze in dat geval elkaars nummer op de bon waardoor het wel correct overkomt maar niet is.
En hoe kom je hier achter?

edit: Bah alweer te traag
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Danny van Duren schreef:
Kier schreef:Zorg er ook voor dat je achterhaalt of degene die de bekeuring geschreven heeft ook daadwerkelijk degene is die je gelaserd heeft. Dit hoort dezelfde persoon te zijn al is dat vaak niet omdat er 1 staat te laseren en je staande gehouden wordt door een andere (motor)agent. Vaak gebruiken ze in dat geval elkaars nummer op de bon waardoor het wel correct overkomt maar niet is.
waar kan ik dat nr vinden?? want hij heeft geen iegen gegevens van zichzelf genoteerd
Volgnes mij werkt dat met een bepaald nummer. Zal eens kijken of ik daar morgen achter kan komen. kennis van mij is motormuis bij de pliesie in Leiden en zodoende vang je weleens wat op.

HEb wel dit net ff op het internet gevonden

Bij staandehouding moet u ook gewoon ontkennen dat u het was die te snel reed. "Laat u mij de gemeten snelheid op uw toestel maar even zien" zou u kunnen zeggen. Deze snelheden worden samen met de meetafstand in het geheugen van het apparaat opgeslagen. Ook al is de controleur bezig met z'n volgende doelwit. Noteer de meetafstand, de naam en het stamnummer van de laser-bedienende ambtenaar, de datum en de tijd! Ze meten vaak al een 1e keer op afstanden van 600m en meer. De politie mag echter enkel verbaliseren binnen het "juridisch meetbereik" van 400m (gebruiksvoorschrift Jenoptik). Bij een definitieve meting op grotere afstand bent u een stipje aan de horizon voor elkaar en kan heel goed ook een ander (afgaand) object gemeten zijn. Ook 2 motorrijders die beide een boete kregen op grond van een meting op de voorste hebben we al gezien. De politie richt op uw bumper en koplampen waar met name de retroreflecterende kentekenplaat een prima meetoppervlak biedt.

Krijgt u een laserbekeuring dan kunt u bv. een bezwaarbrief sturen, met daarin het argument dat u niet in de gelegenheid bent gesteld om u te overtuigen binnen welke door Justitie toegestane meetafstand u de overtreding zou hebben begaan. U bent immers van mening dat u niet te snel reed.

Er wordt nogal eens gelaserd met een Laserpatrol door ambtenaren die daarvoor niet de verplichte cursus hebben gevolgd. In uw beroepschrift dient u dus te vragen dat de O.v.J. zich overtuigd dat de betrokken ambtenaar (waarvan u de naam genoteerd heeft) het certificaat heeft. Dan kunt u niet in de maling worden genomen dat het diploma van een andere ambtenaar wordt gebruikt.

Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Kier schreef:
Danny van Duren schreef:
Kier schreef:Zorg er ook voor dat je achterhaalt of degene die de bekeuring geschreven heeft ook daadwerkelijk degene is die je gelaserd heeft. Dit hoort dezelfde persoon te zijn al is dat vaak niet omdat er 1 staat te laseren en je staande gehouden wordt door een andere (motor)agent. Vaak gebruiken ze in dat geval elkaars nummer op de bon waardoor het wel correct overkomt maar niet is.
waar kan ik dat nr vinden?? want hij heeft geen iegen gegevens van zichzelf genoteerd
Volgnes mij werkt dat met een bepaald nummer. Zal eens kijken of ik daar morgen achter kan komen. kennis van mij is motormuis bij de pliesie in Leiden en zodoende vang je weleens wat op.

HEb wel dit net ff op het internet gevonden

Bij staandehouding moet u ook gewoon ontkennen dat u het was die te snel reed. "Laat u mij de gemeten snelheid op uw toestel maar even zien" zou u kunnen zeggen. Deze snelheden worden samen met de meetafstand in het geheugen van het apparaat opgeslagen. Ook al is de controleur bezig met z'n volgende doelwit. Noteer de meetafstand, de naam en het stamnummer van de laser-bedienende ambtenaar, de datum en de tijd! Ze meten vaak al een 1e keer op afstanden van 600m en meer. De politie mag echter enkel verbaliseren binnen het "juridisch meetbereik" van 400m (gebruiksvoorschrift Jenoptik). Bij een definitieve meting op grotere afstand bent u een stipje aan de horizon voor elkaar en kan heel goed ook een ander (afgaand) object gemeten zijn. Ook 2 motorrijders die beide een boete kregen op grond van een meting op de voorste hebben we al gezien. De politie richt op uw bumper en koplampen waar met name de retroreflecterende kentekenplaat een prima meetoppervlak biedt.

Krijgt u een laserbekeuring dan kunt u bv. een bezwaarbrief sturen, met daarin het argument dat u niet in de gelegenheid bent gesteld om u te overtuigen binnen welke door Justitie toegestane meetafstand u de overtreding zou hebben begaan. U bent immers van mening dat u niet te snel reed.

Er wordt nogal eens gelaserd met een Laserpatrol door ambtenaren die daarvoor niet de verplichte cursus hebben gevolgd. In uw beroepschrift dient u dus te vragen dat de O.v.J. zich overtuigd dat de betrokken ambtenaar (waarvan u de naam genoteerd heeft) het certificaat heeft. Dan kunt u niet in de maling worden genomen dat het diploma van een andere ambtenaar wordt gebruikt.

en waar heb je dit gevonden als ik vragen mag??
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

en de officier moet binnen 10 dagen beslissen of je het terug krijgt,of dat hij het in bewaring houdt tot de zitting

heb je een puntenrijbewijs?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:en de officier moet binnen 10 dagen beslissen of je het terug krijgt,of dat hij het in bewaring houdt tot de zitting

heb je een puntenrijbewijs?
ja die heb ik
en gheb die al 3jaar boeteloos
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

mooi klote danny (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:en de officier moet binnen 10 dagen beslissen of je het terug krijgt,of dat hij het in bewaring houdt tot de zitting

heb je een puntenrijbewijs?
ja die heb ik
en gheb die al 3jaar boeteloos
dat is dan minimaal 1 punt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Ad schreef:mooi k*%$e danny (N)

ja nogal hoor al iets van misschien niet kwijt e
n ook iets van een jaar kwijt :(
en tja een jaar mn gte stil laten staan dat weet ik ook niet dan ben ik ik bang dat er een optie gaat gebeuren :(
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:
Danny van Duren schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:en de officier moet binnen 10 dagen beslissen of je het terug krijgt,of dat hij het in bewaring houdt tot de zitting

heb je een puntenrijbewijs?
ja die heb ik
en gheb die al 3jaar boeteloos
dat is dan minimaal 1 punt
tja dat weet ik 1punt en 400euro en misschien rijbewijs kwijt maar voor hoelang? ik kan niet zonder ivm werk
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

zoals ik net al zei
officier moet binnen 10 dagen beslissen of je het terugkrijgt
met spoed een fax versturen naar de officier of je het trugkrijgt ivm werk en aangeven dat je vermoed dat 137 niet klopt omdat je volgens jouw niet te hard reed
en dan elke dag bellen of er al iets bekend is

ik had het binnen 5 dagen terug

en meldje even op http://www.flitsservice.nl
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:zoals ik net al zei
officier moet binnen 10 dagen beslissen of je het terugkrijgt
met spoed een fax versturen naar de officier of je het trugkrijgt ivm werk en aangeven dat je vermoed dat 137 niet klopt omdat je volgens jouw niet te hard reed
en dan elke dag bellen of er al iets bekend is

ik had het binnen 5 dagen terug
ok binnen 10 dagen heb ik het waarschijnlijk trug ja maar daarna kan het als nog ingenomen worden
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je krijgt het binnen n paar dagen ook wel terug hoor, een jaar ben je het echt niet kwijt ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël Notermans schreef:Je krijgt het binnen n paar dagen ook wel terug hoor, een jaar ben je het echt niet kwijt ;)
maarja ahlf jaar is nog te lang ivm werk en school
ben aangenomen op mn werk zolang ik rijbewijs heben zolang ik werk heb mag ik op school deelnemen aan de opleiding zoniet word je eraf gekickt :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:zoals ik net al zei
officier moet binnen 10 dagen beslissen of je het terugkrijgt
met spoed een fax versturen naar de officier of je het trugkrijgt ivm werk en aangeven dat je vermoed dat 137 niet klopt omdat je volgens jouw niet te hard reed
en dan elke dag bellen of er al iets bekend is

ik had het binnen 5 dagen terug
ok binnen 10 dagen heb ik het waarschijnlijk trug ja maar daarna kan het als nog ingenomen worden
kan wel een jaar duren voor je voor omet komen hoor tijd zat om je voor te bereiden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:
Danny van Duren schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:zoals ik net al zei
officier moet binnen 10 dagen beslissen of je het terugkrijgt
met spoed een fax versturen naar de officier of je het trugkrijgt ivm werk en aangeven dat je vermoed dat 137 niet klopt omdat je volgens jouw niet te hard reed
en dan elke dag bellen of er al iets bekend is

ik had het binnen 5 dagen terug
ok binnen 10 dagen heb ik het waarschijnlijk trug ja maar daarna kan het als nog ingenomen worden
kan wel een jaar duren voor je voor omet komen hoor tijd zat om je voor te bereiden
voorkomen schijnt niet te hoeven ivm eerste boete ofiets heeft een agent een kennis van me verteld.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja en dat bepaalt de officier en niet de agent
afwachten dus
met puntenrijbewijs dikke kans dat je voor moet komen
maar meld je aan op flitsservice daar kunnn ze je veel beter helpen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:ja en dat bepaalt de officier en niet de agent
afwachten dus
met puntenrijbewijs dikke kans dat je voor moet komen
maar meld je aan op flitsservice daar kunnn ze je veel beter helpen
ja zat al op die site te kijken maar snap er niet veel van
Plaats reactie