Ik heb een safrane op het oog, met een hoge km-stand. De safrane heeft een kapotte koppakking en 350.000 km op de klok!
Nu is de prijs dusdanig dat dit een interessante auto is om weer de weg op te krijgen, alleen is het nog wel aan te raden, met 350.000 Hoe zijn deze motoren ? De auto loopt op LPG!
Levensduur safrane 2.2 I - safrane gekocht!
Laatst gewijzigd door Riël op ma 25 sep 2006 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof niet dat je nog veel voor zo'n auto kunt vangen ook al is hij helemaal perfect.
Ik weet wel dat de 2.5 motoren van Volvo af komen en die zijn echt bulletproof, ook op LPG.
De 2.2 kan ik niets over zeggen, maar volgens mij is dat een Reno motor en dat gaat niet altijd even goed op LPG.
Ik weet wel dat de 2.5 motoren van Volvo af komen en die zijn echt bulletproof, ook op LPG.
De 2.2 kan ik niets over zeggen, maar volgens mij is dat een Reno motor en dat gaat niet altijd even goed op LPG.
Dan gaan we maar es kijken na t weekend.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
kon dit nou niet in het safrane act?
bij mij voor moddrator spelen in het babetopic en zelf voor elk wissewasje een nieuw topic openen
bij mij voor moddrator spelen in het babetopic en zelf voor elk wissewasje een nieuw topic openen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ach ja, had misschien ook gekund. Wilde het even hebben over het motorblokje van die auto ipv even vlug wat weten.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
luco heeft voor een keer wel gelijk riel
Ja sorry Had het al bewust in Safrane gepost, kan ook niet alles goed doen
Ik heb m gekocht.
Ben toch maar gaan kijken, of het qua auto nog de moeite waard was. Buiten een kleine schade achter was de auto van binnen nog bijna als nieuw !
Al liep ie op 3 cilinders, het blokje klonk nog heel degelijk. Stuur slijtageloos, stoelen slijtageloos, dash zo goed als slijtageloos, carroserie nog erg gaaf, 4 goede winterbanden erop, zag er verzorgd uit!
In 1999 nieuwe gasinstallatie dus op kenteken issie G3, en hij heeft een handbediende airco. Wat wil je nog meer. MOet alleen nog even wennen aan de donkerbruine kleur van de binnenkant Van buiten issie zilvergrijs met een wat beige tint.
Zal wat plaatjes posten, eerst eenskijken wat t motorisch probleem is.
Ben toch maar gaan kijken, of het qua auto nog de moeite waard was. Buiten een kleine schade achter was de auto van binnen nog bijna als nieuw !
Al liep ie op 3 cilinders, het blokje klonk nog heel degelijk. Stuur slijtageloos, stoelen slijtageloos, dash zo goed als slijtageloos, carroserie nog erg gaaf, 4 goede winterbanden erop, zag er verzorgd uit!
In 1999 nieuwe gasinstallatie dus op kenteken issie G3, en hij heeft een handbediende airco. Wat wil je nog meer. MOet alleen nog even wennen aan de donkerbruine kleur van de binnenkant Van buiten issie zilvergrijs met een wat beige tint.
Zal wat plaatjes posten, eerst eenskijken wat t motorisch probleem is.
Had nog een plaatje van de schade, niets ernstigs, is goed te maken hoor
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/schade.jpg[/img]
Als ie netjes gepoetst is maak ik wel een fotoshoot, het is echt een erg strakke auto!
Ik heb vandaag de kop er maar eens vanaf gehaald om te kijken wat nu precies het probleem was, volgens die kerel een lekke koppakking maargoed, eerst zien dan geloven.
De koppakking dus niet. De kleppen ook niet, sterker nog, nog lang niet
De kop zelf, helaas...
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/scheurtje.jpg[/img]
Bij 3 van de 4 cilinders zag ik deze scheur tussen in en uitlaatklep zitten. Op zoek naar een goede kop dan..
Leuk was dat het onderhoudsboekje tot op 290.000km afgestempeld was. Alla, 60.000 km met een rare onderhoudshistorie maargoed, dat is wel weer bij te beunen!
(en is het normaal dat onderdelen voor die ketel zo belachelijk duur zijn?)
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/schade.jpg[/img]
Als ie netjes gepoetst is maak ik wel een fotoshoot, het is echt een erg strakke auto!
Ik heb vandaag de kop er maar eens vanaf gehaald om te kijken wat nu precies het probleem was, volgens die kerel een lekke koppakking maargoed, eerst zien dan geloven.
De koppakking dus niet. De kleppen ook niet, sterker nog, nog lang niet
De kop zelf, helaas...
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/scheurtje.jpg[/img]
Bij 3 van de 4 cilinders zag ik deze scheur tussen in en uitlaatklep zitten. Op zoek naar een goede kop dan..
Leuk was dat het onderhoudsboekje tot op 290.000km afgestempeld was. Alla, 60.000 km met een rare onderhoudshistorie maargoed, dat is wel weer bij te beunen!
(en is het normaal dat onderdelen voor die ketel zo belachelijk duur zijn?)
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: wo 22 sep 2004 12:19
- Locatie: belgie
is jammer ne teer punt van de 2.2 koppaking en kop.
Nu met deze kilomterstand kan dat wel gebeuren.
Super goedkoop is een safrane niet.
Zelf niet in onderhoud,als je zelf veel kan sleutelen kan het de kosten drukken.
GRTZ ICE
Nu met deze kilomterstand kan dat wel gebeuren.
Super goedkoop is een safrane niet.
Zelf niet in onderhoud,als je zelf veel kan sleutelen kan het de kosten drukken.
GRTZ ICE
Hij loopt alweer! Was even zoeken voor de spullen, maar volgens mij is t weer in orde zo
ZOmeteen even de kopbouten natrekken en de kleppen stellen, en dan ben ik benieuwd hoe lang t blijft lopen
Vanalles nog moeten fixen, een andere lekke koelslang, bedrading van de fan deed t niet, massaprobleempjes.
ZOmeteen even de kopbouten natrekken en de kleppen stellen, en dan ben ik benieuwd hoe lang t blijft lopen
Vanalles nog moeten fixen, een andere lekke koelslang, bedrading van de fan deed t niet, massaprobleempjes.
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
serieus grote wagen vor zo`n klein mannetje
top dat ie al weer bijna loopt
top dat ie al weer bijna loopt
Bijna?
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/saf1.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/saf2.jpg[/img]
Paar plaatjes met de foon.
Weer een jaartje APK erop nu Lekker cruisen !
En boh, ligt een aardig geluid in die auto, 6 speakers en klinkt alleraardigs voor mij. Hoef ik niets meer aan te doen. Sterker, ligt geen stomme renault stekker in, maar een ISO-stekker origineel. Radio insteken, in de slee schuiven en wham, sound.
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/saf1.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/saf2.jpg[/img]
Paar plaatjes met de foon.
Weer een jaartje APK erop nu Lekker cruisen !
En boh, ligt een aardig geluid in die auto, 6 speakers en klinkt alleraardigs voor mij. Hoef ik niets meer aan te doen. Sterker, ligt geen stomme renault stekker in, maar een ISO-stekker origineel. Radio insteken, in de slee schuiven en wham, sound.
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Feli met je aankoop.
Zijn super auto's, wij hebben een 2.2 Vi RT gehad
super sterke blokken, kunnen makkelijk 5 ton draaien
met goed onderhoud.
Super comfortabel enz. enz.
Zijn super auto's, wij hebben een 2.2 Vi RT gehad
super sterke blokken, kunnen makkelijk 5 ton draaien
met goed onderhoud.
Super comfortabel enz. enz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
stond nog een leren interieurtje op marktplaats zag ik
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
ja in friesland(bij holtrop) voor 300euro meen ik
Nah, interieur is te goed om eruit te halen.
Vandaag uitlaat gefixed, fan gemaakt, lekkende benzineleiding, stationairloop op LPG aangepast.
Eigenlijk kan ik nu niets meer vinden wat niet goed is
(menno-> die losse slang was niet voor backfire, maar dient aangesloten op de stappenmotor voor de stationairloop! Ben er nog niet uit waarom, maar daarom was de originele aansluiting op het filter afgedopt. Nu loopt de auto rustiger stationair en valt niet dood in toeren, wat hij eerst wel nog es deed als ik op de snelweg de koppeling in trapte).
Vandaag uitlaat gefixed, fan gemaakt, lekkende benzineleiding, stationairloop op LPG aangepast.
Eigenlijk kan ik nu niets meer vinden wat niet goed is
(menno-> die losse slang was niet voor backfire, maar dient aangesloten op de stappenmotor voor de stationairloop! Ben er nog niet uit waarom, maar daarom was de originele aansluiting op het filter afgedopt. Nu loopt de auto rustiger stationair en valt niet dood in toeren, wat hij eerst wel nog es deed als ik op de snelweg de koppeling in trapte).