Ben voornemens om de in mn R5 gemonteerde 1.8 16v op kenteken te zetten.
Nu hoor ik links en rechts wisselende verhalen over wat hierbij noodzakelijk is.
De auto is recent nieuw gekeurd nadat er 2 nieuwe krikpunten en een linker dorpel zijn vervangen.
Wat ik weet over de motor is dat deze tussen 2007 en 2008 is gekocht bij Snuverink in Borculo.
Ze zijn daar druk zoekende naar het chassisnummer van de auto maar ik zit dus nu nog zonder info daarover.
Is het strikt noodzakelijk om dat op schrift te hebben en wat kunnen de consequenties zijn als ik zonder deze info ga?
Kunnen ze bv mn kentekencard innemen als ik ga zonder dat ik kan aantonen waar de motor uit komt?
Alle info is welkom
Motorwissel op kenteken
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Voor zover ik weet wordt er mbt de motorcode niks geregistreerd, gewoon een willekeurig kenteken uitzoeken en klaar.
Als je mazzel hebt voeren ze niet eens alle checks uit, ik stond na 15min en €54 lichter te zijn weer buiten
Als je mazzel hebt voeren ze niet eens alle checks uit, ik stond na 15min en €54 lichter te zijn weer buiten
Hangt van de keuringsstation af, oudere autos als 5jes zijn niet echt een probleem. Officieel moet je een vrijwaring van de donor of een aankoopnota van de motor hebben, had ik na overleg met m'n TL ook niet nodig. Heb zelf toen vooraf met lui van de werkplaats gesproken, die wilden het zo wel doen. Was inderdaad 5 of 6 tientjes en een half uurtje.
Motorcode wordt wel gepakt om de type te bepalen! Bij mij althans wel. In geval van tuur en dit (niet originele motor) kan het anders zijn.
Motorcode wordt wel gepakt om de type te bepalen! Bij mij althans wel. In geval van tuur en dit (niet originele motor) kan het anders zijn.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Bij mij wilde ze de motorcode ook hebben, zei tegen hem die ga je niet vinden ivm de ruimte.. had een vrijwaring van de sloop waar de motor uit kwam, daar nemen ze alle gegevens van over en zijn ze meteen klaar. Waarom die motorcode weet ik niet..
Wat je evt zou kunnen doen is vragen of Snuverink een factuur kan maken voor je.
Ik heb met dat soort dingen liever teveel info dan te weinig.. Je weet maar nooit wat voor keurmeester je treft. Ben ook al meerdere keren naar huis gestuurd met keuringen omdat ze altijd wel iets te zeiken hebben..
Wat je evt zou kunnen doen is vragen of Snuverink een factuur kan maken voor je.
Ik heb met dat soort dingen liever teveel info dan te weinig.. Je weet maar nooit wat voor keurmeester je treft. Ben ook al meerdere keren naar huis gestuurd met keuringen omdat ze altijd wel iets te zeiken hebben..
Met 2 mogelijke chassisnummers onder de arm naar de rdw gegaan en met succes.
Na een inspectie zijn de gegevens overgenomen is nu is het wachten op de nieuwe kentekencard
Na een inspectie zijn de gegevens overgenomen is nu is het wachten op de nieuwe kentekencard
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Gefeliciteerd Marcel! Voor niks nachten wakker gelegen!
Nou niet letterlijk wakker van gelegen maar wel over gepiekerd.
Maar jij bij deze bedankt voor je steun, heb veel aan je gehad
Maar jij bij deze bedankt voor je steun, heb veel aan je gehad
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Eigenlijk niet echt veel bijzonders, onderstaand de punten die hij heeft gecontroleerd:
bevestiging van de motor
breedte wielbasis
aslast voor en achter
cO
gewicht
koplamp hoogte afstelling
remtest voor en achteras
Zat met de aslast voor op een wettelijke max van 650kg en met deze motor erin is het 580kg.
Het chassisnummer van de vermoedelijke donor is gecontroleerd en die gegevens (kw en inhoud) zijn overgenomen op mijn kenteken.
De nieuwe type aanduiding mocht ik zelf invullen, staat nu als 5 1.8 16v op kenteken.
Tijdens de keuring ging het over de rest van mn wagenpark en over de verkrijgbaarheid van onderdelen voor oldtimers, ging soepeler als verwacht.
bevestiging van de motor
breedte wielbasis
aslast voor en achter
cO
gewicht
koplamp hoogte afstelling
remtest voor en achteras
Zat met de aslast voor op een wettelijke max van 650kg en met deze motor erin is het 580kg.
Het chassisnummer van de vermoedelijke donor is gecontroleerd en die gegevens (kw en inhoud) zijn overgenomen op mijn kenteken.
De nieuwe type aanduiding mocht ik zelf invullen, staat nu als 5 1.8 16v op kenteken.
Tijdens de keuring ging het over de rest van mn wagenpark en over de verkrijgbaarheid van onderdelen voor oldtimers, ging soepeler als verwacht.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Goed bezig! Leuk dat je het zelf in mocht vullen, ik vroeg er ook om maar dat mocht toen niet van hem
Ben benieuwd, binnenkort ook voor een motorwissel weer naar Rdw.. Blijft toch altijd een beetje spannend
Ben benieuwd, binnenkort ook voor een motorwissel weer naar Rdw.. Blijft toch altijd een beetje spannend
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Mooi end op weg met de hotrod dus?Niels V Dijk schreef:Goed bezig! Leuk dat je het zelf in mocht vullen, ik vroeg er ook om maar dat mocht toen niet van hem
Ben benieuwd, binnenkort ook voor een motorwissel weer naar Rdw.. Blijft toch altijd een beetje spannend
Project: GTT Blue Sport
Ik wilde het al bij de aanschaf in 2014 doen maar toen was de koets te krokant.
Dat ie technisch goed was daar was ik van overtuigd maar ik kon niet aantonen waar de motor vandaan kwam.
Achteraf is er niet eens op het typeplaatje gekeken en hebben ze klakkeloos het chassisnummer ingegeven wat ik op de achterkant van een blauwe enveloppe had geschreven
En als je dan een keurmeester treft die enthousiast is over de auto en de rest van het wagenpark dan verloopt het soepel en heb je je vooraf druk gemaakt om niks.
Dat ie technisch goed was daar was ik van overtuigd maar ik kon niet aantonen waar de motor vandaan kwam.
Achteraf is er niet eens op het typeplaatje gekeken en hebben ze klakkeloos het chassisnummer ingegeven wat ik op de achterkant van een blauwe enveloppe had geschreven
En als je dan een keurmeester treft die enthousiast is over de auto en de rest van het wagenpark dan verloopt het soepel en heb je je vooraf druk gemaakt om niks.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Das toch gewoon lachen hier in Nederland?
Ik ben een jaar geleden met dezelfde ombouw bij de rdw geweest en geen CO test, geen remtest en geen koplamp afstelling. Wel geluidstest die eigenlijk te hoog was maar toch weer niet
Koste €54, dacht ik.
En een brommer krijg je bijna niet op kenteken
Maar beter zo Niels, rijd een stuk geruster zo, vind ik
Ik ben een jaar geleden met dezelfde ombouw bij de rdw geweest en geen CO test, geen remtest en geen koplamp afstelling. Wel geluidstest die eigenlijk te hoog was maar toch weer niet
Koste €54, dacht ik.
En een brommer krijg je bijna niet op kenteken
Maar beter zo Niels, rijd een stuk geruster zo, vind ik