flits politie herkennen

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

ben net weer eens bijna geflitst. kwam aanrijden en ging de wagen met piepende banden voorbij. scheelde weinig maar op die boerenwegen in friesland kan je zo lekker hard rijden he.....

maar goed het valt mij op dat het weer een volvo was. en ook achterop weer een tweede antenne. kan je die auto's nog ergens aan herkennen mischien kenteken of iets anders???

martin
Anonymous

als het een wagen is met ingebouwde flits apparatuur kan je ze herkennen dmw afwijkend nummerbord en afwijkende 'mistlampen' (de flitsers dus).

edit: zie ook de tuftufclub site en http://www.flitsservice.nl
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

die mistlampen vielen ook al op mar ik naderde de wagen van achter en drong later pas tot me door dat het geen parkeerder was want ik zag een krant en toen moest ik aan een saaie politie denken die zijn krant leest tijdens flitsen.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

van achteren herken je ze niet echt lijkt me
hier in de buurt ken ik de flitsauto's wel

dus bij bepaalde type auto's ga ik ff in de remmen
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Vaak zitten er politieagenten in dan :lol:
Anonymous

ik rijd tegenwoordig altijd rustig lagns geparkeerde auto's die in potentiele flits positie staan.

als er iemand inzit toeter ik altijd ff drie keer :-)
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

hahaha kevin zei laatst nog hard remmen zodat je ernaast stil staat even goed naar binnen kijken en dan knullig je motor laten afslaan bij optrekken en dan weer starten en langzaam wegrijden. dan staat er al weer een kleine file achter je en kan ie ze niet meer fltsen hahah
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Goed letten op standaard auto's, type leasebak.
Plus erg uitkijken voor geparkeerde opleggers of vuilnisbakken...die willen ze ook wel eens gebruiken >-)
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

opleggers en vuilisbakken dat meen je niet wat een eikels
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Jup, de befaamde flitskliko!
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ploegah schreef:ik rijd tegenwoordig altijd rustig lagns geparkeerde auto's die in potentiele flits positie staan.

als er iemand inzit toeter ik altijd ff drie keer :-)
Dan kan je beter geflitst worden. Toeteren willen ze ook nog wel eens bekeuren, en da's duurder dan geflitst worden. Is namelijk onnodig en dat mag niet. Vriendelijk zwaaien is niet verboden. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

martin rs schreef:ben net weer eens bijna geflitst. kwam aanrijden en ging de wagen met piepende banden voorbij. scheelde weinig maar op die boerenwegen in friesland kan je zo lekker hard rijden he.....

maar goed het valt mij op dat het weer een volvo was. en ook achterop weer een tweede antenne. kan je die auto's nog ergens aan herkennen mischien kenteken of iets anders???

martin
:D:D:D:D klinkt als een gewone volvo.. Jij herkent in iedre auto met twee antennes een Flits auto???

Dat zou dan zeggen dat en 10% tot 20% van alle auto's op de weg een controle auto zal zijn?
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Ron RS
Berichten: 675
Lid geworden op: ma 15 apr 2002 0:00
Locatie: Papendrecht

das nep.Ze doen er ook echt alles aan om geld te verdienen :D
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

nee is om de veiligheid te verbeteren

NOT :-* :-* :-*
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

je kunt ook alle melddingen via je pc bekijken http://flitsservice.com/download/rel.html
:D
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Volgens mij hebben ze landelijk allemaal dezelfde busjes aangeschaft ze zijn er ook in het groen vaak als ik naar huis ga vanuit m'n werk (vlak bij Steenwijk) staan ze er altijd 1 keer in de wek met Kliko
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

ze zijn er ook in het blauw :)

die zie ik wel eens in de buurt van slagharen of giethoorn
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja de meeste kleuren zijn WIT/BLAUW
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Zit zo'n kliko niet op slot dan??

Dan is zo'n ding toch binnen een paar uur in de fik gestoken, of gesloopt, gejat, etc?
He! nu is die weer rood.
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

_Martijn_ schreef:Zit zo'n kliko niet op slot dan??

Dan is zo'n ding toch binnen een paar uur in de fik gestoken, of gesloopt, gejat, etc?
Die zit wel op slot meestal maar het busje zoals je op de ene foto ziet staat er meestal bij
<-------So you know don't mess with a Reno------->
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

op die manier.
He! nu is die weer rood.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

omgooieeeeeeeeeeeee :p
Immer wieder die verdammte Holländer
5-gteetje
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Assen the Netherlands
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:
Ploegah schreef:ik rijd tegenwoordig altijd rustig lagns geparkeerde auto's die in potentiele flits positie staan.

als er iemand inzit toeter ik altijd ff drie keer :-)
Dan kan je beter geflitst worden. Toeteren willen ze ook nog wel eens bekeuren, en da's duurder dan geflitst worden. Is namelijk onnodig en dat mag niet. Vriendelijk zwaaien is niet verboden. :D
Klopt,

een collega van een kennis van mij reed laatst op de A28 ter hoogte van Zuidwolde en toeterde enkele keren naar een (waarschijnlijk slapende of krantlezende) Flitsjuut langs de kant. Afgelopen week kreeg hij een accceptgiro van 89 euro voor onjuist gebruik van de claxon.
5-gteetje is vanaf vandaag Gt-neetje. Dus geen gte meer in bezit .
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Ploegah schreef:als het een wagen is met ingebouwde flits apparatuur kan je ze herkennen dmw afwijkend nummerbord

Dit is een vlakke kunstof plaat.
Daar achter zit namelijk de radar die de afstand meet.
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Robert dB. schreef:Plus erg uitkijken voor geparkeerde opleggers of vuilnisbakken...die willen ze ook wel eens gebruiken >-)
Of geparkeerde aanhangers :(

[img]http://www.tuftufclub.com/fotos/archief ... rcelm2.jpg[/img]
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

in de avond als het donker is flitsen ze nooit vanuit mobiele aparaten zoals auto's containers aanhangwagenz ezn. toch??????????????
Anonymous

martin rs schreef:in de avond als het donker is flitsen ze nooit vanuit mobiele aparaten zoals auto's containers aanhangwagenz ezn. toch??????????????
Euh? en waarom niet dan?? volgens mij doen ze dat wel hoor, maar nou moet ik zeggen dat ik nog nooit s'avonds een flitser heb gezien.
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

daarom ik ook nog nooit in et donker maar ik denk dat et komt omdat het dan verblindend kan werken en je ziet de flits al vanaf afstand dus kan je remmen dan als je voorligger geflits wordt dus ze verdienen er veel minder op.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

D'r wordt vrolijk op los geflitst hoor hier 's avonds. Dat je zo'n flits dan ver van te voren ziet moet je als voordeel zien :wink: Toch gaat dat ding vaak af, d'r remmen misschien een aantal achterliggers, maar de geen weer daarachter kachelt weer vrolijk boven de toegestane snelheid (50 of 70)
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

martin rs schreef:daarom ik ook nog nooit in et donker maar ik denk dat et komt omdat het dan verblindend kan werken en je ziet de flits al vanaf afstand dus kan je remmen dan als je voorligger geflits wordt dus ze verdienen er veel minder op.
Ben een 2 keer s'avonds/s'nachts geflitst. Ik snap echt niet hoe jij aan je beweringen komt over de flits politie.. ;)
edwinvr
Berichten: 758
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

martin rs schreef:daarom ik ook nog nooit in et donker maar ik denk dat et komt omdat het dan verblindend kan werken en je ziet de flits al vanaf afstand dus kan je remmen dan als je voorligger geflits wordt dus ze verdienen er veel minder op.
sja, ik ben ook gewoon van voren geflitst, 's nachts om 2.15 uur... als ze geld kunnen verdienen zullen ze het gewoon doen hoor
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Laatst, kheb de bon vorige maand binnen gekregen, kwam terug van Schiphol, A4 -> A10, thv WTC Zuid, mobiel flitsteam, was 00.25 uur.

Taxi was goedkoper geweest voor paps :lol:
Mrtn = Maarten
Ivar
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 24 jun 2002 14:36

In Rotterdam staan ze op de Maasboulevard heel vaak!
als je daar niet zo bekent bent let dan op de volgende auto's in de berm:
Nissan Maxima donker blauw bouwjr. ongv. 1995
Renault Safrane donker groen bouwjr 1995
Peugeot 605 donker blauw ongv. 1996
Ford Mondeo station donker groen ongv. 1998
VW Vento donker grijs ongv. 1995

Ze staan er aan beide kanten en meestal als het regenachtig weer is!

En je mag er maar 50!

Let op! er staat ook een vaste paal tegen over de Shell en die flitst naar TWEE kanten!

PS ik ben aan het eind van de Maasboulevard ongeveer 3 maanden geleden ge lasergund (koste eur. 216,- dat krijg je als je 89km/h rijdt waar je 50 mag) maar volgens mij mag dat nu niet meer (wel net betaald :( )
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Maasboulevard is een plek waar je makkelijk de 200 haalt.. echt onbegrijpelijk dat ze daar 50 hanteren
Plaats reactie