Het is voor de Megane III dci, denk niet dat je dat meegekregen hebt.Ronald1916V schreef:Balen Arno, ik heb evt. Nog een origineel Clio16V reservewiel liggen voor je
Clio is 4 gaats toch...Meggie is 5 gaats
Het is voor de Megane III dci, denk niet dat je dat meegekregen hebt.Ronald1916V schreef:Balen Arno, ik heb evt. Nog een origineel Clio16V reservewiel liggen voor je
Heb de spuitbus niet aangeraakt, wist dat dit niet zomaar een lekke pijp kon zijn......Adinsx schreef:Lekker is dat hè, zo'n spuitbus, kloot-dingen
Wel prettig dat de ANWB het goed kon regelen.
De Clio had ik altijd een reservewiel in liggen, in de Mégane moet dat ook nog (wanneer we verder weggaan als woon-werk). 17" laguna velg inmiddels gevonden, nu nog een 225 band.
17 inch, zonder band is ok omdat de band nu nog onder de auto ( linksvoor ) het reserve wiel moet gaan wordenAdinsx schreef:Haha, denk niet dat de 16V met een spuitbus geleverd werd destijds
Hoeveel inch Arno?
Zal me boeien wat ze doen, als het maar weer beetje recht komt allemaal....Tom schreef:Dan gaan ze met een paar monteurs aan je scherm hangen
Ik ben benieuwd! Mijn Twingo gaat de 8e de bank op en ben benieuwd of het tanken van V-Power (onofficieel octaangetaal 97) nog wat extra koppel zal opleveren... Begrijp ik uit de grafiek dat de door Renault "beloofde" 160 Nm er standaard niet in zat?Arno17 schreef:Zo de Twingo RS zal vanaf gister ( 17-10-2009) door het leven gaan als Twingo RS137.
De test op de rollenbank gaf 120.3 wielpk aan en dat komt goed overeen met wat de fabriek roept, namelijk 133 pk.
Henk van Fastchip was goed te spreken over het motortje in deze RS, hij heeft er al eentje op de bank gehad en die kwam maar tot 113/115 wielpk, maar was misschien ook met te weinig km achter de wielen.
Mijne heeft op moment van mappen 22.000 km op de teller staan.
Goed ingereden was dan ook de conclusie en je ziet wat dit oplevert, een motor met pit.
Na de afkoelperiode opnieuw de rollenbank en deze keer om het motormanagement onder handen te nemen.
De eerste run kwam al gelijk met goed piekvermogen van rond de 123 pk, maar Henk was niet tevreden over de opbouw van de grafiek.
Dus met de laptop op de schoot ging Henk nog even aan de slag met de data, ik zag de cijfertjes duizelen op zijn beeldscherm en een tiental minuten later gaf Henk het sein om nog eens even het gaspedaal in trappen aan de man naast hem.
Henk van Fastchip aan het werk!
Deze keer zag ik een glimlach rond de mond van Henk en werden de draden losgemaakt.
Nadat alles weer dicht zat mocht ik even buiten de Twingo proberen, het eerste wat opviel was de gretigheid van de motor, dus ook ik met een glimlach op het gezicht terug naar Jo en Henk.
Het motorverloop is kompleet anders nu en de motor pakt nog beter op in alle verzetten, vooral de versnelling in 4 en 5 is veel beter geworden, dit viel me op tijdens de terugreis bij tempo 120 km/u.
Kortom, deze aanpassing van de software is beslist een aanrader want de driveability is een stuk beter geworden.
De uitdraai van de rollenbank!
Want.............inruilen is huilen?......AnthonyR schreef:Lekker door blijven karren
Gister dus naar PM performance in Swifterbant geweest.
Om 9uur was ik daar en na een bak koffie zijn we begonnen. Na de middag rond tussen twee en drie uur was hij klaar, tussentijds ook nog wat vertraging opgedaan om hun auto`s te bekijken en ideëen opgedaan en aangepast aan mijn broertje zijn auto. Was wel een gezellige dag en de uitlaat zit er nu precies onder naar mijn wens.
Ook heb ik wat foto`s gemaakt tijdens de bouw. De man is echt een pietje precies en een echte vakman.
De uitlaat zit grotendeels in de diffusor werggewerkt en heeft een supergeluidje, niet overdreven maar toch wel hoorbaar. Ik wilde eerst toch misschien ook nog de middendemper vervangen om meer geluid te krijgen maar die was dus in eerste instantie niet nodig volgens hem en heb dus dat advies opgevolgd.
Het enige is dat u een diesel motor heeft en die helaas geen sportief geluid geeft bij een sportdemper zoals we dat kennen bij een benzine motor. Wij zouden u dit dan ook niet aanraden. Maar we kunnen wel een mooi eindsierstuk in de bumper pas maken. Dit is alleen mogelijk als u een rechte pijp uit de demper heeft steken naar de achterbumper toe. Sommige Megane’s hebben namelijk een pijp schuin uit de demper, waardoor het dan helaas niet mogelijk is.
Tuur, als ze daar zo eerlijk zijn om dit te melden vind ik dat prijzenswaardig en geloof ik dat graag.tutuur schreef:Een schuine pijp is toch ook af te slijpen? overigens zal het idd niet net zo als een benzine klinken maar het heeft wel degelijk effect!
het maakt mij echt niks uit wat je doet hoor, ik probeer je alleen tips te geven naar gelang hetgeen wat jij getypt hebt, wat je er mee doet moet je zelf wetenArno17 schreef:uch...kuch kuch...tja wat moet je dan ook als je niks te melden hebt over de auto.
Maar nu toch wat waar ik mijn oog op heb laten vallen.
Gaat om uitlaat voor de diesel, zag een leuke op het internet voorbij komen.
Zit alleen te twijfelen of je wel echt een lekker geluidje krijgt buiten de auto.