Jacob 5 Gtt / 5 AT / Megane 3 Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Hier mijn nieuwe projectje :D

Voor meer wat uitgebreidere informatie over mij en de andere Renault, zie wie is wie.

De 5 GT Turbo zal voor de meeste forumleden geen onbekende zijn, dit is de oude GTT van Kiron (en nog een aantal clubleden daarvoor). Heb deze een paar weken geleden gekocht als auto voor erbij het hiernaast dus ook nog een daily. De GTT zal ik voornamelijk in de weekends gaan gebruiken, maar eigenlijk ook alleen maar in de zomer. In de winter zal deze in de stalling gaan, ik moet hier overigens nog wel ff mijn broer lief voor aankijken aangezien de ruimte daar ook wat beperkter is geworden door de AT :lol: . Maar dat mag geen probleem zijn denk ik zo.

Hier een aantal fotootjes genomen na aanschaf (en een flinke wasbeurt):

[img]http://inlinethumb31.webshots.com/15326 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb17.webshots.com/13200 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb35.webshots.com/42594 ... 600Q85.jpg[/img]

De GTT is al voorzien van diverse RTC kenmerken (stickers/kentekenplaathouders/vloermatten) deze blijven er gewoon op en in zitten. Heb me ondertussen ook al aangemeld als RTC lid. (Y)

[img]http://inlinethumb56.webshots.com/17591 ... 600Q85.jpg[/img]

Jammer genoeg is ergens in het verleden (ik begreep nog voordat Kiron hem had) een keer een poging gedaan om de GTT aan te slepen, zoals jullie kunnen zien niet zo heel succesvol. Onderhuids blijkt nu dat de bevestigingspunten aan het chassis ook een behoorlijke klap hebben gekregen, zal dus ook hersteld moeten worden (weer een puntje op de steeds langer wordende lijst :wink: )

[img]http://inlinethumb06.webshots.com/41989 ... 600Q85.jpg[/img]

Hier nog wat fotootjes van de velgen, zoals jullie kunnen zien hebben die in de loop van de jaren ook behoorlijk wat stoeprandjes mogen koppen. Voorlopig blijven ze er wel onder zitten, de banden hebben namelijk nog voldoende profiel en ik vind ze er wel netjes onder staan. In de toekomst (lees: ergens volgend jaar) wil ik wel naar een maatje kleiner, ik vind 16"net te groot staan onder een GTT.

[img]http://inlinethumb02.webshots.com/21441 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb41.webshots.com/40744 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb26.webshots.com/12249 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb47.webshots.com/26670 ... 600Q85.jpg[/img]

1 van de eerste dingen die op de agenda stond afgelopen weekend was de voorlip verwijderen, ik had er veel te veel last van. De drempels schuin nemen vind ik niet zo probleem (moet ook opletten met de megane) maar dit was net iets te gek. Het was overigens wel een flexibele lip, maar het bleek dat deze ook niet zo verschrikkelijk flexibel was. 2 ophangpunten van de bumper waren namelijk afgebroken. Inmiddels zijn ze weer hersteld en zit de bumper weer goed vast (en hangt ook weer iets netter). Persoonlijk vind ik het vooraanzicht een stuk mooier zonder de lip.

[img]http://inlinethumb50.webshots.com/33329 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb49.webshots.com/20720 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb33.webshots.com/39264 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb59.webshots.com/442/2 ... 600Q85.jpg[/img]

Hier nog een paar sfeerimpressie van onder het vijfje:

[img]http://inlinethumb18.webshots.com/19601 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb42.webshots.com/19433 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb38.webshots.com/7077/ ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb36.webshots.com/23331 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb19.webshots.com/40146 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb03.webshots.com/26690 ... 600Q85.jpg[/img]


De komende periode gaan we de GTT klaarmaken voor de APK (staat in augustus gepland). Daarbij pakken we eigenlijk gelijk het groot onderhoud mee (alle filters/zoveel mogelijk vloeistoffen vervangen) en in het kader van de veiligheid zullen we ook ondermeer de remblokken gaan vervangen en natuurlijk ook de roest aan gaan pakken. Er moeten een aantal plaatjes ingelast worden en de bodem heeft weer een tectyl laagje nodig, de roest aan de buitenkant (ondermeer achterklep en motorkap) zal komende winter wellicht aangepakt gaan worden.

Nog wel 1 vraagje: weet 1 van de vorige eigenaren hier de kleurcode nog? (GTT is overgespoten).

Mochten jullie nog vragen/klachten/opmerkingen/suggesties hebben, gooi maar in de groep. :D Ik weet dat ik jullie nog wel een aantal keren zal gaan lastig vallen in de toekomst met vragen vanuit mijn kant.

Gr.

Jacob Priem
Laatst gewijzigd door Jacob Priem op zo 14 apr 2013 11:37, 6 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Welkom @ RTC en veel (sleutel)plezier met o.a de 5. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

auto van mn oude buurjongen,leuke 5
veel plezier ermee (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Heb dit altijd wel al een mooie gtt gevonden (Y) (Y) Veel plezier er mee.
Kvond die lip juist altijd wel mooi staan onder de bumper :)
R5GTT. Drive it like you stole it
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mooie 5 :) Gelukkig heb je die lip er meteen onder vandaan gesloopt, ik vind dat echt geen porem op een 5 :lol: Beter flink verlagen :wink:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

pff eindelijk die lelijke lip is er af...

toch aardig wat roest nog zo te zien..
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Iedereen bedankt.

Ja over de lip, je bent er voorstander van of niet. Persoonlijk vond ik hem er niet mooi bij passen (de rest van de skirts/bumpers liggen nu meer op 1 lijn) en het was behoorlijk irritant tijdens het normale gebruik. En zoals ik al aangaf, hij geeft wel mee maar ook de ophangpunten van de bumper hadden een klap meegekregen.

Er zitten wel her en der wat krokante plekjes, dit wist ik overigens al bij de aanschaf hoor. Verder zit de auto op de meeste plaatsen nog goed in de tectyl en binnenkort eens kijken of er wat stukken vervangen kunnen worden en dat ik daarna kan gaan kwasten met de tectyl :)

Mocht er nog interesse zijn voor die lip van de voorbumper, ik heb deze nog liggen.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Gelukkig dat alles weer goed wordt opgepakt (Y) (Y)

Zeker die houders aan de voorkant van de voorbumper zaten niet (goed) vast. Bij mij waren ze ook verdwenen. Gelukkig had ik er nog 2 liggen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Leuke auto, ook met deze velgen. Die booskijkertjes vind ik ook wel geinig, best subtiel.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Hij is gelukkig wederom in goede handen! (L)

Heel veel plezier nogmaals met dit gave 5je. (Y)

Heb je Chris al gesproken mbt de kleur?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Normaal ben ik geen fan van een motorkap met booskijkers (op welke auto dan ook), maar hier is het behoorlijk subtiel gedaan en vind ik het wel netjes staan.

Er zit trouwens al wel wat roest aan de motorkap en ook een lelijk deukje/vouwtje aan de voorkant, maar heb van de week een zo goed als nieuwe motorkap op de kop kunnen tikken dus die gaat alvast naar de zolder voor de komende winter (en ook een andere achterklep gevonden ivm de roest aan de huidige).

Heb Chris nog niet gesproken, is nogal hectisch op het werk. Ik zal binnenkort hem bellen.

Had vanavond nog een "Rotterdam-meeting" van de megane-club, maar ben met de GTT geweest (eerst ff gewassen natuurlijk :wink: :D ) en daarna met een flinke omweg weer naar huis gereden. Heb echt weer genoten van het rijden in de GTT, echt super! (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Euh je zegt wat over mij maar zelf heb je ook al een aardige verzameling :lol:
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

haha, mijn broer en ik doen ons best!! :D Nu alleen nog tijd vinden voor de AT, op dit moment heeft de GTT weer ff voorrang ivm de naderende apk :D
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Hier nog een update van het GTT projectje.

Tussendoor het klussen aan de GTT hebben we ook nog een dag aan het AT-project besteed. We hadden een 2e chassis staan, eigenlijk alleen maar voor het dak. Verder nog wat materiaal eruit kunnen halen, zoals een achteras en een uitlaatbocht en nog wat klein materiaal. Het was wel een hele strijd om die achteras er onderuit te krijgen, maar toen de slijptol erbij werd gehaald ging het ineens best vlot :wink: . Onze AT heeft een zonnedak en we zitten nog steeds met de gedachte te spelen om het gehele dag te vervangen voor een “zonnedak-loos” exemplaar, vandaar een beetje knipwerk :D

Hier wat fotootjes van die dag:

[img]http://inlinethumb25.webshots.com/41560 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb22.webshots.com/43285 ... 600Q85.jpg[/img]

De cabrio klaar voor transport:

[img]http://inlinethumb09.webshots.com/42696 ... 600Q85.jpg[/img]

Vervolgens op het werk bij mijn broer wat plat gedrukt om in de oud-ijzer container te gaan.

[img]http://inlinethumb46.webshots.com/40429 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb53.webshots.com/43636 ... 600Q85.jpg[/img]

Update 5GTT:

Het is een grijs kenteken, dus de achterbank was al bedankt en er was een opbouw gemaakt en bekleed. Dit zat echter onder behoorlijk wat smeer en vet, zo erg dat het dus niet gebruikt kon worden zonder er weer een kleed op te leggen. Dus toen ik de bekleding had verwijderd ben ik gelijk maar doorgegaan en heb de hele “dubbele vloer” eruit gehaald. Ook de 2 zijschermen achter zijn voor de bewezen diensten bedankt (mede omdat er een groot gat inzit waar ooit een box heeft gezeten). Hier komt overigens nog wel een bekleed mdf plaatje voor terug in de plaats. Qua vloer zal er niets terug komen. Ondertussen is de roest aangepakt en zijn de gaatjes gedicht door “boutje/moertje”. Het plakbandje wat op de meeste gaten zat bleek toch niet echt afdoende… De vloer zal verder nog een nieuw (rollertje) verf er over krijgen, puur om het wat netter te maken.

Voor:

[img]http://inlinethumb34.webshots.com/33633 ... 600Q85.jpg[/img]

Na:

[img]http://inlinethumb12.webshots.com/41163 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb27.webshots.com/8666/ ... 600Q85.jpg[/img]

Ik kwam ook nog een slechte plek tegen, de staalborstel drukte er al zo doorheen en ik heb er een gat bij om de kofferbak te luchten. Zit in de wielkast achter en zal binnenkort aangepakt worden. Geen foto’s van gemaakt trouwens.

Aangezien het reservewiel leeg was en er toch niet van onder te halen is dankzij de verlaging deze dus ook maar er van onder gehaald.

Daaronder kwam natuurlijk weer de nodige roest naar voren, ook dit behandeld met een “roest stopper” en vervolgens in de tectyl gezet. Net als de randen rondom bij de sideskirts.

[img]http://inlinethumb62.webshots.com/7165/ ... 600Q85.jpg[/img]

De startmotor is een tijdje geleden ook vervangen. Dat was overigens wel een “mindere” klus zeg!! Er is totaal geen ruimte en ook om de bouten aan te draaien moet je jezelf in de meest vreemde bochten wringen, mijn broer heeft behoorlijk af moeten zien. Deze startmotor kwam er vanonder, eigenlijk geen merk op kunnen ontdekken en dus ook niet de moeite waard van reviseren (nagevraagd bij de lokale automateriaal leverancier en die kwam tot dezelfde conclusie). De valeo die er nu onderzit werkt in ieder geval een stuk beter, de gtt start een stuk beter (voor zover dat mogelijk is bij een gtt :wink: )

[img]http://inlinethumb62.webshots.com/10429 ... 600Q85.jpg[/img]

Komende vrijdag gaat de gtt apk gekeurd worden, dus van de week een paar dagen vrij genomen en de volgende dingen staan op het lijstje om te gaan vervangen (sommige dingen vanwege de apk, andere gewoon voor een grote beurt):

- luchtfilter
- olie + filter
- bougies
- draagarm linksvoor (speling op de kogel)
- remslangen rondom (naar de remklauw, allemaal aan vervanging toe)
- benzine filter
- achterste motorsteun (kapot)

Dat was het volgens mij zo ongeveer wel, zal vast nog wel wat dingen zijn vergeten.

Daarnaast wil ik ook gelijk de remklauwen schilderen. Ze staan op dit moment in het blauw en ze gaan (weer) in het zilver, staat toch wat netter. We zullen ook nog wat zaken moeten vervangen voor de keuring;

- de huidige voorwielen lopen iets aan (maximaal insturen bij parkeren), dus een setje stalen velgen monteren. Zaten al bij de gtt.
- de achterlichten zijn donker, dus een setje originele monteren. Zaten ook al bij de auto.
- de lenzen in de mistlampen zijn helemaal verroest, dus demonteren voor de apk. Heb nog geen zin om nu nieuwe te kopen, waarschijnlijk van de winter pas (ik gebruik die dingen toch nooit).

Tot zover deze update, hopelijk komend weekend met goed nieuw! :D
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

De gtt heeft de keuring helaas niet gehaald vrijdag.

We waren lekker op dreef donderdag en aangezien we nieuwe remslangen rondom moesten monteren (de oude waren te kapot om door de keuring heen te komen) moesten we dus ook het systeem kunnen ontluchten. Jullie raden het waarschijnlijk al, linksachter brak de nippel af. Vervolgens hier een linkse tap in gedraaid en ja hoor: ook die breekt af. Vervolgens rechtsachter bekeken en daar hetzelfde probleem, brak af. Aan de voorkant gelukkig geen problemen met de nippels. Vervolgens een telefoontje gepleegd naar de plaatselijke “onderdelen toko” voor 2 nieuwe remklauwen, bleek niet makkelijk leverbaar. Zij hebben behoorlijk wat telefoontjes moeten plegen om er een paar te pakken te krijgen. Vrijdag zou er 1 liggen en zaterdag nummer 2, dus toen gelijk maar de apk afspraak voor vrijdagmiddag afgezegd. Vrijdag nog wel rechtsachter opgehaald en gemonteerd. Mijn broer heeft me zondag naar huis gebracht, want de gtt staat nog steeds op blokken.

Helaas blijkt dat er wat misverstanden zijn geweest tussen de diverse leveranciers en de linkerklauw is nog steeds niet geleverd, zo het er nu voorstaat of morgen of donderdag.

Fotootje van de afgebroken tap (hier was al e.e.a. geprobeerd om alsnog de tap/nippel eruit te krijgen):

[img]http://inlinethumb36.webshots.com/16995 ... 600Q85.jpg[/img]

Natuurlijk ook nog wat positief nieuws: alles wat we wilden vervangen verder is gelukt / gedaan. Hier nog een vergelijking met de donkere lichten en de apk lichten en op de auto.

[img]http://inlinethumb25.webshots.com/15576 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb05.webshots.com/43012 ... 600Q85.jpg[/img]

Ik was nog een aantal zaken vergeten in het lijstje “te vervangen zaken” :
- v-snaar
- remblokken rondom
- de motorsteun hebben we niet meer vervangen (vergeten aan te schaffen)

Bij het demonteren nog wel wat verrassingen tegengekomen, bijvoorbeeld: de bougie’s zaten “handvast”, het luchtfilter was er eentje uit 1995, de carterplug was afgedicht met kit.

Daarnaast ook nog een andere radio gemonteerd, ben alleen vergeten een fotootje te nemen van de “nieuwe” radio (is een Alpine radio uit mijn vorige auto). Toen we deze wilden monteren kwamen we een wirwar tegen van onnodige en creatief aangesloten kabels. Er zat nog een restant van een alarmsysteem in (wat dus al niet meer werkte) en een andere audio installatie en na het nodige meetwerk is dit allemaal verwijderd. Oh ja, we hebben niet teveel verwijderd hoor :wink: Alles werkt nog steeds zoals het hoort :D

[img]http://inlinethumb57.webshots.com/5944/ ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb06.webshots.com/14661 ... 600Q85.jpg[/img]

Verder de remklauwen rondom nog zilver geschilderd, op de achtergrond zie je her en der (naast het matte tectyl) nog wat blinkend zwart. Dat is nog 2 komponenten hittebestendig zwart, was nog over van de basislaag op de remklauwen.

[img]http://inlinethumb58.webshots.com/42553 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb47.webshots.com/41774 ... 600Q85.jpg[/img]

Verder aan de achterkant nog een aantal nieuwe koperen remleidingen gemonteerd. De oude kwamen er niet zonder kleurscheuren af namelijk. De leidingen hebben we overigens laten maken, we wilden eerst zelf aan de slag (dit moet ook nog bij het “AT-project”) maar voor de kosten hoef je het niet te laten. Alleen het buigwerk moest nog gebeuren, mijn broer zag hier eerst een beetje tegenop maar het bleek behoorlijk makkelijk en snel te gaan. Voor de oplettende kijker: er moet er inderdaad nog eentje gemonteerd worden, de remklauw ontbreekt ook nog aan die kant.

[img]http://inlinethumb40.webshots.com/14503 ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb19.webshots.com/5522/ ... 600Q85.jpg[/img]

[img]http://inlinethumb42.webshots.com/18345 ... 600Q85.jpg[/img]

Mochten jullie nog tips/klachten/suggesties/opmerkingen hebben: ik hoor ze graag!!!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Een klein beetje kopervet aan je onluchtingsnippels doen. Krijg je ze de volgende keer weer los. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Goed bezig,Jacob! toch nog best wat werk aan 't gt-tje al met al...

Die achterklauwen kun je met een beetje handigheid ook aan de aansluitmoer van de remleiding ontluchten,niet ideaal maar is te doen :wink:

Zelf remleidingen maken is opzich niet zo heel ingewikkeld,enigste wat je ff nodig hebt is een velssetje om dat afdichtrandje om te velsen........zo'n setje kost dan wel al snel weer 60a 70 euri's, dus als je een goedkoop adresje hebt die ze voor je kan maken,gewoon daar ff regelen (Y)


p.s; je broer werkt zeker bij Jac. Caron? :wink:
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ziet er weer netjes uit (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Grondig aangepakt. :worship:

Blij dat ie weer de op mag binnenkort. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Goed nieuws: de GTT is afgelopen vrijdag goedgekeurd :D :beer:
Woensdagmiddag was de nieuwe remklauw nog binnen en verder geen verrassingen meer gehad bij het monteren.

Wel 2 aandachtspunten bij de APK; Speling op de fuseekogel rechtsvoor (linksvoor hadden we al vervangen uit voorzorg) en er zit een doorgerot plekje op een chassisbalk.

@Roy, klopt wij hebben bij het monteren van de nieuwe klauwen (een variant op) kopervet gebruikt voor de ontluchtingsnippel. Alleen diegene die in een ver verleden het laatst aan de achterklauwen had gesleuteld had dat niet gedaan |:

@Florus, er was inderdaad wel veel werk aan nog, maar met een aantal zaken kunnen we nu weer een tijdje door :D Je kan inderdaad een dergelijk setje kopen, wij zaten ook met die gedachte te spelen. Maar dan moet je ook weer een assortimentsdoos met van die "moeren" (zo noem ik ze maar ff, bij gebrek aan de technische term) kopen. Bij het laten maken worden er namelijk gelijk nieuwe opgezet en gezien de tijd dat het kostte (en het geld) om ze te laten maken was de keuze snel gemaakt.

@Niels, thanx

@Arco, we wilden het gelijk goed aanpakken. Als je dan toch eenmaal de gtt op de brug hebt staan, dan maar gelijk goed door pakken ook.

Gisteravond de gtt opgehaald bij mijn broer en het was weer een waar feest onderweg :D Ik heb zitten genieten. Voor mijn gevoel werken de remmen ook beter als voorheen, dus dat is altijd mooi meegenomen.

Bij de remmentest bleek trouwens wel dat de totale remkwaliteit "niet heel hoog was". De keurmeester had ook aangegeven dat dit kan komen vanwege het feit dat het een auto is van 21 jaar, maar het is verder geen punt om me zorgen over te maken. Kom dat bekend voor bij de overige gtt rijders? Persoonlijk vind ik nu niet dat de gtt zo heel slecht remt eigenlijk, ja oke het is niet te vergelijken met bijvoorbeeld mijn Megane maar die heeft dan weer ABS en is ook 18 jaar jonger.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Een nieuwe hoofdremcilinder doet wonderen. Evenals een setje Clio / 19 16V remmen aan de voorzijde.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Ga je die achterbak gewoon schilderen, met de kwast cq rollertje? Ben wel benieuwd naar het resultaat.

En mooi dat er weer gevlamd kan worden (Y)
R5GTT phase2
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Was inderdaad de bedoeling om de achterbak te schilderen, maar hoe meer ik er nadenk hoe meer ik ga twijfelen.

Een beklede mdf plaat boven de vloer (op ongeveer 10 cm hoog) heeft toch ook wel wat en ik kan dan mooi het gereedschap en wisselaar er onder kwijt.

Weet het dus nog niet, maar het hoeft niet op korte termijn klaar dus ik kan er nog mooie ff over nadenken :)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Inmiddels staat de GTT alweer een paar weekjes binnen, lekker te "overwinteren". Ondertussen ga ik langzaam aan een beetje onderdelen bij elkaar sprokkelen voor volgend jaar, want er staat nog genoeg op het "To-do lijstje"

[img]http://inlinethumb01.webshots.com/44160 ... 600Q85.jpg[/img]

Er is ook nog een wijziging geweest qua dagelijks vervoer. Via mijn werkgever had ik de Megane als auto van de zaak (er zitten een aantal dingen op/in die de leasemaatschappij niet direct hoeft te weten.... :wink: ).

[img]http://inlinethumb11.webshots.com/43786 ... 600Q85.jpg[/img]

Aangezien de Megane in januari 4 jaar is (en er ondertussen ook al 120.000 km's op staan) "moest" :wink: ik van mijn werkgever dus op zoek naar een vervanger. Na een korte zoektocht kwam ik uit bij een Renault Clio RS CUP, offerte ingediend (Kleur: rood en als optie Airco) en afgelopen week kreeg ik te horen dat de Clio in de loop van deze week (of ergens volgende week) besteld gaat worden :D :D

Ik hoorde wel achteraf nog dat 1 van de directeuren benieuwd was naar het feit of ik het benzineverbruik binnen de perken kon houden.... :lol: Stond op de offerte namelijk als : Renault Clio RS CUP 200pk... :lol:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Mooi Jacob dat het geregeld is. (Y)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Leuk om te horen Jacob... :wink:

Dikke wagen... :beer:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

gaaf man!! (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Jacob Priem schreef:Via mijn werkgever had ik de Megane als auto van de zaak (er wordt iets mee gedaan die de leasemaatschappij niet direct hoeft te weten.... :wink: ).
Rijden op de nurburgring als ik het goed gezien heb? ;)

Mooi dat je zo'n dikke Clio kan leasen, zoiets past mij ook wel :worship:
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

:D Foto is inderdaad op de Ring genomen :lol:

Ik had eigenlijk ook wel wat weerstand verwacht vanuit mijn werkgever gezien het type auto/brandstofverbruik, maar is eigenlijk zonder problemen gegaan. Mijn eigen bijdrage is wel iets hoger als bij de Megane, maar de Clio is ook wel een andere categorie "speelgoed" natuurlijk :D

Zie trouwens dat ik nog 2 dingen vergeten was, ik laat de sierstrips en de spiegelkappen ook meespuiten (standaard op de Cup is dat gewoon zwart kunstof). Grote kans dat later in het jaar ook de zwarte handgrepen vervangen zullen worden voor de zilveren exemplaren.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zozo.... fijne werkgever. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Jacob...... :pompom: .....we heben een bestelling binnen van een heeele dikke Clio RS.... :beer:

[img]http://astuce-auto.com/imgauto/clio%20rs.jpg[/img]

:wink:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

De kleur vind ik wel wat :wink:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Beter!!! :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wie zegt dat die voor jouw is... :D :D :wink:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Gefeliciteerd man! Vindt hem echt vet zo int wit! :p (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Plaats reactie