Geflitst 35 te hard, met punten rijbewijs!

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
wookie
Berichten: 178
Lid geworden op: di 30 mei 2006 18:35
Locatie: Venhorst

Hallo,

Ik krijg net een hele fijn brief binnen. "35 tot 40 te hard binnen bebouwde kom". Nu ben ik benieuwd ik krijg de boete + een formulier met bestuurders verklaring.

Nu ben ik bang als ik invul dat ik heb gereden (punten rijbewijs) dat ik een punt eraf krijg.

Iemand een idee hoe dit in zn werk gaat ?

MVG,
Martin
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik zou als ik jou was eens op http://www.flitsservice.nl kijken. Daar zitten veel personen die er erg veel verstand van hebben en wat je het best kan doen!

Enige wat ik weet is dat je goed zuur bent en de bekeuring best heel verschrikkelijk hoog zal zijn ;)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik had er laatst 1 van 47 te hard op de snelweg. Dat kost 370 euro. (heb geen puntenrijbwijs, dus dat scheelt). Denk dat de jouw iets "goedkoper" zal zijn, maar het zal minimaal 200 euro gaan kosten.
Laatst gewijzigd door Bart V op di 30 sep 2008 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Binnen de bebouwde kom he Bart. Die zijn een stuk duurder omdat het gevaar.... enz.
Laatst gewijzigd door Tim op di 30 sep 2008 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ja, ik zette voorzichtig wat laag in :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mwah onder de 300 zal het zijn...

Kost je inderdaad een punt, of je moet em op je moeders naam zetten bijv.
Maargoed als je je snelheid over het algemeen onder de 30 te hard houd, kun je de komende jaren nog prima rondkachelen. Dus ach...

Er zijn vervelendere punten :~
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

:lol:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik had laatst 39 te hard en die was 270 euro. En ja ik heb ook een punten rijbewijs. Nog 2 tegaan
MissVirusje
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 28 sep 2008 21:57
Contacteer:

Dat kost je een punt...:P

Lesje geleerd?

als je hard rijd moet je het ook goed doen :worship:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

was inderdaad mijn eerste boete met de willie. ach punten, het klinkt gelijk als een spelshow.
Jordi
Berichten: 858
Lid geworden op: di 18 jan 2005 16:00
Locatie: Arnhem

Wat zit er achter punt nummer 2! haha
Nee maar is wel klote voor je, waar krijg je eigenlijk allemaal een punt voor?
MissVirusje
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 28 sep 2008 21:57
Contacteer:

Jordi schreef:Wat zit er achter punt nummer 2! haha
Nee maar is wel k*%$e voor je, waar krijg je eigenlijk allemaal een punt voor?
veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer (art. 5 WVW)
veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel (art.6 WVW)
bumperkleven (art. 19 RVV)
ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard. Op de snelweg meer dan 40 km/uur te hard) (art. 20, 21 en 22 RVV)
veroorzaken van materiële schade of lichamelijk letsel door onjuiste naleving van de verkeersregels (RVV)

Elke overtreding moet persoonlijk zijn geconstateerd door een agent, die de bestuurder staande moet houden. Het signaleren van een overtreding op kenteken is niet genoeg, want daarbij bestaat de kans dat een ander dan de beginnende bestuurder achter het stuur zat.

Uiteraard kunnen de misdrijven van de Wegenverkeerswetgeving ook punten kosten. Denk hierbij aan rijden onder invloed, het verlaten van de plaats van het ongeval na een aanrijding enz.

Wie binnen 5 jaar tijd 3 punten krijgt, wordt geconfronteerd met een schorsing van het rijbewijs. Wanneer het rijbewijs geschorst is, moet de beginnend bestuurder een rijproef en een theorieproef bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) afleggen. Als u het onderzoek weigert of voor een proef zakt, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard en moet het rijexamen opnieuw afgelegd worden.
Sanderclioll
Berichten: 1871
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

Elke overtreding moet persoonlijk zijn geconstateerd door een agent, die de bestuurder staande moet houden. Het signaleren van een overtreding op kenteken is niet genoeg, want daarbij bestaat de kans dat een ander dan de beginnende bestuurder achter het stuur zat.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Daarom zit die brief erbij, toch?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wookie schreef: Nu ben ik bang als ik invul dat ik heb gereden (punten rijbewijs) dat ik een punt eraf krijg.
Die punten gaan er niet af, die komen er alleen maar bij :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MissVirusje
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 28 sep 2008 21:57
Contacteer:

Tom schreef:
wookie schreef: Nu ben ik bang als ik invul dat ik heb gereden (punten rijbewijs) dat ik een punt eraf krijg.
Die punten gaan er niet af, die komen er alleen maar bij :D
staat de auto op je eigen naam??

Mijn vriend heeft een tijdje terug 49 te hard gereden (met correctie).
de auto stond op zijn moeders naam, dus hij kreeg een boete van dik 4 a 500 euro..
de keer erop was hij weer geflitst met 30/40 ? te hard dus moest hij voorkomen.
maar de auto stond op zijn moeders naam dus heeft zn moeder gezegd dat ze gereden heeft.. zij had nooit een overtreding gemaakt dus haar boete viel geloof ik mee..
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je de ballen hebt om zoveel te hard te rijden moet je ook niet janken als je een keer gepakt wordt vind ik. Die moeder in zo'n geval mogen ze van mij als bonus een extra dikke prent geven (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

ik ben in maart waarschijnlijk met 48 te hard geflitst provinciaal (haalde even iemand in :D )

Nu krijg je voor zulke overtredingen een kruisje achter je naam, en flik je nog een keer zoiets dan staat je rijbewijs op het spel.

Tips van flitsserviceforum waren:
Vul bestuurdersverklaring nooit in!
Betaal anoniem via het postkantoor

Zo is niet te achterhalen wie de bestuurder was, ook de kentekeneigenaar (ik dus) hoeft dit niet aan te geven en dus krijg je geen kruisje.

Andere optie is het invullen van de bestuurderverklaring op een andere naam (je moeder, opa etc..)

Gewoon even advies vragen op flitsservice dus, of daar wat topics doorlezen (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die anonieme is wel een goeie trouwens :)

@Tom, die gasten moet je gewoon terugfucken zoveel als je kan. Laat ze eerst maar es flitsen op echt gevaarlijke stukken...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Daar heb je wel gelijk in Steven. En dat je ze niet hoeft te helpen bij hun werk in zo'n geval zit ook wel wat in. Ik vind het alleen een beetje triest als je iemand anders met dat kruisje achter zijn naam gaat opzadelen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Steven schreef:Die anonieme is wel een goeie trouwens :)

@Tom, die gasten moet je gewoon terugfucken zoveel als je kan. Laat ze eerst maar es flitsen op echt gevaarlijke stukken...
als we het over 35 tot 40 te hard hebben binnen de bebouwde kom valt dat wel in de catagorie gevaarlijke stukken toch? :wink:

Nja, ik ben ook wel eens met 29 te hard BIBEKO geflitst, koste 125 euro.

Ja, het is altijd je eigen schuld, maar je hoeft het ze niet makkelijk te maken nee :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tom schreef:Daar heb je wel gelijk in Steven. En dat je ze niet hoeft te helpen bij hun werk in zo'n geval zit ook wel wat in. Ik vind het alleen een beetje triest als je iemand anders met dat kruisje achter zijn naam gaat opzadelen.
Ik denk dat, wanneer het erop aankomt, jij precies hetzelfde zou doen. En met jou het gros van de mensen. Als je de kans loopt je rijbewijs kwijt te raken en je kunt dat omzeilen, zou je stom zijn om het niet te doen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik zou idd ook proberen er zo goed mogelijk vanaf te komen. Aan de andere kant denk ik dat mijn ouders zoiets niet zouden doen.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

De mijne ook niet. Die zijn in staat om me nog uit te lachen ook en me vervolgens te zeggen, hopelijk leer je er wat van :~
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ach, mijn ouders zijn absoluut de beroerdste niet en ik geef ze enigszins gelijk. Denk dat ik het ook niet zou doen :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
wookie
Berichten: 178
Lid geworden op: di 30 mei 2006 18:35
Locatie: Venhorst

Het is zo onduidelijk of het nou een punt is of niet. Maarja die verklaring niet invullen krijg de kenteken houden natuurlijk het streepje achter de naam ?

Ik ben geflitst op een stuk van 80 naar de 50, en dan net na het bord... Want een paar meter verder staat een flitspaal, en die weet ik wel te staan :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis wel duidelijk, je moet gewoon goed lezen :p
wookie
Berichten: 178
Lid geworden op: di 30 mei 2006 18:35
Locatie: Venhorst

Steven schreef:Tis wel duidelijk, je moet gewoon goed lezen :p
Wel ja ? Als je niet staande gehouden bent geen punt, maar als je dan verklaart dat jij het wel geweest bent ? Snap je mijn onduidelijkheid ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah zo, ja ok dasnie helemaal duidelijk.

Maargoed beetje searchen op flitsservice forum geeft ws. wat meer duidelijkheid.
wookie
Berichten: 178
Lid geworden op: di 30 mei 2006 18:35
Locatie: Venhorst

Steven schreef:Ah zo, ja ok dasnie helemaal duidelijk.

Maargoed beetje searchen op flitsservice forum geeft ws. wat meer duidelijkheid.
Druk mee bezig :)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Steven schreef:Die anonieme is wel een goeie trouwens :)

@Tom, die gasten moet je gewoon terugfucken zoveel als je kan. Laat ze eerst maar es flitsen op echt gevaarlijke stukken...

..ergens in Beverwijk ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als ze nou es in de buurt van scholen gaan staan tijdens schooltijden, dat vind ik nou rechtvaardig.

De 2 baansweg die haast niet overzichterlijker kan en eruit ziet als 80 weg is natuurlijk wel erg makkelijk om als 'gevaarlijk' te bestempelen, daar valt gewoon het meeste geld te vangen.

Die trajectcontrole op de A2 stond ook nix voor nix daar, dat is gewoon het drukste punt van Nederland en in de afgelopen tientallen jaren is er geen dodelijk ongeluk gebeurt daar!

Veiligheid my ass, als die Koos Spee dat elke x blijft roepen maak je jezelf toch ooknie geloofwaardig meer?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

@wookie

Zoek maar ff bij de afdeling juridisch naar mijn topic (staat op pagina 2 ergens denk ik) of zoekfunctie gebruiken. Zelfde nick-name als hier.

Bestuurdersverklaring niet invullen en je krijgt geen punt meen ik. Maar even door FS forum struinen en dan kom je het vast tegen (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

MissVirusje schreef:Mijn vriend heeft een tijdje terug 49 te hard gereden (met correctie).
de auto stond op zijn moeders naam, dus hij kreeg een boete van dik 4 a 500 euro..
Neem aan binnen de bebouwde kom?
52 na correctie (op de A28) was bij mij €360,- en 2 jaar voorwaardelijk
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
MissVirusje
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 28 sep 2008 21:57
Contacteer:

Alpine schreef:
MissVirusje schreef:Mijn vriend heeft een tijdje terug 49 te hard gereden (met correctie).
de auto stond op zijn moeders naam, dus hij kreeg een boete van dik 4 a 500 euro..
Neem aan binnen de bebouwde kom?
52 na correctie (op de A28) was bij mij €360,- en 2 jaar voorwaardelijk
Jep binnen de bebouwde kom!


Btw, kan het kloppen dat ik je dinsdag heb zien rijden in Aalten??
Plaats reactie