Boete Uit het buitenland...betalen???

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Tja noem me een moraalridder maar wanneer ik een (terechte) boete ontvang, betaal ik hem wel :D Ze sturen neem ik aan niet voor de kat zijn viool zo'n brief toch?

Maar goed wat Petertje ook doet, zijn keus en hopen dat het goed afloopt allemaal :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch zijn het in Zwitserland echt een stel nazi's, pas maar op.

Vriend van me heeft afgelopen vakantie iets van 3 boetes opgelopen en uiteraard niet van die pisboetes van 10 te hard, maar gelijk 43 te hard :lol:
Je wilt gewoon niet weten watvoor bedragen daar aan vasthangen.
Schikkingsvoorstellen krijg je niet, je moet meteen voorkomen en denk bij bedragen maar aan een €1500 of hoger...

Nu is die van jou betrekkelijk klein, maar het netwerk van boetes loopt al europees uit. En reken maar dat je de volgende x in Zwitserland wel degelijk flink de lul bent als ze je aanhouden of nog een x flitsen.

Dan hebben wij het hier in Nederland nog niet eens zo heel slecht..
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Als je ziet wat die zwitsers voor auto's rijden, dan kunnen ze die boetes ook makkelijk betalen :p
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Petertje5 schreef:nee ik heb hem niet via CJIB, gewoon een of andere zwitsers incassobureau..maar het lijkt me sterk dat ze hier iemand op me af kunnen sturen, aangezien ik in ned geen overtreding heb begaan..
Ik WEET dat de nederlandse politie bij je thuiskomt als je niet hebt betaald... met de vraag waarom niet, en of je het nu wel wilt betalen.. Alles wat niet betaald is word doorgezonden naar een afdeling binnen de nederlandse politie en die handelen dat af.

Volgendjaar krijg je die boete vanuit het cjib. Is leuk voor de nederlandse staat. Die mag het geld houden, Andersom als een zwitser in nl te hard rijd en word geflitst is dat voor zwitserland.

En nee ik heb nog nooit in het buitenland een snelheidsovertredeing begaan. Ik weet dit gewoon omdat mijn vriendin bij de politie werkt! :lol:
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Nou Abel, ik wel helaas, :( kreeg een schitterend schrijven van de procureur des bla die bla in Dendermonde,(8 kantjes met ijkingsrapport en al) of ik even 350 euro wilde betalen, goed dat heb ik gedaan, krijg ik een maandje later nederlandse diender aan de deur waarom ik niet betaald had :~ , aangezien ik van de mogelijkheid gebruik had gemaakt om in Belgie te betalen aan een of ander loket, kon ik hem een keurig betaalbewijs overhandigen :D , hebben nog een bakkie gedaan, beste kerel, had alleen een ander beroep moeten kiezen!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Abel schreef:
Petertje5 schreef:nee ik heb hem niet via CJIB, gewoon een of andere zwitsers incassobureau..maar het lijkt me sterk dat ze hier iemand op me af kunnen sturen, aangezien ik in ned geen overtreding heb begaan..
Ik WEET dat de nederlandse politie bij je thuiskomt als je niet hebt betaald... met de vraag waarom niet, en of je het nu wel wilt betalen.. Alles wat niet betaald is word doorgezonden naar een afdeling binnen de nederlandse politie en die handelen dat af.

Volgendjaar krijg je die boete vanuit het cjib. Is leuk voor de nederlandse staat. Die mag het geld houden, Andersom als een zwitser in nl te hard rijd en word geflitst is dat voor zwitserland.

En nee ik heb nog nooit in het buitenland een snelheidsovertredeing begaan. Ik weet dit gewoon omdat mijn vriendin bij de politie werkt! :lol:
Ik heb andere info:
Wanneer een boete ter afhandeling ligt bij het CJIB krijg je allereerst de eerste brief met acceptgiro. Bij niet betalen volgen nog twee van zulke brieven (uiteraard met verhoging). als dan nog niet is betaald, legt het CJIB de boete ter afhandeling bij de deurwaarder. Dit maakt de boete vaak wel 4/5 keer zo hoog i.v.m. incassokosten. De deurwaarder zal de boete vervolgens middels brieven/ bezoekjes proberen te innen bij je. Als de deurwaarder het bij niet betalen vervolgens opgeeft, gaat de boete weer terug naar het CJIB. Deze kunnen vervolgens een aantal dwangmaatregelen nemen zoals intrekken rijbewijs, inbeslagname voertuig of zelfs betrokkene op de telex bij de politie laten plaatsen. Wanneer dit laatste het geval is, kun je bij bv. een verkeerscontrole worden opgepakt en voor een aantal dagen worden gegijzeld (in de bajes dus). Die gijzeling kun je alleen beeindigen door betalen van boete incl verhogingen! En de dagen uitzitten vervangen NIET de boete, dus die blijft bestaan.

Goed weer wat geleerd (F)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Haas schreef:wat een gedoe zeg, rijdt gewoon niet te hard, klaar :)

doe je t toch, en wordt je gepakt, dan is daar het uithuilhoekje. Wil je een binkje zijn en niet betalen, hoop ik dat ze je snel pakken....
helemaal mee eens, ben ook een keer de klos geweest in Belgie, weet niet hoe de belgische Koos heet maar die heeft er een plezant pintje van kunnen drinken!, ik zie t als een risico dat ik neem, een soort extra belasting ...niet leuk maar ach ik doe het zelf

@ Miekje: amen to that :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik ben ook wel eens meerdere keren geflitst in het buitenland, vnm België en Frankrijk, maar kheb nog nooit een boete tussen de post gevonden?!! (U)
Plaats reactie