[Clio 16v en Clio III rs] projekt ant1

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

He, een Clio II stuur! (0)

Leuke Twingo!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Tot nu toe ongeveer 300 km gereden met de auto. De auto bevalt erg goed en rij weer met een smile op mijn gezicht rond. Sommige BMW rijders denken dat een kleine auto een makkelijke prooi is.. :p
Laatst gewijzigd door antoine op vr 28 aug 2015 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Vorige week zag ik wat vet op mijn velg, na wat zoekwerk zat mijn rechter draagarm, velg ed vol met vet . De oorzaak was een gaatje is de hoes van de aandrijfas. Hoes besteld bij de dealer maar was niet leverbaar, wachttijd was 3 dagen. Omdat ik verder niets kapot wilde rijden heb ik de auto maar daar gelaten. Gisteren middag kreeg ik telefoon dat de auto klaar stond. Tevens hadden ze de achterwielen opnieuw gebalanceerd (hij tilde een beetje) en de kap van de linker spiegel gemonteerd/verwisseld.

Qua Clio staat het vervangen van de elektrische waterpomp in de planning voor vrijdag na hemelvaart.
Laatst gewijzigd door antoine op vr 28 aug 2015 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De stabilisatorstang rubber waarmee de stang aan de draagarmen zit gemonteerd moeten vervangen worden. Nu heb ik de keuze tussen 2 type's powerflex, nl de paarse en de hardere zwarte versie. Zal dit verschil duidelijk merkbaar zijn en moet je na vervanging van de rubbers de auto opnieuw laten uitlijnen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Voor je Clio? Uitlijnen is niet nodig zolang je alleen de draagarm doet. Paars is iets harder/duurzamer dan standaard renault, zwart ga je pas profijt van hebben zodra je ze allemaal meepakt en het materiaal op de limiet gebruikt.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ok Dank je JP, dan komen er weer paarse onder. Na de vorige uitlijning (hij stuurde toen goed en trok niet naar rechts) heb ik de moeren van de rubbers wat strakker gedraaid, deze zaten los. Nu een half jaartje later trekt de auto naar rechts wanneer ik het stuur los laat. Misschien is er is iets niet goed vast gezet tijdens het uitlijnen..
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De elektrische waterpomp van de Clio is vervangen en werkt weer perfect. Bij een constante snelheid blijft hij op een kwart staan.
Meteen het moertje van de stabilisator stang wat losser gedraaid, de auto trekt niet meer naar rechts. Probleem is nu dat de stang (weer) tegen de draagarmen aan tikt bij remmen/bochten/bulten op de weg.
Vanochtend meteen nieuwe powerflexen besteld die worden ondertussen ook alweer een jaar of 12 oud.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Vandaag een 2 tal stickers geplakt op de Twingo, met dank aan Rein.
Laatst gewijzigd door antoine op vr 28 aug 2015 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nieuwe banden en velgen van de Clio gemonteerd. Binnenkort komt er een setje B 12's onder (Bilstein incl eibach veren) en nog wat stickers.
Laatst gewijzigd door antoine op zo 10 apr 2016 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Sorry, mooie velg maar niet onder je twingo. Te gedateerd zien ze er uit.

is die tik er nog?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Welke Tik Abel?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

antoine schreef: Probleem is nu dat de stang (weer) tegen de draagarmen aan tikt bij remmen/bochten/bulten op de weg.
Vanochtend meteen nieuwe powerflexen besteld die worden ondertussen ook alweer een jaar of 12 oud.

deze ;-)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

O dat is de clio .. Deze staat in een garage waar een aantal probleempjes worden opgelost. Iig zaten de draagarmen niet helemaal vast.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Velgen niet doen zo, past er echt niet bij. Sorry...
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Idd, vind ze er ook echt niet bij passen, originele velgen staan stukken beter.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Oude velgen met een nieuw kleurtje.

Nu nog een goede manier verzinnen om de naafkapjes te monteren en welke. Ik zit er over te denken niet de originele te monteren maar gewoon een vlakke versie.
Laatst gewijzigd door antoine op zo 10 apr 2016 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Laat de twingo wel oud uitzien, past best wat moderners en groters onder (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De Twingo ziet er na de hagelbui van een aantal weken geleden wat anders uit helaas. Binnenin zit er nu een op nieuw bekleed stuur ik en heeft hij nieuwe matjes. Er liggen nog wat onderdelen klaar die geflocked zijn. Deze worden binnenkort gemonteerd.

Verder heb ik donderdag een s3800 aangeschaft. Een Solex uit 1966.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De Twingo is sinds vandaag verkocht, over een weekje kan ik zijn vervanger ophalen.

Dit is de vervanger geworden..

[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8 ... e=599C1E23[/img]

De Clio16v staat ook te koop , maar denk niet lang meer. Hopelijk gaat die naar een liefhebber.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Prima update
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Na, op 25 mei 2017, precies 19 jaar eigenaar te zijn van mijn clio 16v had ik besloten om de dag erna, 26 Mei opzoek te gaan naar een Clio III rs.
Alleen welke..er worden er diverse aangeboden. Prijs vanaf 6000 t/m 17000 euro, een bedrag in het midden zal perfect zijn.
Dan de kleur... rood, wit, zwart, blauw, blauw met strepen, geel, groen.....
Zwart viel meteen af omdat ik de auto er dan minder 'dik' uit vind zien.
Rood viel af omdat de kleur zich wel eens wil aanpassen door de zon.
Groen was 'onvindbaar'
Geel stond er de laatste dagen 1 te koop met 8000 km.. iets wat ik niet helemaal vertrouw en het was te ver om ff te gaan kijken.
Blauw, daarvoor kreeg ik een tip dat er 1 te koop kwam in Twello. De auto stond nog niet officieel te koop en de verkoper wilde de auto niet 4 dagen vast houden voor mij (dit omdat ik op vakantie was). Deze auto werd het dus ook niet.
Blauw met strepen, of te wel de Gordini. Leuk, lederen bekleding en helaas geen stoelverwarming, op zich een goede prijs ware het niet dat nog wat kosten had het eerste jaar. De kosten en het totale prijs verschil tov de wagen die ik gekocht heb zal rond de 4000 euro liggen. Dat bedrag kan ik nu in de clio stoppen..
Wit in vergelijking met de andere kleuren komt de Clio in deze kleur het beste tot zijn recht, zeker met de vele zwarte accenten.

Mijn keuze was gevallen op een witte, alleen welke. Dagelijks marktplaats ed in de gaten houden.. er stonden er 2, nu 3, te koop. Een F1 met ricardo's, stickers en minder mooie wielen en een witte cup met zwarte velgen (die ik persoonlijk het mooiste vind). De derde die nu te koop gekomen is, is op foto ook een hele nette wagen helaas alleen met rolkooi en iets duurder in aanschaf. Voor mijn vakantie had ik een offerte gevraagd voor de witte cup met inruil van de Twingo. Dit bedrag lag ongeveer 500 euro boven de dagwaarde en was, wat bleek naar 50 euro minder dan dat ik bij Renault kreeg. Omdat ik op vakantie was had ik niet de mogelijkheid om naar de wagen te gaan kijken, dus maar hopen dat hij niet verkocht werd in die tijd.
Gelukkig..na mijn vakantie stond de wagen nog te koop en heb ik meteen een afspraak gemaakt om op mijn vrije dag naar de auto te gaan kijken. Tevens had ik een afspraak om bij een dealer naar een Gordini en, toch een zwarte, clio te komen kijken en eventueel een testrit te gaan maken.

Gisteren, 26 Mei (1 dag nadat ik de Clio 16v precies 19 jaar op naam heb staan), ging ik vroeg opstap om naar de wagens te gaan kijken. Bij aankomst bij het eerste bedrijf stond de Clio al mooi buiten te wachten voor een testrit. De wagen voldeed precies aan de foto's, wat niet altijd zo is. Na ff gepraat te hebben kreeg ik de sleutels en kon ik gaan rijden. Meteen viel de koude start op, positief! de motor was niet warm gereden voordat ik aanwezig was. Na 100 meter kreeg ik diverse aanvallen :joker: :party6: :mad: :driving: :sunny: en wist dat het goed zat. Goed opgelet of de bak rare geluiden maakte, wat gelukkig niet zo was, om vervolgens een lange doordraaiende bocht iets te snel nemen volgens mijn vriendin :-) daarna geprobeerd of ze het dashboard een kusje kon geven na het aanraken van de rem, ook dat ging goed. Terug bij de garage kwam ik met het smoesje dat ik nog geen besluit ging nemen en eerst naar een afspraak moest. (na terug komst wisten ze al dat ik naar een andere garage was geweest :-) )

Oke, op weg naar de Gordini en de zwarte rs. Onderweg natuurlijk al goed bedacht wat ik wilde en als ze niet met een heel goed aanbod kwamen dan was de witte snel voor mij. Eigenlijk had ik mijn besluit al genomen, maar vond het netjes om iig even langs te gaan en niet te bellen bv. Aangekomen bij de garage stonden de 2 clio's netjes naast elkaar. Een rondje rond de wagen vertelde mij dat minimaal 2 nieuwe banden gemonteerd moesten worden. Tijdens de voorbereidingen in de afgelopen week, werd duidelijk dat de distributieriem vervangen moest zijn omdat de wagen ouder was dan 5 jaar en dat de wagen 5 maanden al op voorraad stond. Slecht teken?? Mijn oordeel over de wagen staat bij het kleuren overzicht.

Terug naar de witte dus. De koop was zo gesloten omdat ik al wist wat de wagen mij ging kosten. Afgesproken dat de garage alle vloeistoffen gaat vernieuwen incl nieuwe APK en dat ik de Clio volgende week mag ophalen.

Tijd voor foto's, oude en nieuwe die ik oa heb gekregen van Patrick, de man achter de register's (dank je Patrick)

[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/1.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/2.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/Cliors/3.jpg[/img]
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Mooie wagen! Veel plezier ermee.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Sjieke Clio Antoine!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dank jullie wel, ik ben er erg blij mee. Vandaag nog een blauwe gezien, zeker ook mooi maar een witte heeft toch iets speciaals, vond ik.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Erg mooi in het wit! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Geweldig Ant-1! Ik val in herhaling, super dat je voor toch een RS bent gegaan!

Ik zou voor de overzichtelijkheid alleen wel even een ander topic aanmaken.

Geniet ervan!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dank je Chris. Ik ga hem zaterdag ophalen en daarna maak ik een nieuwe topic, of is het mogelijk dat een mod deze topic opsplitst? Dus vanaf mijn lange post incl de foto's. (Y)
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Gefeliciteerd Antoine. (Y)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dank je John. (Y)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Graag gedaan hoor!

Van harte met de clio!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De clio 16v heeft sinds 9 uur vanavond een andere eigenaar. Dit hoofdstuk ik afgesloten, evenals de website.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik had het gezien op FB... Toch besloten om 'm weg te doen, joh?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ja mijn plezier in de 16v was voorbij en dan moet hij ook maar snel weg. Ik kreeg leuke complimentjes van de Brana en Roger betreffende de wagen
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Mooie auto Antoine, goed aan gedaan de 16v weg te doen.
Veel goede km,s gewenst (Y)
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Plaats reactie