ACT: Verzekeringen

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ronald1916V schreef:Om diefstal hoef ik het toch niet te doen, wie wil zo'n 19 16V nou hebben.. (of niet Jacco :wink: )
Alleen versgespoten Chamade's willen ze (Y)
Om te gebruiken als kampvuur :@

[img]http://94.100.115.170/508900001-5089500 ... _X67n.jpeg[/img]


:bye:

Owja, verzekeringen...
Lijfspreuk van een maatje van me: "Het zijn naast banken de grootste oplichters die er zijn" :grin:

Don't take it personal (anyone) (F)


Fijne voor mij is dat mn zus verzekeringen doet, scheelt iets :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ik doe nu banken en verzekeringen :p Ben benieuwd :grin:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Dan weet je in welk "hokje" je past :lol: :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

het blijft steken die foto, jacco! :( :WTF:


Sja, wil niet verzanden in het uitkafferen van verzekeringen maar... (S)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-jacco- schreef:
Ronald1916V schreef:Om diefstal hoef ik het toch niet te doen, wie wil zo'n 19 16V nou hebben.. (of niet Jacco :wink: )
:bye:

Owja, verzekeringen...
Lijfspreuk van een maatje van me: "Het zijn naast banken de grootste oplichters die er zijn" :grin:
Ik ken 'm alleen maar als "Het zijn naast banken en autoverkopers de grootste oplichters die er zijn"

*Rent hard weg. :p
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Je hoort vaak in dit soort zaken (verzekering, banken, autoverkopers, bouwvakkers enz) alleen de slechte dingen. De bekende "verjaardagsverhalen" een kennis van een oom van mij heeft een keer........ je weet wel. 99 van de 100 keer gaat alles goed, maar dat hoor je nooit.

Vaak heb ik het idee dat er te makkelijk over dit soort dingen wordt gedacht terwijl het toch redelijk complexe producten zijn (omdat je ook aan de wet bent gehouden) (verzekeringsrecht, verkeerrecht enz enz)
Chris schreef:Mijn Williams heeft een kale WA, maar ik heb hem wel laten taxeren. Dit om bij een eventuele schade die € 1000,- discussie te voorkomen.
Maarten-Jan schreef:De 19 WA+ met rechtsbijstand, kost 4 euro in de maand meer en die rechtsbijstand heb ik al een keer dankbaar gebruik van gemaakt. Schade was toen 1200 euro maar allemaal netjes hersteld en via rechtsbijstand opgelost (zonder dat ik er zelf steeds achteraan moest).

WA+ is ook handig als je voorruit een keer sneuvelt, dat is anders een duur geintje.
Martijn Kool schreef:
tutuur schreef:ik snap het hele nut van een hogere wa niet als je een duurdere auto hebt.
als je iemand aanrijd moet zijn schade vergoed worden niet die van jou :p
en als iemand jou auto aanrijdt en je achterscherm in elkaar jengst, dan krijg je in elk geval meer dan de 750 euro dagwaarde voor de gemiddelde oude roestige renault hier.

lijkt me vrij logisch?
Als je je auto laat taxeren maar je verzekerd hem niet (dus alleen WA) dan mag (en dat zullen ze dus ook doen) de tegenpartij afwikkelen op dagwaarde. Een taxatie is namelijk iets wat je met elkaar afspreekt (overeenkomst) vooraf, en dat gaat bij een tegenpartij natuurlijk niet. (je hebt geen overeenkomst met een tegenpartij)

Verzeker je je auto WA + (WA Beperkt casco, mini casco of hoe ze het ook noemen) dan is je taxatie alleen van toepassing op de dekking van de WA+ (brand, diefstal). Bij aanrijding door een derde heb je dus nog steeds niets aan zoon taxatie.

Als je je auto all-risk (WA volledig casco) verzekerd, en je geeft het rapport bij het aangaan van de verzekering af aan je verzekeraar dan is tussen jou en je verzekeraar de taxatie van toepassing. Een tegenpartij mag met jou in dat geval altijd op dagwaarde afhandelen, maar jouw verzekeraar niet.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Steven schreef:Het is momenteel nogal rumoerig in verzekeringsland en ik zie nog wel dat de premies in de komende jaren nog hard zullen gaan stijgen.
Dit komt voor 95% door de Nederlandse leaserijders. Dat is bewezen. Iedereen die tegenwoordig zijn veterstrikdiploma haalt en kan tellen als die van school komt, krijgt al bijna vanzelf een lease-auto. (N)

Zij rijden al idioten (over het algemeen) en maken in verhouden veeeeel meer schade dan gewone bestuurders (vaak onder het mom van "het is toch niet van mij" (N) )
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Dat is ook zo Wouter, maar ja, als je alleen maar negatieve ervaringen hebt, is het moeilijk dat gevoel te onderdrukken helaas.
En ach, je bent er zelf ook bij, misschien had ik ook dingen anders moeten doen, maar als je daar niet op aangesproken wordt en je het gevoel houdt dat alles aan jou ligt en jij de enigste op aarde bent die er ene ruk om geeft....

Ach, ik ontvang wel elk jaar netjes mijn groene kaart. Zo, even een positieve opmerking (F)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Wouter de Wit schreef: Zij rijden al idioten (over het algemeen) en maken in verhouden veeeeel meer schade dan gewone bestuurders (vaak onder het mom van "het is toch niet van mij" (N) )
nee, maar wel zeuren over de premie van de boodschappenbak van de vrouw als ze moeten betalen..... :gun:
Bij ons zijn alle auto's van de zaak en dus als er schade is aan een van de auto's, reken maar dat je daar niet zomaar mee weg komt.
Btw, als ik soms ook zie wat er vergoed moet worden door verzekeringen aan bedrijfswagens, das ook echt niet misselijk!
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Haas schreef:het blijft steken die foto, jacco! :( :WTF:
It was just a car ;)
Die van jou is nu vast een stuk meer waard als 1 van de weinigen :beer:
Wouter de Wit schreef:Vaak heb ik het idee dat er te makkelijk over dit soort dingen wordt gedacht terwijl het toch redelijk complexe producten zijn (omdat je ook aan de wet bent gehouden) (verzekeringsrecht, verkeerrecht enz enz)
Tuurlijk hoor je vaak -zo niet alleen maar- de slechte verhalen, maar sommige verzekeraars vragen er toch ook om?

In een notendop: Schade mijn auto, schade tegenpartij, kleuren lak komen overeen, foto's aanwezig, tegenpartij had fout geparkeerd, tegenpartij heeft fout toegegeven... Verhaaltje klaar toch? :nee:
Blijven zeuren en zieken in de hoop dat je het opgeeft, na 5 weken zelf maar even gebeld met de verzekering van de tegenpartij (mn eigen verzekering was ook te laks en ben ik dan ook direct weggegaan). Daarna naar de tegenpartij geweest die boos is geworden op de eigen verzekering...

Dat zijn voor mij al 2 maatschappijen waar ik geen zaken meer mee zal doen iig (0)

Maar goed, er zullen vast ook goede maatschappijen zijn ;)




Haas schreef:Ach, ik ontvang wel elk jaar netjes mijn groene kaart. Zo, even een positieve opmerking (F)
Netjes op je verzekeringspas hoop ik? :grin:
Ik heb ze allemaal keurig in mn portemonnee zitten (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik hoor het al, alweer een reden om die leasarijders keihard aan te pakken :smile: . Zeker nu die honden ook nog zonodig in de wegenbelastingvrije dinky-toys willen rijden (overheid (N) ).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

het komt er gewoon op neer dat het de leaserijder op alle vlakken te gemakkelijk gemaakt wordt, geen eisen, geen controle, niets !! En de particulier maar betalen... :gun:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou idd, dat zou dan gewoon eens aangepakt moeten worden.

Beginnende bij T. S. uit Z. :lol: ;)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ho, ho jongens

de werkplaats hier staat wel elke week overvol dankzij die lakse leaserijders!

;)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

paulvanrooij schreef:ho, ho jongens

de werkplaats hier staat wel elke week overvol dankzij die lakse leaserijders!

;)
Daarom :lol: , moet ook maar eens schade gaan rijden met de leasebak , anders voldoe ik niet aan het gemiddelde :P
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Geef de sleutel van die BMW maar aan mij, zal ik hem vakkundig driftend om een lantaarnpaal heen vouwen. :lol: :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Niet te hard, zo'n hok gaat veel te snel total loss ;) :D
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Haas schreef:het komt er gewoon op neer dat het de leaserijder op alle vlakken te gemakkelijk gemaakt wordt, geen eisen, geen controle, niets !! En de particulier maar betalen... :gun:
De meeste leaserijders kijken nergens naar idd :~
Het zou wel goed zijn als ze zelf es in de portemonnee geraakt worden als ze zo lomp zijn om keer op keer schade te rijden :S

De schadebedrijven vragen overigens ook maar raak hoor, hoek linksachter van mn peus zat in elkaar (bedankt voor het briefje dat niet is achtergelaten :evil: ) schadebedrag van €2100.- (ex BTW) |: |: |:

In een middagje dachten ze er mee klaar geklunst te zijn, onderdelen a €600.-, reken maar uit het uurtarief :~ |:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, het gaat allemaal nergens meer over. Je kunt je er echt witheet van maken maar het helpt helaas niet :lol:

Maar die "trend" van leaseauto's is echt een totaal verkeerde. En het allerergste is nog die zotte overheid die ze maar financieel helpt met die domme regels die totaal geen nut hebben. Ik zou van die lease priussen en honda's het werkelijke verbruik wel eens willen weten............
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven(stk) schreef:
paulvanrooij schreef:ho, ho jongens

de werkplaats hier staat wel elke week overvol dankzij die lakse leaserijders!

;)
Daarom :lol: , moet ook maar eens schade gaan rijden met de leasebak , anders voldoe ik niet aan het gemiddelde :P
Dan mag je morgen vast beginnen met je Beemer, en moet je deze week in ieder geval nog 2 auto's stuk rijden wil je Tim z'n gemiddelde overtreffen. :p
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Tom schreef:tja, het gaat allemaal nergens meer over. Je kunt je er echt witheet van maken maar het helpt helaas niet :lol:
Doe ik ook niet hoor, ik heb mn adresjes wel :beer:
Dit moest natuurlijk allemaal via de verzekering, maar als particulier mag je dus ook zulke bedragen gaan aftikken, vind het echt te belachelijk voor woorden |:
Maar die "trend" van leaseauto's is echt een totaal verkeerde. En het allerergste is nog die zotte overheid die ze maar financieel helpt met die domme regels die totaal geen nut hebben. Ik zou van die lease priussen en honda's het werkelijke verbruik wel eens willen weten............


Jep, de overheid helpt de gewone man gewoon naar de kaloten, je hoort steeds meer mensen klagen :S
Dat verbruik mogen we natuurlijk nooit weten :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Tom schreef:Maar die "trend" van leaseauto's is echt een totaal verkeerde. En het allerergste is nog die zotte overheid die ze maar financieel helpt met die domme regels die totaal geen nut hebben. Ik zou van die lease priussen en honda's het werkelijke verbruik wel eens willen weten............
economie stimuleren? Kijk maar eens hoeveel auto's er weer verkocht worden door dealers? Je hoort mij niet zeggen dat het goed gaat in de auto wereld, maar dat we er in crisistijd in goed 4 jaar (3 jaar gehad, ik gok nog ene jaar te gaan) een complete serie kentekens doorheen jassen, mwah, daar komt nogal wat werk uit voort, is het niet?
Ok, de import even daargelaten.. ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nogal kortzichtig of niet?? Gaan ze volgend decennium het vliegtuig van de zaak promoten? Zal ook wel werkgelegenheid opleveren.............
Ik ben het er totaal niet mee eens. En al helemaal niet omdat alles tegenwoordig onder de noemer "milieu" wordt gezet terwijl het feitelijk enkel om de centjes draait.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

@jacco: benieuwd naar de calculatie? Zat ie flink in elkaar dan? Het is juist zo dat je als schadebedrijf flinke korting moet geven op je uurtarief richting leasemaatschappijen, ook je onderdelenkorting nemen ze gelijk. Kan natuurlijk dat ze bij dat schadebedrijf creatief geschreven hebben daarom maar eigenlijk kan dat bijna niet meer. Zo'n vetpot als zeg 10 jaar geleden is de schadewereld echt niet meer.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

paulvanrooij schreef:@jacco: benieuwd naar de calculatie? Zat ie flink in elkaar dan? Het is juist zo dat je als schadebedrijf flinke korting moet geven op je uurtarief richting leasemaatschappijen, ook je onderdelenkorting nemen ze gelijk. Kan natuurlijk dat ze bij dat schadebedrijf creatief geschreven hebben daarom maar eigenlijk kan dat bijna niet meer. Zo'n vetpot als zeg 10 jaar geleden is de schadewereld echt niet meer.
Dat ligt er ook weer aan waar je aangesloten bent of niet paul. :wink: Als je onder zo'n "wurgcontract" van de leasemaatschappij/verzekeraar zit dan kan je idd. alles terug geven.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik weet toch zeker dat mijn garagemensen liever een schade via de verzekering afhandelen dan het particulier te doen in de zin van centen...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Tom schreef:Nogal kortzichtig of niet?? Gaan ze volgend decennium het vliegtuig van de zaak promoten? Zal ook wel werkgelegenheid opleveren.............
Ik ben het er totaal niet mee eens. En al helemaal niet omdat alles tegenwoordig onder de noemer "milieu" wordt gezet terwijl het feitelijk enkel om de centjes draait.
ik kortzichtig of de staat kortzichtig ??
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Steven schreef:Nou idd, dat zou dan gewoon eens aangepakt moeten worden.

Beginnende bij T. S. uit Z. :lol: ;)
Sssttt ;)

Nog steeds in de Delta Turbo, leuk speeltje :D

Maare is het zo dramatisch enkel door de leaserijders dan? Wel makkelijk gezegd allemaal hoor...
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Tim schreef:
Steven schreef:Nou idd, dat zou dan gewoon eens aangepakt moeten worden.

Beginnende bij T. S. uit Z. :lol: ;)
Sssttt ;)

Nog steeds in de Delta Turbo, leuk speeltje :D

Maare is het zo dramatisch enkel door de leaserijders dan? Wel makkelijk gezegd allemaal hoor...
:|- :klop: Kwaliteit is gewoon niet altijd even goed toch T.S. uit Z.?! :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Koop nooit een Opel, die blijven gewoon niet heel... Troep ;)

Met m'n Leon nooit wat gehad, 207 was ook een prima karretje, Polo. Allemaal heel gebleven. Klein detail was dat op de snelweg gaan slapen terwijl je ietsjes snelheid hebt niet heel handig is maar voor de rest zijn jullie gewoon een stel jaloerse krengen :D
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

paulvanrooij schreef:@jacco: benieuwd naar de calculatie? Zat ie flink in elkaar dan? Het is juist zo dat je als schadebedrijf flinke korting moet geven op je uurtarief richting leasemaatschappijen, ook je onderdelenkorting nemen ze gelijk. Kan natuurlijk dat ze bij dat schadebedrijf creatief geschreven hebben daarom maar eigenlijk kan dat bijna niet meer. Zo'n vetpot als zeg 10 jaar geleden is de schadewereld echt niet meer.
Bumper zat een scheurtje in en de hoek linksachter zat iets naar buiten gevouwen. Echt niet spannend ofzo...


De vouw in het scherm hebben ze een deuk van gemaakt, de -naar binnen staande- rand hebben ze recht proberen te slaan met een hamer (er zaten 9 deuken in).
Achterlicht is vervangen ivm krassen door het loshangen van de bumper, hoek van de achterklep hebben ze met een lakstift gedaan, bumper is vervangen en toen nog ff verkeerd gemonteerd zodat ze hem nog een keer hebben mogen spuiten.
Owja, het spatscherm hebben ze ook vervangen, nadat ik er 3 keer voor terug geweest ben |:

Owja, niks lease hiero :grin:
"Leasen is voor armoedzaaiers" (0)

Al met al een hoop gekluns waar we iig nooit meer een auto met schade brengen :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

@Jacco, 2100 euro schade.

Maar achteraf wordt er een korting gegeven door de schadehersteller(s) aan de leasemaatschappijen tussen 10% en 20%.

Bij verhaalbare schade verdient de leasemaatschappij dus geld aan zoon schade!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Geen lease, geen korting... :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:@Jacco, 2100 euro schade.

Maar achteraf wordt er een korting gegeven door de schadehersteller(s) aan de leasemaatschappijen tussen 10% en 20%.

Bij verhaalbare schade verdient de leasemaatschappij dus geld aan zoon schade!
Maar als je ziet wat schade bedrijven opgeven aan schade's wat het zou moeten kosten. M'n broer z'n wagen werd getaxeerd op 1492 incl. Nieuw bumpertje gehaald en gespoten, voor 300 euro klaar. Wel bevriend met die spuiter maar toch.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dat hebben verzekeraars zelf in de hand gewerkt. Die wilden een audatex systeem hebben.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie