Roald's 19 16v F7R Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nou na 6 jaar en 2 renaults verder te zijn toch maar eens project topic aanmaken :lol:
In het verleden was er ook weinig te melden gemiddeld anders dan dat er weer een car audio install was ingegaan :D

Maar goed sinds 1 jaar immiddels een trotse eigenaar van een 19 16v ph2, welke de meeste van jullie immiddels wel op een aantal meetings hebben gezien.

Tot nu toe had ik niet echt veel aan de auto vervangen/gedaan maar goed het is toch tijd om wat modificatie's te doen om hem meer naar mijn smaak te brengen, de auto was tot nu toe 100% origineel (incl velgen zonder stoeprand schade!)

Afgelopen weekend de eerste (kleine) verandering aangebracht, de gele mistlichten er uit gegooid en vervangen voor de witte versie welke ik via Arta parts besteld had (echt top service met 2 dagen in huis (Y) )
De nieuwe lampjes smoelen een stuk strakker zo, de H1 lampen van philips die ik er in gezet heb geven een fikse bak licht zeg!

Verder is de voorlopige 'to do list' :

-Kofferbak slot maken (gaat niet altijd goed mee op slot, wel open op de AB)
-Trekhaak demonteren
-Laguna lip er op zetten
-Stereo weer inbouwen (mis het subje :wink: )
-verlagen (+/- 3,5 cm) tevens andere/betere schokbrekers er op.
-Voorkant opnieuw spuiten wegens behoorlijke steenlag vorming
-Weer lid worden van de RTC :D

To do list langere termijn:

-Velgen+banden
-RS Remmnen upgrade
-2.0 ombouw, weet alleen nog niet in welke hoedanigheid of ik de F7P laat ombouwen of een F7R blok er in of toch maar dromen van een 2.0 Clio RS blok+bak etc.

Hier nog een paar foto's ter illustratie, anders is het ook weer zo kaal :D

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5334.jpg[/img]


[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5361.jpg[/img]


[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5353.jpg[/img]


[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5403.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Roald op vr 2 okt 2015 5:44, 44 keer totaal gewijzigd.
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Leuke plannen, erg mooie 19 ook, heb geloof ik tijdens de rtc openingsmeet nog even met je staan praten, maar je auto ziet er echt heel netjes uit. Succes! :worship: (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Welcome back met deze leuke bak. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ziet er strak uit! Ben je nog niet tegengekomen bij ons in de buurt!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hey Roald, ik dacht al... Waar blijft dat topic ;)
Nette kar joh (Y)
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Nette 19 (Y)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Thx allemaal,ben ook erg wijs met het bakkie (zelfs na 1 jaar nog :lol: ) vrijdag gaat ie voor de APK hopen dat ie er in 1 keer doorkomt.
Zal 1 dezer dagen nog even een recente foto plaatsen met de witte mistlichten.

@joopieboy
klopt dat we even gesproken hebben wil nog steeds dat subje van je een keer horen.

@Remon-CL10
Jouw ook nog niet gespot, op zaterdag heb je veel kans me in de wasbox bij de Mac Carwash te zien :D

@Arco

Thx! :D

@Tim,

Ja ach heeft even geduurd maar issie dan!

@joeri

Die van jouw mag er ook wezen erg net ding ook!
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Roald schreef:
@Remon-CL10
Jouw ook nog niet gespot, op zaterdag heb je veel kans me in de wasbox bij de Mac Carwash te zien :D
Zaterdag's werk ik bij de Brezan, dus dan zie je me denk ik ook niet snel ;)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ha Roald ! Topic bijna gemist :p maar toch gevonden :D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hey Ronald! beter laat dan nooit toch :lol:

Gaat de D-riem+drijfstang lager actie nog door eind volgende maand begin juni ? de 200K begint rap dichterbij te komen :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:Hey Ronald! beter laat dan nooit toch :lol:

Gaat de D-riem+drijfstang lager actie nog door eind volgende maand begin juni ? de 200K begint rap dichterbij te komen :D
Je staat in de Agenda voor eind Mei, PM even voor nadere info.. ik heb je PM laatst er uit gegooit toen de mailbox vol stond (N) maar het stond nog in m'n geheugen.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Roald schreef:Hey Ronald! beter laat dan nooit toch :lol:

Gaat de D-riem+drijfstang lager actie nog door eind volgende maand begin juni ? de 200K begint rap dichterbij te komen :D
Je staat in de Agenda voor eind Mei, PM even voor nadere info.. ik heb je PM laatst er uit gegooit toen de mailbox vol stond (N) maar het stond nog in m'n geheugen.
Je hebt een PM :D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Zo de 19 16v mag weer een jaartje, de APK is weer gehaald :D
Niet zonder slag of stoot helaas, moest 1 stuurashoes (gescheurd) en 1 remslang vervangen (canvas zichtbaar) , verder nog paar kleine dingen als 2 nieuwe ruitenwisser bladen, 1 nieuw stadslichtje, en de pakkingen tussen de cat en spruitstuk en tussen cat en middenpijp, die waren bijna helemaal weg.

Na het verhelpen van deze issue's heeft ie de APK verder met glans doorstaan geen enkele aantekening :grin:

Over aantal weken gaat de 16v nog richting ronald voor een nieuwe D-riem en nieuwe drijfstanglagers daarna is het helemaal super top :D

Heb alleen nog 1 to do over en dat is het hitteschild van de cat, die heeft los gelaten en het materiaal is zo dun dat valt niet te lassen of een paar parkers doorheen te jagen.
Misschien eens proberen met Aluminium lijm heb er ooit zelfs de lekkende tank van m'n Honda MT-5 mee gemaakt, lekt nog steeds niet tot op de dag van vandaag :D
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Kun je met TIG lassen doen. DFat heeft de minste warmte-input. Daar kun je zelfs scheermessen mee aan elkaar lassen!
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@jaques, zo goed zijn m'n laskunsten helaas niet :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gewoon zonder hitteschild? je bedoelt dat beschermingsding wat er omheen zit toch?

ging bij mij prima
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild :lol:
Ik rijd ook altijd zonder.. al moet ik wel zeggen dat de kat. er maar een paar uur per jaar onder zit :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Roald schreef:Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild :lol:
Ik rijd ook altijd zonder.. al moet ik wel zeggen dat de kat. er maar een paar uur per jaar onder zit :p
LOL voor de apk ja :wink: tis wel een idee opzich, scheelt weer 3 hele pk's :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:
Ronald1916V schreef:
Roald schreef:Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild :lol:
Ik rijd ook altijd zonder.. al moet ik wel zeggen dat de kat. er maar een paar uur per jaar onder zit :p
LOL voor de apk ja :wink: tis wel een idee opzich, scheelt weer 3 hele pk's :lol:
Mwoah, echt vermogenswinst krijg je niet.. vind 'm wat lekkerder lopen zonder kat. voornamelijk op de hogere toerentallen. en het geluid klinkt wat beter zonder kat. (vind ik)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Sinds zaterdag weet ik eindelijk ook waar waarschijnlijk het olie verbruik vandaan komt bij mijn 16v, dacht eerst dat het kwam door de bekende uitdrogende kleprubbers.

Op de brug bij autohaag zag ik duidelijk dat er rechts onder bij de motor nogal een berg gelekte olie, volgens de monteur lijkt het op een lekke klepdeksel pakking, echter aan de bovenkant van het blok issie weer keurig droog.

Hij had het er over dat de F7P een dubbel klepdeksel heeft ?!?
iemand iedee-en ?

Edit: blijkt inderdaad zo te zijn,dat de F7P zo'n klepdeksel constructie heeft.
Morgen eens kijken of het daar ook daadwerkelijk vandaan komt, zo ja dan is het een easy fix en is het olieverbruiken ook meteen afgelopen, word vervolgd!

Werkplaatshandboek ook onderweg, thx Jacques!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:Sinds zaterdag weet ik eindelijk ook waar waarschijnlijk het olie verbruik vandaan komt bij mijn 16v, dacht eerst dat het kwam door de bekende uitdrogende kleprubbers.

Op de brug bij autohaag zag ik duidelijk dat er rechts onder bij de motor nogal een berg gelekte olie, volgens de monteur lijkt het op een lekke klepdeksel pakking, echter aan de bovenkant van het blok issie weer keurig droog.

Hij had het er over dat de F7P een dubbel klepdeksel heeft ?!?
iemand iedee-en ?

Edit: blijkt inderdaad zo te zijn,dat de F7P zo'n klepdeksel constructie heeft.
Morgen eens kijken of het daar ook daadwerkelijk vandaan komt, zo ja dan is het een easy fix en is het olieverbruiken ook meteen afgelopen, word vervolgd!

Werkplaatshandboek ook onderweg, thx Jacques!
Er zit een pakking tussen het kleppendeksel en de nokkenaskappen inderdaad en een vloeibare pakking tussen de nokkenaskappen en cilinderkop, die laatste is niet zo makkelijk vervangen aangezien de nokkenassen dan los liggen..
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hey Ronald,

Daar was ik via Jacques immiddels ook achter gekomen helaas :-(

Tis idd een flinke klus om het weer voor elkaar te krijgen, goed gezien er toch een ander blok (2.0) volgend jaar in moet gaan komen heb ik nu zoiets van laat maar zitten tot die tijd, het is al een hele poos zo en het blijft stabiel dus het zal (hopelijk) wel los lopen.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kleine update:

Vandaag het laguna lipje binnen gehad, zaten aardig wat krassen op maar goed de schuurmachine er overheen gegooid om de krassen er uit te schuren.
Daarna met hitte bestendige lak gespoten welke een mooie matte finish geeft alsof het nieuw plastic/rubber achtig iets is.
Ben niet geheel ontevreden met het resultaat ziet er opzich netjes uit, nog ff een kleine test fit gedaan en paar :foto: gemaakt.


Lip na het schuren&spuiten:

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0001-1.jpg[/img]


Even passen, moest foto tegen de zon in maken, ging de auto er niet voor verplaatsen :lol:
Alleen de schilders tape was zo gaar als wat die hield het maar een paar seconde, te laat alweer met de foto dus

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0002-3.jpg[/img]

Morgen de Lip definitief monteren, is het to do lijstje met 2 punten korter zowaar.
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Ziet er netjes uit! Lip staat niet slecht op een renault 19 haha.

Witte mistlampen staan trouwens net even wat netter zo te zien op een blauwe, heb je nog ene pb gestuurd hierover. (Y)

Btw, je bent welkom om dat subje eens te horen en te voelen eventueel haha. :grin:
Martijn 16v
Berichten: 89
Lid geworden op: za 7 okt 2006 17:52

Netjes :)

Heb zelf ook een laguna lip gemonteerd.. een nieuwe trouwens maar dat maakt verder ook niks uit..
Om hem er echt mooi onder te krijgen zal ik de bumper demonteren en die om een vlakke ondergrond om hem dan op maat te maken..

Zit je wel even bij als je hem echt netjes wil hebben |:


zo dus
Afbeelding
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Die zit er mooi strak onder (Y) bij jouw (de hele auto trouwens ook btw)
Thx voor de tips maar heb de mazzel dat deze al op maat is voor een 19.
Gaten zitten ook al goed dus in principe is het de torxjes van de originele lip losdraaien en deze er onder schroeven :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is de lip nog een beetje flexibel na die lakbeurt? flexibel rubber spuiten is namelijk niet echt zinnig in mijn ogen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Lip is nog prima flexibel en de verf breekt ook niet, hittebestendige verf kan heel veel hebben, hecht overal aan en brokkelt ook niet af.
Is ook prima als primer te gebruiken om een eerste hechtlaag op een object te maken qua eigenschappen van de verf.

Gewone 'lak' zal inderdaad slecht er op hechten en gaan breken, bovendien krijg je met gewone lak geen matte maar minimaal zijdeglans finish wat je niet wil op zo'n lip gewoon weg omdat het niet mooi is.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Goed de kogel moet zo langzamerhand maar eens door de kerk gaan wat betreft meer vermogen en vooral meer koppel onderin bij de 19 16v.

Had eerst een wild plan om er een F4R in te gaan hangen maar goed dat brengt teveel gezeur met zich mee om het allemaal aan de praat te krijgen in een 19 16v.

Dus dan toch maar voor een F7R gaan uit de Megane 1 Coupe.
Nu heb je 2 type's daarin de 2.0 16v F7R met 150 Pk/185 Nm en de IDE versie met 140Pk (103kw) en 200Nm.

Vraag 1

Wat ik begrepen heb van jaqcues is dat de IDE versie ook een aardig grillig koppel verloop heeft zoals de F7P, alleen kan ik hier weinig informatie over vinden via de search functie op het forum of via google etc.

vraag 2

Nu heb ik een F7R 710 gevonden alleen ben ik er niet helemaal zeker van of dit nou de goede versie is.

Vraag 3

Ook al levert de 2.0 F7R +13 PK en 27 Nm meer dan de F7P, echter is mijn einddoel eigenlijk om rond de +/- 170 PK en 200Nm uit te komen, Wat is de beste weg om dat doel te halen, heb hier verschillende topics over gelezen
Maar vind het moeilijk een keuze te maken, wil de motor in iedergeval atmosferisch houden en als het even kan lekker veel koppel onderin te houden.

Tot zover voor even, hopelijk kunnen wat mensen hier een zinnig antwoord op geven (vast wel toch :D )
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ik zou niet gaan voor de 2.0 16v ide maar voor de oude 2.0 16v. Die schijne beter te zijn.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Patrick.B schreef:ik zou niet gaan voor de 2.0 16v ide maar voor de oude 2.0 16v. Die schijne beter te zijn.
Dat heb ik inderdaad ook begrepen maar ik weet dus niet het exacte motor type nummer.
Kan dus aan een F7R 710 komen voor een redelijk bedrag maar vraag me dus af of die 710 versie nou de goede 2.0 16v is of die nare ide versie.
In het kort wat is dus de exacte aanduiding van de 'goede' F7R :D
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zie rtc martkplaats :grin:
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Roald schreef:
Patrick.B schreef:ik zou niet gaan voor de 2.0 16v ide maar voor de oude 2.0 16v. Die schijne beter te zijn.
Dat heb ik inderdaad ook begrepen maar ik weet dus niet het exacte motor type nummer.
Kan dus aan een F7R 710 komen voor een redelijk bedrag maar vraag me dus af of die 710 versie nou de goede 2.0 16v is of die nare ide versie.
In het kort wat is dus de exacte aanduiding van de 'goede' F7R :D
Heb net een megane coupe gesloopt met de normale 2.0 16v. Zal straks kijken welke code die motor heeft. en nee, niet te koop :wink:

Ik zou die IDE ook lekker links laten liggen, allemaal van die hypermoderne techniek, die, Reno kennende, allemaal kapot gaat....
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En als je het goed doet koop je ook een complete kabelboom erbij (het beste koop je een complete (schade)auto, echt waar) dan hoef je niet heel de motor om te bouwen, en heb je geen verdelerkap meer nodig.
Plaats reactie