[Daniël's R5TL-T] 02-09: 2019 nog iets
Haha kijk das altijd mooi meegenomen
Wat ik zo aan de auto kon vinden...parafan plastic (onderaan de voorruit), raamrubber buitenkant best. zijde, daklijsten en dan idd skirts.
Wat ik zo aan de auto kon vinden...parafan plastic (onderaan de voorruit), raamrubber buitenkant best. zijde, daklijsten en dan idd skirts.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Met het fijne weer m'n nieuwe poetsmachine erbij gepakt (DAP900) voor die heerlijke uni-lak van de Clio. Vandaag het dak en de neus gedaan, 1 hit veloce op een raffini oranje gaf een aardig resultaat..denk dat ik naar wol moet uitwijken om alle oxidatie eraf te halen maar het is al een heel stuk opgeknapt. Afgebouwd met mezzo en finale, black hole en EXP. Komende weken tussendoor de verticale panelen afwerken. Volgende week een pakketje van Carclean met in ieder geval een gele raffini pad voor iets meer correctie, natty's blue om de EXP af te toppen en wat klein grut.
[img]https://farm8.staticflickr.com/7610/172 ... 031d_c.jpg[/img]
[img]https://farm9.staticflickr.com/8821/172 ... 849f_c.jpg[/img]
Ook de remmerij van de Clio losgehaald, alles is goed gangbaar en in nette staat...dit jaar wel aan vervanging toe...dus zet ik er meteen 16V remmerij op, stalen remslangen e.d. Zadels heb ik nog wel een setje van liggen. Misschien nog een schroefsetje als het budget het toelaat. Ook komt deze week nog een setje Rainsport 3 binnen voor de voorzijde. Distributie is maar een paar duizend km oud, scheelt de komende tijd ook weer. Vlak na aankoop samen met Bart toch ff kleppen nagekeken, bleek 1 uitlaatklep wat strakjes te staan..ander stelplaatje en ze loopt stationair en onderin meteen een stuk beter, heel fijn blokje zo
Tevens besloten dat de TL een volledige motorrevisie gaat krijgen...nieuwe zuigers, bussen, oliepomp, hybride turbo, Piper 270. Ben nu nog even wat ruimte aan het maken in de werkplaats, maar ergens in mei gaat het blok eruit om de schade te bekijken, kan de kop gelijk weg voor volledige revisie en het blok & oliekoeler meuk voor reiniging. Dikke rad + Spal fan staan ook op de nominatie. Ben nog niet helemaal uit over wat ik voor luchtkoeling ga doen...CC of IC. Komt nog wel..eerst motortje weer laten tuffen.
Ohja, kreeg vorige week nog een RTC sticker onder mn wisser geschoven in Meppel
[img]https://farm8.staticflickr.com/7610/172 ... 031d_c.jpg[/img]
[img]https://farm9.staticflickr.com/8821/172 ... 849f_c.jpg[/img]
Ook de remmerij van de Clio losgehaald, alles is goed gangbaar en in nette staat...dit jaar wel aan vervanging toe...dus zet ik er meteen 16V remmerij op, stalen remslangen e.d. Zadels heb ik nog wel een setje van liggen. Misschien nog een schroefsetje als het budget het toelaat. Ook komt deze week nog een setje Rainsport 3 binnen voor de voorzijde. Distributie is maar een paar duizend km oud, scheelt de komende tijd ook weer. Vlak na aankoop samen met Bart toch ff kleppen nagekeken, bleek 1 uitlaatklep wat strakjes te staan..ander stelplaatje en ze loopt stationair en onderin meteen een stuk beter, heel fijn blokje zo
Tevens besloten dat de TL een volledige motorrevisie gaat krijgen...nieuwe zuigers, bussen, oliepomp, hybride turbo, Piper 270. Ben nu nog even wat ruimte aan het maken in de werkplaats, maar ergens in mei gaat het blok eruit om de schade te bekijken, kan de kop gelijk weg voor volledige revisie en het blok & oliekoeler meuk voor reiniging. Dikke rad + Spal fan staan ook op de nominatie. Ben nog niet helemaal uit over wat ik voor luchtkoeling ga doen...CC of IC. Komt nog wel..eerst motortje weer laten tuffen.
Ohja, kreeg vorige week nog een RTC sticker onder mn wisser geschoven in Meppel
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Die was evt van Arno. Deed ie bij mij in Ommen, ouwe stickeraar
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Laat ik nu net m'n piper 270 vorige week verkocht hebben
Clio staat er strak bij zo! Denk dat er niet veel nette, rode exemplaren te vinden zijn
Clio staat er strak bij zo! Denk dat er niet veel nette, rode exemplaren te vinden zijn
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Wat moet je nou met zo'n ding.tutuur schreef:Laat ik nu net m'n piper 270 vorige week verkocht hebben
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Maar ehm, daniel.
lijkt me een mooi plan voor een blokje. zal bij mij niet heel veel anders er uit zien.
als zal ik gewoon met een frontmount IC gaan rijden. Charge cooler kan altijd nog.
lijkt me een mooi plan voor een blokje. zal bij mij niet heel veel anders er uit zien.
als zal ik gewoon met een frontmount IC gaan rijden. Charge cooler kan altijd nog.
Project: GTT Blue Sport
Heb ook wel zin om lekker met de carb afstelling te knutselen. Heb er in m'n vakantie mooi wat tijd voor uitgetrokken om met het blokje aan de slag te gaan
Gisteren ook meteen een leuk pakketje ontvangen:
[img]https://farm9.staticflickr.com/8711/170 ... b938_c.jpg[/img]
Volgende week nog een sloop RSi ophalen voor wat dingetjes voor de mijne
Gisteren ook meteen een leuk pakketje ontvangen:
[img]https://farm9.staticflickr.com/8711/170 ... b938_c.jpg[/img]
Volgende week nog een sloop RSi ophalen voor wat dingetjes voor de mijne
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Sticker was van mij idd! Leuke kar man! Viel gelijk op, op de parkeerplaats! ( of was het omdat hij daar moederziel alleen stond )
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Haha Gratis parkeren daar he
Nog een vraagje voor de Clio kenners...heeft een RSi nu dezelfde ophanging als een 16V? Kan daar gewoon een 16V schroefset onder gaan? Als ik kijk bij GAZ hebben ze verschillende productnummers voor de non-16V, 16V en Williams...maar waar dat verschil in zit..?
Nog een vraagje voor de Clio kenners...heeft een RSi nu dezelfde ophanging als een 16V? Kan daar gewoon een 16V schroefset onder gaan? Als ik kijk bij GAZ hebben ze verschillende productnummers voor de non-16V, 16V en Williams...maar waar dat verschil in zit..?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ja is hetzelfde.Daniël W. schreef:Haha Gratis parkeren daar he
Nog een vraagje voor de Clio kenners...heeft een RSi nu dezelfde ophanging als een 16V? Kan daar gewoon een 16V schroefset onder gaan? Als ik kijk bij GAZ hebben ze verschillende productnummers voor de non-16V, 16V en Williams...maar waar dat verschil in zit..?
het verschil zit in 2 dingen.
ten eerste een 16v is standaard 30 mm lager als een gewone clio.
en ten tweede er zijn Clio's (met name de lichte motoren) geleverd met een hoh maat van de fusee naar veerpoot van uit mn hoofd 52 mm. bij een 16v en jouw RSI hoort dit 56 mm te zijn (uit mn hoofd).
Maar dit geintje heb ik ooit op mn eerste clio (1.8 RT) ook uitgehaald en gaat gewoon goed.
Project: GTT Blue Sport
Super, goed om te weten Binnenkort het zwikje maar eens bestellen. Stuurkogels, toplagers e.d. ook gelijk mee vervangen...16V remmerij en stalen slangen komen er ook meteen maar onder. Volgende maand even langs PMP, kijken voor een nieuwe creatie
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
toplagers moet je wel goed op letten, die willen nog wel eens breken.Daniël W. schreef:Super, goed om te weten Binnenkort het zwikje maar eens bestellen. Stuurkogels, toplagers e.d. ook gelijk mee vervangen...16V remmerij en stalen slangen komen er ook meteen maar onder. Volgende maand even langs PMP, kijken voor een nieuwe creatie
remmen van een RSI zijn 238 mm schijven als ik me niet vergis. Clio 16v is 258. het enige verschil wat hier in zit zijn de rembrackets. Als je alleen die vervangt met andere schijven ben je klaar. je hoeft de klauwen dus niet te vervangen die zijn gewoon gelijk. Achter is het precies hetzelfde van een RSI en 16v.
edit: PMP??
Edit 2: de originele schokdempers zitten normaal met een imbus 7 (?) vast, dit is geen standaard maat. van te voren even controleren dus. en verder een diepe ringsleutel 21 dacht ik... Pfff al veel te lang geleden dat ik een clio onderhanden heb gehad.
Project: GTT Blue Sport
Idd, ik heb nog een setje 16V zadels liggen. Schijven, blokken en slangen zijn nu toch aardig op..toplagers, spoorstangen en kogels vervang ik mee, kost de wereld ook niet.
PM Performance Volgende week eerst even kijken wat de mogelijkheden zijn.
PM Performance Volgende week eerst even kijken wat de mogelijkheden zijn.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Gisteren een donor RSi opgehaald!
[img]https://farm8.staticflickr.com/7673/166 ... 3d8c_c.jpg[/img]
[img]https://farm9.staticflickr.com/8805/172 ... 7a18_c.jpg[/img]
Eeuwige zonde dat deze gesloopt werd, cas helemaal hard, nergens rot. 128dkm gelopen, full options RSi. Nouja...heb ik in ieder geval onderdelen voor de rode. Deuren, achterklep, neus, skirts, interieur...alles wordt overgezet. Ook gaan we de airco overbouwen Wordt nog wel een leuke klus.
Er zal eerdaags een adv komen, maar de ophanging rondom, remmerij rondom, uitlaatlijn, stuurhuis, motor en bak gaan de verkoop in.
[img]https://farm8.staticflickr.com/7673/166 ... 3d8c_c.jpg[/img]
[img]https://farm9.staticflickr.com/8805/172 ... 7a18_c.jpg[/img]
Eeuwige zonde dat deze gesloopt werd, cas helemaal hard, nergens rot. 128dkm gelopen, full options RSi. Nouja...heb ik in ieder geval onderdelen voor de rode. Deuren, achterklep, neus, skirts, interieur...alles wordt overgezet. Ook gaan we de airco overbouwen Wordt nog wel een leuke klus.
Er zal eerdaags een adv komen, maar de ophanging rondom, remmerij rondom, uitlaatlijn, stuurhuis, motor en bak gaan de verkoop in.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
let wel op dat de kabelboom wat anders is bij een airco clio..
en zit er bij deze een electrische stuurpomp in? Dan moet je ook de stuurhuis stuurpomp en dynamo en accu overbouwen.
deze zijn zwaarder!!.
ik zou de boel eerst ombouwen en daarna pas de verkoop in met de rest onderdelen (zolang je de ruimte hebt uiteraard)
enne, leg die remdrukbegrenser achter maar vast op de plank, zijn bijna niet meer te krijgen.
Enne Skirts!!
en zit er bij deze een electrische stuurpomp in? Dan moet je ook de stuurhuis stuurpomp en dynamo en accu overbouwen.
deze zijn zwaarder!!.
ik zou de boel eerst ombouwen en daarna pas de verkoop in met de rest onderdelen (zolang je de ruimte hebt uiteraard)
enne, leg die remdrukbegrenser achter maar vast op de plank, zijn bijna niet meer te krijgen.
Enne Skirts!!
Project: GTT Blue Sport
Haha ja inderdaad...wil eerst alles aan de praat hebben. Motorkabelboom, dash gaat ook over. Stuurpomp is inderdaad elektrisch, stuurhuis wel gewoon hetzelfde gelukkig. Dynamo+beugel is ook helemaal anders ivm de aircopomp die eronder hangt ipv de stuurpomp. Radiator, koelvin, kachelunit, parafanplaten zijn ook allemaal anders. Relaiskast heeft ook meer inhoud.
Goed te weten van de remdrukbegrenzer, deze ziet er gewoon nieuw uit . Klauwen achter zijn ook zeer netjes. Denk dat ik die ook op de plank leg. Nu nog bij de rode kijken of de as gangbaar is voor verlagen, anders deze proberen.
Zoals het lijkt wordt de rode zilver, gezien de staat van dit plaatwerk is het goedkoper om de rode delen van de cas zilver te spuiten, dan de zilveren delen rood te spuiten. Dan kan het ook al vrij snel...16V neusje gaat er dan wel af. Spannend! To be continued
Goed te weten van de remdrukbegrenzer, deze ziet er gewoon nieuw uit . Klauwen achter zijn ook zeer netjes. Denk dat ik die ook op de plank leg. Nu nog bij de rode kijken of de as gangbaar is voor verlagen, anders deze proberen.
Zoals het lijkt wordt de rode zilver, gezien de staat van dit plaatwerk is het goedkoper om de rode delen van de cas zilver te spuiten, dan de zilveren delen rood te spuiten. Dan kan het ook al vrij snel...16V neusje gaat er dan wel af. Spannend! To be continued
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Afgelopen week druk geweest met alles in te plannen rondom de Clio...
Eind juni gaat alles eruit en eraf om de auto geheel over te spuiten, motor gaat er dan ook uit. Blijft rood, maar wordt in ieder geval geen Renault kleur
Vrijdag bij PM geweest voor de uitlaat, deze komt er eind juli onder. RVS catback wordt het sowieso..maar zeker geen standaard pijpje links
Eind juni gaat alles eruit en eraf om de auto geheel over te spuiten, motor gaat er dan ook uit. Blijft rood, maar wordt in ieder geval geen Renault kleur
Vrijdag bij PM geweest voor de uitlaat, deze komt er eind juli onder. RVS catback wordt het sowieso..maar zeker geen standaard pijpje links
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Gaaf dat je zo'n uitgebreid project maakt van een RSi
@Chris: Zou kunnen, maar ben niet van plan hiervan een heel groot lang uitgebreid project te maken...alles is een beetje in stroomversnelling geraakt nu dat ik zo'n knappe donor heb gevonden. Einde zomer verwacht ik de auto klaar te hebben (blijft een daily). Ruiten tinten, beetje audio, wielen opknappen dat soort dingen. Schroefset heb ik verplaatst naar volgend jaar, eerst alleen verlagingsveren eronder knopen. Dan moet de TL nog gebeuren...die pak ik nu waarschijnlijk in z'n geheel aan. Motorruimte opknappen & eindelijk spuiten, interieur afwerken, motor zoals ik em wil hebben, 4pots eronder etc. Nu nog de tijd en ruimte vinden om alles voor elkaar te krijgen
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Daniel, nu je een extra clio hebt voor de sloop kun je voor mij de kachel huizen eens van een R5 en Clio 1 met elkaar vergelijken? kan een clio kachelhuis in een r5 in mijn gedachte,, om dat ik graag in mijn project airco wil bouwen en een r5 airco vind je nooit 2ehands
Afgelopen vrijdag even uit werk naar Raalte gevlogen voor de gezelligheid...sja wat doe je dan als je een uurtje te doden hebt?
[img]https://c2.staticflickr.com/8/7742/1784 ... 9426_c.jpg[/img]
[img]https://c2.staticflickr.com/8/7720/1798 ... 8265_c.jpg[/img]
Torsie zat gelukkig niet heel erg vast, nu rondom zo'n 4cm gezakt
Overweeg nu sterk toch de 16V neus erop te laten, even kijken of ik de skirts aan de voorzijde lichtelijk moet modificeren om ze passend te krijgen. Ook de afwatering van de happer moet anders ivm het inlaatspruitstuk.
Ook grappig, de airco koudewisselaar (of hoe je dat noemt) in de parafanbak is zo groot, dat er een afneembaar stuk schutbord aan de auto geschroefd zit. Zal vast wel in een 5je passen (Abel!), maar dat zal ik einde maand even goed bestuderen en opmeten + foto's maken. Ook zit de fan unit in de parafanbak ipv in de auto, samen met de kachelweerstand. In de auto zelf zit alleen de luchtgeleiding.
[img]https://c2.staticflickr.com/8/7742/1784 ... 9426_c.jpg[/img]
[img]https://c2.staticflickr.com/8/7720/1798 ... 8265_c.jpg[/img]
Torsie zat gelukkig niet heel erg vast, nu rondom zo'n 4cm gezakt
Overweeg nu sterk toch de 16V neus erop te laten, even kijken of ik de skirts aan de voorzijde lichtelijk moet modificeren om ze passend te krijgen. Ook de afwatering van de happer moet anders ivm het inlaatspruitstuk.
Ook grappig, de airco koudewisselaar (of hoe je dat noemt) in de parafanbak is zo groot, dat er een afneembaar stuk schutbord aan de auto geschroefd zit. Zal vast wel in een 5je passen (Abel!), maar dat zal ik einde maand even goed bestuderen en opmeten + foto's maken. Ook zit de fan unit in de parafanbak ipv in de auto, samen met de kachelweerstand. In de auto zelf zit alleen de luchtgeleiding.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik heb een Clio 1.4 Baccara gehad met airco. Zat ook zo gemonteerd. Die auto stond een jaar geleden nog op de sloop in Drachten. Een donkergroene 16v body met 1.4 motor. Misschien interessant voor Abel om spullen uit te halen?
Gaaf om er airco op te bouwen Daniël
Gaaf om er airco op te bouwen Daniël
Over 2,5 week is het alweer zover! Deze week weer een aantal pakketjes mogen ontvangen met spullen voor de Clio...het zou geen auto van mij zijn als er geen aanpassingen aan de kabelboom zouden komen. USB12V in het handschoenvakje+dash, usb poorten in het handschoenvakje voor de sticks van de radio. Achterin (kofferbak) een USB/sig aansluiting. Aparte zekeringkastje voor alles incl. relais voor het schakelen van de USB. CV kabelboompje meteen aangepast voor deze auto. Versterker komt nog onder de bestuurders stoel, platte sub onder de passagiers stoel. Alle bekabeling, speakerkabel e.d. wordt gewoon netjes weggewerkt en aangelegd.
[img]https://c1.staticflickr.com/9/8890/1845 ... 8975_c.jpg[/img]
Ook gelijk spullen voor de onderzijde/wielkasten/binnenzijde/motorruimte etc.
[img]https://c1.staticflickr.com/9/8862/1845 ... 8ae0_c.jpg[/img]
Morgen komen nieuwe koplampen en knipperlichten binnen, ook vervang ik meteen alle oranje meuk met silvervisions. Achterlichten zal ik denk ik de oranje glaasjes verwijderen; voorin zaten er meende ik alleen oranje lampjes. Zijknippers worden smokey met silvervisions. Mistlampen 16V komen ietsjes later nog, maar komen er ook nieuw in.
Voor de geinteresserden; rdae.nl haal ik al m'n draad, schuifjes, relais etc etc. Top vent . Toolstation.nl heeft hele goedkope tectyl (50% goedkoper dan bijv. Brezan). Conrad heeft gewoon heel erg veel. CROP (nonpaints.com) heeft superveel qua spuitbussen, verf (ook professioneel) en werkplaatsinrichting, zeer goede aftersales ook.
[img]https://c1.staticflickr.com/9/8890/1845 ... 8975_c.jpg[/img]
Ook gelijk spullen voor de onderzijde/wielkasten/binnenzijde/motorruimte etc.
[img]https://c1.staticflickr.com/9/8862/1845 ... 8ae0_c.jpg[/img]
Morgen komen nieuwe koplampen en knipperlichten binnen, ook vervang ik meteen alle oranje meuk met silvervisions. Achterlichten zal ik denk ik de oranje glaasjes verwijderen; voorin zaten er meende ik alleen oranje lampjes. Zijknippers worden smokey met silvervisions. Mistlampen 16V komen ietsjes later nog, maar komen er ook nieuw in.
Voor de geinteresserden; rdae.nl haal ik al m'n draad, schuifjes, relais etc etc. Top vent . Toolstation.nl heeft hele goedkope tectyl (50% goedkoper dan bijv. Brezan). Conrad heeft gewoon heel erg veel. CROP (nonpaints.com) heeft superveel qua spuitbussen, verf (ook professioneel) en werkplaatsinrichting, zeer goede aftersales ook.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Nieuwe (!) ph1 achterlichten, nieuwe knippers en koplampen inmiddels binnen
[img]https://c1.staticflickr.com/1/416/18766 ... 7829_c.jpg[/img]
[img]https://c1.staticflickr.com/1/416/18766 ... 7829_c.jpg[/img]
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Afgelopen week de TL en de Automatic naar hun nieuwe onderkomen gebracht..gebroederlijk naast elkaar
[img]https://farm6.staticflickr.com/5680/207 ... c6cd_c.jpg[/img]
Dit weekend een nieuw hart ophalen voor de TL...eerst schorsen en rustig demonteren
[img]https://farm6.staticflickr.com/5680/207 ... c6cd_c.jpg[/img]
Dit weekend een nieuw hart ophalen voor de TL...eerst schorsen en rustig demonteren
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Wow lekker bezig! Ook een goede tip voor die spullen zeg. Internet afspeuren kan je vaak een hoop geld schelen inderdaad!
Mooi onderkomen zo zeg!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Dit is bij m'n broer, garage staat er net (oprit zoals je ziet nog niet verlengd). Hij is er nog wel ff zoet mee! Isoleren en afbouw van binnen, maar de auto's staan in ieder geval binnen
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Vorige week voorzichtig begonnen met demontage..
[img]https://c7.staticflickr.com/8/7496/2694 ... 2d1f_c.jpg[/img]
[img]https://c1.staticflickr.com/8/7478/2661 ... a918_c.jpg[/img]
Inmiddels is de motorruimte helemaal leeg...alle beugels, clipjes, kabelbomen, hrc, remleidingen etc. etc. ....en voor 80% schoon en ontdaan van tectyl en vuil e.d.
Dash ligt er ook uit, kwam achter de mat nog een paar roestplekken tegen van de accubak, die moeten nog hersteld worden. Omdat de auto dan toch op transport moet laat ik het voorfront ook meteen maar netjes maken (bumper ophanging heeft z'n afscheid genomen, verder is t allemaal hard). Motorruimte zelf + accubak wordt tevens van een nieuw laagje verf voorzien.
Ondertussen knutselen met het nieuw blokje klaar te maken incl stuurbekrachtiging...ook komt er nog een grotere hrc op, fmic, waarschijnlijk meteen een grotere radiateur. Dan nog het koelsysteem uitvogelen, de kabelboom een beetje naar wens maken, oliekoeler anders positioneren, airbox maken, kvs vat een plek geven, ecu's achter het dashboard een plaats geven, extra meters naar de middenconsole, remmen reviseren...subframe, fusees en beugels krijgen frisse lak, nieuwe draagarmen komen eronder, schroefset opfrissen..ik hoef me de komende tijd niet te vervelen
[img]https://c7.staticflickr.com/8/7496/2694 ... 2d1f_c.jpg[/img]
[img]https://c1.staticflickr.com/8/7478/2661 ... a918_c.jpg[/img]
Inmiddels is de motorruimte helemaal leeg...alle beugels, clipjes, kabelbomen, hrc, remleidingen etc. etc. ....en voor 80% schoon en ontdaan van tectyl en vuil e.d.
Dash ligt er ook uit, kwam achter de mat nog een paar roestplekken tegen van de accubak, die moeten nog hersteld worden. Omdat de auto dan toch op transport moet laat ik het voorfront ook meteen maar netjes maken (bumper ophanging heeft z'n afscheid genomen, verder is t allemaal hard). Motorruimte zelf + accubak wordt tevens van een nieuw laagje verf voorzien.
Ondertussen knutselen met het nieuw blokje klaar te maken incl stuurbekrachtiging...ook komt er nog een grotere hrc op, fmic, waarschijnlijk meteen een grotere radiateur. Dan nog het koelsysteem uitvogelen, de kabelboom een beetje naar wens maken, oliekoeler anders positioneren, airbox maken, kvs vat een plek geven, ecu's achter het dashboard een plaats geven, extra meters naar de middenconsole, remmen reviseren...subframe, fusees en beugels krijgen frisse lak, nieuwe draagarmen komen eronder, schroefset opfrissen..ik hoef me de komende tijd niet te vervelen
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Motorruimte aangepakt en ze staat weer thuis
Schutbord strakgemaakt, achterkant weer een nette stuk bitumen erover en meegenomen met het spuitwerk
[img]https://c8.staticflickr.com/9/8705/2828 ... ece4_c.jpg[/img]
De bekende gaten onder de koplampen dicht, nieuwe voorbumper bevestigingspunten
[img]https://c4.staticflickr.com/9/8781/2828 ... 7e1c_c.jpg[/img]
[img]https://c7.staticflickr.com/9/8790/2766 ... ec9f_c.jpg[/img]
[img]https://c1.staticflickr.com/8/7747/2800 ... 4b7a_c.jpg[/img]
Net even gauw alle stof eraf gewassen, morgen de neus omhoog en het subframe en uitlaat eronder vandaan.
Schutbord strakgemaakt, achterkant weer een nette stuk bitumen erover en meegenomen met het spuitwerk
[img]https://c8.staticflickr.com/9/8705/2828 ... ece4_c.jpg[/img]
De bekende gaten onder de koplampen dicht, nieuwe voorbumper bevestigingspunten
[img]https://c4.staticflickr.com/9/8781/2828 ... 7e1c_c.jpg[/img]
[img]https://c7.staticflickr.com/9/8790/2766 ... ec9f_c.jpg[/img]
[img]https://c1.staticflickr.com/8/7747/2800 ... 4b7a_c.jpg[/img]
Net even gauw alle stof eraf gewassen, morgen de neus omhoog en het subframe en uitlaat eronder vandaan.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship