Neon onder auto!!!!

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Ze branden dus niet tijdens het rijden? Dan moet het wel mogen lijkt me.
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

jeroen.k schreef:Ze branden dus niet tijdens het rijden? Dan moet het wel mogen lijkt me.
Je kunt ze dus door middel van de orginele binnenverlichtingschakelaar wel aanzetten onder het rijden.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

idd vet :D >-)

Ik denk dat t geheel ligt aan de felheid van de lampen. Maar wat betreft die binnenverlichting, die is standaard...zelfde verhaal als de buitenkant denk ik...niet standaard => mag niet...:(
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

~Haaz~ schreef:idd vet :D >-)

Ik denk dat t geheel ligt aan de felheid van de lampen. Maar wat betreft die binnenverlichting, die is standaard...zelfde verhaal als de buitenkant denk ik...niet standaard => mag niet...:(
Ik heb ze van Streetglow besteld. Die branden iets feller dan die van de Auto-Style :D
Floris
Berichten: 1184
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Lijkt me idd een mooi projectje! Auto in, licht aan.. Cool 8)
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Nou ik heb 2 kleine buisjes (25 cm) van caliber onder het dashboard zitten maar die geven toch flink licht!
Bewijs:
[img]http://www.16v.tmfweb.nl/Neoninside.jpg[/img]
Cleaned Style
Projecttopic
jean-paul
Berichten: 852
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: HAARLEM

Nick (germanstyle) schreef:
~Haaz~ schreef:idd vet :D >-)

Ik denk dat t geheel ligt aan de felheid van de lampen. Maar wat betreft die binnenverlichting, die is standaard...zelfde verhaal als de buitenkant denk ik...niet standaard => mag niet...:(
Ik heb ze van Streetglow besteld. Die branden iets feller dan die van de Auto-Style :D
dan heb je de laatste serie van streetglow gehad,want het gaat eruit(wat ik gehoord heb van de mporteur.)kom er ff niet op maar er is nu een ander merk,en is ook qua prijs veel interresanter!
jean-paul
Berichten: 852
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: HAARLEM

ben erachter......:OPTX is het nieuwe merk
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik hoor net dat het OPTX is.... ow kut te laat ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

jean-paul schreef:
Nick (germanstyle) schreef:
~Haaz~ schreef:idd vet :D >-)

Ik denk dat t geheel ligt aan de felheid van de lampen. Maar wat betreft die binnenverlichting, die is standaard...zelfde verhaal als de buitenkant denk ik...niet standaard => mag niet...:(
Ik heb ze van Streetglow besteld. Die branden iets feller dan die van de Auto-Style :D
dan heb je de laatste serie van streetglow gehad,want het gaat eruit(wat ik gehoord heb van de mporteur.)kom er ff niet op maar er is nu een ander merk,en is ook qua prijs veel interresanter!
Ik heb het ook nog niet binnen. Levering duurt heel lang, dus misschien is het al wel niet meer leverbaar. Bel morgen Cartrend wel weer ff.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Floris schreef:Lijkt me idd een mooi projectje! Auto in, licht aan.. Cool 8)
Werkt het wel zo makkelijk?? Neon is toch bijna gelijk aan tl verlichting? Ik bedoel dus dat het tijd kost om het spul op te warmen en aan te gaan?

Volgens mij krijg je zo iets: Deur open (niets), 2 min wachten licht aan! (yeah), en dan pas instappen en deur dicht. Licht weer uit.

Heeft het dan wel izn om het op je interieur verlichting aan te sluiten?

Gr. Frits
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die neon lampen springen direct aan als je ze aan zet, dus dat is geen probleem.
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Idd, de lampen zijn bijna gelijk aan, het duurt misschien een 1/2 sec. op zŽn langst. :wink:
Cleaned Style
Projecttopic
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

dan heb ik niet veel gezegd.

Behalve dan dat ik als het moet snel instap. en je de lampen dus als nog niet ziet.

Wie heeft er nou zin om in de regen met de deuren open te blijven staan??? :wink:

Gr. Frits
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Dan ben jij sneller dan Superman :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Zo snel vliegen doe ik niet meer.
Het kosste me iedere keer 2 zijruiten en dan was ik al weer buiten. :D :D

Gr. Frits
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

:lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Ron RS
Berichten: 675
Lid geworden op: ma 15 apr 2002 0:00
Locatie: Papendrecht

Frits schreef:Zo snel vliegen doe ik niet meer.

Gr. Frits
Anders had je ook geen Renault nodig gehad :wink:
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

verboden of niet, neon is in! Ik heb t puur voor autoshows, en meer niet. Persoonlijk vind ik 't gewoon gaaf staan en de ander niet. Lekker boeie, doen wat jezelf wilt. 8)
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

twingoturbo schreef:verboden of niet, neon is in! Ik heb t puur voor autoshows, en meer niet. Persoonlijk vind ik 't gewoon gaaf staan en de ander niet. Lekker boeie, doen wat jezelf wilt. 8)
Sluit ik me helemaal bij aan :wink: Respect!
Cleaned Style
Projecttopic
De geck feat Beathoven
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 mei 2005 8:26

Heyhey,

Ik heb ook een setje led-verlichting onder mn auto (haast hetzelfde als neon voor de niet kenners :P) Ik gebruik het enkel alleen voor show, ik zou niet durven om het op de weg aan te maken vind het gewoon hartstikke gevaarlijk. Mensen zouden kunnen denken dat er een ambulance komt of iets dergelijks. Dus dat is not done. Maar nu ga ik een beetje offtopic! Heeft iemand ervaring met de apk 'keurmeester' wat betreft de verlichting?
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Ik heb er ook even een vraag over.

Op het moment dat de neon werkend gemonteerd zit op de auto, maar niet aanstaat.... ben je dan ook al strafbaar bij een eventuele algemene controle?
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

IK ben keurmeester en feitelijk mag het voor de apk er gewoon op zitten mits het niet aan de verplichte verlichting gekoppeld zit zoals stads, mist, dim of grootlicht dus apart geschakeld met eigen schakelaar 8)
Laatst gewijzigd door Nico Clio RS op vr 29 jul 2005 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ja,

het mag niet aangesloten zitten
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

Zo is het dus geen verplichting voor de keurmeester om het te beoordelen en hoeft (mag) hij hem er dus ook niet op af keuren
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

het magook niet aangesloten zitten op een schakelaar.

m.a.w. het moet onmogelijk zijn om tijdens een rit de verlichting aan tekunnen zetten.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

maak je er toch een gigapuzzel van, eerst 25 schakelaars omzetten, voordat het pas aan wil :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Dat ziet de apk meester niet dat je er 25 moet omzetten, hij ziet er 1 en zegt "fout". Moet je doen met wireless ofzo, kastje onder de auto bouwen die de neon schakelt en ander kastje met schakelaar in de auto. Kan je altijd zeggen dat het een motortimer of alarmkastje of wat dan ook is. :D Bij de apk er wel voor zorgen natuurlijk dat dat kastje niet werkt, dat de apkmeester de schakelaar omzet dat dan niet de neon aan gaat :P
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

gewoon intapen die zooi.. bij apk mogen ze daar niet onder kijken heb ik vernomen.. :)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Duidelijk is in ieder geval dat het niet zichtbaar werkend onder de auto mag op moment van keuring... :D

Ik heb het er ook onder uitgehaald voor de keuring, de keurmeester deed dat zelf ook om problemen te voorkomen bij een eventuele steekproef...
Ik laat het er ook lekker onderuit... Geen zin in dat gepiel elke keer :p
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Snotpork
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 1 apr 2002 0:00
Locatie: Gouda

Kheb het eens nagevraagd bij een renault garage hoe het zat aks ik er neon onder zou schroeven. Hoe het dan zat met de apk.

Die kerel zei dat zolang er geen uitstekende delen, of scherpe delen op aan zitten, dan was er niks aan de hand. Ze moesten de auto alleen wel op een 4-koloms brug kunnen rijden, want dat was verplicht voor een apk-keuring.

Ben ook wel eens midden in de nacht aangehouden voor alcohol controle, zo'n fuik zegmaar. Toen had ik ook mijn neon aan binnen in de auto, niks over gehoord dus......

Heb ook ergens op een ander forum gelezen, die gozer had het nagevraagd bij de rdw dacht ik. Neon mag wel in de auto, mits het niet hinderlijk is voor andere weggebruikers. Dus niet pal tegen je ramen enzo. DUs onder dashboard en stoelen moet geen probleem zijn lijkt mij, heb ik ook hele tijd al.

En bovendien als je s'avonds op snelweg rijd en je kijkt naar andere auto's zie je ook heeeeeel veel lampies van km / toereteller, verwarmingknoppen, radio en ga zo maar door, dus beetje gleod van neon .......
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

neon is ook verboden in de auto!!!

vergeet dat niet!!!

Ik heb zelf in beide van mijn wagens neon zitten, geschakeld op het contact draad, dus die van mij staat altijd aan. en ik neem de gok gewoon dat ik geen boete krijg.
Maar het is wel degelijk verboden
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

En wat is nou feller/beter.... een Led kit, of een Neon Kit?

Beide zullen wel verboden zijn denk ik :(
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Kier schreef:En wat is nou feller/beter.... een Led kit, of een Neon Kit?

Beide zullen wel verboden zijn denk ik :(
'k moet binnen kort terug naar de rdw, en ga het allemaal vragen
voorzover ik weet mag het eronder zitten
het gebruik ervan is verboden (openbare weg)
'k weet wel dat de rdw NIET! controleert op veborgen schakelaars :D
en volgende keer wil ik alles weten over strobes/neon
en al dan niet op papier meekrijgen!
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Ben benieuwd. Heb al genoeg plannen in me hoofd zitten voor wat neon onder en in de auto....
Plaats reactie