Volgend jaar ga ik Biltsein's monteren, hierbij komen de KW Variant 2 dempers, AST topmounts en Gele koni's (dienen gereviseerd te worden bij bv Frabs Verbaas, en moeten dus niet veel kosten) te koop.
Op dit moment zitten de KW's en AST topmounts nog gemonteerd. Mocht er iemand interesse hebben is er wel een mogelijkheid om deze alvast te demonteren.
De KW dempers en AST topmounts zijn verkocht en vrijdag heb ik de nieuwe Bilsteins binnengekregen. Vreemd genoeg gebruiken diverse leveranciers verschillende uiteinde van zuigerstangen. Hadden de koni's een cm of 6 draad, de Bilsteins beschikken over minder draad, maar wel een inkeping. In de inkeping hoort een klemveertje. Ok, ik naar Renault en 2 klemveertjes bestellen.. blijkt dat er ook andere busjes bij horen (a 20 euro p/s).. Er bestaan dus 2 soorten systemen, 1 met busje en platte moer, 1 met een busje en een veerring.
Ok, zit daar het verschil in. Hopelijk heb ik de busjes snel en kan ik de dempers monteren. Ik ben erg benieuwd naar het gedrag van de auto met Bilsteins.
Heeft er iemand ervaring met camberbouten van powerflex? Deze zijn 20 euro goedkoper dan de bekende Monroe versies en zelfs 40 euro dan die H&R.
Het verschil wat ik tegen ben gekomen is dat de Monroe 3 graden camber kan geven, de Powerflex gaat tot ongeveer 1,7 graden.
ik heb ervaring met de eibach variant en die waren iets van 25 euro. Ze werken allemaal het zelfde en je mag er van uit gaan de ze allemaal even sterk zijn.
Iemand ervaring met het vervangen van de elektrische waterpomp? Kan dit eventueel zonder brug en op welke manier kan je het er beste bij? Al het plastic van de binnenschermen demonteren? Is er een optie qua waterpomp? Misschien een ander type of merk ?
Mocht iemand een adresje weten waar je een pomp kan halen, buiten Renault (190 euro), hoor ik het graag. Ook eventueel 2dehandse zolang ze maar lekvrij zijn.
Ik heb via Martijn een olie catchtank gekocht. Op deze tank wil ik de carter ontluchting aansluiten, incl een kleine filter.
Op het originele filterhuis zit ook de slang van de stappenmotor aangesloten. Aangezien ik straks een anders filterhuis heb, en dus geen aansluiting voor deze slang, ben ik aan het bedenken wat ik met die slang moet of kan doen.
Kan ik deze ook op de catchtank aansluiten, dus samen met de carter ontluchting en filtertje. Is het beter om op de stappenmotor direct een filter te plaatsen?
Mag je de binnendiameter van de slang die vanaf de carter komt verkleinen?
Op die manier heb je dus 2 kleine filters onder de motorkap, ik heb het graag met 1 filter opgelost. Mocht dit niet werken of afgeraden worden dan 'moet' ik maar voor 2 filters gaan.
als je de stappen motor aansluit op de catchtank zuig je als nog de olie dampen op in je inlaat spruitstuk. Ik had met het groep a systeem ook twee filtertjes ander de kap.
die maat filtertjes hebben zijn de ASC ook hoor .... even groot als op je catchtank (Gok ik, als ik in mijn hoofd heb zitten dat je dezelfde hebt als op onze Clio)
Ik heb al een beetje rond gekeken natuurlijk. Voor de catch tank heb ik er 1 nodig van 13 mm, voor de stappenmotor 19 mm. Vanaf de kleppendeksel zal ik graag een nieuwe slang leggen.
Naast de aanschaf van wat fliters en stoelframe's is er nog iets anders omweg naar mij. Gisteren een zilver grijze Twingo 1.2 TCE GT uit 2009 gekocht, de aflevering zal volgende week zaterdag zijn. Foto's volgen vanavond of zaterdag.