project Gio (BE)

Vertel hier alles over je project.

Re: project Gio (BE)

Postby Giovanni » Mon 9 Sep 2019 19:01

Is er iemand die me kan vertellen hoeveel V of mV de TPS mag weergeven bij stationair toerental op een F7R blok?
Ik wil deze even controleren aangezien de gasklep van mijn oude F7P komt.
En wat is het stationair toerental bij een R blok?
Volgens mij staat mn naald iets te hoog, waarschijnlijk een hapering met de tellerbak uit elkaar te halen.
Giovanni

Postby jacques » Tue 10 Sep 2019 4:14

Uit de beschrijving van Henk Dijkstra: Het TPS signaal is het belangrijkste signaal. Bij gesloten gasklep moet de TPS signaalspanning tussen de 0.12 en 0.16 Volt liggen. Dit is tussen 0% en 1% op het Fastchip XRD X-Ray Display of Renault's XR-25 diagnose computer.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
jacques

Donateur

Postby Giovanni » Tue 10 Sep 2019 6:10

Zit hier een verschil tussen het P en R type ivm de gasklep?
En wat zou het toerental dan zijn stationair op een F7R?

Bedankt!
Giovanni

Postby Giovanni » Thu 2 Jul 2020 6:46

Zo, even een nieuwe update.
Ondertussen heb ik de 5 10 jaar, jawel, 10 jaar en ik had mezelf beloofd in het verleden om de dingen die ik toen niet gedaan had door twijfel of tijdsgebrek ik ging uitvoeren op het 10 jarig jubilieum mocht ik hem nog hebben.
Wat gaat de tijd snel :(
Last edited by Giovanni on Thu 2 Jul 2020 8:32, edited 1 time in total.
Giovanni

Postby Giovanni » Thu 2 Jul 2020 6:54

volgende stap, de chargecooler radiator.

Ik merk al een tijdje dat het ding erg moeilijk doorlaat, het was dan ook van een afbraak en alles was er ondertussen zo wat rondgebouwd.
na wat zoeken op het net kon ik maar niet de geschikte afmetingen vinden om het geheel ook nog eens achter die bumper te krijgen zonder uiterlijke wijzigingen aan te brengen aan de voorbumper.
Dan maar wat aluminium sprokkelen en wat toveren.
we zijn ondertussen een jaar verder en het werkt goed moet ik zeggen!

Image

Image

Image
Giovanni

Postby Giovanni » Thu 2 Jul 2020 7:04

Vorige zomer nog maar eens op de bank in Goes.
Henk maakte de opmerking dat het blok wel redelijk "los" stond bij de runs.
Tja, GTT ophanging overgezet neer het F blok, wat wil een mens..
Ik heb dan maar besloten om de GTT ophangingspunten te behouden maar dan in een stevigere vorm.
De bussen die men in de draagarmen perst leken mij de ideale oplossing om hier iets rond te bouwen.
ondrtussen kan ik zeggen dat het werkt, heel goed zelfs, geen versnellingspook die staat te dansen als een malle bij het optrekken.
ik moet er wel wat trillingen bijnemen, ah, zo lijkt hij nog sneller te gaan :smile:

Image

Image

Image

Image
Giovanni

Postby Giovanni » Thu 2 Jul 2020 7:13

De MB short shifter, wie heeft deze nog?
Hoe zou het eigenlijk nog gaan met Maurice, ik vind er niet direct nog iets van terug.
In ieder geval, ik heb er een "long shifter" van gemaakt die nog steeds een korter schakelpatroon heeft maar toch een 10 cm langer is.
Zelf zit ik redelijk ver naar achter wat toch een niet zo comfortabel wat om 3de en 5de versnelling te nemen.
Dus een beetje zagen en lassen en proberen met verschillende graden.
Ik ben blij met het resultaat, en zeg zelf, lijkt nu op een quickshifter "rally" look :beer:

Image

Image

Image

Image

Image
Giovanni

Postby Giovanni » Thu 2 Jul 2020 7:25

Nu ben ik al een tijdje radioloos, de herrie die de F7R maakt komt toch boven het muziek uit en ik dacht tijd om er wat telemetrie in te draaien.
het concept dat ik wel leuk vond en betaalbaar had 1 nadeel, de lenzen waren donker.
Ok, eens er spanning opkwam zag je wel alles maar aangezien de positie van de tellers niet ideaal was in combo met een hard schijnende zon had ik soms de indruk dat de led verlichting niet goed zijn werk kon doen en je 3 keer naar je teller kon kijken tegen je wist wat er eigenlijk stond.
Oplossing; ik heb me in Nedeland een bedrijfje gezocht die online polycarbonaat aanbied in verschillende modellen.
Dus maar ineens 3 schijfjes besteld die ik verder heb aangepast.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Giovanni

Postby Giovanni » Thu 2 Jul 2020 7:32

De bumpers.

10 jaar verder, dus tijd om wat meer kleur er in te brengen.
Ik heb het kleurtje dat in het verleden is gekozen voor het dak hier laten terug keren samen met een gouden lijntje dat de combo doet met de velgen.
Ok, na 10 jaar werd het echt eens tijd om er een nieuwe verflaag op te leggen.

Image

Image

Image

Image

Image
Giovanni

Postby Giovanni » Thu 2 Jul 2020 7:45

Na het verwijderen van de radio had ik een antenne op overschot.
10 jaar terug had ik besloten om er een andere dakplaat op te leggen omdat er een schuifdak inzat die toch maar lekte en niet meer compleet open kon dus, eruit!
Tja, had ik toen eigenlijk maar al dat gat gedicht niet?
Maar goed dat ik er aan ben begonnen, bij het verwijderen van het raam merkte ik een rottige raamkader op.
Dus ineens ook maar eens aangepakt.
het dak is terug in het zelfde kleur geplaatst zoals voorheen en die je nu ook om de bumpers ziet.
Enkel toen had ik een "rechthoek" voorzien in die kleur, nu heb ik het raamkader meegenomen, na 10 jaar tijd voor iets anders zeker? :beer:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

zo, dat was het dan zo een beetje. (S)
Giovanni

Postby Jochem de Haas » Thu 2 Jul 2020 16:51

Niet zoveel gedaan dus ... :smile:
Jochem de Haas
Über-Spammer

Donateur

Postby FS1 » Fri 3 Jul 2020 5:55

veel tijd gehad precies :-) prachtige dingen man! echt super!
FS1

Postby Jonh » Fri 3 Jul 2020 22:16

Echt super gedaan allemaal. (Y)
Jonh

Donateur
Car: Twingo RS Gordini,R8

Postby Giovanni » Sat 4 Jul 2020 6:26

Bedankt voor de reactie's :worship:

Iemand die nog een JB of JC bak op stock heeft?
Ik ben nu niet zeker wat perfect aansluit tegen het aluminium carter van het F7R blok?
In ieder geval het betreft een project, of nog beter mocht de bak al voorzien zijn van een "bril".
Ik denk van een quaife lsd te monteren, iemand hier ervaringen mee?
Giovanni

Postby okido » Sun 5 Jul 2020 14:22

Hoi Giovanni,

Allereerst dank je wel voor de aangename toevoegingen op het forum.

Ik heb net een Torsen LSD laten monteren in m'n 5. Het was namelijk mijn overtuiging dat meer dan 175 a 200 pk motorvermogen, rijdend met een open differentieel, vrij zinloos is en ik wil naar 200+.

Vooral met vochtig weer werd het optrekken vervelend en ik rijd het hele jaar door. Mijn verbazing -in het eerste ritje - werd vooral gewekt dat juist bij gortdroog wegdek het stuurgedrag fantastisch is en het optrekken gewoon sneller gaat. Met vocht op de weg moet je evengoed nog rekening houden bij het optrekken. Je hebt wel meer grip en de wielen zullen niet echt doorslippen, maar kunnen wat gaan stuiteren. Dat is overigens makkelijker te handelen door meer-minder gas geven als met het echte wegslippen zonder sper, vooral dat 1 kant opgaat.

Het mooiste vind ik dat ik ervoor al eens een leuke glijder maakte in zijn 3 met 80 a 90 km per uur bij in het invoegen op de snelweg. Met volgas geven bij vochtig wegdek heb je dan een behoorlijke spin. Nu is dat over en ik heb dat gisteren in een ritje Alkmaar Den Bosch toch echt wel aantal keer geprobeerd.

Het kost wat, maar je hebt ook echt wat.

Succes Ido
okido

Donateur
Car: Renault Rodeo Turbo

Postby Giovanni » Sun 5 Jul 2020 17:12

@ Okido.

Bedankt voor de toelichting!
Kan je me vertellen welk onderdeel nummer jij erin hebt?
En heb jij dit zelf gedaan of een bak bouwer?
Ik had namelijk gezien dat bij een jc of jb bak het kroonwiel op het diff geperst is.
Bij velen lijkt dit gebout wat volgens mij toch makkelijker is.
Giovanni

Postby Jacob Priem » Sun 5 Jul 2020 20:25

Mooie updates weer ! :worship: (Y)
Jacob Priem

Donateur

Postby okido » Sun 5 Jul 2020 20:34

@Giovanni
https://www.mfactoryeurope.com/mfactory-renault-clio-172-182-5gt-jb3-jc5-helical-lsd-differential.html

Ik heb het laten doen door Cannonball man (Reinier). Juist om de reden van dat het kroonwiel erop geperst moet worden. Meteen de bak laten verstevigen. Ik heb zelf een JB3 GT Turbobak op een B18FT motor.
okido

Donateur
Car: Renault Rodeo Turbo

Postby Giovanni » Mon 6 Jul 2020 7:19

@ Jacob THX!
Ik heb nog een projectje ivm met een een uprated warmtewisselaar in plaats van een oliekoeler.
Voorlopig ben ik nog volop aan het testen wat het ding doet in de warmste tijd van het jaar en het ziet er goed uit.

Okido, bedankt voor de info! Ik ga dit weekend 2 bakken ophalen, 1 jb en een jc5053 ik denk dat velen de jc bak gaan aanraden niet?

Heeft iemand de contact gegevens van Reinier?
Eens ik alles heb kan ik hem eens vragen of hij het eventueel ziet zitten om de bak te bouwen.
Giovanni

Return to Projecten