Jo's project nr ???
zow, effe een tussendoortje gedaan. Het Nurnberg verhaal ingekort: Van Liverpool naar de ring met de cossieclub om wat te gaan knallen. Turbo stuk gegaan, opgelost. Dag erna geen oliedruk meer, knikkers in het blok, afgelopen. Op de ambulance van Luco richting Babelonienbroek, sinds vorige week bij mij in de loods.
Vrijdag gestart met de revisie van een motorblok. Lagers waren om 10 uur smorgens aangekomen. Om 13.00 uur de eigenaar (Lee/UK) opgehaald) van de vlieghaven (zaventem/Brussel), effe bekomen en dan aan de gang gegaan met de motor.
Alles wat fout kon gaan, is daadwerkelijk foutgegaan en ongelooflijk maar waar werd alles ook ter plaatse opgelost.
Vrijdag rond 17.00 h had ik de nieuwe motor helemaal klaar, de hele nacht doorgewerkt en gestopt om 05.30. Anderhalf uur geslapen en weer aan de gang. Resultaat: zaterdag 23.00 uur : 1ste maal gestart en hij liep !
Zondagochtend de afbouw en Menno die de mapping deed.
Maandagochtend gebeld naar de Ferry om een latere overtocht te nemen (we moesten effe wat bijslapen ). En anderhalf uur geleden heb ik het bericht gekregen dat Lee in liverpool is aangekomen zonder enige lekkage van water of olie (enkel aan de oliepeilstok een kleine lek omdat die er niet ver genoeg in kon vanwege de oversize turboturbine).
Nieuw blok, gelijk 750 miles geknalt en vergeet ik erbij te vermelden dat ie gisteravond reeds is wezen "spelen" bij Dave (ander 21toc lid) te coventry en dat de wagen behoorlijk "flamed". Maw , dat ie leuke vlammen spuwt
Ik zal es zien naar een aantal pics van afgelopen weekend.
Vrijdag gestart met de revisie van een motorblok. Lagers waren om 10 uur smorgens aangekomen. Om 13.00 uur de eigenaar (Lee/UK) opgehaald) van de vlieghaven (zaventem/Brussel), effe bekomen en dan aan de gang gegaan met de motor.
Alles wat fout kon gaan, is daadwerkelijk foutgegaan en ongelooflijk maar waar werd alles ook ter plaatse opgelost.
Vrijdag rond 17.00 h had ik de nieuwe motor helemaal klaar, de hele nacht doorgewerkt en gestopt om 05.30. Anderhalf uur geslapen en weer aan de gang. Resultaat: zaterdag 23.00 uur : 1ste maal gestart en hij liep !
Zondagochtend de afbouw en Menno die de mapping deed.
Maandagochtend gebeld naar de Ferry om een latere overtocht te nemen (we moesten effe wat bijslapen ). En anderhalf uur geleden heb ik het bericht gekregen dat Lee in liverpool is aangekomen zonder enige lekkage van water of olie (enkel aan de oliepeilstok een kleine lek omdat die er niet ver genoeg in kon vanwege de oversize turboturbine).
Nieuw blok, gelijk 750 miles geknalt en vergeet ik erbij te vermelden dat ie gisteravond reeds is wezen "spelen" bij Dave (ander 21toc lid) te coventry en dat de wagen behoorlijk "flamed". Maw , dat ie leuke vlammen spuwt
Ik zal es zien naar een aantal pics van afgelopen weekend.
effe vermelden dat mijn wagen om 18.00 uur binnenkomt van de spuitert (Gio) en dat ik gelijk begin met de uitbouw van sub+motor+bak. Fotos komen er waarschijnlijk pas volgende week aan als ie afgebouwt is.
ja hoor was gezellig, alleen wou het weer niet meer mee. Koud en net niet aan het regenen. Hebben de tuin dan maar gelaten voor wat het was en binnen gegeten.
Heb net ook bevestiging van Henk (fastchip), maandag of dinsdag wordt het uur van de waarheid voorgeschoteld en zal blijken of ik al dan niet hoef door te gaan met de performance.
Heb net ook bevestiging van Henk (fastchip), maandag of dinsdag wordt het uur van de waarheid voorgeschoteld en zal blijken of ik al dan niet hoef door te gaan met de performance.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
voor het werk dat je verricht.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Yeah het koelde nogal snel af.-jo- schreef:ja hoor was gezellig, alleen wou het weer niet meer mee. Koud en net niet aan het regenen. Hebben de tuin dan maar gelaten voor wat het was en binnen gegeten.
Heb net ook bevestiging van Henk (fastchip), maandag of dinsdag wordt het uur van de waarheid voorgeschoteld en zal blijken of ik al dan niet hoef door te gaan met de performance.
Ik zie het helemaal goedkomen met fastchip!
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing009.jpg[/img]
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... 373zr6.jpg[/img]
ongepoetst, aankomst La chatre. Velgen moeten nog gewisseld worden en cupspiegels moeten er nog op
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing001.jpg[/img]
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... 373zr6.jpg[/img]
ongepoetst, aankomst La chatre. Velgen moeten nog gewisseld worden en cupspiegels moeten er nog op
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing001.jpg[/img]
momenteel op 250/260 bij 0.5 bar / 5100 tpm (ongemapped), hij is nu ingereden dus volgende stap is mappen, de grote remmen, oliekoeler op de juiste plaats hangen....en koets beginnen doorlassen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
erg mooi jo :w6:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
thx !
nu ga ik stilaan aan een trackcar beginnen, na de circuit dagen begint het serieus te kriebelen.
Quadra, 2.2 turbo, leeg, kooi, slicks, degelijke ophanging en remmen...knallen.
nu ga ik stilaan aan een trackcar beginnen, na de circuit dagen begint het serieus te kriebelen.
Quadra, 2.2 turbo, leeg, kooi, slicks, degelijke ophanging en remmen...knallen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Jo. Spullen zijn binnen.
Wat spreken we af ? Ophalen, opsturen of langsbrengen ??
Ik hoor 't wel.
Wat spreken we af ? Ophalen, opsturen of langsbrengen ??
Ik hoor 't wel.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
awsome !Wanneer is de eerstvolgende "samenkomst" ? Denk dat opsturen een betere optie is. Ik stuur je effe pm , bedankt alvast !! Volgende setje van 2 mag je ook bestellen Nu reeds 4 afspraken voor een heropbouw.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
FF maybe van de week het groene monster fixxen. Turbo overbouwen.
Blaas ik "ff" naar la Belgique van het weekend. Keep you informed.
Nog 2 setjes bestellen ?? Komt goed.
Heb je kans dat ik eind van de week 4x set totaal voor je heb.
Blaas ik "ff" naar la Belgique van het weekend. Keep you informed.
Nog 2 setjes bestellen ?? Komt goed.
Heb je kans dat ik eind van de week 4x set totaal voor je heb.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Hij ziet er erg goed uit Jo!
komt allemaal goed, thx !Arco schreef:FF maybe van de week het groene monster fixxen. Turbo overbouwen.
Blaas ik "ff" naar la Belgique van het weekend. Keep you informed.
Nog 2 setjes bestellen ?? Komt goed.
Heb je kans dat ik eind van de week 4x set totaal voor je heb.
Paul1916v schreef: Hij ziet er erg goed uit Jo!
bwah, er staan al een aantal veranderingen op het programma. En hij mag eens gewassen worden
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Het blijft me verbazen wat je er allemaal mee doet,en kan
ga je nog een keertje mee doen aan een dynorun?als die er ooit nog komt
ga je nog een keertje mee doen aan een dynorun?als die er ooit nog komt
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
De mapping staat op het programma !!!!
Ze is nu helemaal ingereden, 2000 km, dus het vervangen van de kleine prullaria kan beginnen. Normaal gezien (hier is niks normaal) ging dat gisteren gebeuren maar helaas niet van gekomen. Arco op bezoek en een probleem opgezocht bij een andere 21T, definitieve conclussie...bak overleden. Dus effe "rap rap" bakkie wisselen. Dat werd em dus niet aangezien ik er alleen voorstond voor de effectieve wissel. Dan maar gelijk de koppeling gewisseld en een andere bak voorzien van baksteunen en alle censors.
Nog te doen:
slangen vervangen oliekoeler (het zijn geen geperste slangen maar met klemmen )
vloeistoffen en oliefilter vervangen
oliekoeler op de juiste plaats hangen
nieuwe dichting tussen het spruitstuk en turbo hangen (lekkage)
Daarna is het wederom de beurt aan de koets maar das bijzaak.
Bijgevoegd de spec. lijst van de huidige set up: (achter naar voor)
-Borla exhaust system 3"
-downpipe custom 3" voorzien van lambda aansluiting
-Garret GT28RS turbo voorzien van Goodridge slangen
-Oliekoeler 28 rijen (300x280 mm)
-K&N X-treme luchtfilter, dubbel cone met bauwe silicone slang (hose solution)
-Custom uitlaatspruitstuk
-grotere kleppen
-sterkere klepveren (cup)
-309° !!!!! nokkenas
-verstelbare nokkenaspouly (cup)
-onderblok bewerkt door borremans Tuning
-Smeedalu Wossner zuigers 88
-Stalen bussen
-mecaparts versterkte 1.7mm koppakking
-stalen krukas
-gebalanceerde dijfstangen
-licht vliegwiel (gebalanceerd op krukas)
-803 injectoren
-std ontsteking (IMS staat op het verlanglijstje)
-champion S6C bougies
-Magnecor "blauw 8mm" bougiekabels
-cup lobster
-55mm gasklep
-std inlaatspruitstuk
-Fastchip ecu
-MB benzinedrukregelaar
-Cup intercooler
-custom radiator met 12" spal voor en 8" achter
-Primasport voor ophanging
-Bilstein achter ophanging + torsie
- new XRD display
-Sandler slangklemmen
-de nodige VDO meter troep om extra gegevens te lezen
-OMP remschijven voor met EBC green troep (wordt vervangen door V6 4potsklauwen)
-goodridge remslangen
Koets is voorzien van nieuwe lak met Prima europa cup bodykit, sideskirts ingewerkt. Spoiler custom ingewerkt (sub wrx). Californian cupspiegels (die helaas niet passen).
Kleine impressie hoe een 309° nokkenas klinkt...
[URL=http://s156.photobucket.com/albums/t11/joke214/?action=view¤t=Afbeelding039.flv][img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/joke214/th_Afbeelding039.jpg[/img][/URL]
Ze is nu helemaal ingereden, 2000 km, dus het vervangen van de kleine prullaria kan beginnen. Normaal gezien (hier is niks normaal) ging dat gisteren gebeuren maar helaas niet van gekomen. Arco op bezoek en een probleem opgezocht bij een andere 21T, definitieve conclussie...bak overleden. Dus effe "rap rap" bakkie wisselen. Dat werd em dus niet aangezien ik er alleen voorstond voor de effectieve wissel. Dan maar gelijk de koppeling gewisseld en een andere bak voorzien van baksteunen en alle censors.
Nog te doen:
slangen vervangen oliekoeler (het zijn geen geperste slangen maar met klemmen )
vloeistoffen en oliefilter vervangen
oliekoeler op de juiste plaats hangen
nieuwe dichting tussen het spruitstuk en turbo hangen (lekkage)
Daarna is het wederom de beurt aan de koets maar das bijzaak.
Bijgevoegd de spec. lijst van de huidige set up: (achter naar voor)
-Borla exhaust system 3"
-downpipe custom 3" voorzien van lambda aansluiting
-Garret GT28RS turbo voorzien van Goodridge slangen
-Oliekoeler 28 rijen (300x280 mm)
-K&N X-treme luchtfilter, dubbel cone met bauwe silicone slang (hose solution)
-Custom uitlaatspruitstuk
-grotere kleppen
-sterkere klepveren (cup)
-309° !!!!! nokkenas
-verstelbare nokkenaspouly (cup)
-onderblok bewerkt door borremans Tuning
-Smeedalu Wossner zuigers 88
-Stalen bussen
-mecaparts versterkte 1.7mm koppakking
-stalen krukas
-gebalanceerde dijfstangen
-licht vliegwiel (gebalanceerd op krukas)
-803 injectoren
-std ontsteking (IMS staat op het verlanglijstje)
-champion S6C bougies
-Magnecor "blauw 8mm" bougiekabels
-cup lobster
-55mm gasklep
-std inlaatspruitstuk
-Fastchip ecu
-MB benzinedrukregelaar
-Cup intercooler
-custom radiator met 12" spal voor en 8" achter
-Primasport voor ophanging
-Bilstein achter ophanging + torsie
- new XRD display
-Sandler slangklemmen
-de nodige VDO meter troep om extra gegevens te lezen
-OMP remschijven voor met EBC green troep (wordt vervangen door V6 4potsklauwen)
-goodridge remslangen
Koets is voorzien van nieuwe lak met Prima europa cup bodykit, sideskirts ingewerkt. Spoiler custom ingewerkt (sub wrx). Californian cupspiegels (die helaas niet passen).
Kleine impressie hoe een 309° nokkenas klinkt...
[URL=http://s156.photobucket.com/albums/t11/joke214/?action=view¤t=Afbeelding039.flv][img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/joke214/th_Afbeelding039.jpg[/img][/URL]
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Da gaat hier terug al vlotjes é Jo
Kan er alleen maar respect voor hebben.. het wordt tijd dat ge nog eens komt meeten, kunnen we nog eens bijpraten
Kan er alleen maar respect voor hebben.. het wordt tijd dat ge nog eens komt meeten, kunnen we nog eens bijpraten