Hallo iedereen,
Ik heb nog geen voorsteltopic dus ik zal me hier maar meteen even voorstellen.
Mijn naam is dus Alex, 22 jaar oud en ik woon in Beek (Limburg). Ik heb deze Clio nu 3 kwart jaar ongeveer, helemaal standaard gekocht, maar ondertussen is er al het nodige aan veranderd. In januari dit jaar kwam ik een advertentie van iemand in Engeland tegen die zijn Megane blok verkocht, inclusief uitlaat, kabelboom, ecu enz. passend voor een Clio. Dit heb ik nogal impulsief gekocht, dus 2 weken later stond ik opeens in Engeland met een busje en 2 maanden later lag het in mijn Clio. Dit blok in een Clio leggen kan ik trouwens iedereen aanraden, wat een plezier!
Een paar foto's toen ik hem net had:
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff131/KnasterAlex/daae1001a7b9573aa632df28be7e0809.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff131/KnasterAlex/e443f3a5d67a3940558af17ab7c87d91.jpg[/img]
Een paar weken later er mee naar de Nurburgring geweest.
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff131/KnasterAlex/6bfac73a78d987ef16a3c0022ff4ffb1.jpg[/img]
En daarna begon het..
Hier ben ik net begonnen aan het uitbouwen van het oude blok:
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff131/KnasterAlex/F2F0978D-5963-4835-B5AE-297E828E93AC.jpg[/img]
Blok eruit en alles schoongemaakt.
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff131/KnasterAlex/676617E4-A3EF-41CC-BFCC-69BAAA5ADD54.jpg[/img]
Hier zit alles de eerste keer in elkaar. Het past eigenlijk allemaal best goed, ik heb alleen redelijk wat moeten zagen op plaats te maken voor de Megane radiateur.
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff131/KnasterAlex/14C752F8-DFEF-4358-97F5-F4DCFEEA1F89.jpg[/img]
En hier ook nog de bumperbalk op maat gemaakt. De intercooler zat een beetje in de weg
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff131/KnasterAlex/th_0AC22C53-013C-4C81-A00D-4EE281FDA317.jpg[/img]
Toen alles klaar was ben ik naar Tuur gegaan, die heeft hem voor me gechipt met als resultaat 280 pk en 400nm. Alleen bleek toen dus dat mijn injectoren kapot waren, dus meteen 630 cc's erin. Daarna de auto nog eens naar Tuur gebracht, en uiteindelijk was dit het resultaat!
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff131/KnasterAlex/875A1C35-CE79-4D48-B9DA-7701EEDF41F3.png[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff131/KnasterAlex/D19AA854-C94B-48D0-AA05-471CE31E9E8D.png[/img]
De setup is nu:
Megane 2 RS blok
3" uitlaat vanaf de turbo
Forge intercoolerbuizen en dumpvalve
Airtec 90mm intercooler
630 cc injectoren
Helix 4 paddle clutch plate en cover
Ktec motorsteunen
Momenteel zit nog de standaard Clio bak erop. Ik wou eigenlijk een Megane bak erop zetten, maar ik ben bang dat dat een stukje van de beleving weg haalt. Nu ben ik dus aan het denken om een versnellingsbak van de iets nieuwere types erop te zetten. Dan zou hij bij 230 kmu ipv 210 in de begrenzer lopen en bij 120 kmu 3600 ipv 4000 toeren maken. Dat is toch al een stukje beter.
Oja, en hoe dat dan klinkt? Dit was de eerste keer op de testbank met de 480cc injectoren.
https://youtube.com/watch?v=nVdWOi-Iv5s
Enn hier even even een kort filmpje met de nieuwe injectoren:
http://www.youtube.com/watch?v=3tm415_ZxtA&sns=em
Nogmaals een bedankje aan Tuur voor alle hulp, advies en moeite die hij in mijn Clio heeft gestoken!
Ik heb nog een hoop plannen ermee, denk aan remmen, onderstel, misschien ooit nog een rolkooi, maar voorlopig vooral veel rijden!
Alex Clio F1 team turbo
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Geweldig gedaan, veel plezier ermee!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Vet!!!
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Dikke clio turbo zeg!!
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Van 360 Nm naar 405 Nm is niet heel raar lijkt mij? Uitgaande van een megane 3 blok (gezien het vermogen lijkt het mij een megane 3 blok)
Mooi dat je je hier hebt aangemeld Alex! Voor degenen die zich afvragen hoe dit rijdt in een Clio, hij heeft het gewoon nodig!
Mbt de remmen, ik ben benieuwd hoe mijn big brake kit je gaat bevallen, binnenkort mag ik het ook gaan uitproberen!
Mbt de remmen, ik ben benieuwd hoe mijn big brake kit je gaat bevallen, binnenkort mag ik het ook gaan uitproberen!
Verschil in testbanken enzo.....-jo- schreef:Zeer mooi, maar ben ik nu de enige die zich vragen stelt over de 405Nm bij 5k rpm met een std turbo ?
Overigens ook leuk om te vermelden, hij draait nu max 70%IDC op de 630cc injectoren ipv 98% op de originele, stuk veiliger dus!
Naast de injectoren heeft hij ook een lichte pops and bangs en hardcut rev limiter gemapped gekregen
Naast de injectoren heeft hij ook een lichte pops and bangs en hardcut rev limiter gemapped gekregen
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
super!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Maarten-Jan schreef:Van 360 Nm naar 405 Nm is niet heel raar lijkt mij? Uitgaande van een megane 3 blok (gezien het vermogen lijkt het mij een megane 3 blok)
bovenin de print staat std turbo (225), bij 4200 tpm levert die max lucht, daarna gaat de kaars uit. Een std turbo doet gewoon niet meer Weet iedereen die met dit spul bezig is.tutuur schreef:Verschil in testbanken enzo.....-jo- schreef:Zeer mooi, maar ben ik nu de enige die zich vragen stelt over de 405Nm bij 5k rpm met een std turbo ?
het moet dan wel zijn dat de bank koekwous is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Dankjewel voor de leuke reacties!
@Tuur: Ik moet nog even een oplossing bedenken voor het balanceerlood, maar ik verwacht de remmen er over een paar weken wel onder te hebben. Ik laat je dan wel even weten hoe het remt!
@Jo: Ik heb geen idee of hij echt 405 nm heeft bij 5000 toeren, het zou best minder kunnen zijn. Ik weet wel dat er meer dan voldoende vermogen in zit
@Daan: dan zul je mij vast ook wel gezien hebben, als ik een brug nodig heb kan ik daar soms terecht.
Ik zal de startpost nog even uitbreiden met wat extra foto's, heel veel heb ik er helaas niet.
@Tuur: Ik moet nog even een oplossing bedenken voor het balanceerlood, maar ik verwacht de remmen er over een paar weken wel onder te hebben. Ik laat je dan wel even weten hoe het remt!
@Jo: Ik heb geen idee of hij echt 405 nm heeft bij 5000 toeren, het zou best minder kunnen zijn. Ik weet wel dat er meer dan voldoende vermogen in zit
@Daan: dan zul je mij vast ook wel gezien hebben, als ik een brug nodig heb kan ik daar soms terecht.
Ik zal de startpost nog even uitbreiden met wat extra foto's, heel veel heb ik er helaas niet.
Jo, ik heb Alex ook aangegeven dat getallen puur indicatief zijn.
Zullen we deze, zoveelste discussie die toch nergens op uit draait, dan ook maar afsluiten met een quote van jezelf?
Zullen we deze, zoveelste discussie die toch nergens op uit draait, dan ook maar afsluiten met een quote van jezelf?
-jo- schreef:Henk maalt niet om cijfers, je zal hem ook nooit "winst"-pk's zien posten. Er zijn immers geen twee identieke motoren (afgezaagd liedje). Waar het bij Fastchip om draait is dat je een perfecte lopende auto krijgt, een goede mapping binnen alle veiligheidsmarges en iets wat niet uitdraaid in een zorgenkind.
Ik ben benieuwd, denk dat jij er eerder aan toe komt dan ikA.lex schreef:Dankjewel voor de leuke reacties!
@Tuur: Ik moet nog even een oplossing bedenken voor het balanceerlood, maar ik verwacht de remmen er over een paar weken wel onder te hebben. Ik laat je dan wel even weten hoe het remt!
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Hele dikke Clio Dat zal wel hard gaan
Mooi dat iedereen het er mee eens is dat het niet om cijfers gaat, maar om het rijplezier
Mooi dat iedereen het er mee eens is dat het niet om cijfers gaat, maar om het rijplezier
Jo, ik weet niet of je het al gezien hebt, maar dit topic gaat over mijn Clio en niet over jou en Tuur. Dus als je alleen maar daarover kan praten verzoek ik je om hier niet meer te reageren. Dank u.
Oja, hij heeft ook echt niet de 630cc map van Paul erin gemept..
Oja, hij heeft ook echt niet de 630cc map van Paul erin gemept..
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: ma 27 jul 2009 19:39
- Car: Mégane RS
- Locatie: Brunssum
- Contacteer:
Hey, sjun dink jong. Zal wel ram snel gaan of niet dan. under8 BTG jonguh
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do 16 okt 2014 22:06
- Car: Twingo RS CUP
Ziet er goed uit!
Ik heb je een PM gestuurd
Ik heb je een PM gestuurd
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
MOD
Onnodige discussie graag achterwege laten verderAvant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'