JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Deze auto stond niet op internet of enige advertentie dan ook. Het betrof een Williams blauwe Clio, die technisch ook nog eens geheel omgebouwd was om hem net zo te laten rijden als een williams. ook het interieur van deze auto is aangepast aan de williams.

de reden van verkoop was dat het blok een kapotte oliepomp had. hier heeft de vorige eigenaar een paar kilometer (tussen 5-10km) mee gereden voordat hij gestopt was.

ben eens benieuwt hoe het achterberg blok er van binnen uit gaat zien. hebben mensen soms al ervaring wat dan sowieso stuk is (behalve oliepomp :lol: ), en wat kan ik nog meer verwachten.

een paar plaatjes van het volgende project waar ik in het najaar pas mee kan beginnen.
    Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op zo 21 mei 2017 21:47, 131 keer totaal gewijzigd.
    Riël
    Über-Spammer
    Berichten: 30403
    Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
    Locatie: Born

    Euh...
    is ie helemaal kapot gedraait want met beejte mazzel zet je er een nieuwe oliepomp in en voilá :)

    Als er geen vijlsel mee naar buiten komt als je de oude olie aflaat...
    Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
    Progress:[|||||||||||||||||............]
    Ronnie
    Über-Spammer
    Berichten: 11214
    Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
    Locatie: Tilburg
    Contacteer:

    Gekocht via Coppens van ene Thomas?? :D
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    Euh...
    is ie helemaal kapot gedraait want met beejte mazzel zet je er een nieuwe oliepomp in en voilá

    Als er geen vijlsel mee naar buiten komt als je de oude olie aflaat...
    het blok heeft nu zo'n 90000km gelopen. voor een volledig getuned blok toch wel veel toch? ik ga voor een complete revisie, dus gewoon alles wat nodig is of eraan zit te komen. of hebben jullie een andere mening?
    Gekocht via Coppens van ene Thomas??
    ken je Thomas? ik zie dat je ook uit nijmegen komt. weet je toevallig wat van de auto af, ik ken niet de volledige geschiedenis ervan. wel heb ik van Thomas de rekeningen gekregen die achterberg destijds gemaakt heeft. dit van het motorblok, cup motorsteun en dergelijke.

    Thomas heeft de Auto aan een andere meneer verkocht, welke op zijn beurt de oliepomp heeft stukgereden.

    Via Roel (werknemer Coppens) zijn we bij de auto en dus bij Thomas terecht gekomen.

    Dat is zo'n beetje het verhaal hoe de auto bij ons terecht is gekomen. toen we de auto zagen afgelopen winter was het wel even schrikken. de auto stond al een maand of 2 buiten in het zout. de hele onderkant is roestig, de remmen moeten vernieuwd want zitten muurvast, blok revisie, nieuwe uitlaat. flink werk aan deze auto dus, maar het is niet voor niets een project :)
    Ivo
    Über-Spammer
    Berichten: 9454
    Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
    Locatie: Holland

    Roel geheee, een verkoper (jr..) in Nijmegen...?

    Mn ex. collega :)
    Merijn
    Über-Spammer
    Berichten: 31513
    Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
    Car: 5 GT Turbo

    Thomas, van wie die GTT van Marcel dLC ook geweest is??
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    Roel geheee, een verkoper (jr..) in Nijmegen...?

    Mn ex. collega
    magazijnbeheer Coppens, dat is het werk wat hij doet. Wat doe jij dan?
    Thomas, van wie die GTT van Marcel dLC ook geweest is??
    persoonlijk ken ik thomas nog niet zo goed, heeft die meerdere renaults gehad dan van gtt?
    Ivo
    Über-Spammer
    Berichten: 9454
    Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
    Locatie: Holland

    Ik zat bij Bochane Zeist als verkoopadviseur, en bij Bochane - Coppes Nijmegen werkt een Roel in de verkoop :)
    Haas
    Berichten: 26590
    Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
    Car: Megane RS
    Locatie: Nijmegen

    Roel (magazijn roel ;) ) werkt bij Coppes in Bergharen toch? Nog nooit bij bochane coppes in nijmegen gezien...

    Maar goed, roel ken ik wel een btje. Heeft toch ook een Alpine?

    Thomas ken ik ook wel van gezicht, heeft ook die 5 van marcel gehad volgens mij ja.

    Naar mijn weten zou hij deze op gaan bouwen, nadat de willi van Rick klaar was.

    Sounds Familiar?
    Laatst gewijzigd door Haas op di 25 jul 2006 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
    Merijn
    Über-Spammer
    Berichten: 31513
    Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
    Car: 5 GT Turbo

    Volgens mij is dit een auto die ook bij hem vandaan komt:

    [img]http://gtt.madkow.nl/img001.jpg[/img]
    Marcel dLC's GTT

    Verder ken ik hem ook niet goed. Spreek hem af en toe op MSN, that's all...
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    Roel werkt bij Coppes in Bergharen toch? Nog nooit bij bochane coppes in nijmegen gezien...

    Maar goed, roel ken ik wel een btje. Heeft toch ook een Alpine?

    Thomas ken ik ook wel van gezicht, heeft ook die 5 van marcel gehad volgens mij ja.

    Naar mijn weten zou hij deze op gaan bouwen, nadat de willi van Rick klaar was.

    Sounds Familiar?
    ik dacht in nijmegen, maar kan me vergissen natuurlijk. sowieso magazijn! Roel heeft verschillende renaults, waaronder een 5 alpine ja die hij in omgeving maastricht is komen halen een paar maandjes terug.

    Een williams voor ene ''Rick''? is dat dan die 16v die ik nu in mijn bezit heb?
    Volgens mij is dit een auto die ook bij hem vandaan komt:


    Marcel dLC's GTT

    Verder ken ik hem ook niet goed. Spreek hem af en toe op MSN, that's all...
    ik weet het niet. jullie kennen het beter dan mij merk ik :wink:

    ik vraag me af wie het geld in deze 16v heeft willen investeren om hem om hem technisch om te bouwen naar williams, diegene had toch net zo goed in een keer een willi kunnen kopen? :lol:
    Haas
    Berichten: 26590
    Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
    Car: Megane RS
    Locatie: Nijmegen

    ik heb geen idee... Rick was toen bezig met een willi opbouwen, dat weet ik wel. Stond helemaal gestript in de werkplaats, was compleet opnieuw gespoten en had ook M3 spiegels. Lag ook een achterbergblok in volgens mij, maar of het een echte williams was, weet ik niet. Heb m toen zelf niet gesproken...
    hmz...wel opvallend veel overeenkomsten. Zal vd week eens vragen, moet er toch nog heen :)
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    als je zou willen graag.

    ik heb het vermoeden dat ooit een willi totall loss is gereden en alles is omgebouwd in deze 16v ofzo.

    het zou best kunnen. deze auto is namelijk ook opnieuw gespoten :wink:

    erg veel overeenkomsten, zo komen we toch nog ergens. een ander detail: Thomas heeft er nog een revisie bak ingehangen die pas zo'n 1000km ongeveer gelopen heeft.
    Haas
    Berichten: 26590
    Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
    Car: Megane RS
    Locatie: Nijmegen

    zal ik doen (Y)

    btw... hier zitten geen willi velgen onder, in ieder geval zonder zilver randje, toch? Die zaten er toen wel onder.. nieuwe van Veban geloof ik..
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    zal ik doen

    btw... hier zitten geen willi velgen onder, in ieder geval zonder zilver randje, toch? Die zaten er toen wel onder.. nieuwe van Veban geloof ik..
    heel erg bedankt alvast.

    en die velgen...... dat zilveren randje is een kwestie van tijd, word toch gerestaureerd :smoke: zijn trouwens origineel bij renault vandaan (stond een logotje in aan de achterkant)
    Johan
    Berichten: 4179
    Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
    Car: renault 5 gt turbo
    Locatie: Nijmegen
    Contacteer:

    Roel werkt bij Coppes in Bergharen toch? Nog nooit bij bochane coppes in nijmegen gezien...

    Maar goed, roel ken ik wel een btje. Heeft toch ook een Alpine?
    Tegenwoordig is ie 'Service adviseur' geloof ik. Werkt alleen bij Coppes in bergharen, niet in Nijmegen bij bochane coppes. Heeft geloof ik ook nog een turbo2 heeft, zie hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12880. Maar ik weet niet zeker of dat dezelfde roel is.
    Laatst gewijzigd door Johan op di 25 jul 2006 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
    Haas
    Berichten: 26590
    Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
    Car: Megane RS
    Locatie: Nijmegen

    dat is DIE roel ja.. ;)
    Ronnie
    Über-Spammer
    Berichten: 11214
    Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
    Locatie: Tilburg
    Contacteer:

    Merijn schreef:Volgens mij is dit een auto die ook bij hem vandaan komt:

    *Foto GTT*

    Verder ken ik hem ook niet goed. Spreek hem af en toe op MSN, that's all...
    Deze wagen komt ook van Thomas, die clio ook, de reden dat ie de clio verkocht heeft is omdat hij voor een half jaar naar Australië gaat. Ik weet verder weinig van de Clio, kan je wel het email adres van Thomas geven evt. Thomas is trouwens een oud collega en vriend van me (Y)
    ik vraag me af wie het geld in deze 16v heeft willen investeren om hem om hem technisch om te bouwen naar williams, diegene had toch net zo goed in een keer een willi kunnen kopen? :lol:
    Volgens mij heeft Thomas dat zelf gedaan, had meen ik toen 2 Cliootjes waarvan hij het ene blok in de andere carroserie wilde leggen, zoiets meen ik me te herrineren, nu heeft ie voorlopig een mini :p
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    zo, even een updat van de replica williams. het is erg veel werk omtrend mijn zwarte ''clio project'', maar ik had de bedrading van de radio nodig. dit hoort niet in de blauwe thuis vind ik.


    volgens mij heeft Thomas dit nog gedaan destijds? het gaat er nu allemaal uit en ik wil het allemaal origineel gaan maken. ook de deuren zonder speakergaten.

    wel ben ik aan het overwegen of ik deze auto compleet ga restaureren. althans de motor en remmen, de rest verkeert in superstaat. we zitten er een beetje mee dat het geen ECHTE williams is afgezien van de techniek.

    wellicht weet iemand van jullie een carrosorie te staan van een originele williams. hij mag technisch slecht zijn. als hij maar geen zware schades gehad heeft. iemand tips om te zoeken? :)
    Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 14 mei 2010 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
    Haas
    Berichten: 26590
    Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
    Car: Megane RS
    Locatie: Nijmegen

    verschil willi subframe en std 16v.

    [img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0357-1.jpg[/img]
    [img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 240358.jpg[/img]

    en een std 16V:
    [img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 240361.jpg[/img]

    bij een willi subframe zitten er dus extra platen ondergelast tov een std 16V frame :)

    duidelijk? :)
    (kon van die 16V variant ff geen nette foto maken, 1 staat er onder me motor, de andere achter de fiets en wat meuk ).
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    bedankt voor de foto's. de 16v subframes heb ik er ook 2 van liggen.

    enneeeee... is dat te koop dat framepje? :D
    Haas
    Berichten: 26590
    Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
    Car: Megane RS
    Locatie: Nijmegen

    nope..zit onder me eigen clio :)
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    ik ga zo aan m'n andere clio verder. even kijken onder de blauwe wat er nu daadwerkelijk onder zit.
    NielsT
    Berichten: 959
    Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
    Locatie: Marknesse / clio williams

    Ik heb een hele goede tip... koop gewoon een echte Williams! :D
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    die gaat enorm veel geld kosten terwijl hij niet mooier kan zijn dan deze. een aantal leden kennen de auto en weten dat hij prachtig is.

    en dat het geen echte is..... hij is het niet op kenteken, wel qua techniek. er zit abs op voor wat extra veiligheid bijvoorbeeld.

    ik heb de knoop doorgehakt en ga deze gewoon in orde zetten, niet naar een echte zoeken.

    van de alpine a110 zijn er ook spaanse en mexicaanse gemaakt bijvoorbeeld. je ziet het aan de wielboutgaten en de klokjes wat erin zitten dan. dus mij maakt het wat minder uit (Y)
    MarcoG
    Berichten: 2260
    Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
    Locatie: Heerlen (L)
    Contacteer:

    Zeker, fuck origineel. Bouw je eigen racer. (Y) :worship:
    Christian
    Berichten: 4046
    Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
    Locatie: Oldenzaal (Twente)

    Haas schreef:verschil willi subframe en std 16v.

    [img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0357-1.jpg[/img]
    [img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 240358.jpg[/img]

    en een std 16V:
    [img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 240361.jpg[/img]

    bij een willi subframe zitten er dus extra platen ondergelast tov een std 16V frame :)

    duidelijk? :)
    (kon van die 16V variant ff geen nette foto maken, 1 staat er onder me motor, de andere achter de fiets en wat meuk ).
    zijn de 19 16v subframe`s nu het zelfde dan als williams ook zo door gelast if zijn die net zo als de 16v?
    Haas
    Berichten: 26590
    Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
    Car: Megane RS
    Locatie: Nijmegen

    van een 19 zou ik zo niet weten, maar het gaat om die extra platen die er onderop zitten..
    TEAM009 Gert
    Berichten: 442
    Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
    Locatie: Zeist
    Contacteer:

    Zitten wel platen onderop, maar weet niet of ze echt extra zijn. Heb nog een 19 subframe losliggen, zal er woensdag ff foto's van maken. Dit subframe is trouwens 'over' dus mocht je interesse hebben...
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    gewone clio 16v frames heb ik er al 2 van liggen dus is eigenlijk overbodig, tenzij het precies hetzelfde is als een willi :wink:
    Jean-Paul-S
    Über-Spammer
    Berichten: 8858
    Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
    Locatie: Landgraaf

    vandaag dan echt een begin gemaakt aan de clio. het blok moet eruit, dat is aan revisie toe. in de tussentijd bouwen we een ander blok erin. doordat de vorige eigenaar veel in de pekel heeft gereden zit alles fijn onder de roest. het is nooit door schoon regenwater weg kunnen spoelen denk ik.
    Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 14 mei 2010 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
    Renault-driver
    Berichten: 32
    Lid geworden op: zo 7 mei 2006 20:06
    Locatie: Ijmuiden

    Lekkere Clio (D)

    Dit project gaat wel lukke :beer:
    Ivo
    Über-Spammer
    Berichten: 9454
    Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
    Locatie: Holland

    Toch heb ik er altijd een soort zwak voor..., als er een blauw blokkie met die sticker inligt heb ik altijd een soort hoge verwachtingen......., maaar dat hoeft dus niet altijd waar te zijn..... (S)

    Haas en ik hebben pas een keer gereden met een gele clio 16v met een Achterberg blok erin....., die liep echt op kruipolie..., mn 116i was zeker sneller...., het levern was er echt uitgetrapt....zonde

    Maare succces ermee he..., komt zeker goed :D
    Lex
    Über-Spammer
    Berichten: 13324
    Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
    Locatie: Nieuwegein
    Contacteer:

    Ivo8hoven schreef:Toch heb ik er altijd een soort zwak voor..., als er een blauw blokkie met die sticker inligt heb ik altijd een soort hoge verwachtingen......., maaar dat hoeft dus niet altijd waar te zijn..... (S)

    Haas en ik hebben pas een keer gereden met een gele clio 16v met een Achterberg blok erin....., die liep echt op kruipolie..., mn 116i was zeker sneller...., het levern was er echt uitgetrapt....zonde

    Maare succces ermee he..., komt zeker goed :D
    Die in Nieuwegein???
    Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
    Ivo
    Über-Spammer
    Berichten: 9454
    Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
    Locatie: Holland

    Nee we zijn helemaal naar Helomond gereden, die Clio reed eerst in Oudewater rond, was van een klasgenoot van me, FF-BS-82 :wink:
    Plaats reactie