Neon onder auto!!!!

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Erik Olijnsma schreef:neon is ook verboden in de auto!!!

vergeet dat niet!!!

Ik heb zelf in beide van mijn wagens neon zitten, geschakeld op het contact draad, dus die van mij staat altijd aan. en ik neem de gok gewoon dat ik geen boete krijg.
Maar het is wel degelijk verboden
In de auto wordt wel gedoogd, tenminste dat vertelde je me toch? ;)
Mits het natuurlijk niet storend is voor de overige weggebruikers...

Toen ik aangehouden werd deden ze er ook niet moeilijk over... :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

gedoogd is wat anders dan legaal :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Erik Olijnsma schreef:gedoogd is wat anders dan legaal :wink:
Echt? ;) :p
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Remy
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 13:02

Ik heb alleen in mijn kofferbak 4 kleine neonbuisjes gemonteerd. Deze heb ik geschakeld op de kofferbakverlichting. Deze zijn ook alleen aan als ik de kofferbak open doe.

[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/audio07.jpg[/img]

Ik moet zeggen in het donker geeft dat een leuk effect, maar is lastig om goed op de foto te krijgen. :) :) :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

statief en een lange sluitertijd :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

sow vanmiddag bij de rdw geweest, en ff nagevraagd over neon en strobes
neon in de auto (laag) geen probleem.
neon onder de auto was het advies om
balken met stekker verbindingen te nemen
en ze met een keuring te demonteren.
en strobes was ook geen probleem, mits niet aangesloten op orginele verlichting.
en alle functies moeten het uiteraard doen!
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Gevonden op >Politie.NL<


Showlights op voertuigen verboden

Bijzonderheden:

Het is verboden auto's, scooters en dergelijke te 'versieren' met allerlei gekleurde verlichting.
Dat valt weliswaar heel erg op, maar door deze showlights kan in het verkeer irritatie ontstaan.
Andere weggebruikers kunnen erdoor in verwarring worden gebracht. Dat is gevaarlijk.
Met name 'Pacecarlights' zorgen voor verwarring bij andere weggebruikers.
Deze verlichting suggereert blauw flitslicht.
Anderen denken met politie, brandweer of ambulance te maken te hebben.

Ook andere varianten van showlight zijn verboden, bijvoorbeeld 'powerleds' of TL-verlichting op of onder auto's en scooters.

Alleen al het aanwezig en aangesloten hebben van showlights is niet toegestaan en zelfs strafbaar.
De politie treedt hier resoluut tegen op door het uitschrijven van bekeuringen.


Tarief boete verlichting voertuig met showlights
Het standaardtarief van een boete wegens verboden verlichting / reflectoren op een voertuig bedraagt € 65.
Let wel: dit is een standaardtarief. Er kunnen omstandigheden zijn waardoor de boete hoger uitvalt.

Subonderdeel
ALGEMEEN > Communicatie
Datum ter publicatie
25 mei 2005



Het betreft hier een publicatie uit Mei 2005.
Is er inmiddels al een gedoogbeleid o.i.d. of is het nog stééds verboden?
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Politie verspreid wel meer van dit soort berichten om mensen te intimideren. Als de lampen niet werken, dus zekering er tussen uit halen, kunnen ze niks doen.
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

waarom zou je het uberhaupt doen? maargoed das weer wat anders. Afplakken is een optie, dat geldt ook voor breedstralers die niet goed werken, afplakken en het wordt goedgekeurd. die van mij doet het dan wel en dan niet dus ik tape ze met de apk af voor de safe.
Xvisor
Berichten: 30
Lid geworden op: do 8 apr 2004 20:12
Locatie: Scherpenzeel
Contacteer:

Simpele oplossing voor neon en politie is natuurlijk je geheime knopje, dan kan de politie nog controleren hoe de verlichting is aangesloten tot zo ver mogelijk zonder bevel of invordering. Leg gewoon een 2e plus draad voor je neon onder je motor kap naar de accu met een stekker ertussen en een aarding. Laat de politie zien dat die stekker dient te worden gebruikt om het spul te schakelen. De politie tevreden, maar jij kan met de geschakelde plus draad die naar je secret button gaat toch de neon makkelijk van binnen schakelen.
Renault and electrics are a recipe for trouble :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Xvisor schreef:Simpele oplossing voor neon en politie is natuurlijk je geheime knopje, dan kan de politie nog controleren hoe de verlichting is aangesloten tot zo ver mogelijk zonder bevel of invordering. Leg gewoon een 2e plus draad voor je neon onder je motor kap naar de accu met een stekker ertussen en een aarding. Laat de politie zien dat die stekker dient te worden gebruikt om het spul te schakelen. De politie tevreden, maar jij kan met de geschakelde plus draad die naar je secret button gaat toch de neon makkelijk van binnen schakelen.
gewoon via afstandsbediening schakelen en het kastje in je zak steken
vinden ze de secret button nooit (0) (0) (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

:lol:
Tenzij ze je daarna fouilleren.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Luco stopt de afstandsbediening dan op een donker plekje, waar de agenten niet snel zullen zoeken...vindt ie lekker :p
;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Marcus schreef::lol:
Tenzij ze je daarna fouilleren.
doen ze niet, moeten ze een gegronde reden voor hebben

@ paul, dat jij nou homo bent, wil niet zeggen dat iedereen daarvan houdt (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

jouw kamp-uiterlijk is een gegronde reden toch? ;) :lol:

@Luco: nee dankje ;)
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

@Luco
In Rotterdam mogen ze in sommige gebieden preventief fouilleren. Dus ze mogen dan zonder gegronde reden fouilleren.
Maar dan moet je die gebieden maar niet bezoeken :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Paul1916v schreef:jouw kamp-uiterlijk is een gegronde reden toch? ;) :lol:

@Luco: nee dankje ;)
nee hoor dat is discriminatie
iemand die ik ken heeft zo jaren gereden met zwaailichten, hebben hem regelmatig aangehouden maar kregen de lampen niet werkend, heel de auto overhoop om te zoeken naar een schakelaar :worship: :worship: :worship: :worship: en onderwijl zat hij met de afstandsbediening gewoon in zijn handen :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

:lol: :lol: :lol:
Ik zou die gezichten van die agenten dan wel eens willen zien.
Maar dat zal zeker wel wat kosten om het draadloos te hebben?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

toen ik op een beurs mijn neon set kocht kon je er afstanbediening bij kopen voor iets van 15 euro ofzo. dus valt reuze mee in prijs
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nee hoor kon het overnemen voor 100 euro
complete set inclusief afstandsbediening iets van 200 euro
afstandsbediening is niet meer dan zendertje/ontvangertje
volgens mij kan je zelfs de ontvanger/zender van bv een cv gebruiken (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Valt dan wel mee die prijs.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Bij mij op het werk verkopen wij ook van die setjes om draadloos te schakelen, is echt profesioneel spul en voor 2 kanalen kost dat maar iets van 125 ex btw.

Is dan een 2 kanaals ontvangen met 2 relais erop en een mooi klein afstandsbedieningkje die je als sleutelhanger kan gebruiken
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

iceled heeft ook een "street legal" optie: voor wit
zijkanten oranje en achter rood :)

en de remote control van autostyle
Sleutelhanger + 4-Channel Remote SY RC550 € 40
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Street legal??? volgens mij is nog altijd verboden om verlichting onder je auto te hangen. wat voor kleur het dan ook is. Niet dat het boeit verder, bij mij hangt er ook gewoon rondom rode neon onder :D . Is trouwens ook apk afkeur als het eronder zit bij de keuring.
R5GTT. Drive it like you stole it
BerryS
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 22:06

Luco/Alpine-racer schreef: gewoon via afstandsbediening schakelen en het kastje in je zak steken
vinden ze de secret button nooit (0) (0) (0)
Nadeel van een gefrusteerde agent die iets niet kan vinden is dat ie dan de auto mee mag nemen naar het buro voor technisch onderzoek en ze hem dan daar binnenste buiten keren... (en het kost je een hoop onnodige tijd).

En als je pech hebt, beschadigen ze je wagen ook nog met hun zoektocht.
audacious
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 21:10

<BR> schreef:
Luco/Alpine-racer schreef: gewoon via afstandsbediening schakelen en het kastje in je zak steken
vinden ze de secret button nooit (0) (0) (0)
Nadeel van een gefrusteerde agent die iets niet kan vinden is dat ie dan de auto mee mag nemen naar het buro voor technisch onderzoek en ze hem dan daar binnenste buiten keren... (en het kost je een hoop onnodige tijd).

En als je pech hebt, beschadigen ze je wagen ook nog met hun zoektocht.
technisch onderzoek c.q. keuring mag de klpd tegenwoordig niet meer uitvoeren. dat betekent dus, op het moment dat ome agent denkt dat er iets niet klopt volgens normen, maar het niet terplekke met zekerheid kan vaststellen, wordt je kenteken ingevorderd, mag je alleen nog maar linea recta naar huis rijden en vervolgens naar de rdw gaan voor een type herkeuring (heb het zelf een paar maanden meegemaakt, en kan je zeggen dat is echt niet fijn). je mag dus niet meer rijden met de auto totdat je auto bij de rdw weer is goedgekeurt, je moet officieel gezien zelfs de auto op een trailer naar de rdw brengen op de dag van de afspraak (heb ik dus niet gedaan, gewoon erheen gereden), tot die tijd moet je maar zien hoe je vervangend vervoer regeld, lekker lullig als je de volgende dag weer naar het werk moet en dat niet bepaald naast de deur ligt. en mocht je auto goedgekeurt worden, je moet toch de keuring betalen en die kost 65,50 euro.

dit komt dus tegenwoordig voor bij gevallen zoals, uitlaat geluid (dB), uitstekende banden (mag wel, maar tot een bepaalde grens), geblindeerde ramen enz enz....

dus hoe je het went of keert, uiteindelijk n**ien ze je toch, aan het betalen kom je.....

mijn tip in deze:

als je iets verandert aan de auto, maak een afspraak bij de rdw voor een type herkeuring, ga erheen en zorg dat het omgeschreven wordt op je kenteken (b.v. spoorbreedte), als ome agent komt, dat je in ieder geval iets hebt om onder z'n neus te duwen. dan kunnen ze je dus echt niks maken. doe je dit niet, dan blijft het altijd een ja/nee spelletje tussen jou en de betreffende agent, en laten we eerlijk zijn, dat verlies je 9 van de 10 keer.....
Timpie
Berichten: 32
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:15
Locatie: deventer

ik heb het nu onder 2 auto's gehad heb het nu nog steeds ze gaan altijd door de keuring met de led-neon eronder en vrijdags hebben wij het ook vaak aan op openbare parkeerplaatsen met meetings en dergelijke zodra we rijden gaat het uit, nooit geen problemen gehad de politie hier weet dat velen het hebben maar zolang ze je er niet mee zien rijden gebeurt er niks het mag voor shows en ze willen het liefst dat je het erna eronderuit trekt maar ik heb zelf 2 kill=switches erop zitten en ben er zelf een keer met een controle op de A10 gewoon door de controle heen gekomen (ze stonden uit maar de politie keek graag even onder de auto met een spiegel.
Plaats reactie