Geflitst in Duitsland

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Daan1916
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 20:39
Locatie: Alkmaar

Heren,

Van de week kreeg ik een boete binnen uit Duitsland.
Ben met 173 geflitst, gecorrigeerd 67 te hard.
Ik dacht dat het nog Autobahn maar de toegestane snelheid was 100|: .

[img]http://just.razzi.me/photos/832109/19b8856.jpg[/img]

Heeft iemand van jullie misschien een soortgelijke boete gereden?
En wat was de financiële schade?

Vind op internet namelijk zoveel veschillende bedragen dat ik er bijna bang van word....
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hm.. je zult wel goedkoper uit zijn dan in NL, maar nog steeds zal het fors zijn.
Het geval: "Niks laten horen en het komt goed" heeft ook geen nut gezien de overtreding gaan ze hier wel achteraan.

Eerste wat je kan doen is een Nederlands briefje terug schrijven om aan te geven dat je geen reet snapt van de Duitse brief en je graag, zoals wettelijk is vastgelegd, uitleg in je eigen taal wil.
Verder staat op het forum van Flitsservice een lang topic over boetes in Duitsland. Meld je daar aan en start daar ook een topic, dan wordt je het snelst en duidelijk geholpen denk ik.
Zal nog even zoeken naar de duitse 'boetebase'. Dan moet de financiële schade wel duidelijk worden.

Edit:
Zie ik nou een Duits(e) kenteken / auto waarin je geflitst bent?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is een duitse auto, dus ik denk niet dat je veel aanspraak kan maken op het feit dat je de brief in het nederlands wilt ontvangen. :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zie mijn Edit :)

Maaruh, actueelste info qua boete die ik gevonden heb:
61-70 km/h 440,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot

Zie ook dit duitse topic waar iemand 20-10-2012 61 km/u te snel reed (zelfde snelheidscatagorie)

http://www.bussgeldkatalog-forum.de/das ... hp?t=27041
Laatst gewijzigd door Adinsx op wo 24 okt 2012 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

+ dat je wel eens een rijontzegging in Duitsland kan krijgen :discrunt: , heb ik ook een keer geregeld voor mijn schoonvader (ook duits kenteken op zijn auto). Was hij niet zo blij mee. Maar idd even aanmelden op flitsservice, wordt je er goed geholpen.
Daan1916
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 20:39
Locatie: Alkmaar

Bedankt voor de reacties!

Het was een huurauto omdat mijn R19 er tijdens mijn vakantie even geen zin meer in had. Heb wel een paar verbaasde blikken gekregen toen ik in Nederland nog een week in die auto rondreed. Pompbediendes die netjes duits tegen je praten en er niks van snappen dat je Nederlands praat of toen ik de auto in Amsterdam parkeerde er een kerel naar me toe kwam en vroeg of ik "shit" bij me had. Vond het wel komisch.

Heb net trouwens het formulier dat je moest invullen(dat ik de bestuurder was) opgestuurd. Rijontzegging kan ik mij niet zo druk om maken. Het is puur de geldboete wat ik het ergste vind. Geldboete hou ik maar gewoon het dubbele voor apart. Je weet maar nooit..
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Ah ok op die fiets. Dacht misschien dat je in Duitsland werkte, dan had je er meer problemen mee gehad zoals mijn schoonvader. Sterkte ermee in elk geval.
Megane Estate III GT
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 sep 2012 9:43

Hoe vervelend het ook is, je kan nooit zeggen dat jij het niet was met die foto's :grin:

Ik heb ook een keer zo'n mooi pakketje toegestuurd gekregen, was maar een boete van € 30,- ofzo.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Gaaf man in duitsland op de foto, altijd mooi met de motor, ff zwaaien en lachend doorrijden :worship: :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ik had op de terugweg van vakantie dit jaar gecorrigeerd 116 gereden waar ik maar 100 mocht. Op het moment zelf had ik al door dat ik waarschijnlijk geflitst was.
Na 2,5 maand dus een mooi pakketje met foto's binnen.

Er zat ook een keurige nederlandse brief bij met een duidelijke uitleg.

Kosten waren 30 euro. Ik kom nog wel eens in Duitsland, dus heb gewoon maar netjes betaald.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hier ben je 30 kwijt als je 4km te hard rijdt |:
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Rijontzegging zijn ze inderdaad vlot mee in Duitsland. Bedragen vallen mee, tov Nederland. Maar het zal hoe dan ook niet mals zijn. Hoor graag wat het is geworden als je het binnen krijgt.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Rijontzegging heeft ook veel meer nut dat financieel straffen...
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Willeon de Zoete schreef:Ik had op de terugweg van vakantie dit jaar gecorrigeerd 116 gereden waar ik maar 100 mocht. Op het moment zelf had ik al door dat ik waarschijnlijk geflitst was.
Na 2,5 maand dus een mooi pakketje met foto's binnen.

Er zat ook een keurige nederlandse brief bij met een duidelijke uitleg.

Kosten waren 30 euro. Ik kom nog wel eens in Duitsland, dus heb gewoon maar netjes betaald.
Zijn de bekeuringen daar in de aanbieding? Geen geld.....
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Terran
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 jan 2011 22:26
Contacteer:

is er eigenlijk geen case van te maken dat de auto die links van jou je aan het inhalen is ? Weet namelijk dat als er in nederland 2 auto's op een foto staan ze niet kunnen aantonen welke van de 2 tehard gaat.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dat is in NL ook niet zo bij deze gevallen. Bovenin de foto staan de gegevens waaronder ook "links". Dus er is geen ontkomen aan vanwege de lussen in het wegdek of andere juiste instellingen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Daan1916
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 20:39
Locatie: Alkmaar

Zo, boete is binnen. Boete bedrag is 440 euro maar dan komen er nog kosten bij van 27,30. In totaal dus 467,30. Ook heb ik 2 maanden rijverbod in Duitsland.

Blijft flink wat geld maar het valt mij nog mee. Op het web heb ik grotere bedragen voorbij zien komen voor dezelfde overtreding. Ik denk dat het toegeven en excuses aanbieden en het feit dat het een Duitse auto was heeft geholpen. Hoorde namelijk van een kennis dat tegenwoordig buitenlandse boetes via het cjib gaan en ook volgens de Nederlandse maatstaf bestraft word. Dan had ik een groter probleem gehad :D .
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Snel betalen en noooooooit meer doen. :P

Ik denk dat je er best goed vanaf komt, als ik eerlijk ben. (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Adinsx schreef:
Maaruh, actueelste info qua boete die ik gevonden heb:
61-70 km/h 440,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
Jeuj, de gevonden info klopte dus :D

Maar je komt goed weg inderdaad.
In NL was het boetebedrag fors hoger (600,- á 700,-) en ook 2 maanden papiertje inleveren + een kruisje achter je naam.
Hoorde namelijk van een kennis dat tegenwoordig buitenlandse boetes via het cjib gaan en ook volgens de Nederlandse maatstaf bestraft word. Dan had ik een groter probleem gehad
Dat kan dan weer niet. De regels van het betreffende land zijn geldig, ook bij verkeersovertredingen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie