Jo's project nr ???

Vertel hier alles over je project.

Postby Luco/Alpine-racer » Mon 22 Oct 2007 17:48

jo zijn nieuwe shoks

Image
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Guest » Mon 22 Oct 2007 19:18

(y) (Y) (Y) (Y)
Guest
 

Postby Guest » Fri 14 Mar 2008 12:50

O-)

Turboken big patato
575cc spuiterkes (injectoren)
4 paddle koppelingske met extra carbon bekleed
nieuwe oilfeed
klein pompeke, upgrade walbro, GSL392 , 255LPI hi pressure up to 550WHP, higher shut off pressure.


Image

Image

maakt men bolleke mor zwart :lol:
Guest
 

Postby Guest » Fri 14 Mar 2008 12:51

volgende stap, GT3071R met EWG 38 of 43...weet nog ni. Effe rekenen.
Guest
 

Postby Steven » Fri 14 Mar 2008 13:15

Komt toch wel een mooie sidepipe+screamerpipe dan he? 8)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Guest » Fri 14 Mar 2008 13:38

off course, zowieso de screamer a la superpro style.

Image

Image
Guest
 

Postby Maus » Fri 14 Mar 2008 21:02

Ziet er goed uit Jo. (Y)
Maus
 
Posts: 4127
Joined: Sun 4 Mar 2001 0:00
Location: Zwijndrecht

Postby -jo- » Mon 17 Nov 2008 10:40

lang geleden dak hier ben geweest. Finale update misschien ?

Sinds enkele weken is de motor gemapped door Henk met een softie nokkenas (nou ja soft in vergelijk met het vorige...) en dat heeft em zeker deugd gedaan. Resulaten waren 282.9 Whp en 453 Nm bij 1.6 bar. Meer druk is echt niet mogelijk omdat de nokkenas het dan niet meer trekt, alsook de koppeling niet.

Gisteren, afsluitmeeting 08, heb ik voor de eerste keer op een normale manier met de 21 kunnen rijden. 120 in 5 zonder stoten of harken, wat een verademing ! De koppeltoename is echt geweldig, alleen onrijdbaar bij vochtig weer. Als we op de snelweg rijden en trap em plat bij 120 (in 5) heeft ie nog wheelspin. Echt een droog weer auto dus.

Bij deze ook melden dat het 2.0 L verhaal er voor mij opzit. Ik heb de afgelopen jaren bewezen dat er genoeg potentieel in die motoren zit om een leuke snelle straatwagen te bouwen. De huidige motor is verkocht en gaat (compleet) naar UK.

Nu is het nog enkele weken genieten van het huidig blok alvorens hij eruit gaat daarna is het de bedoeling om het 2.2 project af te bouwen en in de wagen te laten hangen in een straatopstelling.

Ik heb er geen haast bij want er zijn nog enkele zaken die prioriteit hebben. In de eerste plaats de zwarte quadra waar Jacco nu eigenaar van is.

Hoe zit dat eigenlijk met die quadra...?

Heel simpel, de motor is helemaal klaar ! Het betreft een complete copie van men eigen blok op enkele zaken na. Het interne deel van het onderblok is identiek. Stalen bussen, zuigers, krukas enz enz... Allemaal spik en span nieuw. De kop is een originele cup kop, lekker bewerkt dus. Injectoren zijn de 803's en de turbo is een cossie met een heel speciale .55 turbine. De nokkenas is ook een real cup ding. Allemaal nieuw nieuw.

Momenteel hangt er aan dat blok een stand alone managment, megasquirt. Helaas is de bekabeling een drama en wil ik dat ding eraf halen.

De hele bedoeling is dan de motor in mijn auto te hangen en em dan af te laten stellen door Henk met een originele ecu. Als dat gebeurd is planten we em in de quadra van Jacco

to be cont...
-jo-
 
Posts: 5479
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Steven » Mon 17 Nov 2008 10:57

Ben benieuwd hoe de aandrijflijn van de Quadra dit gaat houden.
Clutchdumps zullen ws. wel funest zijn voor de bak denk ik.

Watvoor koppeling wordt ertegenaan gekletst?

Nog steeds groots respect hier -Jo-, volgende x moet ik toch echt eens mee :)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Arno17 » Mon 17 Nov 2008 11:40

Heb Jo zijn bolide in het echie nu een keer gezien en van buiten is hij al spectaculair, laat staan de onderhuidse aanpassingen......... :worship:

Wel leuk dat dekentje op de motorkap en allemaal voorovergebogen over delen van een koppeling. :D
Arno17
 
Donateur
Posts: 4736
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Location: Hoofddorp
Car: Clio IV 0.9 tce Zen

Postby -jo- » Mon 17 Nov 2008 12:05

Steven wrote:Ben benieuwd hoe de aandrijflijn van de Quadra dit gaat houden.
Clutchdumps zullen ws. wel funest zijn voor de bak denk ik.

Watvoor koppeling wordt ertegenaan gekletst?

Nog steeds groots respect hier -Jo-, volgende x moet ik toch echt eens mee :)


voor ik hem uitbouw kan je er de blok mee om, we moeten maar es afspreken.

Zoals Arno het al vermeld heeft, die koppeling was niet voor verkoop bestemd maar heeft Herr Maurice meegenomen. Een standaard vliegwiel en drukgroep met een niet geveerde sinterplaat zoals ze in de cup gebruikt worden. Deze combi wordt naar een gespecialiseerd bedrijf gebracht die op hun beurd iets custom zullen bouwen dat goed is tot 600 Nm.

Op het geheel van de quadra zit momenteel dezelfde combi als wat er bij mij inzit. Een AP racing sinterplaat (4paddle), wel geveerd met een helix drukgroep en lager. Ik weet echter niet hoe het gaat lopen met de turbo op deze motor. Waarschijnlijk , volgens de berekening, goed voor 300+ maar ik weet uit ervaring dat dit steeds met de natte vinger is. Een GT28RS kan volgens de fabrikant ook 350 hebben terwijl dat dikke BS is.

Ik zal men best doen om één deze dagen fotos te nemen van de quadra motor.

Arno17 wrote:Heb Jo zijn bolide in het echie nu een keer gezien en van buiten is hij al spectaculair, laat staan de onderhuidse aanpassingen......... :worship:


THX, ik ben der eerlijk gezegd wat op uitgekeken. Deze winter worden er nog een aantal aanpassingen doorgevoerd.
De dikke remmen komen er zeker nog op alsook de schroefset die ontwikkeld werd door GAZ suspensions.

Uiterlijk, het jaarlijkse gedoe, de bumper herstellen. De koffer gaat er compleet af en wordt vervangen door een clean exemplaar of de originele cupspoiler. Motorkap en front worden ook nog veranderd.

Interieur: AFR installeren en XRD erin plaatsen. Stoelen voor en achter is nog een vraagteken.
-jo-
 
Posts: 5479
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Arco » Mon 17 Nov 2008 18:29

Kooitje ??? O-) :wink:

Blijft al met al wonderlijke prestaties. :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby -jo- » Mon 17 Nov 2008 18:42

ik kom niet door de keuring met een kooi :(
-jo-
 
Posts: 5479
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby -PAZ- » Mon 17 Nov 2008 18:43

Schroef kooi erin (I), je moet de auto toch wel al flink verbouwen voor hij naar de keuring moet elk jaar.
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby paulvanrooij » Mon 17 Nov 2008 18:45

in NL gaan wonen dan Jo! :p

maar echt respect voor wat je presteert (Y)
paulvanrooij
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby -jo- » Mon 17 Nov 2008 18:46

ow, en voor diegenen die het nog niet moesten weten. Jo is aan het verzamelen voor een evo. (F)
-jo-
 
Posts: 5479
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby paulvanrooij » Mon 17 Nov 2008 18:47

en dan met de evo dezelfde richting op? dus een berg pk's en nog meer koppel? of rustigaan doen daarmee? :p
paulvanrooij
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby Arco » Mon 17 Nov 2008 18:47

-jo- wrote:ik kom niet door de keuring met een kooi :(


|: dat is waar ja .... (N)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Ad van Haperen » Mon 17 Nov 2008 19:00

en de twingo? komt die ooit nog tot leven?
Ad van Haperen
 
Posts: 5838
Joined: Sat 2 Feb 2002 0:00
Location: Etten-Leur

Postby -jo- » Mon 17 Nov 2008 19:30

Paul1916v wrote:en dan met de evo dezelfde richting op? dus een berg pk's en nog meer koppel? of rustigaan doen daarmee? :p


wat denk je zelf :lol:

Ad wrote:en de twingo? komt die ooit nog tot leven?


de twingo staat in de beun loods, dat project loopt dus :wink:
-jo-
 
Posts: 5479
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby paulvanrooij » Mon 17 Nov 2008 19:32

-jo- wrote:
Paul1916v wrote:en dan met de evo dezelfde richting op? dus een berg pk's en nog meer koppel? of rustigaan doen daarmee? :p


wat denk je zelf :lol:



all show & no go dus? :D :lol:
paulvanrooij
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby -jo- » Mon 17 Nov 2008 19:34

zoiets >-)

ik kan beter aandelen van Tein, Cusco, HKS en andere gaan aanschaffen. Misschien verdien ik dan nog iets terug van men eigen investeringen :p
-jo-
 
Posts: 5479
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby paulvanrooij » Mon 17 Nov 2008 19:37

hahaha hobby mag geld kosten, zeggen ze wel eens :~
paulvanrooij
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby -PAZ- » Mon 17 Nov 2008 19:41

Welk type evo gaat erkomen dan??, ben nu al benieuwd wat je daar van maakt jo (Y) (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby -jo- » Mon 17 Nov 2008 20:02

ik had wat inspiratie opgedaan bij "kennissen" in UK. Zij hebben een 4 staan met het kloppend hart van een 8. Die combi geeft toch weer een oldskool look met tamelijk nieuwe technologie.

Het is of dat of een TME of RS. Eerst sparen, dan kopen :wink:
-jo-
 
Posts: 5479
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby paulvanrooij » Mon 17 Nov 2008 20:06

wordt het dan een RHD dus?
paulvanrooij
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby Luco/Alpine-racer » Mon 17 Nov 2008 20:06

Overloper :D :lol: :lol: :p :p :beer: :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Steven » Mon 17 Nov 2008 20:10

Uiteraard RHD, dat roeleert de pan uit!

Weg met die franse rommel Jo ;)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby -jo- » Mon 17 Nov 2008 20:35

der loopt nog frans bloed door de aderen hoor :lol: . Tis heel simpel, ik heb de afgelopen jaren massas geld uitgegeven aan custom spullen omdat er simpelweg niks bestaat voor de 21's buiten het cup spul. Vergelijk dat nu even met een japshite...effe bellen en 3 dagen later ligt er een complete Tein voor je op de plank. Je hebt een onbeperkte keuze aan leveranciers van zuigers, krukassen, koppelingen, uitlaten, managments enz enz enz... Komt nog bij dat die dingen fabriek af al een leuk vermogen meegekregen hebben dus ... wie niet waagt blijft maagd zeggen ze hier.
-jo-
 
Posts: 5479
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Riël » Mon 17 Nov 2008 20:38

-jo- wrote:ow, en voor diegenen die het nog niet moesten weten. Jo is aan het verzamelen voor een evo. (F)


Begin toch wel respect voor de mitsubishi's te ontwikkelen. Leuk spul, bouwen erg goede wagens, en ze zorgen dat we nog altijd een dak boven ons hoofd hebben :lol: Het zou ook zomaar eens onze volgende auto kunnen zijn...
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Maus » Mon 17 Nov 2008 21:05

-jo- wrote:zoiets >-)

ik kan beter aandelen van Tein, Cusco, HKS en andere gaan aanschaffen. Misschien verdien ik dan nog iets terug van men eigen investeringen :p


Tein? Mag hopen dat je geen onderstel daarvan aageschaft hebt.

-jo- wrote:ik had wat inspiratie opgedaan bij "kennissen" in UK. Zij hebben een 4 staan met het kloppend hart van een 8. Die combi geeft toch weer een oldskool look met tamelijk nieuwe technologie.


Motorisch zijn die toch nog redelijk identiek?
Die V is dus niet doorgegaan?
Maus
 
Posts: 4127
Joined: Sun 4 Mar 2001 0:00
Location: Zwijndrecht

Postby -jo- » Mon 17 Nov 2008 21:08

Neen, heb geen tein aangeschaft, tis bij wijze van spreken.

Die V is inderdaad niks geworden, onlangs kreeg ik nog een mail of ik nog interesse had wegens een niet opdagende andere koper :~ Laat maar hangen dus.
-jo-
 
Posts: 5479
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Maus » Mon 17 Nov 2008 21:28

Ok. :)

Vind je een VI overigens niets? :D
Maus
 
Posts: 4127
Joined: Sun 4 Mar 2001 0:00
Location: Zwijndrecht

Postby -jo- » Mon 17 Nov 2008 21:30

ben der nog niet uit, een 4 lijkt me wel wat met de nodige aanpassingen.
-jo-
 
Posts: 5479
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Martijn Kool » Wed 19 Nov 2008 18:26

een 4 is :worship:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group